A légi forgalmi adatokból látszik, hogy az orosz magángépek sorra indulnak el Moszkvából. Főként Törökországban keres menedéket az orosz elit.
Erősen optimista előrejelzés látott napvilágot a magánrepülőgépek piacával kapcsolatban, azonban bőven vannak még kockázati tényezők és sok múlik azon is, hogy haladnak a fenntartható üzemanyagot használó gépek fejlesztései - írja a Aerotime.
Annak ellenére, hogy Elon Musk korábban a szabad véleménynyilvánításra hivatkozva elmondta, nem tiltja le a fiókot, amely magángépének repülései adatait közli, a Twitter helyi idő szerint szerdán még felfüggesztette azt.
Belgium új adókat vet ki a régebbi, zajosabb repülőgépekre, valamint a magánrepülőgépekre és a rövid távú járatokra – számol be a hírről a Reuters.
Tervet dolgoz ki az Európai Bizottság arra, hogyan használhatnák a szankcionált orosz oligarchák európai vagyonát Ukrajna újjáépítésének finanszírozására - írja a Bloomberg az ügyet ismerő három forrásra hivatkozva.
"Bajban" vannak a magánrepülőgép-társaságok, a gazdagok megnövekedett repülési igényét már nem nagyon tudják kapacitással követni – számol be a hírről a Financial Times.
Ursula Von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke a szoros időbeosztása miatt utazott júniusban magánrepülőgéppel Bécsből Pozsonyba - mondta Eric Mamer, a brüsszeli testület csütörtöki sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre válaszolva.
Képmutatással vádolják a világ vezetőit, mivel a COP26 klímacsúcs alatt ellepték Glasgow környékét a magánrepülőgépek. A hatalmas szennyezés mellett a kiszolgáltatott közösségek kirekesztése miatt is támadás érte a szervezőket.
A világ vezetői sorra aludtak el a sorsdöntő klímacsúcson, de a legnagyobb botrányt a Glasgow-ba érkező magánrepülőgépek száma mellett a brit miniszterelnök utazása okozta.
Egy friss jelentés szerint jelentősen megugrott a magánrepülők használata Európában az utóbbi években, ez pedig jócskán megemelte a klímára negatív hatással bíró kibocsátást, így megoldás lehetne, ha a jövőben megadóztatnák azokat a magánrepülő-járatokat, amelyek csak kisebb távolságot tesznek meg - számol be a hírről a The Guardian.
Hiába akarnak a szupergazdagok magángépekkel repkedni és egy útért akár 150 ezer dollárt is kifizetni, a magánrepülő-társaságok kénytelenek nekik nemet mondani, mivel a koronavírus miatti utazási korlátozások rájuk is vonatkoznak. Pedig a magángépek iránt az utóbbi időszakban megkilencszereződött a kereslet – írja a Bloomberg.
Utoljára 2009-ben adtak el annyi magánrepülőgépet a világban, mint tavaly. Az üzleti magángépek legnagyobb piaca Észak-Amerika.
Hamarosan az EKB is lazíthat.
Hatalmas beruházások zajlanak.
Egy jól ismert tervet vett elő.
Ráadásul az anyacég úszik a profitban.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.