Egy autó fenntartása éves szinten átlagosan 375 ezer forintba kerül, de az idősebb, 11-15 éves autókra e felett kénytelenek költeni a tulajdonosaik. A biztosító reprezentatív kutatásában résztvevők többsége (62%) úgy véli, hogy a fenntartási költségek legnagyobb tétele az üzemanyag, míg negyedük szerint a rendszeres felülvizsgálatokra és váratlan javításokra elköltött összeg.
Az extra szolgáltatások felkutatása miatt minden ötödik válaszadó keresi fel a biztosítók saját weboldalát, a többség (59%) viszont a legkedvezőbb biztosítást inkább a díjösszehasonlító oldalakon keresné. Ezeket a platformokat elsősorban a 30-59 éves autótulajdonosok használják, míg a fiatalabbak (18-39 évesek) szívesebben fordulnak barátokhoz, ismerősökhöz véleményért, ajánlásokért. Az új biztosítások terén a fiatalok aktívabbak, az idén megkötött új kgfb-szerződéseket a legnagyobb arányban (26%) a 18-39 éves korosztály kötötte. Ugyanakkor minden ötödik autós tíz éve vagy akár még régebben ügyfele a kgfb biztosítójának.
Töreky Gábor szerint számos oka lehet annak, hogy az ügyfelek nem váltanak kedvezőbb kgfb szerződésre, annak ellenére, hogy lehetőségük lenne rá. Az inaktivitás oka lehet, hogy az ügyfél már elérte a legkedvezőbb B10-es bonus-malus fokozatot és emiatt nem számítanak kedvezőbb ajánlatra, vagy olyan fokú bizalommal van a személyes üzletkötője iránt, hogy addig nem is gondolkodik a váltáson, amíg kedvező ajánlattal nem keresi fel a tanácsadója. Előfordulhat az is, hogy valaki elégedett a jelenlegi díjával, biztosítójával, vagy nagyon régi autója van, és nem is tervez váltást a közeljövőben.
A szakértő kiemelte, vannak olyan ügyfelek, akiknek a váltással elérhető megtakarítás nem éri el azt az ingerküszöböt, ami miatt belefognának egy újrakötésbe és az azzal járó teendőkbe.
Pedig Magyarországon kgfb ügyfélnek lenni gyors, egyszerű, kényelmes dolog
– fogalmaz Töreky Gábor, és hozzáteszi, hogy a digitalizáció terén kifejezetten jól áll a hazai biztosítói szektor, többek között az összehasonlító oldalak térnyerésének köszönhetően. “A kgfb piacon képesek vagyunk tömegesen kiszolgálni a biztosítási igényeket, amihez az is hozzájárul, hogy nagyon fejlettek a biztosítói honlapok, illetve a szektor szabályozási rendszere is, ami lehetővé teszi a gyors online tarifálásokat és szerződéskötést” – fogalmazott. Jelenleg 12 biztosító versenyez a kgfb ügyfelekért a magyar piacon.
“Az a fő célunk, hogy olyan kiegészítő szolgáltatásokat nyújtsunk, amelyektől az ügyfél azt érzi, megéri nálunk megkötni a kgfb-t, a váltásnak és a kötelezőjének van számára pozitív, kellemes hozadéka" – emelte ki Töreky Gábor.
Már azzal, hogy olyan kötelező felelősségbiztosítást választunk, amelyhez akár assistance szolgáltatást is nyújt a biztosító, spórolhatunk és biztonságérzetet kapunk.
A biztosítóknál folyamatosan változik az elérhető kiegészítő szolgáltatások köre, de az olyan szolgáltatások, mint az asisstance, a jogi segítségnyújtás és a közlekedési balesetbiztosítás, kifejezetten hasznosak tudnak lenni, és az ügyfelek élnek is velük. Ezeket az Allianz a kgfb mellé ingyenesen adja minden ügyfélnek, ami például azt jelenti, hogy a járművel utazókat baleset vagy műszaki hiba esetén összeghatár nélkül mentik és szállítják a legközelebbi szervizbe egész Európában, ami már egy elakadásnál is komoly összeget jelenthet.
A költségkímélő assistance-ról 4-ből 1 autós nem is hallott
A megkérdezettek többsége (56%) szerint van olyan biztosítási szolgáltatás, amely jól jött volna bizonyos esetekben. Leggyakrabban a helyszíni műszaki segítségnyújtás (34%) bizonyult volna hasznosnak, ugyanakkor a szakember úgy véli: „az autós költéseink tudatos elemzésével és például a költségkímélő szolgáltatások választásával optimalizálni tudjuk éves kiadásainkat”. Hozzátette:
Egy assistance kár esetén átlagosan 45 000 forintot spórolhatunk, ami akár a teljes éves kgfb-díjnak is megfelelhet.
A tisztánlátást azonban megnehezíti, hogy az autósok fejében sokszor tévhitek élnek arról, hogy egyáltalán mit is fed le pontosan az assistance. A felmérésben megkérdezettek közül minden negyedik autós nem is hallott még a szolgáltatásról, minden harmadik válaszadó pedig bevallja, hogy nem tudja pontosan, mit takar ez a szolgáltatás, de biztosan extra díjat kell fizetni érte. Elég magas azok aránya is (15%), akik szerint az assistance csak a CASCO mellé jár, és összességében tízből csupán négy autós érzi úgy, hogy pontosan tudja, mit jelent ez a kategória.
Azok, akik saját bevallásuk szerint ismerik az assistance szolgáltatást, tisztában vannak azzal is, hogy ez kiterjed a helyszíni javításra (55%), vagy ha ez nem sikerül, akkor a szervizbe vontatásra és utaztatásra (57%). Minden tizedik válaszadó azt is tudja, hogy az elektromos autók helyszíni töltését is lefedi, közülük nagyobb arányban találjuk a fiatalabbakat.
Évente csak egyszer lehet váltani
Töreky Gábor szerint fontos, hogy a biztosítás díja, tartalma és a plusz szolgáltatások mellett a határidőket is szem előtt tartsuk, tervezzünk vele, hiszen évente csak egyszer van lehetőség kgfb szerződést váltani, és a felmondásnak az évforduló előtt 30 nappal kell megérkeznie a biztosítóhoz.
Ne felejtsük el, hogy a kötelező biztosítás nem csupán személyautókra, hanem például motorkerékpárokra, teherautókra, pótkocsikra is vonatkozik.
Sőt, idén júliustól súlytól és tervezési sebességtől függően elektromos rollerekkel, elektromos kerékpárokkal is csak kgfb biztosítással lehet közlekedni.
A jövőbeli díjemelkedésekkel kapcsolatban a szakértő hangsúlyozta, hogy a biztosítóknak folyamatosan reagálniuk kell a gazdasági változásokra, de a tarifákat 60 napra előre meghirdetik, és azok egy évig fixek maradnak az adott szerződésre vonatkozóan.
A cikk megjelenését az Allianz Hungária támogatta.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Nagyon nem szeretné Erdogan, hogy elinduljon a választásokon legfőbb ellenfele - Újabb vádakat hoztak fel Isztambul polgármestere ellen
Eddig korrupciós vádakat hoztak fel, most már kémkedést is.
A bitcoin egykori ősellensége már hitelekhez is elfogad kriptókat
A JP Morgan vezére szerint még mindig nem jó ötlet kriptózni.
Furcsa dolog történik Kína holdudvarában: hullanak az amerikai katonai repülőgépek
Két furcsa baleset is történt.
Trump embere keményen üzent Magyarországnak: „le fog állni az orosz olajvezeték, ideje lépni"
Nem ez az első figyelmeztetés.
Újra előkerült a rettegett HIMARS, eláraszthatja a víz az oroszok állásait
Videók kerültek elő a támadás eredményéről.
Nyakunkon a kötelező biztosítási kampány: elmondták a szakértők, mire számítsunk
A hazai autók 13-15 százaléka érintett, ebből 70 ezren válthatnak.
Influenzások, figyelem: fontos üzenetet küldött a hatóság
Országszerte elérhető a védőoltás.
Arany vagy bányarészvény: melyikkel jár jobban a befektető?
Vajon mi ér többet: az arany vagy az aranybánya? Lehet-e egyáltalán győztest hirdetni ebben a versenyben? Az elmúlt 20 év adatait megvizsgálva érdekes következtetésekre jutni:... The post Arany
Magyar vállalkozás: viharban, jó irányba
Habár a vállalkozások számára komoly csapások sorát hozta a COVID-dal megnyíló bizonytalanság kora, a magyar gazdaságot azonban nem meggyengítik, hanem termelékenysége és minősége javítá
Ezüstpénz rézből? - Római sztori a fiat valutákkal
Aurelianus császár nem értette jól a fiat valuták rendszerét: növelni akarta a pénz vásárlóerejét, ehelyett hiperinflációt okozott. Tanulságos közgazdasági sztori a Krisztus utáni III. sz
KIVA 2025 - Mi változott?
A többi adónemhez hasonlóan a kisvállalati adó (KIVA) szabályok is változtak az elmúlt évek során. A KIVA mértéke 2025-ben is 10 százalék, de van egy fontos KIVA-változás is, amit a 2025 ta
Falatnyi területről jön a globális GDP fele
Itt van ez a térkép, ami első ránézésre talán túlzó állításnak tűnik: a világ GDP-jének fele mindössze a Föld felszínének 3,6 százalékán termelődik. A pontos... The post Falatnyi ter
Személyes pénzügyek válságos helyzetben
A jelenlegi gazdasági berendezkedés gyakran kerül komolyabb válságba, amit az emberek is megéreznek. Ez nem újdonság, a világtörténelemben sokszor volt olyan körülmény, ami nehezebbé tette a
A vizes élőhelyek pusztulása több billió dolláros kárt okozhat
A halászatot, mezőgazdaságot és árvízvédelmet támogató vizes élőhelyek pusztulása súlyos gazdasági károkat okozhat világszerte, derül ki a Vizes élőhelyek egyezmén
Belefulladunk az ingyen puncsos tálba, pedig egyszer le kell jönni róla
Rossz ómen a pénzügyeidre nézve, ha pénzügyminisztered szemében könnyek gyűlnek. Nagyon nehéz ugyanis leszokni a költségvetési alkoholizmusról: kényelmetlen és politikailag öngyilkosság i
Hegymenet frissítőpont nélkül − A terepfutó versenyszervezés rögös ösvényein
A hazai szereplők egymással és a külfölddel is versenyt futnak.
A komáromi Filiberto
Fókuszban a vintedes vagy marketplace-es csalásoknak nevezett adathalász támadások.
Tragikus gyorsasággal pusztul a természet, csak a fotók maradnak
A természetfotós a klímaváltozás krónikása.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

