Mint minden vállalat életében, úgy a CER Holdingnál is volt példa hullámvölgyekre. A 2009-es év – mint minden vasúttársaságot – új kihívásokkal szembesítette a céget. 2010-ben 1,4 millió tonna árut fuvaroztak, az árufuvarozási teljesítményük pedig 424,76 millió átkm volt. A gazdasági válság ellenére jövedelmezőségük fennmaradt, és 2011-ben 1,3 millió tonna elszállított árumennyiség mellett 353 millió árutonna-kilométert teljesítettek. Ebben az évben megalakult szlovákiai tagvállalatuk is.
A 2012-es év is tartogatott nehézségeket: a cég legnagyobb megbízója az aszály miatt leállította a gabonafuvarozást a magyarországi berakóállomások és a nyugat-európai rendeltetési állomások között. A megoldást az jelentette a CER számára, hogy egy új szegmensbe léptek be: veszélyes áruk szállításával kezdtek foglalkozni. Emellett 2012-ben megkezdték saját flottájuk kiépítését, és a bérelt eszközökről a saját eszközökre történő átállást. Még ebben az évben létrejött a CER Cargo Holding SE, melynek aktuális tagjai a
- CER HUNGARY Zrt. (Magyarország),
- a CER SLOVAKIA A.S. (Szlovákia, Csehország),
- a CER-FERSPED S.A. (Románia), a CER CARGO D.O.O. (Horvátország),
- az EDERLOG UG (Németország és Nyugat-Európa),
- és a BILK-TRANS Kft. (vasúti és közúti szállítmányozás).
Nem kellett sokat várni az első saját mozdonyra sem: megérkezésére 2014-ben került sor, majd a következő évben beszerezték a második, 6 tengelyes Softronic Transmontana mozdonyt is. 2015-ben a CER Slovakia flottájához csatlakozott egy 242-es típusú Plehács villanymozdony és egy 740-es Kocur dízelmozdony. A flotta gyorsan fejlődött, 2016-ban érkezett a harmadik Softronic Transmontana villanymozdony, a következő évben pedig a flotta tovább bővült egy 774-es CZ Loko „Csillagromboló” dízelmozdonnyal, a szlovák tagvállalat flottáját pedig egy újabb 740-es „Kocurral” erősítették meg. Az elmúlt két évben a jelentősen megnövekedett forgalom újabb beruházásokat eredményezett.
A holdingon belüli részlegek nem versenyeznek, hanem kiegészítik egymás munkáját, ezt támogatja a RIS (Railway Integrated System), azaz a vasúti árufuvarozást támogató informatikai rendszer kiterjesztése a többi egységre.
„A RIS egyedülálló rendszer Európában, melyet komplexitása tesz egyedivé. Felhasználója számára könnyen átláthatóvá, hatékonyabbá teszi a vasúti árufuvarozás egyes tevékenységeit, melyek a rendszer segítségével pontosabban ellenőrizhetővé válnak. Az alkalmazás célja a megrendelő főtevékenységének (vasúti áruszállítási szolgáltatás nyújtása) támogatása, a konkrét vonatmegrendeléstől kezdődően, annak leközlekedtetésén át az elszámolásig. Az elvégzett tevékenységeket egységesen szabályozott, kötelező erejű végrehajtási rendszerbe fogja össze, biztosítva a folyamatok átláthatóságát, nyomon követhetőségét” – mondta Horváth László, a CER cégcsoport tulajdonosa.
A CER Holding mostanra felépített egy olyan szállítási folyosót Szerbiától a német határig, ahol a teljes útvonalon saját eszközökkel és személyzettel képes professzionálisan megfelelni az ügyfelek elvárásainak.
A hagyományos vasúti áruk továbbítása mellett a vállalat a veszélyes áruk vasúti továbbításában emelkedik ki a versenytársak közül. Ezen kívül a speciális, túlméretes, illetve túlsúlyos küldemények szállításának – munkavállalóik speditőri múltját és nemzetközi kapcsolatait, valamint a CER Cargo Holding nemzetközi hálózatát kihasználva – szegmensében minden más vasúttársaságot megelőznek Magyarországon. A cég jövőbeni terveivel kapcsolatban Horváth elmondta: a cél az intermodális piacra belépés. A társaság növekedésének finanszírozásával kapcsolatban pedig a gyorsabb növekedés érdekében a külső finanszírozásra nyitottak inkább, a finanszírozók számára elsősorban a megtérülés, dinamikus piacszerzés miatt lehet vonzó a cég.
„Ötéves terveinkben szerepelnek hibrid technológiát alkalmazó vontatójárművek, és korszerű, változtatható felépítményű vagonpark vásárlása is” – közölte a tulajdonos, hozzátéve, szeretnének a közeljövőben Ausztriában, Romániában, Lengyelországban és Horvátországban is terjeszkedni. A cég vezetése a tervek szerint a következő években nem fog jelentősen változni, már csak azért sem, mert a közelmúltban ment végbe egy generációváltás a menedzsmentben.

A dinamikus növekedés és a töretlenül sikeres vállalkozás kulcsa a cégvezető szerint több tényezőnek köszönhető. Fontos, hogy nagyon jó a csapat, a kollégák elkötelezettek, kitartóak, és épp ilyen fontos a menedzsment folyamatos piacelemzése és gyors reakciója is.
„A kapcsolatrendszerek és partnerségek állandó karbantartása mellett sikereinket ’a jó helyen, jó időben’ mondat szele is megérintette már többször a történelmünk során” – mondta a cégvezető.
Horváth László elárulta, a cég figyel a fenntarthatóságra is: a CER Cargo Holding modern mozdonyokkal rendelkezik, melyek alkalmasak villamos energia visszatáplálására, így összességében az elfogyasztott és visszatáplált energia jelentős mértékben javítja a vasúti fuvarozás energiahatékonyságát.
A cikk eredetije a Budapesti Értéktőzsde kiadványában, a BÉT50-ben jelent meg. A BÉT50 médiatámogatója a Portfolio Csoport.
Címlapkép: BÉT50
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
"Civilizációs eltörlés" fenyegeti Európát - Ez lehet Trump nagy stratégiája
Európának sürgősen változnia kell.
Évszázados hagyományt törne meg Donald Trump, ezen sokan kiakadnak majd
A legfelsőbb bíróság döntésén múlik.
Trump felfegyverezné a szövetségeseit, hogy megakadályozza a fenyegető konfliktust
Kiszivárgott a terv.
Újabb részvénykibocsátásra készül Elon Musk - Tényleg az űrbe rakétázhat a SpaceX
A világ legértékesebb cége születhet meg.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Célkeresztben a külföldi tőkejövedelem: szigorít a NAV!
Látványosan szigorít a NAV a külföldi tőkejövedelmek ellenőrzésén: úgy tűnik, a korábban jellemzően szankciómentes támogató eljárások helyét átveszi a jogkövetési vizsgálat, amely m
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
Munkáshitel - a fiatalok köszönik, nem kérnek belőle!
A 2025 januári indulásakor nagy várakozás övezte a kamatmentes Munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatal
Műanyagszennyezés: a modern kor láthatatlan járványa
A Föld szinte minden szegletét beborítja a műanyag, a tengerpartoktól a hegycsúcsokig. Az egyszer használatos termékek ugyan megkönnyítik a mindennapokat, de közben hozzáj
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Ezért nem tudnak labdába rúgni a magyar élelmiszeripari cégek a nemzetközi piacokon
Az Agrárszektor 2025 konferenciáról jelentkezik a Checklist .
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


