
A VW az autóipar egyik legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és az MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 37,1 százalékkal 8,824 milliárd euróra csökkent. A visszaesés a koronavírus-világjárvány következménye.
Diess a CNN Business-nek elmondta, hogy a Volkswagen csoport Európában már piacvezetőnek számít az elektromos autók értékesítésében, az Egyesült Államokban pedig a második helyen állnak, de Kínában is gyors a növekedésük. Dél-Amerika azonban szerinte egy teljesen más piacot jelent, a kontinensen nem az elektromos autók, hanem a CO2-semleges bioüzemanyagok jelenthetik a jövőt a belsőégésű motorokkal szemben.
Az elektromos hajtáslánc használata nem mindenhol jelent megoldást, számos olyan földrajzi terület van, ahol szükség lesz a belsőégésű motorokra a jövőben is
– tette hozzá.
Látványosan növekvő árbevétel
A csoport árbevétele 67,3 milliárd euró volt a második negyedévben, ami éves alapon több mint 60 százalékos növekedés, ez persze elsősorban a koronavírus-járvány hatásának köszönhető. A társaság a második negyedévben 2,55 millió járművet értékesített, míg ez a szám a tavalyi év hasonló időszakában 1,89 millió volt (az egész első félév tekintetében pedig 5 millió áll a 2020-as 3,9 millióval szemben).

A Volkswagen emellett rekordszintű első féléves üzemi nyereségről számolt be, amely már a koronavírus-járvány előtti számokat is meghaladja. A társaság üzemi eredménye az első félévben elérte a 11,4 milliárd eurót, ami tavaly ilyenkor még mínusz 1,5 milliárd euró volt (negyedéves szinten pedig 6,5 milliárd euró áll szemben az egy évvel ezelőtti mínusz 2,4 milliárd euróval).
Ez elsősorban annak köszönhető, hogy megnőtt az európai és amerikai kereslet a prémium termékek iránt, illetve megháromszorozódott az elektromos autók értékesítése éves szinten.
Az önvezető autók jelentik az igazi áttörést
A vállalatcsoport a NEW AUTO című tervében kiemelte, hogy 2030-ra "alapvetően átalakul a mobilitás világa", és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó. Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégből a világpiac első számú "szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója" lesz.A cégcsoport vezetője úgy látja, hogy az önvezető autók, nem pedig az elektromos járművek jelentik az "igazi változást" az autóipar számára. „Az autonóm vezetés tényleg úgy fogja megváltoztatni az iparágunkat, mint eddig semmi más” - mondta Diess, hozzátéve, hogy ehhez képest az elektromos autózás irányába történő elmozdulás "elég könnyű".
A szakember azt is szeretné, ha az autonóm autókhoz nyújtott szoftveres szolgáltatások a konszern jövőbeli üzletágának egyik fő pillérévé válnának, ezért a Volkswagen bevásárolta magát az önvezető szoftverekkel foglalkozó Argo AI startupba, amely az Alphabethez tartozó Waymo versenytársa. Nem véletlen az sem, hogy a cégcsoport az Europcar autókölcsönző felvásárlását tervezi, tovább növelve szolgáltatásainak sokszínűségét.
Münchenben az új, ID.Life elnevezésű családi koncepcióautót is bemutatták, amelynek alapára a tervek szerint 20 000 euróba (7,1 millió forint) fog kerülni.
Hónapokig hiányozni fognak még a félvezetők
A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát néhány hónap leforgása alatt, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással. A Volkswagen csoport vezérigazgatója a kérdéssel kapcsolatban elmondta, arra számítottak, hogy a nyári szünet után fellélegezhetnek, ez azonban nem történt meg.
Jelentős beszállítói nehézségeik vannak, elsősorban Malajziában, ahol három üzemet is érintett a koronavírus legújabb hulláma.
„Úgy gondoljuk, hogy szeptember végére legyőzzük ezt a helyzetet, és akkor enyhülést kell látnunk. De a félvezetők valószínűleg hiányozni fognak több hónapig” – tette hozzá Diess.
A cikk megjelenését a Porsche Hungaria Kft. támogatta.
Címlapkép és fotók: Porsche Hungaria
Kifakadt Trump embere: ha engedünk Putyinnak, legközelebb a NATO-t fogja megtámadni
Úgy látja, erőt kell demonstrálni.
Nagy veszély fenyegeti az óvatlan befektetőket, pedig könnyen ki lehetne védeni
Csak egy kis odafigyelés kell hozzá.
Itt van az újabb orosz provokáció: vadászgépek sértették meg a NATO biztonsági zónáját
Ez már aligha lehet véletlen.
Brutális díjat vezet be Trump a külföldi munkavállalókra, ez rengeteg embert érint
Ez elég komoly költségteher.
Orosz vadászgép-betörés: hivatalosan is kérik a NATO 4. cikkelyének aktiválását
Határozott válasz született.
Trump embere sejtelmesen utalgatott: tényleg megszűnhet a negyedéves jelentés?
Lehet, hogy komolyan kell venni az elnök hihetetlen ötletét.
Varga Mihály: még mindig kockázat az infláció
A jegybankelnök szerint az erősödő forint jelzi Magyarország stabilitását.
Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
Rekordroham: 152 ezer háztartás rohanhat az Otthon Start hitelért a következő fél évben
A GKI friss felmérése szerint a lakosság 8,2%-a készül igénybe venni az új támogatott hitelt. De kik tervezik igényelni a kedvező lakáshitel programot? Milyen rekordok dőltek már meg az első
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..

Zöld szállodák: így formálja át a technológia a jövő utazásait
Képzeljünk el egy hotelt, ahol a zuhany pontosan jelzi, mennyi vizet használunk, az esővíz rögtön a medencébe kerül, a reggelinél pedig pontosan annyit főznek, amennyit val
Mennyit fogsz keresni?
Nemrég láttam Redditen egy kérdést, hogy mennyit keresnek az emberek a multin kívüli életben. Az internet nem egy jó merítés, mert általában a jobb helyzetben lévők használják, illetve bizo
Superwood: a fa, amely az acéllal is felveszi a versenyt
Genetikailag módosított fa, amely új dimenziót nyithat az építőanyagok világában.


Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod