Mégsem inflációkövető mértékben, hanem mindössze 5%-kal emelkedik jövőre az autókra, motorokra, buszokra és utánfutókra szóló éves és megyei e-matricák ára – jelentette be hétfő éjjeli közleményében a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) azzal párhuzamosan, hogy megjelent az erről szóló kormányrendelet a Magyar Közlönyben. A személyautókra megvehető 10 napos és egy hónapra szóló matrica ára viszont az inflációnál sokkal durvább mértékben emelkedik, 44%-kal, illetve 71%-kal. Ezzel minden bizonnyal az átutazó forgalmat tervezi jobban megsarcolni a kormány.
A korábbi gyakorlattól eltérően egy kormányrendelet alapján minden évben újraszámolják a következő évre vonatkozó autópálya-matrica árakat és pótdíjakat. Mivel ez gyakorlatilag az inflációt követi, tulajdonképpen évenkénti áremelkedésre számíthatnak a díjköteles szakaszokon közlekedők. Az Alapjárat.hu kiszámolta, mennyivel drágulhatnak jövőre a matricák.
Magyar vállalat nyerte el a Föld negyedik legnépesebb országa, Indonézia egészére kiterjedő elektronikus útdíjhálózat kiépítését - közölte a külgazdasági és külügyminiszter szombaton közösségi oldalán.
Roham indult a 2020-as éves e-matricákért, a megyei és országos éves matricákból 18 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor, ezen belül az országos lefedettséget kínáló jogosultságot december első hetében 85 százalékkal vették meg többen, mint 2018 hasonló időszakában - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
Karbantartás miatt nem lesz elérhető a hétvégén az útdíjfizetési rendszer - tájékoztatta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. csütörtökön az MTI-t közleményben.
Rekord összeget, bruttó 186,3 milliárd forintot fizettek be a magyarországi utakat használók az idei első félévben, 15 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban - mondta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Az előző évihez képest 16 százalékkal több, mintegy százezer motoros e-matrica (D1M) fogyott 2018-ban Magyarországon, amelynek egyharmadát külföldiek vásárolták meg - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a motors szeron kezdetének alkalmából.
Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság alapú díjazásra kell átállniuk 2023-tól a nehézgépjárművek és a 2,4 tonnánál nehezebb teherautók, 2027-től pedig a kisteherautók és a minibuszok esetében - döntött az Európai Parlament (EP) csütörtökön.
Új termék, kedvezményes havi motoros e-matrica is vásárolható május 1-jétől, ára bruttó 2500 forint lesz - tájékoztatta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. az MTI-t. A motorosoknak eddig a D1-es havi e-matricát kellett megvenni 4780 forintért.
Az autópálya-matrica értékesítéséből származó bevételek idén 7-8%-kal növekedhetnek, egyrészt a forgalom növekedésének, másrészt új fizetős szakaszok becsatlakozásának köszönhetően - nyilatkozta a Világgazdaságnak Börzsei Tibor, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. vezérigazgatója.
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a díjfizetés ellenében használható autópályákról, autóutakról és főutakról szóló korábbi rendeletet - a jogszabály a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg és szombattól hatályos. Két új autópálya-szakasz került fel a nem fizetős listára, három viszont a jövő év elejétől fizetőssé válik.
Eltelt negyed év az új, idő- és területalapon is elérhető autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatra érvényes használati jogosultságot megtestesítő, eredeti formájában matricás rendszer bevezetése óta, mely során a felhasználók jelentős hányadánál már kialakult, hogy kinek, milyen "matricára" van szüksége.
Három éven belül az M0-ás autóút teljes hosszában fizetős lesz - derült ki a Fónagy János államtitkárral készült interjúból tegnap este az ATV-n. Csak az uniós szerződések kifutását várja a kormány.
"Az útdíjrendszer véglegesítése" címmel tart ma kormányszóvivői tájékoztatót a kormány, Fónagy János államtitkár jelenti be a részleteket a meghívó szerint. A kormány egyébként tegnapi ülésén tárgyalta a kérdést és lapinformációk szerint lezárta a nyitott kérdéseket. A módosítások nagy része ki is szivárgott szerda este.
Minden gyermekbetegsége ellenére marad az útdíjrendszer, a kérdéses szakaszok problémája hamar megoldódhat: a Duna-hidakon való áthajtáshoz elegendő lehet egy matrica is, a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út mentesülhet a díjfizetési kötelezettségtől. A városi elkerülő szakaszok helyett a lakott területeken áthajtók is idővel a megyei matricát választhatják - Fónagy János, volt közlekedési miniszter szerint. A tanulmányokat később hozzák nyilvánosságra: a rendszer nullszaldós lesz - áll az államtitkár nol.hu-nak adott interjújában.
A miniszterelnök az ünnepi szünet után most először a Kossuth Rádió péntek reggeli műsorában szólalt meg először nyilvánosan. Orbán Viktor beszélt a szerdai párizsi terrortámadásról, ennek kapcsán kifejtette, hogy a TEK jelentése szerint nem növekedett Magyarországon a közvetlen fenyegetés. A 180 perc című műsorban szóba került Angela Merkel és Vlagyimir Putyin várható budapesti látogatása is, de a miniszterelnök részletesen beszélt az idén januárban életbe lépett új útdíjrendszerről is. Ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy napi 14 forintos teherről van csak szó, de elismerte, hogy ez bosszantja az embereket. Elmondása szerint ebben a hónapban most a rendszer próbaüzeme zajlik, a javaslatokat értékelik és ami olyan, azt be is fogadják. Érvelése szerint annak kell fizetnie a fenntartásért, akik azt használják és miután díjat fizetnek, ezért joggal várják el, hogy rendben legyen az úthálózat.
Sok minden változott 2011 óta.
Döntött a kormány az üzemanyagokról - Így reagált a Mol árfolyama
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.
Korábban egy darabot sem szállítottak belőle.
Csaknem 1900 milliárd forintnak megfelelő összeget bukott.
Nem is szavazták meg az erről szóló javaslatot.
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.