A Kálvin térig hosszabbítanák meg a H7-es HÉV vonalát
Kidolgoztunk egy teljes rekonstrukciós programot, amely pályafelújítást és a gördülő állomány teljes felújítását tartalmazza 2030-ig, melyben terveink szerint EU-s forrásokat is fogunk találni. A felújítások mellett viszont olyan további fejlesztési lehetőségekről is beszélni kell, mint:
- a fejpályaudvarok rekonstrukciója
- a fejpályaudvarok kapacitásának bővítése
- alagút a déli és a nyugati között 2-4 vágányú villamosított pályával, metrószintű megállóhelyekkel
- a H7-es HÉV vonalának alagúton keresztül a Kálvin térig történő meghosszabbítása 2030-ig
- déli összekötő vasúti híd átépítése
- állomások és megállóhelyek szerkezeti korszerűsítése
- közvetlen kötöttpályás kapcsolat Ferihegy és a belváros között
- utastájékoztatási fejlesztések
- országos szinten pedig a Budapest-Belgrád vasútvonal projektje
A fejpályaudvarok hatalmas terültet foglalnak el, amelyeket a megváltozott technika miatt már nem használ ki a vasút. Mind a Keleti-, mind a Nyugat pályaudvaron fontos lenne a felújítás, de emellett a pályaudvarok kapaciátsbővítésére is szükség van. A korábbi évek vasútfejlesztései elkerülték a fővárost, noha itt a legsűrűbb a forgalom, ez a legérzékenyebb terület, így egy itteni üzemzavar komoly problémákat okoz. 2030-ra a mostani MÁV-os utasszámot el fogja érni a HÉV utasainak száma.

A fejpályaudvarok mellett az állomások és megállóhelyek szerkezete is korszerűsítésre szorul, például Zugló, Kőbánya alsó és Kőbánya-Kispest. Zuglónak a felújítása már jövőre megkezdődik, 2020-tól erre összejön a forrás, így 2022-től már egy felújított környezet várhatja az utasokat.
Jelenleg közvetlen kötöttpályás kapcsolat nincs Ferihegy és a belváros között, de ha ilyen mértékben növekszik a légiforgalom, akkor egy új 21,9 km-es kétvágányú villamosított vonalra lesz szükség, akár 120-160 km/órás sebességgel, szintbeli kereszteződések nélkül. Egy ilyen, 20 percenként induló szerelvény, 15-20perc alatt érne be a belvárosba, így egy jól meghatározott jegyár mellett az utasok jelentős része választhatná ezt a közlekedést, ráadásul a vidéki városokból is közvetlen reptéri elérhetőség valósulna meg.
Az elővárosok irányába már most 123 új stadler motorvonat közlekedik, de további 40 darab emeletes motorvonat beszerzése várható, amely összesen 24 ezer új ülőhelyet fog jelenteni. Ezen kívül várhatók további utastájékoztatási fejlesztések, valamint a jegyautomaták számának jelentős bővítése.
WSJ: meggyőznék az európai nagyhatalmak Trumpot, Ukrajnával kézenfogva utasították el Putyin tervét
Ellenjavaslattal álltak elő a tűzszünetről
Mindenki a nagy találkozást figyeli, ez dönt arról, hogyan tovább
Minden más eltörpül mellette.
Nem köntörfalazott Trump jobbkeze: nem pénzeljük tovább az ukrajnai háborús üzletet!
"Döntő pillanathoz" érkezett a háború rendezése.
Megszólalt a NATO első embere: rendkívül komoly teszt előtt áll Vlagyimir Putyin
Szerinte Ukrajnának is ott a helye az asztalnál.
Kiszámolták, mekkora fejfájást okoznak Trump vámjai a világnak és Magyarországnak
A szakértők meghatározták a jelenleg érvényes tarifákat.
Trumppal fog egyeztetni Németország erős embere, Zelenszkij is téma lesz
Egyértelmű a németek álláspontja.
Mennyibe kerül nekünk az Otthon Start 3%-os hitel?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Mennyibe kerül nekünk az Otthon Start 3%-os hitel? A 3%-os kamatozású Otthon Start Program sokak számára vonzó lehetőség az otthonteremtésre, de felm
Top 10 osztalék részvény - 2025. augusztus
Augusztus negyedikén kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Amikor a vágy titokzatos tárgya már nem a Mona Lisa...(Egyáltalán: ki az a Mona Lisa?)
Igazolt tény, hogy a műtárgypiac rezisztens a válságokra, az aukciók tendenciája a folyamatos erősödés. A millenniumi generáció viszont nem befektetésként tekint a műtárgyakra. Zentai Péte

Robert Half - elemzés
Az augusztusi Top10 első helyezettje, de mielőtt vásárolnék, megnézem alaposabban.'24 áprilisában elemeztem már, akkor nagyon tetszettek a számai, jókat emelt, volt pénze az osztalékra, szép
Aki fejben nyugdíjba megy, az leépül - Megnyílik az egyik legkülönlegesebb alapunk
A HOLD-as üzletpolitika szerinti hároméves türelmi idő után megnyílt a nagyközönségnek a Palomar Alap, az egyik legkülönlegesebb alapunk. A Palomarban olyan eszközök, árupiaci- és kamatterm

Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk Bár a 3%-os kamattal elérhető Otthon Start hitel kondíciója fix, a hitelbírálati szabályok
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

Robbanásszerű növekedés a hazai energiatárolásban
A MAVIR adatai szerint a magyar villamosenergia-rendszer akkumulátoros energiatárolási kapacitása 2025. május 1-jén elérte a 73,2 MW-ot. Ez óriási előrelépés ahhoz képest


Így befolyásolják a profik az élelmiszerárakat: kiderült, mi zajlik a háttérben
Az árupiac a nagy játékosok terepe.
344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.