
A járműiparban lassan a válság az új normalitás. Az elszálló energiaárak és új ellátásbiztonsági szempontok alapjaiban forgatták fel a vállalati energiabeszerzést ebben az energiaintenzív szektorban is. Mindenki keresi a megoldást a kitettség csökkentésére, legyen szó a szerződések újratárgyalásáról, az egyre bonyolultabb kereskedelmi konstrukciók kezeléséről, vagy akár új energiahatékonysági technológiák bevezetéséről. Ki mi alapján dönt, és hogyan működik együtt az energia fogyasztói és kereskedői oldala? Melyek a reális lehetőségek az energiafüggőség csökkentésére és a tiszta energiák felhasználásának fokozására? Milyen technológiai és digitalizációs fejlesztésekkel, HR eszközökkel kereshetünk kiutat a válságból és honnan lesz rá forrás?
Égető kérdésekre gyakorlati megoldások kellenek
- Az energiabeszerzés és felhasználás gyakorlati szempontjai válság idején: újratervezési tapasztalatok, együttműködés, rugalmasság
- Termelési stratégiák a válságkezelés szolgálatában
- Előremenekülés és költségcsökkentés fejlesztésekkel – digitalizáció és gyártászöldítés best practice-ek, finanszírozási megoldások
- Technológiaváltás, körforgásos gazdaság, zöldgazdaságra való átállás - kinek mit jelent a gyakorlatban és milyen források érhetőek el a beruházásokhoz?
- HR menedzsment és felelősség válság idején - hogyan tudja támogatni a megváltozott
vállalati működést?
Az idei szakmai program az Ipar Napjai és az Automotive Hungary szakkiállítás keretein belül érkezik! Teljes program és részletek a konferencia oldalán itt.

„Válságkezelés mesterfokon”
- 2023 sem lesz egyszerű év a járműipar számára – a csökkenő kereslet, dráguló finanszírozás, az ellátási láncok problémái, az energia árának kiszámíthatatlan alakulása és az energiaellátással kapcsolatos kockázatok évről évre új kihívásokat jelentenek.
- Mit gondolnak a hazai járműipar meghatározó szereplői energiaválságról, gazdasági trendekről, válságkezelésről, finanszírozásról, versenyképességről és fejlesztési irányokról?
- Milyen megoldások látszanak a helyzet stratégiai szintű kezelésére közép és nagyvállalati szinten?
„Körforgásos gazdaság, energetikai fejlesztések és költségcsökkentés – ki, mit, mikor és miből?”
- Még mindig hatalmas bizonytalanság uralkodik az uniós gáz- és árampiacon, és emiatt sok magyarországi vállalkozás a korábbiaktól gyökeresen eltérő árszintek és szerződéses feltételek mentén kényszerül energiához jutni.
- A járműipar kitettsége különösen nagy ezen a téren – hogyan tudnak ezekre időben, tudatosan felkészülni a döntéshozók és milyen energiahatékonysági megoldásokon keresztül csökkenthetik gáz- és áramfelhasználásukat, energiaköltségeiket?
- Jelentős változások lépnek életbe hamarosan a hulladékgazdálkodási és hulladékbegyűjtési rendszerben is. Mi lesz ezek hatása a járműiparra? Hogyan tudnak felkészülni a gyártók a változások következményeire?
„Amibe még mindig érdemes befektetni: elektromobilitás és HR menedzsment”
- A jelenlegi nehézségek ellenére 2023 várhatóan az óvatos fellendülés éve lesz a járműiparban - a globális termelés felfutása várható, az elektormobilitás pedig szilárdan beépült a döntéshozók elképzeléseibe a közlekedés zöldebb jövőjére vonatkozóan.
- A HR menedzsment jelentősége válság idején különösen felértékelődik - hogyan tudja támogatni a megváltozott vállalati működést? Jól képzett munkaerőre továbbra is égető szükség lesz, ezen a területen mindig érdemes tehát előre nézni.

30 előadó: meghatározó gazdasági szereplők, vállalati döntéshozók és a legnagyobb szakértők jönnek:
- Balasa Levente, a Siemens Zrt. Smart Infrastructure divíziójának vezetője, Siemens
- Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média Zrt. (Portfolio Csoport)
- Berdó-Németh Katalin, HR Manager – Hungary, Jaguar Land Rover Hungary
- Bodnár Viktória, ügyvezető partner, IFUA Horváth
- Dobos Péter, műszaki gyárigazgató, Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft. (S.E.G.A. Hungary Kft.)
- Fejesné Gyurján Ildikó, Operatív igazgató, Magyar Suzuki Zrt.
- Gadóczy Gábor, Energetikai mérnök - Létesítmény fenntartás, BPW-Hungária Kft.
- Galántai Ambrus, Region Lead - Central and Eastern Europe, Strive by STX
- Gergen Péter, a Bosch hajtásrendszer megoldásokért felelős alelnöke Magyarországon, Robert Bosch Kft., Budapesti Fejlesztési Központ
- Győri Imre, ügyvezető igazgató, Magyarmet Finomöntöde Kft.
- Hanó Pál, STA Manager, Jaguar Land Rover
- Patrick Heinecke, Igazgatósági tag Pénzügy, IT, Beszerzés és Compliance, AUDI HUNGARIA Zrt.
- Karikó Zsolt, ügyvezető igazgató, Hanon Systems Hungary Kft.
- Keszte Róbert, országigazgató, Continental Csoport Magyarország
- Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Kis István, ügyvezető igazgató, Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft.
- Kiss Viola, HR vezető, KIRCHHOFF Automotive Hungary
- Krisztián Róbert, operatív igazgató, Magyar Suzuki Zrt.
- Lambert Zoltán, ügyvezető partner, WTS Klient
- Nagy Julianna, szenior menedzser ESG és fenntarthatósági szolgáltatások, KPMG Tanácsadó Kft.
- Nagy Gábor, Termelési vezető, Simon Plastics Kft.
- Opra-Szabó Gergely, Regionális pénzügyi igazgató, Kelet-Európa és Németország, SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt.
- Pata Ildikó, tulajdonos ügyvezető, Pata József Gépipari Kft.
- Reményi Zsuzsanna, Nemzetközi ügyfélkapcsolati igazgató, Prohuman
- Sabján László, ügyvezető igazgató, AGC Glass Hungary Kft.
- Szilágyi Balázs, Közügyekért felelős vezető, Contemporary Amperex Technology Hungary Kft
- Tisza-Kiss László, Gyárigazgató, Dana Hungary Kft.
- Tóth András István, Megoldásértékesítési igazgató, E.ON Hungária Csoport
- Tóth Edina, személyügyi igazgató, Opel Szentgotthárd Kft, Stellantis cégcsoport

Idén már 65 cég képviselője biztosan ott lesz május 17-én a Hungexpon, még most érdemes az érdeklődőknek biztosítani a helyüket. A regisztráció itt érhető el a konferencia oldalán: jegyek.
Félmillió magyar személyes adata szivároghatott ki – Hackertámadás érte a hivatalt
Az érettségizők és tanáraik érintettek.
Iráni rakéták csapódtak be Izrael központjába, fejvesztve menekül Teherán lakossága - Hétfői híreink az Irán-Izrael háborúról percről percre
Cikkünk folyamatosan frissül a háború eseményeivel.
Kiderült, mennyi pénzt nyúltak le a magyarok bankszámláiról
Ismét több milliárd forintnak veszett nyoma.
Munkavállalói részvénytulajdonosi programot indított az UniCredit
500 és 10 000 euró közötti összeget fektethetnek be a dolgozók.
Brüsszel egy huszárvágással lezárná a kereskedelmi háborút
merész ajánlata: 10%-os vám minden EU-s exportra az autóipar megmentéséért.
Az iráni háború árnyékában is emelkednek a tőzsdék
Veszik az olaj- és gázipari részvényeket.
Terjed az e-autózás, csak bírjuk energiával
Kétkedők ide vagy oda: az e-autózás térhódítása töretlen. Ugyan Európában stagnált tavaly az értékesítési számuk, de Kínában már közel minden második eladott autó elektromos volt....
Régen minden hosszabb volt
\"Ne untass, irány a refrén!\" - szól a Roxette Greatest Hits albumának címe. Hiszen az a rész üt igazán, amit együtt tudunk, összeborulva óbégatni. A...
The post Régen minden hosszabb volt ap
Követett részvények - 2025. június
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Tudom, hogy nem pihensz idén nyáron!
A foci globális erejének és jelenlétének összekötöttsége mindenféle őrültségekre képes késztetni a döntéshozókat. Ez a történet 25, de még inkább 65 esztendővel ezelőttről indul: l
Komplex bér-, munkaügyi és HR audit
A munkajogi megfelelés, a pontos és precíz bérszámfejtés, valamint a megfelelő adminisztráció nemcsak a jogszabályoknak való megfelelés miatt kulcsfontosságú, hanem azért is, mert a munkaüg
Indulnak a revízió háborúi
700 ezer kontra 7 milliárd. Az egyik nagyságrendekkel kisebb szám, mint a másik. A számok elvont világából a reális világba tolva a dolgot: hétmilliárd eurónak...
The post Indulnak a revízió
Azok a drága előfizetések!
Az előfizetések kérdése a pénzügyi tudatosságban mindig zavart, talán soha nem tudtam eléggé kapcsolódni hozzá, mert nekem nincs sok, legalábbis mindig így éreztem. Pedig az előfizetések,
VIDEÓ! Önvezető autók: A következő nagy befektetési robbanás?
Az önvezető autók fejlesztése és bevezetése nem csupán technológiai kihívás, hanem egyre inkább a globális gazdasági és geopolitikai verseny egyik kulcsfontosságú terepe. Az USA és Kína


- Furcsaság az izraeli támadás kapcsán: mégis hova tűntek az iráni vadászgépek?
- Özönlenek a külföldiek Magyarországra, kiderült, honnan jönnek
- Egyetlen dolgon áll vagy bukik Irán túlélése, éppen emiatt bombázza őket Izrael
- Napokon belül kirobbanhat a háború, amitől mindenki tartott – Egyre több az aggasztó jel
- Forint helyett itt az euró - Ezt kevesen várták a kormánytól
Tőzsdei fordulat zajlik a szemünk előtt – Mit érdemes most venni?
Eljött a kicsik ideje.
Véget ért a mezőgazdaság aranykora? Ami most történik, arra senki nincs felkészülve
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.
Lehet még egyszer a Teslából Volkswagen?
Fontos következtetéseket vonhatunk le Trump és Musk csörtéjéből.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Számolj háromig és start!
Ne maradj le számlanyitási akciónkról! Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, milyen bónuszokat érdemes kihasználni, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.