Prémium

A holnap pénze (x)

Portfolio
Symposium az e-kereskedelemről


' title='
A magyar gazdaságban egyre nagyobb jelentőségre tesz szert az e-kereskedelem. A változások a hétköznapi ember számára is szembetűnőek, hiszen egyre több területen oldható meg az ügyintézés, vásárlás számítógép vagy mobiltelefon segítségével. A fogyasztók ugyan rendelkeznek az e-ügyintézéshez, e-kereskedelemhez szükséges eszközökkel, mégis bizalmatlanok ezekkel a szolgáltatásokkal szemben. Az e-kereskedelem és az elektronikus bankolás jövőjének legégetőbb kérdéseire keresi a választ a 2007. november 20-án megrendezésre kerülő II. E-Money Symposium .

Az e-kereskedelem jelentőségének növekedését mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai, melyek szerint az ágazat árbevétele 2003 és 2004 között 75 százalékkal 1051 milliárd forintra nőtt. Az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások összes nettó árbevételének tavaly már 7 százaléka származott számítógépes hálózaton belüli értékesítésből. A változások a hétköznapi ember számára is szembetűnőek. Nem csak pénzügyeinket intézhetjük az interneten keresztül, de mobiltelefonunkkal fizethetünk a parkolásért, lottózhatunk vagy vehetünk autópálya matricát.

Mindezek ellenére, korai lenne azt gondolni, hogy itt van már a Kánaán. Az Egyesült Államok, vagy az Európai Unió régebbi tagállamai ugyanis jóval impozánsabb mutatókkal büszkélkedhetnek. Csak egyetlen példa. 2004-ban a hazai vállalatoknak csupán 6 százaléka készült fel az elektronikus megrendelések teljesítésére, miközben az uniós átlag 14 százalék volt. Pedig fogyasztók rendelkeznek az e-kereskedelem fellendítéséhez szükséges infrastruktúrával. Igaz, a magyar internet-penetráció még elmarad az EU átlagától, ám a Medián 2006-os felmérése szerint a hazai lakosság 71 százalékának van mobiltelefonja és 69 százalékának bankkártyája. Csakhogy a megkérdezetteknek mindössze 32 százaléka fizetne az interneten, 28 százaléka pedig mobiltelefonnal.

A kormányzat tett ugyan lépéseket az e-kereskedelem fellendítésére, ám az igazi áttörésre még várni kell, hiszen a közigazgatásban nem nyertek teret az elektronikus fizetési megoldások. A vállalkozások a jelek szerint jobban felismerték az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket és többet is tettek azok kiaknázása érdekében. A mobilszolgáltatók, a bankok, közüzemi cégek például mind-mind előrukkoltak már saját e-megoldásaikkal. De vajon használják-e ezeket az ügyfelek? Mi lehet az oka a lakosság visszafogott érdeklődésének? Hogyan működik együtt a három hazai mobilszolgáltató a mobilkereskedelem fellendítése érdekében? Milyen tapasztalatokra tettek szert az e-kereskedelemben dolgozó vállalkozások az elmúlt évek során? Mit hozhat a jövő a számukra? Milyen új szolgáltatások megjelenésére számíthatnak a fogyasztók?

Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keres választ a 2007. november 20-án megrendezésre kerülő II. E-Money Symposium. A rendezvény főtámogatója a Budapest Bank. A pénzintézet az internetes és mobilbanki szolgáltatásainak működtetési tapasztalatairól, azok fejlesztési lehetőségeiről gyűjtött tapasztalatait osztja meg a közönséggel. Emellett szó esik majd a mobilparkolási rendszer továbbfejlesztéséről és az elektronikus útdíjfizetési rendszerről éppúgy, mint a közszolgáltatók (E.ON, Díjbeszedő Zrt.) elektronikus számlázási tapasztalatairól, az állampolgár és az elektronikus fizetés viszonyáról vagy éppen az SMS-ben történő fogadásról. A symposium résztvevői egy igazi csemegének számító előadást is meghallgathatnak, hiszen eddig nem volt arra példa, hogy a három egymással versenyben álló mobilszolgáltató együtt szerepeljen. A mobilkereskedelmi összefogás jegyében ugyanis a Pannon, a T-Mobile és a Vodafone vezetői közös előadást tartanak együttműködésük tapasztalatairól.

A konferencia részletes programja, és az előadók teljes listája megtalálható a II. E-Money Symposium hivatalos honlapján, a http://www.ap.hu/rendezvenyek/emoney2/index.html webcímen.

Budapest, 2007. November
(X)
RSM Blog

Rejtett transzferár kockázatok

A magyar transzferár szabályozás keretében végzett NAV ellenőrzések során leggyakrabban az árképzés és az alkalmazott módszertan kerül előtérbe. Ugyanakkor egyre nagyobb figyelmet kap az is

Holdblog

Azok a marhák...

Érzek némi bűntudatot a tegnapi dupla Angus-burger után. Még jó, hogy volt mellette sült krumpli is, legalább lefelé tolta az átlagos, kajánkénti szennyezésemet. Ám a... The post Azok a marh

Kasza Elliott-tal

Macy's Inc - kereskedés

Tavaly októberben vásároltam, nem is keveset, mert akkor azt hittem, hogy a korrekciónak vége, és már egy felfelé tartó impulzusba ülök bele pár hétre. Hát nem, az a korrekció idén április

Sikerklub hazai kkv-nak

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet