A Rákosrendezőre tervezett beruházás részleteiről nyilatkozott a befektető Eagle Hills Properties tulajdonosa, Mohamed Alabbar emirátusi üzletember - szúrt ki a Khaleej Times beszámolójában a Telex. Ebben egy tervezett bevásárlóközpontról, valamint egy részben elhagyott vasútállomás fejlesztéséről is írnak.
Az egészséges város feltételei mellett a város építészetére és Rákosrendező fejlesztésére is kitértek a szakértők a Budapest Jövője Fórumon, ahol egyik kiemelt téma a felhőkarcolók kérdése volt. Az erről szóló panelbeszélgetésen többek között Budapest főépítésze is kifejtette véleményét a kérdésről.
A városok esetében sokszor beszélünk az élhetőségről, ami azt is magába foglalja, hogy meddig élünk, sőt meddig élünk egészségesen. A várható élettartam Budapesten 76,7 év, ami átlagosan 5 évvel kevesebb mint, az európai fővárosokban, és ez a környező országok fővárosainál is rosszabb. Hogy mit tehetünk ennek javítása érdekében, arról a Budapest Jövője Fórumon beszélt többek között Karácsony Gergely főpolgármester és más szakértők, akik a város élhetőségének szempontjait emelték ki.
Tavaly decemberben jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter, hogy a kormány egy új városközpontot hozna létre Rákosrendező 130 hektáros állami tulajdonú területén. A grandiózus projekt előkészítése azóta már el is kezdődött. Most Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár írta meg a beruházásról a véleményét az Indexen, Bécs példáját hozva fel.
Február elején mutatták be az erzsébetvárosi Klauzál tér felújításának látványterveit. Az önkormányzat a kerület lakóinak javaslatait figyelembe véve készíttette el a terveket, melynek eredményeként játszótér, sportpálya és fitnesz park is helyet kap majd a téren, miközben növekszik a zöldfelület aránya és újabb fákat ültetnek. Ennek ellenére voltak, akik kritizálták a terveket a fennmaradó felszíni parkoló és a kétirányú autóforgalom vagy a túl sok térkő miatt. Ennek okán urbanisztikai szakértőkhöz fordultunk, hogy megkérdezzük, miket kell egy modern köztérfelújítás során figyelembe venni ahhoz, hogy a lehető legtöbben elégedettek legyenek a végeredménnyel, mi a menete a felújításnak és milyen korábbi jó példákat tudnának megemlíteni.
A lakossági visszajelzések és a kerületi önkormányzat észrevételei alapján módosították és véglegesítették a Feneketlen-tó melletti játszótér felújításának kiviteli terveit. A játszótér felújítási munkái a tervek szerint a nyár végén valósulnak meg, de a mellékhelyiségek telepítésére már várhatóan tavasszal sor kerül - tartalmazza a Radó Dezső Terv.
Nemrég jelentette be a Clark Ádám tér átfogó megújítását a fővárosi önkormányzat, ami a Korzó Stúdió tervei alapján újulhat meg. A projekt célja, hogy a történelmi örökség és a meglévő adottságok figyelembevételével a jelenlegi közlekedési struktúra átrendezésével, új zöldfelületek kialakításával és a közterületek megújításával egységes arculatú, a szomszédos területekkel harmonizáló, vegyes forgalmú közlekedési csomópont jöjjön létre. A projekt azonban nem aratott osztatlan sikert, Vitézy Dávid több ponton is bírálta azt.
A Fővárosi Önkormányzat célja egy élhető és élettel teli Nagykörút kialakítása. A fejlesztése nem csak a közlekedésről szól. Komplex megújításra van szükség, melynek célja a körút mára megkopott vonzerejének, pezsgő kulturális és kereskedelmi életének helyreállítása, ahol egyszerre jó lakni, közlekedni, vásárolni, enni-inni, kikapcsolódni, vagy épp boltot üzemeltetni - emelte ki Karácsony Gergely főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés sajtótájékoztatóján, amin a Nagykörút menti kerületek polgármesterei is részt vettek. A kerületi vezetők együttműködésének célja, hogy egy átfogó városfejlesztési program részeként egységes arculatú Nagykörút jöjjön létre.
A gazdaság, a technológia és a társadalmi igények változásával a városaink szerkezete is folyamatosan változik. Egykori ipari területekből rozsdaövezetek jönnek létre, alkalmat adva arra, hogy az adott városrész új funkciót kapva születhessen újjá és ismét megteljen élettel. Budapesten is számos ilyen változásnak lehetünk tanúi, melyek közül évtizedek óta napirenden lévő kérdés a Nyugati pályaudvar mögötti terület hasznosítása. Több látványos terv is készült már erre, például egy zöld folyosó koncepciója, ami a Városligettel kötné össze a pályaudvart. A korábbi terveket és a lehetséges fejlesztési irányokat ezúttal építészek és ingatlanfejlesztők vitatták meg.
Körbejárta a sajtót az elmúlt hetekben a hír, miszerint a Rákosrendező pályaudvar helyén egy új városnegyed épülne, melynek részeként akár egy 200 méternél magasabb felhőkarcoló is megvalósulhatna. Bár ez volt az az aspektus, ami miatt mindenki felfigyelt a hírre, egy ekkora beruházásnak önmagában is nagy jelentősége lenne. A több milliárd eurósra becsült projektnél a magánbefektetők között egy dubaji szereplő neve is felmerült, ezért is terjedt el először a „mini-Dubaj”, majd az állítólag jobban hangzó „maxi-Dubaj” kifejezés. Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, hogy mit szólnak az ötlethez a várostervezésben és a városi építészetben jártas szakértők, így cikkünkben Erő Zoltánt, Budapest főépítészét és Ongjerth Richárd urbanistát, várostervezőt, városkutatót kérdeztük meg.
Itt az ideje az őszinte szembenézésnek az ingatlan- és városfejlesztés szimbiózisában annak érdekében, hogy a valós problémákat feltárjuk. Sokan és sokat foglalkoztak már ezzel, de úgy tűnik, még mindig van miről beszélni. Hogy mennyire van meg az együttműködési hajlandóság az önkormányzatok és a fejlesztők között, akár a közösségi szolgáltatások területén, mi történt az elmúlt 30 évben, és miért tekinthetők a barnamezős területek a város aranytartalékainak, arról a 29. Országos Urbanisztikai Konferencia plenáris kerekasztal-beszélgetésén Ditróy Gergely, a Portfolio üzletfejlesztési igazgatója kérdezte a szakértőket.
Befejeződött a Normafa Síház rekonstrukciója, ami számos plusz szolgáltatással, kívül belül megújulva tér vissza a város életébe. A Síház épülete több mint 90 éve meghatározó találkozópontja Budapest életének. Kezdetben, míg a hazai hóviszonyok engedték, síközpontként, később vendéglátó egységként üzemelt. A rekonstrukciót követően az éttermi funkció mellett programokkal is várják az érdeklődőket.
Három új gyalogos-átkelőhellyel bővült a Nyugati tér, így már akadálymentesen, az aluljáró használata nélkül is körbejárható a tér és a forgalmas közlekedési csomópont. A fejlesztéssel közvetlen felszíni gyalogos-összeköttetést kapott a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út, valamint a Teréz körút és a Szent István körút. A gyalogosátkelőkkel egyidőben kerékpáros-átvezetések is létesültek a Nyugati térnél - közölte a BKK.
Ahogy korábban már írtunk róla, Szaúd-Arábiában épülhet fel a világ egyik legmonumentálisabb építménye, a "The Mirror Line", mely a jelenlegi tervek szerint két egymással párhuzamos, 487 méter magas épület lenne köztük egy viszonylag szűk térrel. A 170 kilométer hosszú épület ötletét sokan kétkedve fogadták és fogadják a mai napig, most viszont hivatalosan is elindult az építkezés, amit egy videón is bemutatunk.
Az Elisa Ferreira uniós biztos részvételével múlt héten Brüsszelben megrendezett ünnepségen az Európai Bizottság bejelentette a 2023. évi Új Európai Bauhaus-díj kitüntetettjeit és az Európai Városfejlesztési Kezdeményezés kiválasztott projektjeit is. A díjazottak között, ahogy a korábbi években többször is, ezúttal is volt magyar projekt. Mi is azonban az Új Európai Bauhaus? Mi a jelentősége az unió számára? Van-e bármilyen hatása a mi életünkre? Ezekre és hasonló kérdésekre keressük a választ az alábbi elemzésünkben.
Nagy kísérlet előtt áll a Liget projekt, nemcsak a gazdasági nehézségek miatt, amelyek erősen befolyásolják a további projektelemek megvalósulási ütemét, de a felgyorsult világban olyan vonzó, szórakoztató és egyben értéket nyújtó élményeket kell felsorakoztatnia, ami megállja a helyét a magyar látogatóknál, és a kultúrát kereső külföldi turistáknál egyaránt. Több mint egy tucat projektelem már elkészült, melyek mind nagy népszerűségnek örvendenek a látogatók körében. A folytatásban hátra van még az egyik legnagyobb beruházás: a rajtvonalon várja a zöld jelzést az építési engedéllyel rendelkező Új Nemzeti Galéria. Amíg azonban a nemzetközi, s annak nyomán a hazai gazdasági környezet nem talál magára, a kivitelezés elindítása még várathat magára. A következő lépésekről, tervekről, valamint az eddigi Liget projekttel kapcsolatos eredményekről kérdeztük Gyorgyevics Benedeket, a Városliget Zrt. vezérigazgatóját.
Lehetne akár trükközésnek is nevezni, amit a költségvetéssel csinál.
Kínában a nagyvárosok közel fele alatt van baj a talajjal.
Hamarosan belenyúlhat a kormány az üzemanyagárakba.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.