
Május 17-én jelentek meg az elektromos autók új támogatási programjának részletei. A legfontosabb, hogy az új kiírásban is marad a sávos támogatási rendszer, viszont a sávok módosultak: az 1 és 12 millió forintos autóbeszerzési ár között akár 2,5 millió forintos támogatás is járhat, a 12 és 15 millió forintos vételár között 1,5 millió forintos támogatást kaphatnak a vásárlók, 15 millió forint felett pedig nincs támogatás ezúttal sem. Új eleme a programnak a hét vagy többszemélyes elektromos járművek megvásárlásához biztosított állami támogatás sávos rendszere, amellyel az autóbeszerzési ár függvényében 1,5 vagy akár 2,5 millió forintos támogatás is elérhető lesz.
A pályázatok benyújtására június 14-én 8:01 perctől szakaszosan, illetve a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség.
Tovább növekedhet az e-autók száma a magyar utakon
Több fontos változásra is érdemes figyelni az új pályázati rendszerben – mondta el a Portfolio-nak Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója, aki szerint határozottan fejlődött a rendszer a korábbi évekhez képest, és a jelek szerint a döntéshozóknak sikerült beépíteniük a korábbi tapasztalatokat a 2021-es kiírásba.
Az már most biztosnak látszik, hogy tovább fog növekedni az elektromos autók iránti érdeklődés, sok új vásárló is megjelenik, ezáltal pedig egyre több ilyen jármű lesz majd a magyar utakon. Ebből következik, hogy a szükséges infrastruktúra fejlesztése is megalapozott, így például a töltőhálózat tovább fog terjeszkedni, de az otthoni töltési lehetőségek iránt sem fog csökkenni az érdeklődés – tette hozzá Bujáki Zsolt.
A piac egyértelműen pozitívan fogadta az idei pályázati kiírás új elemét, a szakaszos pályáztatást: abban bíznak a kereskedők, hogy így el tudják kerülni a tavaly tapasztalt hatalmas rohamot, és az is elkerülhetőnek látszik, hogy egyszerre rengeteg pályázat zúduljon rá a rendszerre. Bujáki Zsolt ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy
nem érdemes kivárni a pályázással:
aki úgy dönt, hogy a támogatási program segítségével szeretne elektromos autót vásárolni, annak érdemes minél hamarabb felkeresnie a kiválasztott autókereskedőt – akár e-mailen is kaphat segítséget, de a szalonok is üzemelnek, a biztonsági előírások mellett.
Ösztönző lehet, hogy emelték a sávokat
Az egyik legfontosabb változás, amire A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója szerint érdemes figyelni, hogy a korábbi kiíráshoz képest 1 millió forinttal megtoldották azt a sávot, amelyen belül jár a maximális állami támogatás, vagyis immár nem 11, hanem 12 millió forintos összeghatárig választhatnak elektromos autót azok, akik szeretnék a legnagyobb, 2,5 millió forintos kedvezményt igénybe venni.
Az elmúlt időszakban számos olyan tényező volt, amelyek drágították az új autókat: ilyen volt például a forint árfolyama, vagy a koronavírus miatti gyártási nehézségek. Az összeghatár megemelése így egyértelműen pozitív lépésként értékelhető, amely nagyban egyszerűsíti majd a folyamatot.
Ehhez érdemes viszonyítani azt az újdonságot is, hogy a 12 és 15 millió forintos sávba tartozó elektromos autók megvásárláshoz most már 1 millió forinttal több, vagyis 1,5 millió forintos állami támogatás érhető el. Ez a félmillió forintos emelés is bővíti a vásárlási lehetőségeket, egyértelműen előnyt jelent a vevők számára.
Bujáki Zsolt kiemelte: az új kiírás a nagycsaládosoknak is kedvez (a hét- vagy annál több üléses elektromos járművek vásárlói is kapnak támogatást), ugyanakkor ebben a kategóriában jelenleg még meglehetősen szűk az autóválaszték, a magyar és a nemzetközi piacon egyaránt.
A pályázati kiíráshoz kapcsolódik az is, hogy a taxisok is jelentős kedvezményeket kapnak elektromos autó vásárlásánál: az általunk megkérdezett iparági szakértő úgy látja, a 3 milliárd forintos keretösszeg és a 45 százalékos támogatás (egy legfeljebb 15 millió forintos autónál) sok személyfuvarozó számára lehet vonzó. Az ugyanakkor kérdéses, hogy az ágazat a tavaly március óta tartó turisztikai visszaesés hatására mennyire rendelkezik most kellő tőkével egy ilyen beruházáshoz. A kereskedők és a pénzintézetek (akár közösen is) azonban különféle hitelkonstrukciókat kínálnak: érdemes a taxisoknak ezekről is érdeklődni az autószalonokban.
Címlapkép: Volkswagen AG
A cikk megjelenését a Porsche Hungaria támogatta.
Magyar kézifegyverek az első világháborúban
Kifejezetten érdekes volt a monarchia arzenálja a Nagy Háborúban.
Megszólalt Irán: nem érdeklik őket a szankciók, folytatják az urándúsítást
Az elnök szerint túl fogják élni az ENSZ BT snapbackjét.
Radikális változást követel az ENSZ vezetője: egyszerűen nem működik jól a szervezet
Túl sok a vétó mostanában.
Egyre több szakértő állítja: Putyin arcon röhögi Trumpot
Nem veszi túl komolyan az amerikai elnököt.
Hat éve még senki nem bízott abban, hogy ez megtörténhet - Újra megnyílt az ikonikus műemlék
Emmanuel Macron adta át a tornyokat.
Meg is jött Moszkva válasza a légtérsértésre: nem ők voltak
Azt mondjuk nem magyarázták el, hogy az észtek miért gondolják másképp
Hat kilométeres füstfelhő szállt fel az éjszaka: ismét megmozdult a Tűzgyűrű
Három hónapja volt az utolsó kitörés.
Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
Rekordroham: 152 ezer háztartás rohanhat az Otthon Start hitelért a következő fél évben
A GKI friss felmérése szerint a lakosság 8,2%-a készül igénybe venni az új támogatott hitelt. De kik tervezik igényelni a kedvező lakáshitel programot? Milyen rekordok dőltek már meg az első
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val
Mennyit fogsz keresni?
Nemrég láttam Redditen egy kérdést, hogy mennyit keresnek az emberek a multin kívüli életben. Az internet nem egy jó merítés, mert általában a jobb helyzetben lévők használják, illetve bizo
Superwood: a fa, amely az acéllal is felveszi a versenyt
Genetikailag módosított fa, amely új dimenziót nyithat az építőanyagok világában.

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
