
A folyamatos változásban is stabilan kell tartani az akár milliós ügyfélbázis kiszolgálását - ez nem vitás. A hazai bankszektorban is mindenki elindult már ezen az úton, de az irányok és az eredmények sokfélék lehetnek - az ITB Club novemberi 6-i eseményén a Kioskban a Budapest Bank, az MKB és a Takarékbank digitális vezetőivel beszélgetett Hoffmann Bence, a ShiwaForce üzletfejlesztési igazgatója.
A fogyasztók egyben látják a szolgáltatást
Az ügyfelek számára eddig sem volt fontos és továbbra sem fogja őket érdekelni, ha egy szolgáltatás azért nem olyan kiemelkedő minőségű, mert valamelyik szereplő hibázott vagy valamelyik rendszer nem elég megbízható és modern.
- kezdte egy fontos kiemeléssel Czímer Gergely, a TakarékBank CDO-ja. Éppen ezért kiemelt fontosságú, hogy akik ugyanazon a megoldáson dolgoznak, ugyanazt a nyelvet beszéljék, ugyanazt a “filmet nézzék”. Az ügyfél szempontjából az egész folyamat egy egység. Csak ezt figyelembe véve lehet folyamatosan kiváló ügyfélélményt nyújtani.
Megfigyelhető, hogy nem csak a fogyasztó érzékelésében, de vállalaton belül a szervezetek, külső-belső szereplők, részlegek között is egyre inkább elmosódnak a határok. Ez egyben azt is eredményezi, hogy ugyanúgy meg kell találni az együttműködést egy beszállítóval, mint egy saját kollégánkkal.
Ugyanazokat a silókat kell lebontani az üzlet és IT részleg között, mint az IT részleg és az IT beszállító között
- mondta Pereczes János, az MKB digitális üzletágért felelős ügyvezető igazgatója.
Eddig is széles volt a paletta a bank és a külső szolgáltatók együttműködésében, de a jövőben még több témában és szolgáltatásban felmerülhet majd a külsős szállítók bekapcsolódása. Ugyanis ez segíti leginkább a technológiai megújulást és a szolgáltatások megújulását is.
- mondta Juhász Róbert, a Budapest Bank CDO-ja.

Jelentősen növekszik az üzleti igény a digitális projektek iránt
A COVID-19 miatt a digitalizáció szinte kivétel nélkül minden vállalat működésében robbanásszerű lökést kapott. A fizikai térben történő ügyfélkapcsolatok hiánya miatt mindenki a digitális kapcsolattartás és virtuális csapatmunka kicsiszolásán dolgozik, ezért jelentős mennyiségű üzleti igény fogalmazódik meg az IT fejlesztők felé, folyamatos nyomást gyakorolva az eddig működő IT folyamatokra és rendszerekre. Mit jelent ez valójában? Leginkább azt, hogy eljött a valódi omnichannel ideje!
Azt mondják, hogy a Covid miatt 2 évet ugrottunk előre, de szerintem inkább hármat. A most megszületett projekteknek csak az előkészítése évekig tartott volna, és a megvalósítással együtt a most kirakott megoldások többsége normál időszámításban 2-3 év alatt készült volna el.
- mondta Hoffmann Bence, a ShiwaForce vezérigazgató-helyettese a klubesemény panelbeszélgetésében. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy teljesen új projektek varázsütésre álltak elő, sokkal inkább azt, hogy a korábban halogatott döntések most megszülettek és az odavezető utak lerövidültek.
Mit jelent ez az IT részlegen? Elsősorban azt, hogy nem kizárólag a felhasználói interfészek, webes felületek megújítása történik, hanem a teljes ügyfél utat lefedő folyamatokat kell átszervezni a digitális térbe, mégpedig úgy, hogy ettől az eredeti értékajánlat – vagyis végső soron a profit – ne sérüljön. Óriási kihívás, amihez új szemlélet, magas szintű szaktudás és akadálymentes együttműködés szükséges.
Nem csak a frontendnek kell napi szinten rugalmasnak lennie
“Frontend beszállítóként megszokhattuk már, hogy folyamatosan a változásokhoz kell alkalmazkodnunk, de azt látjuk, hogy ez már a mainstream része lett. A core és middleware rendszerek is részévé váltak ennek a változási viharnak és meg kellett tanulni az eddig csak a frontenden igényelt módszertanokat, tapasztalatokat átvinni más, eddig statikusabban működő területekre is.” - mondta Földházi Csaba, a ShiwaForce skálázott agilitásért felelős igazgatója, a hibrid integrációról tartott előadásában.
Az IT vezetők továbbra is gyorsabb szállítást, kevesebb hibát és integrálható elemeket szeretnének a projektjeikben, de a környezet egyre bizonytalanabb, és a lehetőségek nehezebben tervezhetőek. Erre ad megoldást a cloud natív szemlélet, ami egyensúlyt teremt a skálázhatóság, rugalmasság, megbízhatóság és a kontroll iránti igények között.
A cloud, CI/CD révén az IT beszállító már nem csak epizódszereplőként tud megjelenni egy nagyvállalati szállítási láncban, hanem az üzlettel és ügyfelekkel szoros összefüggésben képes a teljes end-to-end folyamatban végig aktív, értékteremtő szereplőként jelen lenni.
Üzleti és IT vezetőként is jellemző, hogy a bizonytalan környezetben való változásokra tudni kell gyorsan kell reagálni, de ehhez nem elég, ha a legújabb, legfényesebb eszközt leemeljük a polcról. Sőt, sokszor a rossz választás miatt éppen maga az eszköz lesz a sikeres változás legnagyobb akadálya.
Hibrid technológiák és hibrid együttműködések
De akkor mit tehetünk a siker érdekében? Hibrid módon kell összekapcsolni a meglévő “legacy” és az új “cloud” technológiákat, miközben a külső és belső csapatokat úgy kell összehangolni, hogy adott esetben a szállítási láncban keletkezett csúcsokat minél jobban ki lehessen egyenlíteni. Éppen a digitális transzformációnak köszönhetően egyre mélyebb beágyazódás lehetséges, a folyamatok helyett már konkrét projektek, termékek vagy teljes üzletágak is építhetőek kívülről támogatott módon.
Így a szállítási minőség is stabilabbá válik. Ha nem 1-1 körülkerített projektről, hanem egy folyamatos együttélésről, folyamatos jelenlétről van szó, akkor az IT cégek is motiváltak a vállalat és az ő ügyfelei számára valódi értéket szállítani.
Gyakori probléma, hogy a vállalat ugyan döntést hoz abban, hogy egy új technológiai kompetenciát felépít házon belül vagy egy új módszertant, megoldást bevezet, de kezdetben szinte törvényszerű, hogy nem állnak rendelkezésre az ehhez szükséges szakértők bent. Ezért nem véletlen, hogy sok cég innovációs/inkubációs részlegeket is létrehoz valamilyen szintű integrációval az anyavállalathoz, így kapcsolódva a beszállítókhoz is.
Az üzleti kihívások egyre komplexebbek és az ügyfelek elvárásai is folyamatosan növekednek, muszáj alkalmazkodni. Ehhez a kulcs egyértelműen a transzparencia és egy hatékony, egyértelmű, de az innovációs képességet nem lassító együttműködés. A teljes kiszervezés és a munkaerő kölcsönzés helyett a sikeres és jövőálló vállalatok egy ökoszisztémát építenek, megbízható partnerekkel, kiszámítható integrációval.
A cikk megjelenésének támogatója a ShiwaForce.
Telekomosok, figyelem! A héten országszerte leállások jönnek a szolgáltatásban
Itt a lista, hol és mikor.
Egymás után esnek el az autópályák Magyarországon: számos helyen van dugó
Csak az M1-esen több baleset történt.
Kimondta a NATO egyik legerősebb állama: "vészesen közeledik" az 5. cikkely aktiválása
Az is kiderült, hogy erre mikor kerülhet sor.
Teljesen más utat jár az USA és Európa az AI szabályozása terén – Lehet, ez nem is akkora probléma?
Az USA túl keveset és túl későn szabályoz, míg Európa túl sokat és túl hamar.
Megszólalt a kulcsfontosságú hatalom a béketárgyalások jövőjéről – Komoly fenyegetést kapott Izrael
Eljött a következmények ideje.
Annyira zuhogott az eső, hogy lecsúszott egy repülőgép a leszállópályáról
A krakkói repülőtéren.
Itt látszik, mennyire elromlottak a dolgok az USA-ban
Nem lesz könnyű ebből kijönni.
Pénzgyáros AI
Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th

Kelet-Közép-Európa - hogyan tudjuk kontrollálni a saját sorsunkat?
Kelet-Közép Európa jövőjét a rendelkezésre álló erőforrások és képességek, röviden a potenciál határozza meg. A kérdés, hogy a potenciált mennyiben tudjuk felhasználni a régió polgá
Top 10 osztalék részvény - 2025. szeptember
Szeptember másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőz
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
