Prémium

Hogyan szerezzünk ügyfeleket a válság idején? (x)

Portfolio
A pszichológia hatását soha nem szabad alábecsülni a gazdasági válságok kialakulásában. A mostani krízis a hitelezési szektorból indult, ma már azonban a reálgazdaságban is komoly problémák vannak. A válság egyik legfontosabb hajtóereje a pánik: minél többet foglalkoznak vele a lapok, annál nagyobb a félelem, ez pedig jó téma az újságoknak. Ördögi kör.

A kis- és középvállalkozások számára a válság a verseny erősödését jelenti. A kereslet rohamosan csökken, megindult a verseny a megmaradt ügyfelekért. Több az eszkimó, mint a fóka.

A kisebb vállalatok csak akkor tudnak ilyen körülmények között helytállni, ha alkalmazkodnak a megváltozott helyzethez. Kálmán Tamás, az Etarget marketing szakembere nyilatkozik az alábbi videóban arról, milyen eszközöket érdemes alkalmazniuk:





Kálmán Tamás, az Etarget marketing szakembere több száz magyarországi kis- és középvállalkozás marketingtevékenységét segíti olyan eszközökkel, melyek jól használhatók a kereslet csökkenése esetén.

A válságra adott legtermészetesebb reakció, hogy a vállalatok megpróbálják csökkenteni a kiadásaikat. Ahogy azonban az ember egy idő után nem tud spórolni az élelmiszeren, a vállalatok sem hagyhatják abba az ügyfélszerzést - ha így tennének, éhhalálra ítélnék a céget. Nehéz időkben azonban mérlegelni kell: válasszuk a drága éttermi vacsorát, vagy főzzünk otthon?

Az olcsóbb és "táplálóbb“ reklámformák közé alapvetően a következő három eszköz tartozik:

1.Direkt marketing. Klasszikus levélküldemények, illetve telemarketing. Jó minőségű adatbázissal kiváló eredmények érhetők el.

2.Tartalmilag célzott reklám. A hatékonyság hasonló, mint a direkt marketing esetében. Mivel online hirdetési formáról van szó, alacsonyabb kiadásokkal jár.

3.Szaksajtó . Akkor érdemes szaksajtóban hirdetni, ha koncentráltan tudjuk megszólítani a termékünk vagy szolgáltatásunk reménybeli vásárlóit. Kitűnő célzást érhető el ésszerű áron.

Mit érdemes szem előtt tartani válság idején? 5 tanács a kis- és középvállalkozásoknak

1. Tudatosítani kell, hogy megváltoztak a játékszabályok. A piacon csökken a szabad tőke, így nő a verseny.

2. Azok nyernek, akiknek sikerül megtartani, illetve a versenytársaktól elcsábítani az ügyfeleket.

3. A válság ellenszere a takarékoskodás mellett a hatékony kommunikáció.

4. A válságban különösen fontos a régi ügyfelek megszólítása.

5. Alkalmazza a pénzvisszafizetési garanciát!

(X)
Portfolio Agrárszektor Konferencia 2025

Portfolio Agrárszektor Konferencia 2025

2025. december 3.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet