A Tesco beszállítóit segíti a Connect Media from dunnhumby (x)
A Connect Media from dunnhumby üzleti modellje sikeresnek bizonyult már más piacokon is; az elmúlt 4 évben a dunnhumby 2.865 eladáshelyi kampányt hajtott végre az Egyesült Királyság Tesco üzleteiben. A Connect Media from dunnhumby thaiföldi bevezetése óta eltelt két évben a dunnhumby több mint ezer kampányt bonyolított le, 200-nál is több márka és azok ügynökségei számára, 18,5 milliárd elérést generálva és 24 millió új vásárlót szerezve ezen márkáknak.

A következő esettanulmány egy Egyesült Királyságbeli Nestlé kampányt mutat be, ami integrálta a Connect Media from dunnhumby vásárlói viselkedés-elemzésen alapuló tervezését és médiaportfólióját: beazonosították és - több érintkezési ponton keresztül - releváns üzeneteket küldtek a vásárlóknak.
A kihívás
A kávé kategória a Tescóban növekedett. Ennek ellenére a kategória két legnagyobb területének - prémium- és középkategóriás instant kávék - forgalma visszaesett, amit a csökkenő vásárlószám okozott. A dunnhumby a Nescafé-val, a kategória egyik legnagyobb márkájával dolgozott együtt egy integrált kampányban, melynek célja a Tesco vásárlók elérése és a csökkenő eladás megfordítása volt.
A kampány tervezése
Első lépésként a vásárlói viselkedés-elemzéséből nyert információkat bevonták a tervezési folyamatba. Az adatok elemzése a következőket mutatta:
- A prémium és középkategóriás instant kávék minden áruház formátumban (a nagy formátumokban volt a legnagyobb a csökkenés) és vásárlói szegmensben csökkentek.
- Ennek oka a vásárlószám csökkenése volt, a Tesco lojális vásárlói elhagyták a kategóriát (azon vásárlók, akik a leggyakrabban vásárolnak és legtöbbet költenek a Tesco-ban).
Ha a Nescafé vissza tudná szerezni az elhagyó lojális vásárlókat és ki tudná bővíteni a már meglévő vásárlók instant kávé repertoárját, a csökkenést meg lehetne állítani.
A célcsoportot a Tesco klubkártyát használó vásárlók viselkedésének elemzésével azonosították be.
Megvalósítás
A dunnhumby és a Nestlé egy integrált kampányt hozott létre, ami széleskörűen használta a Connect Media from dunnhumby eszköztárát, beleértve a mailingeket, mintatermékeket, in-store eszközök kihelyezését és Tesco.com reklámokat.
Otthon:
- A lojális “VIP" Nescafé vásárlók “kávéházi alkalmak" témájú mailinget kaptak, mely fő üzenete, hogy a Tescoban elérhető teljes kávé kínálat segítségével a vásárlók az otthonukban is igazi kávéházi hangulatot varázsolhatnak. A mailing részeként ingyen ajándékot kaptak, amit a helyi, nagy formátumú Tesco áruházban vehettek át.
Áruházakban:
- A VIP vásárlók egy ingyen táskát vehettek át az 50 Tesco Extra áruházban
- A nagy formátumú áruházak bejáratánál további mintaszóró pultokat helyeztek el
- Látványos POS kihelyezések a kávé soron
Tesco.com (Tesco Online Bevásárlás)
- Különböző megjelenések a Tesco Online Bevásárlás oldalán, a kedvenceknél, a különleges ajánlatok és Tesco Direkt oldalakon
- Tematikus terméklista (bevásárló lista), a kávé választék bemutatására
- A keresőprogram használata a meglévő vásárlók által választott termékek repertoárjának bővítésére és új vásárlók nyerésére
Kampány utáni időszak
- 12 héttel a vásárlás után a vásárlók klubkártya kassza kuponokat kaptak az újravásárlás növelésére
Eredmények
Bár az áruházi aktivitások maradtak a kampány fókuszában, a pontos célzás és az aktivitások egymáshoz illeszkedése biztosította, hogy a vásárlók minden érintkezési ponton egy összehangolt márka-élményben részesüljenek. A kampány a következő eredményeket érte el:
- 13%-kal nőtt a Tesco kávé kategóriája
- 9%-kal növekedett a kosarankénti totál költés a kampány alatt
- 24%-kal nőtt a Nestlé instant kávék forgalma
- 35%-kal nőtt a Nescafé új vásárlóinak száma
Stephen Russell, a dunnhumby közép-európai vezérigazgatója így nyilatkozott: “A vásárlói viselkedés-elemzés alapján a márkák céljait olyan médiacsomagokkal kötjük össze, amelyek a lehető legjobb eredményt hozzák. Ezt követően pontosan lemérjük az aktivitások hatását, olyan megbízható módszerekkel, amiket a világ számos pontján levő márka és kiskereskedő partnereinkkel fejlesztettünk ki. Ez értékes információkat ad a kampány teljesítményéről, így segítve a vezetőket, hogy megérzések helyett adatokon alapuló döntéseket hozzanak."

Ismét tárgyalni készül Trump és Zelenszkij, olajraktárat tett a lángok martalékává Kijev - Híreink az orosz-ukrán háborúról kedden
Hírfolyamunk folyamatosan frissül.
Órákkal a csúcstalálkozó előtt dobta le a bombát Donald Trump: megkérdőjelezte a teljes NATO értelmét
Újraértelmezné a lefontosabb alappillért.
Gyorsan bezsákolták a befektetők az MBH Jelzálogbank jelzálogleveleit
Élénk kereslet mellett zajlott a bank kötvényaukciója.
Irán újra bombázott, ennyi volt a tűzszünet - Még mindig kitart a lendület a tőzsdéken
Közben esik az olajár.
Országos méretű evakuációra készül Európa egyik legerősebb hatalma - Orosz inváziótól tartanak
Év végére kész tervekkel rendelkeznek majd.
Másfél éves csúcsára került a forint - Mégis mi történt?
A dollárral szemben érezhető a nagy erő.
Visszatérhetnek a 6% feletti PMÁP-kamatok?
Ez mindenkit érint, akinek van inflációkövető állampapírja.
Zöld és digitális jövő: Elindult a GINOP Plusz hitelprogram
Új lendületet kaphatnak a hazai kkv-k fejlesztési törekvései - végre elindult a régóta várt támogatási lehetőség.
Hogyan változtatja meg az Önazonossági törvény (2025. évi XLVIII.) a hiteligénylést és az ingatlanvásárlást?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Hogyan változtatja meg az Önazonossági törvény (2025. évi XLVIII.) a hiteligénylést és az ingatlanvásárlást? 2025. július 1-jén hatályba lép a
VIDEÓ! Rekord részvény-visszavásárlások: mit üzennek a befektetőknek?
2025 áprilisában az amerikai részvény-visszavásárlások összege elérte a 233,8 milliárd dollárt, ami 1984 óta a második legmagasabb havi érték. Az elmúlt három hónapban pedig több mint 5
Keresőképtelenség
Az egészségügyi alkalmatlanság, a keresőképtelenség és a munkavállalói juttatások kérdése az elmúlt években jelentős változásokon ment keresztül a magyar munkajogban. A Munka Törvényk
Otthonfelújítás: Ezek a támogatások elérhetőek most - gyermektől függetlenül is
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthonfelújítás: Ezek a támogatások elérhetőek most - gyermektől függetlenül is Ha valaki otthonfelújításban gondolkozik számos állami támogat
Ember: küzdj....vagy lépj le!
\"Fight or flight\" - ez lett a jelenkor egyik legnagyobb dilemmája. Küzdjünk tovább (magyarul: éljünk tovább), vagy meneküljünk ki ebből a világból (ne éljünk tovább)?...
The post Ember: k
A régiós együttműködés lehet Közép-Európa kitörési pontja a töredező világrendben
A globális gazdasági és geopolitikai környezet gyökeres átalakuláson megy keresztül, ezzel pedig új lehetőségeket kell megragadnunk. Az egyes nemzetek, politikai és kereskedelmi blokkok közöt
Atomenergiával a klímaváltozás ellen: lehetőség vagy zsákutca?
Miközben a világ egyre égetőbb kihívásokkal néz szembe a klímaváltozás terén, egy jól ismert, de erősen megosztó energiaforrás is újra reflektorfénybe kerül: a nukle


- A világ tíz leggazdagabb országa között van, és semmit nem tudsz róla, mi ez?
- Kijött a kormány új készpénzes szabálya, mutatjuk a részleteket
- Megtörtént a nagy állampapír-mutatvány, erős üzenetet küldtek a lakossági befektetők
- Bár nincs nukleáris fegyvere a Forradalmi Gárdának, enélkül is bármelyik pillanatban egy valóságos atombombát dobhatnak a világra
- Kilőtte Irán a Fatah-1-es rakétát – Ez lehet a legsúlyosabb csapás Izrael ellen?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Négy éve felrobbant a GDP: új sikerállam van születőben?
Erre az országra vélhetően te sem gondoltál.
Egyre csúnyább a háború – Nőhet a világban a terrorfenyegetettség
Lezárás vagy eszkalálódás jön?
Izrael megsemmisítette Irán legpusztítóbb fegyverét - Elhúzódik a háború?
Mit várhatunk ebben a konfliktusban?
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.