Egy autó fenntartása éves szinten átlagosan 375 ezer forintba kerül, de az idősebb, 11-15 éves autókra e felett kénytelenek költeni a tulajdonosaik. A biztosító reprezentatív kutatásában résztvevők többsége (62%) úgy véli, hogy a fenntartási költségek legnagyobb tétele az üzemanyag, míg negyedük szerint a rendszeres felülvizsgálatokra és váratlan javításokra elköltött összeg.
Az extra szolgáltatások felkutatása miatt minden ötödik válaszadó keresi fel a biztosítók saját weboldalát, a többség (59%) viszont a legkedvezőbb biztosítást inkább a díjösszehasonlító oldalakon keresné. Ezeket a platformokat elsősorban a 30-59 éves autótulajdonosok használják, míg a fiatalabbak (18-39 évesek) szívesebben fordulnak barátokhoz, ismerősökhöz véleményért, ajánlásokért. Az új biztosítások terén a fiatalok aktívabbak, az idén megkötött új kgfb-szerződéseket a legnagyobb arányban (26%) a 18-39 éves korosztály kötötte. Ugyanakkor minden ötödik autós tíz éve vagy akár még régebben ügyfele a kgfb biztosítójának.
Töreky Gábor szerint számos oka lehet annak, hogy az ügyfelek nem váltanak kedvezőbb kgfb szerződésre, annak ellenére, hogy lehetőségük lenne rá. Az inaktivitás oka lehet, hogy az ügyfél már elérte a legkedvezőbb B10-es bonus-malus fokozatot és emiatt nem számítanak kedvezőbb ajánlatra, vagy olyan fokú bizalommal van a személyes üzletkötője iránt, hogy addig nem is gondolkodik a váltáson, amíg kedvező ajánlattal nem keresi fel a tanácsadója. Előfordulhat az is, hogy valaki elégedett a jelenlegi díjával, biztosítójával, vagy nagyon régi autója van, és nem is tervez váltást a közeljövőben.
A szakértő kiemelte, vannak olyan ügyfelek, akiknek a váltással elérhető megtakarítás nem éri el azt az ingerküszöböt, ami miatt belefognának egy újrakötésbe és az azzal járó teendőkbe.
Pedig Magyarországon kgfb ügyfélnek lenni gyors, egyszerű, kényelmes dolog
– fogalmaz Töreky Gábor, és hozzáteszi, hogy a digitalizáció terén kifejezetten jól áll a hazai biztosítói szektor, többek között az összehasonlító oldalak térnyerésének köszönhetően. “A kgfb piacon képesek vagyunk tömegesen kiszolgálni a biztosítási igényeket, amihez az is hozzájárul, hogy nagyon fejlettek a biztosítói honlapok, illetve a szektor szabályozási rendszere is, ami lehetővé teszi a gyors online tarifálásokat és szerződéskötést” – fogalmazott. Jelenleg 12 biztosító versenyez a kgfb ügyfelekért a magyar piacon.
“Az a fő célunk, hogy olyan kiegészítő szolgáltatásokat nyújtsunk, amelyektől az ügyfél azt érzi, megéri nálunk megkötni a kgfb-t, a váltásnak és a kötelezőjének van számára pozitív, kellemes hozadéka" – emelte ki Töreky Gábor.
Már azzal, hogy olyan kötelező felelősségbiztosítást választunk, amelyhez akár assistance szolgáltatást is nyújt a biztosító, spórolhatunk és biztonságérzetet kapunk.
A biztosítóknál folyamatosan változik az elérhető kiegészítő szolgáltatások köre, de az olyan szolgáltatások, mint az asisstance, a jogi segítségnyújtás és a közlekedési balesetbiztosítás, kifejezetten hasznosak tudnak lenni, és az ügyfelek élnek is velük. Ezeket az Allianz a kgfb mellé ingyenesen adja minden ügyfélnek, ami például azt jelenti, hogy a járművel utazókat baleset vagy műszaki hiba esetén összeghatár nélkül mentik és szállítják a legközelebbi szervizbe egész Európában, ami már egy elakadásnál is komoly összeget jelenthet.
A költségkímélő assistance-ról 4-ből 1 autós nem is hallott
A megkérdezettek többsége (56%) szerint van olyan biztosítási szolgáltatás, amely jól jött volna bizonyos esetekben. Leggyakrabban a helyszíni műszaki segítségnyújtás (34%) bizonyult volna hasznosnak, ugyanakkor a szakember úgy véli: „az autós költéseink tudatos elemzésével és például a költségkímélő szolgáltatások választásával optimalizálni tudjuk éves kiadásainkat”. Hozzátette:
Egy assistance kár esetén átlagosan 45 000 forintot spórolhatunk, ami akár a teljes éves kgfb-díjnak is megfelelhet.
A tisztánlátást azonban megnehezíti, hogy az autósok fejében sokszor tévhitek élnek arról, hogy egyáltalán mit is fed le pontosan az assistance. A felmérésben megkérdezettek közül minden negyedik autós nem is hallott még a szolgáltatásról, minden harmadik válaszadó pedig bevallja, hogy nem tudja pontosan, mit takar ez a szolgáltatás, de biztosan extra díjat kell fizetni érte. Elég magas azok aránya is (15%), akik szerint az assistance csak a CASCO mellé jár, és összességében tízből csupán négy autós érzi úgy, hogy pontosan tudja, mit jelent ez a kategória.
Azok, akik saját bevallásuk szerint ismerik az assistance szolgáltatást, tisztában vannak azzal is, hogy ez kiterjed a helyszíni javításra (55%), vagy ha ez nem sikerül, akkor a szervizbe vontatásra és utaztatásra (57%). Minden tizedik válaszadó azt is tudja, hogy az elektromos autók helyszíni töltését is lefedi, közülük nagyobb arányban találjuk a fiatalabbakat.
Évente csak egyszer lehet váltani
Töreky Gábor szerint fontos, hogy a biztosítás díja, tartalma és a plusz szolgáltatások mellett a határidőket is szem előtt tartsuk, tervezzünk vele, hiszen évente csak egyszer van lehetőség kgfb szerződést váltani, és a felmondásnak az évforduló előtt 30 nappal kell megérkeznie a biztosítóhoz.
Ne felejtsük el, hogy a kötelező biztosítás nem csupán személyautókra, hanem például motorkerékpárokra, teherautókra, pótkocsikra is vonatkozik.
Sőt, idén júliustól súlytól és tervezési sebességtől függően elektromos rollerekkel, elektromos kerékpárokkal is csak kgfb biztosítással lehet közlekedni.
A jövőbeli díjemelkedésekkel kapcsolatban a szakértő hangsúlyozta, hogy a biztosítóknak folyamatosan reagálniuk kell a gazdasági változásokra, de a tarifákat 60 napra előre meghirdetik, és azok egy évig fixek maradnak az adott szerződésre vonatkozóan.
A cikk megjelenését az Allianz Hungária támogatta.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Felszólító levelet küld Brüsszel Olaszországnak a bankfelvásárlást meghiúsító szabályok miatt
A péntekre tervezett felszólító levél az uniós kötelezettségszegési eljárás első lépése.
Titokban Kínának játszották át Amerika csúcstechnológiáját, lebuktak
Több millió dollárt kerestek a bizniszen.
Trump olyan ígéretet tett Ukrajnának, amire hosszú ideje ácsingózik Zelenszkij – De cserébe rendkívül fájdalmas áldozatot kér
Biztonsági garanciák a terítéken.
Préda: A generált tartalom
Hova vezet, ha minden hangot, képet és szöveget legyárthatunk a mesterséges intelligenciával?
Közeleg az MNB új vezetésének első valódi tesztje – Mit lép a jegybank?
Hamarosan tényleg éles döntést kell hozniuk.
Úgy néz ki, megjelent a teljes orosz-ukrán béketerv: itt van a 28 pont lényege
Ukrajna ezt jelen formájában szinte biztosan nem fogadja el.
Hatalmas győzelmet ünnepel Oroszország: elfoglalták Kupjanszkot, 2022 óta dúló csatát nyertek meg
Ukrajna szerint még kitart a védelem.
"Agresszív" határidőt kapott Zelenszkij a békekötésre – Megmagyarázták, mire gondolt Trump
Az ukrán elnök ezt is elfogadta.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
HR és munkaügy: ha nincs szabályzat, az nemcsak hiányosság, hanem kockázat is!
Sok vállalatnál a HR és munkaügyi folyamatok működnek ugyan, de nincsenek mögöttük írásban rögzített szabályzatok. Pedig ezek hiánya nemcsak átláthatatlanságot, hanem komoly jogi és műk
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Uptrading: válságban váltunk drágább FMCG-re?
A kis luxus paradoxona azt a jelenséget írja le, amikor válság idején bizonyos prémium termékek kereslete nem csökken, hanem növekszik. Ez különösen hangsúlyos az FMCG-szektorban, ahol a minde
Örömhír az autóvásárlás előtt állóknak: Olcsóbbak az autóhitelek, ideje a gázra lépni!
2025-ben ugyan az autóárak tovább drágulnak, ebben semmi meglepő nincsen. Viszont ami remek hír az autóhiteleseknek: a kamatok folyamatosan csökkenő pályán vannak. Mutatjuk, mik a piac legfontos
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Nem igazán látszik, ki vagy mi tudná megállítani a forintot
A befektetőket a magas kamatokon kívül semmi nem hatja meg.


