A járműiparban lassan a válság az új normalitás. Az elszálló energiaárak és új ellátásbiztonsági szempontok alapjaiban forgatták fel a vállalati energiabeszerzést ebben az energiaintenzív szektorban is. Mindenki keresi a megoldást a kitettség csökkentésére, legyen szó a szerződések újratárgyalásáról, az egyre bonyolultabb kereskedelmi konstrukciók kezeléséről, vagy akár új energiahatékonysági technológiák bevezetéséről. Ki mi alapján dönt, és hogyan működik együtt az energia fogyasztói és kereskedői oldala? Melyek a reális lehetőségek az energiafüggőség csökkentésére és a tiszta energiák felhasználásának fokozására? Milyen technológiai és digitalizációs fejlesztésekkel, HR eszközökkel kereshetünk kiutat a válságból és honnan lesz rá forrás?
Égető kérdésekre gyakorlati megoldások kellenek
- Az energiabeszerzés és felhasználás gyakorlati szempontjai válság idején: újratervezési tapasztalatok, együttműködés, rugalmasság
- Termelési stratégiák a válságkezelés szolgálatában
- Előremenekülés és költségcsökkentés fejlesztésekkel – digitalizáció és gyártászöldítés best practice-ek, finanszírozási megoldások
- Technológiaváltás, körforgásos gazdaság, zöldgazdaságra való átállás - kinek mit jelent a gyakorlatban és milyen források érhetőek el a beruházásokhoz?
- HR menedzsment és felelősség válság idején - hogyan tudja támogatni a megváltozott
vállalati működést?
Az idei szakmai program az Ipar Napjai és az Automotive Hungary szakkiállítás keretein belül érkezik! Teljes program és részletek a konferencia oldalán itt.

„Válságkezelés mesterfokon”
- 2023 sem lesz egyszerű év a járműipar számára – a csökkenő kereslet, dráguló finanszírozás, az ellátási láncok problémái, az energia árának kiszámíthatatlan alakulása és az energiaellátással kapcsolatos kockázatok évről évre új kihívásokat jelentenek.
- Mit gondolnak a hazai járműipar meghatározó szereplői energiaválságról, gazdasági trendekről, válságkezelésről, finanszírozásról, versenyképességről és fejlesztési irányokról?
- Milyen megoldások látszanak a helyzet stratégiai szintű kezelésére közép és nagyvállalati szinten?
„Körforgásos gazdaság, energetikai fejlesztések és költségcsökkentés – ki, mit, mikor és miből?”
- Még mindig hatalmas bizonytalanság uralkodik az uniós gáz- és árampiacon, és emiatt sok magyarországi vállalkozás a korábbiaktól gyökeresen eltérő árszintek és szerződéses feltételek mentén kényszerül energiához jutni.
- A járműipar kitettsége különösen nagy ezen a téren – hogyan tudnak ezekre időben, tudatosan felkészülni a döntéshozók és milyen energiahatékonysági megoldásokon keresztül csökkenthetik gáz- és áramfelhasználásukat, energiaköltségeiket?
- Jelentős változások lépnek életbe hamarosan a hulladékgazdálkodási és hulladékbegyűjtési rendszerben is. Mi lesz ezek hatása a járműiparra? Hogyan tudnak felkészülni a gyártók a változások következményeire?
„Amibe még mindig érdemes befektetni: elektromobilitás és HR menedzsment”
- A jelenlegi nehézségek ellenére 2023 várhatóan az óvatos fellendülés éve lesz a járműiparban - a globális termelés felfutása várható, az elektormobilitás pedig szilárdan beépült a döntéshozók elképzeléseibe a közlekedés zöldebb jövőjére vonatkozóan.
- A HR menedzsment jelentősége válság idején különösen felértékelődik - hogyan tudja támogatni a megváltozott vállalati működést? Jól képzett munkaerőre továbbra is égető szükség lesz, ezen a területen mindig érdemes tehát előre nézni.

30 előadó: meghatározó gazdasági szereplők, vállalati döntéshozók és a legnagyobb szakértők jönnek:
- Balasa Levente, a Siemens Zrt. Smart Infrastructure divíziójának vezetője, Siemens
- Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média Zrt. (Portfolio Csoport)
- Berdó-Németh Katalin, HR Manager – Hungary, Jaguar Land Rover Hungary
- Bodnár Viktória, ügyvezető partner, IFUA Horváth
- Dobos Péter, műszaki gyárigazgató, Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. (S.E.G.A. Hungary Kft.)
- Fejesné Gyurján Ildikó, Operatív igazgató, Magyar Suzuki Zrt.
- Gadóczy Gábor, Energetikai mérnök - Létesítmény fenntartás, BPW-Hungária Kft.
- Galántai Ambrus, Region Lead - Central and Eastern Europe, Strive by STX
- Gergen Péter, a Bosch hajtásrendszer megoldásokért felelős alelnöke Magyarországon, Robert Bosch Kft., Budapesti Fejlesztési Központ
- Győri Imre, ügyvezető igazgató, Magyarmet Finomöntöde Kft.
- Hanó Pál, STA Manager, Jaguar Land Rover
- Patrick Heinecke, Igazgatósági tag Pénzügy, IT, Beszerzés és Compliance, AUDI HUNGARIA Zrt.
- Karikó Zsolt, ügyvezető igazgató, Hanon Systems Hungary Kft.
- Keszte Róbert, országigazgató, Continental Csoport Magyarország
- Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Kis István, ügyvezető igazgató, Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft.
- Kiss Viola, HR vezető, KIRCHHOFF Automotive Hungary
- Krisztián Róbert, operatív igazgató, Magyar Suzuki Zrt.
- Lambert Zoltán, ügyvezető partner, WTS Klient
- Nagy Julianna, szenior menedzser ESG és fenntarthatósági szolgáltatások, KPMG Tanácsadó Kft.
- Nagy Gábor, Termelési vezető, Simon Plastics Kft.
- Opra-Szabó Gergely, Regionális pénzügyi igazgató, Kelet-Európa és Németország, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.
- Pata Ildikó, tulajdonos ügyvezető, Pata József Gépipari Kft.
- Reményi Zsuzsanna, Nemzetközi ügyfélkapcsolati igazgató, Prohuman
- Sabján László, ügyvezető igazgató, AGC Glass Hungary Kft.
- Szilágyi Balázs, Közügyekért felelős vezető, Contemporary Amperex Technology Hungary Kft
- Tisza-Kiss László, Gyárigazgató, Dana Hungary Kft.
- Tóth András István, Megoldásértékesítési igazgató, E.ON Hungária Csoport
- Tóth Edina, személyügyi igazgató, Opel Szentgotthárd Kft, Stellantis cégcsoport

Idén már 65 cég képviselője biztosan ott lesz május 17-én a Hungexpon, még most érdemes az érdeklődőknek biztosítani a helyüket. A regisztráció itt érhető el a konferencia oldalán: jegyek.
Jön az év vége, megkezdődött az állami pénzszórás
Plusz pénz jut gyógyszerekre és az MKIF koncessziójára.
Megtörte a csendet Zelenszkij: elkészült a béketerv legújabb verziója
Trump élesen kritizálta az ukrán elnököt a lassú válaszadás miatt.
Von der Leyen: Európának magának kell biztosítania a védelmét
Bejött volna Trump fenyegetőzése?
Kiderült, hogyan sikerült megúsznia a puccsot az elnöknek - Külföldről siettek a segítségére
Sok kormánydöntési kísérletet láthattunk a régióban, de biztos, hogy ez volt a legfurcsább.
Trump megdöbbentő bejelenése: enyhítenek a környezetvédelmi előírásokon
Így akar segíteni a traktorgyártóknak.
Újabb szög a nemzetközi szervezet koporsójában - Megrohanták a rendőrök az ENSZ komplexumát
Adótartozás ürügyén léptek a hatóságok.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Új transzferár-szabályozás: könnyítés vagy kockázat?
Megérkezett a transzferár rendelet tervezete, amely 2026-tól váltja ki a NGM 32/2017-es transzferár szabályozását. A jogalkotó deklarált célja az adminisztratív terhek csökkentése és az adó
Vasárnap
Ma hangzik el Krasznahorkai Nobel-beszéde. Kertész stockholmi beszédét 2002-ben közvetítette a köztévé. A beszéddel egy időben az egyik kereskedelmi adón egy reality show ment, Lacit kiszavazt
Az el nem költött pénz (és annak elköltése) - könyvajánló
"...nem létezik elköltetlen pénz. Minden egyes centet elköltesz, amit valaha megkerestél. Minden dollárt elköltesz a bankszámládról, akár tudsz róla, akár nem. Az el nem költött... The post
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
A legrosszabbkor drágul az útdíj: vajon ki fogja ezt a végén megfizetni?
Sikerül majd átterelni a nehézgépjárműveket?
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!

