Átalakítja a borravaló rendszerét a Festipay, nehogy azt sugallja, hogy 10 százalékos borravalót kell adni
Gazdaság

Átalakítja a borravaló rendszerét a Festipay, nehogy azt sugallja, hogy 10 százalékos borravalót kell adni

Portfolio
Átalakítja a borravaló rendszerét a Festipay, miután a GVH megállpítása szerint a jelenlegi beálítások elvárást, egy konkrét mértéket sugallhattak (a 10 százalék volt kiemelve a fizetéseknél). Hasonló ügyben tavaly a Hellopay 20 millió forintos bírságot kapott.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Festipay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt. (Festipay) kötelezettségvállalását,

amelynek eredményeként a fogyasztók a jövőben tisztességtelen befolyásolástól mentesen tudnak majd dönteni arról, hogy a társaság által lebonyolított fizetési tranzakcióknál kívánnak-e borravalót adni, s ha igen, az milyen mértékű legyen

– áll a GVH közleményében.

A Festipay számos hazai fesztiválon és nagy látogatottságú rendezvényen, eseményhelyszínen biztosít készpénzmentes fizetési szolgáltatásokat, amelyekhez –  partnereinek igénye alapján – a borravalóadás készpénzmentes opcióját is kínálja.

A funkció ötféle, százalékosan meghatározott mértéket ajánl fel a fogyasztónak, ezek közül jellemzően a 10%-os mértéket emeli ki.

Bár a fogyasztónak ezeket a beállításokat (amennyiben egyetért velük) kifejezetten el kell fogadnia, a vizuális megjelenítés és a jellemző alkalmazási környezet (zaj, tömeg, sorban állás, gyors fizetési tranzakció) azt eredményezhette, hogy a fogyasztók a kereskedelmi gyakorlat által kiváltott pszichés nyomás következtében a borravaló adását illetve annak 10%-os, kiemelt mértékét is elvárásként érzékelhették – olvasható a GVH közleményében.

Az eljárás eredményeként a Festipay vállalta, hogy a borravaló rendszerét úgy alakítja át, hogy az a jövőben ne sugalljon semmiféle elvárást vagy konkrét mértéket. A Festipay azt is vállalta, hogy a változásról tájékoztatja a fogyasztókat a képernyőn keresztül és egyéb kommunikációs eszközökön az eladások helyszínén, továbbá partnereinek figyelmét is felhívja a jogszabályokhoz illeszkedő gyakorlat megteremtésére.

Tavaly novemberben a GVH 20 millió forintos bírságot szabott ki a HelloPay Zrt.-re, indoklásuk szerint a szolgáltatásuk megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a 10 százalékos borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon.

Címlapkép: Getty Images

Holdblog

Kiben bízhatunk? A bizalom földrajza

"A világot inkább a bizalom, mintsem a pénz mozgatja." - Joseph Stiglitz Kevés fogalom van, amely egyszerre hétköznapi és mégis nehezen megfogható. Tudjuk milyen, amikor... The post Kiben bízha

Portfolio Agrárszektor Konferencia 2025

Portfolio Agrárszektor Konferencia 2025

2025. december 3.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet