A Kálvin térig hosszabbítanák meg a H7-es HÉV vonalát
Kidolgoztunk egy teljes rekonstrukciós programot, amely pályafelújítást és a gördülő állomány teljes felújítását tartalmazza 2030-ig, melyben terveink szerint EU-s forrásokat is fogunk találni. A felújítások mellett viszont olyan további fejlesztési lehetőségekről is beszélni kell, mint:
- a fejpályaudvarok rekonstrukciója
- a fejpályaudvarok kapacitásának bővítése
- alagút a déli és a nyugati között 2-4 vágányú villamosított pályával, metrószintű megállóhelyekkel
- a H7-es HÉV vonalának alagúton keresztül a Kálvin térig történő meghosszabbítása 2030-ig
- déli összekötő vasúti híd átépítése
- állomások és megállóhelyek szerkezeti korszerűsítése
- közvetlen kötöttpályás kapcsolat Ferihegy és a belváros között
- utastájékoztatási fejlesztések
- országos szinten pedig a Budapest-Belgrád vasútvonal projektje
A fejpályaudvarok hatalmas terültet foglalnak el, amelyeket a megváltozott technika miatt már nem használ ki a vasút. Mind a Keleti-, mind a Nyugat pályaudvaron fontos lenne a felújítás, de emellett a pályaudvarok kapaciátsbővítésére is szükség van. A korábbi évek vasútfejlesztései elkerülték a fővárost, noha itt a legsűrűbb a forgalom, ez a legérzékenyebb terület, így egy itteni üzemzavar komoly problémákat okoz. 2030-ra a mostani MÁV-os utasszámot el fogja érni a HÉV utasainak száma.

A fejpályaudvarok mellett az állomások és megállóhelyek szerkezete is korszerűsítésre szorul, például Zugló, Kőbánya alsó és Kőbánya-Kispest. Zuglónak a felújítása már jövőre megkezdődik, 2020-tól erre összejön a forrás, így 2022-től már egy felújított környezet várhatja az utasokat.
Jelenleg közvetlen kötöttpályás kapcsolat nincs Ferihegy és a belváros között, de ha ilyen mértékben növekszik a légiforgalom, akkor egy új 21,9 km-es kétvágányú villamosított vonalra lesz szükség, akár 120-160 km/órás sebességgel, szintbeli kereszteződések nélkül. Egy ilyen, 20 percenként induló szerelvény, 15-20perc alatt érne be a belvárosba, így egy jól meghatározott jegyár mellett az utasok jelentős része választhatná ezt a közlekedést, ráadásul a vidéki városokból is közvetlen reptéri elérhetőség valósulna meg.
Az elővárosok irányába már most 123 új stadler motorvonat közlekedik, de további 40 darab emeletes motorvonat beszerzése várható, amely összesen 24 ezer új ülőhelyet fog jelenteni. Ezen kívül várhatók további utastájékoztatási fejlesztések, valamint a jegyautomaták számának jelentős bővítése.
Felszólítást kapott Magyarország: állítsátok le az orosz olajvásárlást!
Véget kell vetni az orosz energiafüggésnek.
Leállhat a Ford elektromos zászlóshajójának gyártása
Sokkal lassabb az EV-átállás, mint korábban gondolták.
A Meta bevételeinek akár tizede csalásgyanús hirdetésekből származhatott
Az üzleti modell sötét oldala.
Figyelem! Napokra elérhetetlenné válnak a digitális állami alkalmazások
Köztük a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás.
Fél évvel ezelőtt még a globalizáció összeomlásától tartottak, most már attól, hogy mivé fejlődik
Nem magától értődő a jövő, ami ránk vár, de Európa surranó pályán lehet nagy nyertes.
Alapjövedelem a mesterséges intelligencia korában: szociális forradalom vagy veszélyes illúzió?
Az MI által termelt vagyon újraosztása alapjaiban formálhatná át a társadalmi-gazdasági rendszert.
Hitelt igényelnél ingatlanfedezet nélkül? Mutatjuk ki és mekkora összegre számíthat most
A személyi kölcsön továbbra is az egyik legnépszerűbb és leggyorsabban elérhető hitelforma Magyarországon. Nem szükséges hozzá ingatlanfedezet, szabadon felhasználható, és általában pár
Dupla elismerés a HOLD-nál
A Portfolio idén először díjazta a hazai vagyonkezelési, alapkezelői és privátbanki piac legkiemelkedőbb szereplőit: objektív teljesítményadatok, szakmai szavazatok és független zsűri dönt
A bizalom kultúrája - miért stratégiai eszköz ma a bejelentővédelmi rendszer?
A 2023. évi XXV. törvény, közismertebb nevén a panasztörvény, a visszaélés-bejelentési rendszert a vállalati megfelelés kötelező elemévé tette. A tudatos vállalatok számára azonban
Hogyan hat az amerikai techszektor az energiaátmenetre?
A technológiai óriások innovációval, energiahatékony MI-fejlesztésekkel és stratégiai beruházásokkal alakítják a tisztaenergia-piac jövőjét.
Az EU mesterséges intelligencia rendeletének végrehajtása Magyarországon
Október 31-én megjelent a Magyar Közlönyben az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletének magyarországi végrehajtásáról szóló 2025. évi LXXV. törvény ("MI törvén
Lezárult egy korszak
2025. október 31-ével megszűnt az AVDH (Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés) szolgáltatás. Ezzel az ingyenes állami aláírási lehetőség végleg kikerült a mindennapi ügyintéz
"Már anyám is Pythonban kódol" - Az automatizáció, ami nem is létezik
Mindenki programozóvá vált, hiszen a ChatGPt lekódol nekünk mindent – persze, pont úgy, ahogy mindenki tolmáccsá vált a Google Translate-től. Az AI olyan forradalommal kecsegtet,... The pos
Drónokról fertőzhették meg a marhatelepet? A nyomozás azóta is tart
Megrázó részletek Bóna Szabolcstól.
Hetek óta milliók dolgoznak fizetés nélkül a világ egyik legfejlettebb országában
Megjelent a Portfolio Checklist szerdai adása.
Ráugrottak a cégek az alacsony kamatra - Mi történt?
Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára volt a vendégünk.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!



