
Egy autó fenntartása éves szinten átlagosan 375 ezer forintba kerül, de az idősebb, 11-15 éves autókra e felett kénytelenek költeni a tulajdonosaik. A biztosító reprezentatív kutatásában résztvevők többsége (62%) úgy véli, hogy a fenntartási költségek legnagyobb tétele az üzemanyag, míg negyedük szerint a rendszeres felülvizsgálatokra és váratlan javításokra elköltött összeg.
Az extra szolgáltatások felkutatása miatt minden ötödik válaszadó keresi fel a biztosítók saját weboldalát, a többség (59%) viszont a legkedvezőbb biztosítást inkább a díjösszehasonlító oldalakon keresné. Ezeket a platformokat elsősorban a 30-59 éves autótulajdonosok használják, míg a fiatalabbak (18-39 évesek) szívesebben fordulnak barátokhoz, ismerősökhöz véleményért, ajánlásokért. Az új biztosítások terén a fiatalok aktívabbak, az idén megkötött új kgfb-szerződéseket a legnagyobb arányban (26%) a 18-39 éves korosztály kötötte. Ugyanakkor minden ötödik autós tíz éve vagy akár még régebben ügyfele a kgfb biztosítójának.

Töreky Gábor szerint számos oka lehet annak, hogy az ügyfelek nem váltanak kedvezőbb kgfb szerződésre, annak ellenére, hogy lehetőségük lenne rá. Az inaktivitás oka lehet, hogy az ügyfél már elérte a legkedvezőbb B10-es bonus-malus fokozatot és emiatt nem számítanak kedvezőbb ajánlatra, vagy olyan fokú bizalommal van a személyes üzletkötője iránt, hogy addig nem is gondolkodik a váltáson, amíg kedvező ajánlattal nem keresi fel a tanácsadója. Előfordulhat az is, hogy valaki elégedett a jelenlegi díjával, biztosítójával, vagy nagyon régi autója van, és nem is tervez váltást a közeljövőben.
A szakértő kiemelte, vannak olyan ügyfelek, akiknek a váltással elérhető megtakarítás nem éri el azt az ingerküszöböt, ami miatt belefognának egy újrakötésbe és az azzal járó teendőkbe.
Pedig Magyarországon kgfb ügyfélnek lenni gyors, egyszerű, kényelmes dolog
– fogalmaz Töreky Gábor, és hozzáteszi, hogy a digitalizáció terén kifejezetten jól áll a hazai biztosítói szektor, többek között az összehasonlító oldalak térnyerésének köszönhetően. “A kgfb piacon képesek vagyunk tömegesen kiszolgálni a biztosítási igényeket, amihez az is hozzájárul, hogy nagyon fejlettek a biztosítói honlapok, illetve a szektor szabályozási rendszere is, ami lehetővé teszi a gyors online tarifálásokat és szerződéskötést” – fogalmazott. Jelenleg 12 biztosító versenyez a kgfb ügyfelekért a magyar piacon.
“Az a fő célunk, hogy olyan kiegészítő szolgáltatásokat nyújtsunk, amelyektől az ügyfél azt érzi, megéri nálunk megkötni a kgfb-t, a váltásnak és a kötelezőjének van számára pozitív, kellemes hozadéka" – emelte ki Töreky Gábor.
Már azzal, hogy olyan kötelező felelősségbiztosítást választunk, amelyhez akár assistance szolgáltatást is nyújt a biztosító, spórolhatunk és biztonságérzetet kapunk.
A biztosítóknál folyamatosan változik az elérhető kiegészítő szolgáltatások köre, de az olyan szolgáltatások, mint az asisstance, a jogi segítségnyújtás és a közlekedési balesetbiztosítás, kifejezetten hasznosak tudnak lenni, és az ügyfelek élnek is velük. Ezeket az Allianz a kgfb mellé ingyenesen adja minden ügyfélnek, ami például azt jelenti, hogy a járművel utazókat baleset vagy műszaki hiba esetén összeghatár nélkül mentik és szállítják a legközelebbi szervizbe egész Európában, ami már egy elakadásnál is komoly összeget jelenthet.
A költségkímélő assistance-ról 4-ből 1 autós nem is hallott
A megkérdezettek többsége (56%) szerint van olyan biztosítási szolgáltatás, amely jól jött volna bizonyos esetekben. Leggyakrabban a helyszíni műszaki segítségnyújtás (34%) bizonyult volna hasznosnak, ugyanakkor a szakember úgy véli: „az autós költéseink tudatos elemzésével és például a költségkímélő szolgáltatások választásával optimalizálni tudjuk éves kiadásainkat”. Hozzátette:
Egy assistance kár esetén átlagosan 45 000 forintot spórolhatunk, ami akár a teljes éves kgfb-díjnak is megfelelhet.
A tisztánlátást azonban megnehezíti, hogy az autósok fejében sokszor tévhitek élnek arról, hogy egyáltalán mit is fed le pontosan az assistance. A felmérésben megkérdezettek közül minden negyedik autós nem is hallott még a szolgáltatásról, minden harmadik válaszadó pedig bevallja, hogy nem tudja pontosan, mit takar ez a szolgáltatás, de biztosan extra díjat kell fizetni érte. Elég magas azok aránya is (15%), akik szerint az assistance csak a CASCO mellé jár, és összességében tízből csupán négy autós érzi úgy, hogy pontosan tudja, mit jelent ez a kategória.
Azok, akik saját bevallásuk szerint ismerik az assistance szolgáltatást, tisztában vannak azzal is, hogy ez kiterjed a helyszíni javításra (55%), vagy ha ez nem sikerül, akkor a szervizbe vontatásra és utaztatásra (57%). Minden tizedik válaszadó azt is tudja, hogy az elektromos autók helyszíni töltését is lefedi, közülük nagyobb arányban találjuk a fiatalabbakat.
Évente csak egyszer lehet váltani
Töreky Gábor szerint fontos, hogy a biztosítás díja, tartalma és a plusz szolgáltatások mellett a határidőket is szem előtt tartsuk, tervezzünk vele, hiszen évente csak egyszer van lehetőség kgfb szerződést váltani, és a felmondásnak az évforduló előtt 30 nappal kell megérkeznie a biztosítóhoz.
Ne felejtsük el, hogy a kötelező biztosítás nem csupán személyautókra, hanem például motorkerékpárokra, teherautókra, pótkocsikra is vonatkozik.
Sőt, idén júliustól súlytól és tervezési sebességtől függően elektromos rollerekkel, elektromos kerékpárokkal is csak kgfb biztosítással lehet közlekedni.
A jövőbeli díjemelkedésekkel kapcsolatban a szakértő hangsúlyozta, hogy a biztosítóknak folyamatosan reagálniuk kell a gazdasági változásokra, de a tarifákat 60 napra előre meghirdetik, és azok egy évig fixek maradnak az adott szerződésre vonatkozóan.
A cikk megjelenését az Allianz Hungária támogatta.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Sorra dőlnek a melegrekordok a pusztító hőségben
Az országos és a budapesti rekord is megdőlt.
Lítiummezőt foglaltak el az oroszok, ukrán drónok csaptak le Volgográdnál – Ukrajnai háborús híreink pénteken
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Itt van Trump nagy bejelentése a vámokról - Mutatjuk a piaci reakciókat!
Megkönnyebbültek a befektetők.
A Lockheed Martin vezetőivel és kongresszusi képviselőkkel egyeztetett Jászai Gellért
Együttműködési lehetőségekről egyeztetett.
Szintet léphetnek a béketárgyalások? – Bejelentést tett az ukrán védelmi miniszter
Umerov szerint a legfelsőbb szinten kell folytatni a megbeszéléseket.
Valósággal letarolja a Krím-félszigetet az ukrán hírszerzés, az orosz légvédelem tehetetlen
Friss felvétel az akciókról.
Etikus működéssel is elérhető a megfizethető minőség – ezt bizonyítja a Lidl (x)
Szigorú minőségbiztosítási rendszer áll a kedvező árak mögött.
Felkészülés az innovációs célú pályázatokra - pályázati források várhatók
A várakozások szerint közel 200 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrás állhat hamarosan a hazai innovatív vállalkozások rendelkezésére. Megjelenhetnek azok az innovációs pály
Végső soron a NATO is csak üzlet
Indul az emelt NATO-kiadások rendszere, 5 százalék lesz az előirányzott szint. De a hadiiparban Európa versenyképtelen, az amerikai gyártók már el is kezdték körbeudvarolni a...
The post Végs
Gazdasági furcsaságok mérnököknek
Mindig nagyon érdekes számomra, hogy mennyi mérnök lép motiváltan a pénzügyi területre. Rengeteg informatikus (meglepően tájékozottan) érkezik coachingokra, de még a pénzügyi influencerek k
A háborúk titokzatos jótékonysága a tőzsdékre
Háború = ralizó részvénypiac? A történelmi tapasztalatok szerint egy háború még jót is tesz annak az ország tőzsdéjének, amelyik a távolban és győztesen vívja, nem...
The post A háború
VIDEÓ! Befektetés a palládiumba: kockázat vagy rejtett érték?
A palládium piaca 2025-ben egy átalakuló keresleti és kínálati környezetbe került, amelynek hátterében elsősorban a technológiai váltások és iparági alkalmazkodások állnak. Az árfolyam-
GINOP Plusz 2021-2027: felpörgő innovációs pályázatok
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz (GINOP Plusz) a 2021-2027 közötti uniós költségvetési időszak legnagyobb operatív programja.
Donald, a 001-es ügynök
Nagy lendülettel és talán még nagyobb reményekkel indult Donald Trump második elnöksége. Értékeljük az eddigi eredményeket, lássuk, mi valósult meg a várakozásokból és mi nem....
The post
Ki kell-e dobnunk a bölcsészettudományokat az MI korában?
Az MI-vállalatok egyre inkább támaszkodnak a humán tudományokra a technológiai kihívások kezelésében.

Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Új építésű lakások akár 12 millió forintos kedvezménnyel (x)
Új kihívások előtt a világgazdaság (x)

- Megjelent a kormány új ingyenhitele, élelmes magyarok tízezrei mozdultak rá azonnal
- Ezért sem jutsz be az állami kórházakba
- A világ tíz leggazdagabb országa között van, és semmit nem tudsz róla, mi ez?
- Kijött a kormány új készpénzes szabálya, mutatjuk a részleteket
- Megtörtént a nagy állampapír-mutatvány, erős üzenetet küldtek a lakossági befektetők
Úgy szabadulnak a hitelektől a magyarok, mintha nem lenne holnap
Nagyon sok az előtörlesztés.
Vége a megszokásoknak, sürgősen változtatniuk kell az állattartóknak is
Mostantól sosem szabad hátradőlni, mindig félni kell valami újnak a megjelenésétől.
Mikor lesz 40 ezer az OTP?
Van még tartalék az OTP-sztoriban.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Számolj háromig és start!
Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.