Ingatlan

A Kálvin térig hosszabbítanák meg a H7-es HÉV vonalát

Portfolio
Nemcsak a fővárosi épületek tekintetében hozhat fontos változásokat a 2030-as városfejlesztési koncepció, hanem a fővárosi tömegközlekedésben is, melynek fontos részei a Budapest területén haladó vasútvonalak. A következő évtizedben a H7-es vonalat alagúton keresztül egészen a Kálvin térig szeretnénk meghosszabbítani, de emellett számos más fejlesztés is tervben van a fővárosi közlekedésben - mondta el a Budapest 2030 konferencián tartott előadásában Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.
November 22-én újra Property Investment Forum, Magyarország legjelentősebb ingatlanszakmai eseménye! Új helyszínen, kiállításokkal, a legfontosabb döntéshozókkal, egyedülálló networking lehetőségekkel!


Kidolgoztunk egy teljes rekonstrukciós programot, amely pályafelújítást és a gördülő állomány teljes felújítását tartalmazza 2030-ig, melyben terveink szerint EU-s forrásokat is fogunk találni. A felújítások mellett viszont olyan további fejlesztési lehetőségekről is beszélni kell, mint:
  • a fejpályaudvarok rekonstrukciója
  • a fejpályaudvarok kapacitásának bővítése
  • alagút a déli és a nyugati között 2-4 vágányú villamosított pályával, metrószintű megállóhelyekkel
  • a H7-es HÉV vonalának alagúton keresztül a Kálvin térig történő meghosszabbítása 2030-ig
  • déli összekötő vasúti híd átépítése
  • állomások és megállóhelyek szerkezeti korszerűsítése
  • közvetlen kötöttpályás kapcsolat Ferihegy és a belváros között
  • utastájékoztatási fejlesztések
  • országos szinten pedig a Budapest-Belgrád vasútvonal projektje

A fejpályaudvarok hatalmas terültet foglalnak el, amelyeket a megváltozott technika miatt már nem használ ki a vasút. Mind a Keleti-, mind a Nyugat pályaudvaron fontos lenne a felújítás, de emellett a pályaudvarok kapaciátsbővítésére is szükség van. A korábbi évek vasútfejlesztései elkerülték a fővárost, noha itt a legsűrűbb a forgalom, ez a legérzékenyebb terület, így egy itteni üzemzavar komoly problémákat okoz. 2030-ra a mostani MÁV-os utasszámot el fogja érni a HÉV utasainak száma.

A Kálvin térig hosszabbítanák meg a H7-es HÉV vonalát
Ha a Déli és a Nyugati közötti alagút megvalósulna, a két fejpályaudvarunk átmenő pályaudvarrá válhatna, aminek a kelet-nyugati országrészek közti közlekedésben lenne nagy jelentősége. Székesfehérvárról például megállás nélkül be lehetne jutni a Nyugatiba, és ezek a vonatok akár Miskolc irányába tovább tudnának menni. Ennek a megvalósításakor is 2030-as távlatokban lehet gondolkodni.

A fejpályaudvarok mellett az állomások és megállóhelyek szerkezete is korszerűsítésre szorul, például Zugló, Kőbánya alsó és Kőbánya-Kispest. Zuglónak a felújítása már jövőre megkezdődik, 2020-tól erre összejön a forrás, így 2022-től már egy felújított környezet várhatja az utasokat.

Jelenleg közvetlen kötöttpályás kapcsolat nincs Ferihegy és a belváros között, de ha ilyen mértékben növekszik a légiforgalom, akkor egy új 21,9 km-es kétvágányú villamosított vonalra lesz szükség, akár 120-160 km/órás sebességgel, szintbeli kereszteződések nélkül. Egy ilyen, 20 percenként induló szerelvény, 15-20perc alatt érne be a belvárosba, így egy jól meghatározott jegyár mellett az utasok jelentős része választhatná ezt a közlekedést, ráadásul a vidéki városokból is közvetlen reptéri elérhetőség valósulna meg.


Az elővárosok irányába már most 123 új stadler motorvonat közlekedik, de további 40 darab emeletes motorvonat beszerzése várható, amely összesen 24 ezer új ülőhelyet fog jelenteni. Ezen kívül várhatók további utastájékoztatási fejlesztések, valamint a jegyautomaták számának jelentős bővítése.
Holdblog

Az ünnep, ami tragédiából született

Leáll ma az ország, a nemzet egyként ünnepli a zsinórban harmadik csonka hetet. Május 1. a Munka ünnepe, amit legtöbben a virsli-sör-majális szentháromsággal azonosítanak, pedig... The post Az

Kiszámoló

Repülőrajt helyett földbe állás

A tragikus 2023-as és 2024-es év után a Főnök bejelentette év elején, hogy repülőrajttal fog Magyarország gazdasága az égig emelkedni, az éves növekedési ütem 3-6% lesz. Az inflációnak, a

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Aszódi Attila: mi vezetett a történelmi áramszünethez az Ibériai-félszigeten?
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes online előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.

Ez is érdekelhet