vw elektromos autó
Üzlet

Komoly kedvezményeket kapnak az autóvásárlók: a legnagyobb importőrt kérdeztük a pályázat hatásairól

Portfolio
Az autóvásárlók mellett a piaci szereplők is régóta vártak arra, hogy megjelenjenek az elektromos autók új támogatási programjának részletei. Hétfőn ez meg is történt, az új kiírásban vannak olyan elemek is, amiket vélhetően a korábbi évek tapasztalataira alapozva építettek be a döntéshozók. A Portfolio a legnagyobb hazai elektromosautó-importőrt, a Porsche Hungaria-t kérdezte arról, mire számít a június közepétől életbe lépő pályázati kiírás kapcsán.

Május 17-én jelentek meg az elektromos autók új támogatási programjának részletei. A legfontosabb, hogy az új kiírásban is marad a sávos támogatási rendszer, viszont a sávok módosultak: az 1 és 12 millió forintos autóbeszerzési ár között akár 2,5 millió forintos támogatás is járhat, a 12 és 15 millió forintos vételár között 1,5 millió forintos támogatást kaphatnak a vásárlók, 15 millió forint felett pedig nincs támogatás ezúttal sem. Új eleme a programnak a hét vagy többszemélyes elektromos járművek megvásárlásához biztosított állami támogatás sávos rendszere, amellyel az autóbeszerzési ár függvényében 1,5 vagy akár 2,5 millió forintos támogatás is elérhető lesz. 

A pályázatok benyújtására június 14-én 8:01 perctől szakaszosan, illetve a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség.

Tovább növekedhet az e-autók száma a magyar utakon

Több fontos változásra is érdemes figyelni az új pályázati rendszerben – mondta el a Portfolio-nak Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója, aki szerint határozottan fejlődött a rendszer a korábbi évekhez képest, és a jelek szerint a döntéshozóknak sikerült beépíteniük a korábbi tapasztalatokat a 2021-es kiírásba.

Az már most biztosnak látszik, hogy tovább fog növekedni az elektromos autók iránti érdeklődés, sok új vásárló is megjelenik, ezáltal pedig egyre több ilyen jármű lesz majd a magyar utakon. Ebből következik, hogy a szükséges infrastruktúra fejlesztése is megalapozott, így például a töltőhálózat tovább fog terjeszkedni, de az otthoni töltési lehetőségek iránt sem fog csökkenni az érdeklődés – tette hozzá Bujáki Zsolt.

A piac egyértelműen pozitívan fogadta az idei pályázati kiírás új elemét, a szakaszos pályáztatást: abban bíznak a kereskedők, hogy így el tudják kerülni a tavaly tapasztalt hatalmas rohamot, és az is elkerülhetőnek látszik, hogy egyszerre rengeteg pályázat zúduljon rá a rendszerre. Bujáki Zsolt ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy

nem érdemes kivárni a pályázással:

aki úgy dönt, hogy a támogatási program segítségével szeretne elektromos autót vásárolni, annak érdemes minél hamarabb felkeresnie a kiválasztott autókereskedőt – akár e-mailen is kaphat segítséget, de a szalonok is üzemelnek, a biztonsági előírások mellett.

Ösztönző lehet, hogy emelték a sávokat

Az egyik legfontosabb változás, amire A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója szerint érdemes figyelni, hogy a korábbi kiíráshoz képest 1 millió forinttal megtoldották azt a sávot, amelyen belül jár a maximális állami támogatás, vagyis immár nem 11, hanem 12 millió forintos összeghatárig választhatnak elektromos autót azok, akik szeretnék a legnagyobb, 2,5 millió forintos kedvezményt igénybe venni.

Az elmúlt időszakban számos olyan tényező volt, amelyek drágították az új autókat: ilyen volt például a forint árfolyama, vagy a koronavírus miatti gyártási nehézségek. Az összeghatár megemelése így egyértelműen pozitív lépésként értékelhető, amely nagyban egyszerűsíti majd a folyamatot.

Ehhez érdemes viszonyítani azt az újdonságot is, hogy a 12 és 15 millió forintos sávba tartozó elektromos autók megvásárláshoz most már 1 millió forinttal több, vagyis 1,5 millió forintos állami támogatás érhető el. Ez a félmillió forintos emelés is bővíti a vásárlási lehetőségeket, egyértelműen előnyt jelent a vevők számára.

Bujáki Zsolt kiemelte: az új kiírás a nagycsaládosoknak is kedvez (a hét- vagy annál több üléses elektromos járművek vásárlói is kapnak támogatást), ugyanakkor ebben a kategóriában jelenleg még meglehetősen szűk az autóválaszték, a magyar és a nemzetközi piacon egyaránt.

A pályázati kiíráshoz kapcsolódik az is, hogy a taxisok is jelentős kedvezményeket kapnak elektromos autó vásárlásánál: az általunk megkérdezett iparági szakértő úgy látja, a 3 milliárd forintos keretösszeg és a 45 százalékos támogatás (egy legfeljebb 15 millió forintos autónál) sok személyfuvarozó számára lehet vonzó. Az ugyanakkor kérdéses, hogy az ágazat a tavaly március óta tartó turisztikai visszaesés hatására mennyire rendelkezik most kellő tőkével egy ilyen beruházáshoz. A kereskedők és a pénzintézetek (akár közösen is) azonban különféle hitelkonstrukciókat kínálnak: érdemes a taxisoknak ezekről is érdeklődni az autószalonokban.

Címlapkép: Volkswagen AG 


A cikk megjelenését a Porsche Hungaria támogatta.

izrael palesztine
Takarékbank_1
oroszország koronavírus járvány
montenegró járvány
fodrasz covid korona

Alapblog Pénzt? Vagy életet?

2020 az elég megrázó társadalmi kísérletek éve volt. Számomra leginkább azért, mert az egész nyugati társadalomból...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021-09-07
Sustainable World 2021
2021-09-08
Business and Finance Summit 2021 - CFO of the year
2021-09-21
Hiventures - Portfolio Vállalati Tőkefinanszírozás 2021
2021-09-30
Energy Investment Forum 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Treasury Associate

Treasury Associate

Client Asset Analyst

Client Asset Analyst
Online előadás
Mi lesz most a nagy technológiai részvények sorsa?
Online előadás
Hasznos tippek, trükkök, használati gyorstalpaló
GettyImages-1211246429 (9)