Autópálya-matrica: örömhírt is kaptak a személyautósok, a teherautósok pedig hidegzuhanyt

Autópálya-matrica: örömhírt is kaptak a személyautósok, a teherautósok pedig hidegzuhanyt

Mégsem inflációkövető mértékben, hanem mindössze 5%-kal emelkedik jövőre az autókra, motorokra, buszokra és utánfutókra szóló éves és megyei e-matricák ára – jelentette be hétfő éjjeli közleményében a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) azzal párhuzamosan, hogy megjelent az erről szóló kormányrendelet a Magyar Közlönyben. A személyautókra megvehető 10 napos és egy hónapra szóló matrica ára viszont az inflációnál sokkal durvább mértékben emelkedik, 44%-kal, illetve 71%-kal. Ezzel minden bizonnyal az átutazó forgalmat tervezi jobban megsarcolni a kormány.

Megvan, mennyibe kerülhetnek 2022-ben az autópálya-matricák

Megvan, mennyibe kerülhetnek 2022-ben az autópálya-matricák

A korábbi gyakorlattól eltérően egy kormányrendelet alapján minden évben újraszámolják a következő évre vonatkozó autópálya-matrica árakat és pótdíjakat. Mivel ez gyakorlatilag az inflációt követi, tulajdonképpen évenkénti áremelkedésre számíthatnak a díjköteles szakaszokon közlekedők. Az Alapjárat.hu kiszámolta, mennyivel drágulhatnak jövőre a matricák.

Roham indult a 2020-as éves e-matricákért

Roham indult a 2020-as éves e-matricákért, a megyei és országos éves matricákból 18 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor, ezen belül az országos lefedettséget kínáló jogosultságot december első hetében 85 százalékkal vették meg többen, mint 2018 hasonló időszakában - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.

Rekordösszegű útdíj folyt be

Rekord összeget, bruttó 186,3 milliárd forintot fizettek be a magyarországi utakat használók az idei első félévben, 15 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban - mondta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

Több motoros sztrádamatrica fogyott tavaly

Az előző évihez képest 16 százalékkal több, mintegy százezer motoros e-matrica (D1M) fogyott 2018-ban Magyarországon, amelynek egyharmadát külföldiek vásárolták meg - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a motors szeron kezdetének alkalmából.

Kicsavarja az útdíj szabályozását a magyar kormány kezéből is az EU

Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság alapú díjazásra kell átállniuk 2023-tól a nehézgépjárművek és a 2,4 tonnánál nehezebb teherautók, 2027-től pedig a kisteherautók és a minibuszok esetében - döntött az Európai Parlament (EP) csütörtökön.

Jó hír érkezett a motorosoknak

Új termék, kedvezményes havi motoros e-matrica is vásárolható május 1-jétől, ára bruttó 2500 forint lesz - tájékoztatta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. az MTI-t. A motorosoknak eddig a D1-es havi e-matricát kellett megvenni 4780 forintért.

2016-tól még több helyen kell útdíjat fizetni

A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a díjfizetés ellenében használható autópályákról, autóutakról és főutakról szóló korábbi rendeletet - a jogszabály a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg és szombattól hatályos. Két új autópálya-szakasz került fel a nem fizetős listára, három viszont a jövő év elejétől fizetőssé válik.

Kevesen dupláztak

Eltelt negyed év az új, idő- és területalapon is elérhető autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatra érvényes használati jogosultságot megtestesítő, eredeti formájában matricás rendszer bevezetése óta, mely során a felhasználók jelentős hányadánál már kialakult, hogy kinek, milyen "matricára" van szüksége.

Az egész M0-ás fizetős lesz

Három éven belül az M0-ás autóút teljes hosszában fizetős lesz - derült ki a Fónagy János államtitkárral készült interjúból tegnap este az ATV-n. Csak az uniós szerződések kifutását várja a kormány.

Ma bejelentik a végleges útdíjrendszert! (2.)

"Az útdíjrendszer véglegesítése" címmel tart ma kormányszóvivői tájékoztatót a kormány, Fónagy János államtitkár jelenti be a részleteket a meghívó szerint. A kormány egyébként tegnapi ülésén tárgyalta a kérdést és lapinformációk szerint lezárta a nyitott kérdéseket. A módosítások nagy része ki is szivárgott szerda este.

Mégis ingyen mehetünk a reptérre?

Minden gyermekbetegsége ellenére marad az útdíjrendszer, a kérdéses szakaszok problémája hamar megoldódhat: a Duna-hidakon való áthajtáshoz elegendő lehet egy matrica is, a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út mentesülhet a díjfizetési kötelezettségtől. A városi elkerülő szakaszok helyett a lakott területeken áthajtók is idővel a megyei matricát választhatják - Fónagy János, volt közlekedési miniszter szerint. A tanulmányokat később hozzák nyilvánosságra: a rendszer nullszaldós lesz - áll az államtitkár nol.hu-nak adott interjújában.

Visszatért Orbán Viktor és ezt mondta

A miniszterelnök az ünnepi szünet után most először a Kossuth Rádió péntek reggeli műsorában szólalt meg először nyilvánosan. Orbán Viktor beszélt a szerdai párizsi terrortámadásról, ennek kapcsán kifejtette, hogy a TEK jelentése szerint nem növekedett Magyarországon a közvetlen fenyegetés. A 180 perc című műsorban szóba került Angela Merkel és Vlagyimir Putyin várható budapesti látogatása is, de a miniszterelnök részletesen beszélt az idén januárban életbe lépett új útdíjrendszerről is. Ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy napi 14 forintos teherről van csak szó, de elismerte, hogy ez bosszantja az embereket. Elmondása szerint ebben a hónapban most a rendszer próbaüzeme zajlik, a javaslatokat értékelik és ami olyan, azt be is fogadják. Érvelése szerint annak kell fizetnie a fenntartásért, akik azt használják és miután díjat fizetnek, ezért joggal várják el, hogy rendben legyen az úthálózat.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul péntektől a benzin ára
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.