
A VW az autóipar egyik legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és az MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 37,1 százalékkal 8,824 milliárd euróra csökkent. A visszaesés a koronavírus-világjárvány következménye.
Diess a CNN Business-nek elmondta, hogy a Volkswagen csoport Európában már piacvezetőnek számít az elektromos autók értékesítésében, az Egyesült Államokban pedig a második helyen állnak, de Kínában is gyors a növekedésük. Dél-Amerika azonban szerinte egy teljesen más piacot jelent, a kontinensen nem az elektromos autók, hanem a CO2-semleges bioüzemanyagok jelenthetik a jövőt a belsőégésű motorokkal szemben.
Az elektromos hajtáslánc használata nem mindenhol jelent megoldást, számos olyan földrajzi terület van, ahol szükség lesz a belsőégésű motorokra a jövőben is
– tette hozzá.
Látványosan növekvő árbevétel
A csoport árbevétele 67,3 milliárd euró volt a második negyedévben, ami éves alapon több mint 60 százalékos növekedés, ez persze elsősorban a koronavírus-járvány hatásának köszönhető. A társaság a második negyedévben 2,55 millió járművet értékesített, míg ez a szám a tavalyi év hasonló időszakában 1,89 millió volt (az egész első félév tekintetében pedig 5 millió áll a 2020-as 3,9 millióval szemben).

A Volkswagen emellett rekordszintű első féléves üzemi nyereségről számolt be, amely már a koronavírus-járvány előtti számokat is meghaladja. A társaság üzemi eredménye az első félévben elérte a 11,4 milliárd eurót, ami tavaly ilyenkor még mínusz 1,5 milliárd euró volt (negyedéves szinten pedig 6,5 milliárd euró áll szemben az egy évvel ezelőtti mínusz 2,4 milliárd euróval).
Ez elsősorban annak köszönhető, hogy megnőtt az európai és amerikai kereslet a prémium termékek iránt, illetve megháromszorozódott az elektromos autók értékesítése éves szinten.
Az önvezető autók jelentik az igazi áttörést
A vállalatcsoport a NEW AUTO című tervében kiemelte, hogy 2030-ra "alapvetően átalakul a mobilitás világa", és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó. Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégből a világpiac első számú "szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója" lesz.A cégcsoport vezetője úgy látja, hogy az önvezető autók, nem pedig az elektromos járművek jelentik az "igazi változást" az autóipar számára. „Az autonóm vezetés tényleg úgy fogja megváltoztatni az iparágunkat, mint eddig semmi más” - mondta Diess, hozzátéve, hogy ehhez képest az elektromos autózás irányába történő elmozdulás "elég könnyű".
A szakember azt is szeretné, ha az autonóm autókhoz nyújtott szoftveres szolgáltatások a konszern jövőbeli üzletágának egyik fő pillérévé válnának, ezért a Volkswagen bevásárolta magát az önvezető szoftverekkel foglalkozó Argo AI startupba, amely az Alphabethez tartozó Waymo versenytársa. Nem véletlen az sem, hogy a cégcsoport az Europcar autókölcsönző felvásárlását tervezi, tovább növelve szolgáltatásainak sokszínűségét.
Münchenben az új, ID.Life elnevezésű családi koncepcióautót is bemutatták, amelynek alapára a tervek szerint 20 000 euróba (7,1 millió forint) fog kerülni.
Hónapokig hiányozni fognak még a félvezetők
A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát néhány hónap leforgása alatt, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással. A Volkswagen csoport vezérigazgatója a kérdéssel kapcsolatban elmondta, arra számítottak, hogy a nyári szünet után fellélegezhetnek, ez azonban nem történt meg.
Jelentős beszállítói nehézségeik vannak, elsősorban Malajziában, ahol három üzemet is érintett a koronavírus legújabb hulláma.
„Úgy gondoljuk, hogy szeptember végére legyőzzük ezt a helyzetet, és akkor enyhülést kell látnunk. De a félvezetők valószínűleg hiányozni fognak több hónapig” – tette hozzá Diess.
A cikk megjelenését a Porsche Hungaria Kft. támogatta.
Címlapkép és fotók: Porsche Hungaria
Nagy bejelentést tett Putyin: ők mennek Isztambulba, ez sok dolgot jelenthet
Velük indulhat a béketárgyalás.
A világ egyik legfontosabb találkozója jöhet, de még mindig rengeteg a kérdőjel
Hatalmas várakozások vannak.
Hatalmas robbanás történt, több tízezren nem hagyhatták el otthonaikat
A füstfelhő még 80 kilométerről is látható volt.
Itt a cég, ahol már több ezer ember munkáját vette el a mesterséges intelligencia
Van olyan terület, ahol 700 ember munkáját képes elvégezni az MI asszisztens.
Tranzakciós adó a Binx szolgáltatásaira is
Sötét napra ébredt ma az ország, a már nem létező demokrácia egy újabb hatalmas szöget kapott a koporsójába, a legsötétebb putyini diktatórikus rendelkezéseket tovább másolva Orbán is to
A kapitalisták Woodstockján jártam - ilyen Warren Buffett cégének közgyűlése belülről
A világ minden tájáról érkeznek a tanulni vágyók Warren Buffetthez, mint egy ókori filozófushoz. Miután az omahai bölcs beszélt, a rajongók indulhatnak megvenni Berkshire-logóval ellátott...
Mit jelenthet XIV. Leó pápa beiktatása a Katolikus Egyház mesterséges intelligenciával kapcsolatos álláspontja szempontjából?
Az elmúlt napokban óriási figyelem övezte az új pápa megválasztását és természetesen ez a figyelem kiterjed arra is, hogy a frissen megválasztott - és a pápai trónt elfoglaló Rober Prevost,
Csődbe menni nem jó, de utána is jöhetnek a sikerek
Számos fociklub jut csődközelbe, egyesek konkrétan át is élik, vagy tulajdonosuk jut hasonló sorsra. Még a legmélyebb gödörből is van visszaút, ha okosak vagyunk, de...
The post Csődbe menni
USA munkaerőpiac: közelgő elbocsátási hullám?
Makrogazdasági területen az elmúlt hét nem okozott számottevő meglepetést. Az USA, Kína és az eurózóna gazdaságát tekintve egyaránt megtorpanni látszik a szolgáltatóipari szektor korábbi
SAP bérszámfejtés: kihívások, megoldások és szakemberhiány Magyarországon
Az SAP az egyik legelterjedtebb vállalati szoftvercsomag a világon, amelyet a vállalkozások különböző folyamataik és működésük hatékonyságának növelésére használnak. Magyarországon is
491 milliárd forintos energialöket: tarol a Jedlik Ányos Program
2025-ben a hazai energetikai fejlesztések soha nem látott mértékű támogatást kapnak.
Egyre kínosabb lehetőségek közül kell választani az USA államadóssága miatt
Az Egyesült Államok reálgazdaságának és részvénypiacának tartós szárnyalása az elmúlt másfél évtizedben nagyrészt a kirívó állami költekezésnek volt betudható. A költekezés által


- Hozzányúl a kormány a szocho-szabályokhoz
- Megrettent Amerika az üres polcoktól - Hamarosan nagy bejelentések jönnek a vámháborúban
- Kihúzzák a szőnyeget a magyar szankciós vétók alól
- Pápaválasztás 2025: Elhangzott a habemus papam, az új pápa: XIV. Leó, Robert Francis Prevost bíboros
- Megszólalt a szakértő: hónapokon belül 30 ezer forint lesz az OTP
Ingatlanpiaci elemző
Egy asztalhoz ülhet Putyin és Zelenszkij – Mi várható az isztambuli béketárgyaláson?
A háború kezdete óta nem találkozott az ukrán és az orosz vezető.
Váratlan emelkedés a piacokon – látszik a vámháború vége?
Az OTP lehet a nap nyertese?
Pannonhalmi főapát: komoly egyetértés lehetett a bíborosok között
Nagyon gyorsan döntött a konklávé.
Kiadó raktárak és logisztikai központok
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Sikeres befektető online tanfolyam
Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.