A Tesco beszállítóit segíti a Connect Media from dunnhumby (x)
A Connect Media from dunnhumby üzleti modellje sikeresnek bizonyult már más piacokon is; az elmúlt 4 évben a dunnhumby 2.865 eladáshelyi kampányt hajtott végre az Egyesült Királyság Tesco üzleteiben. A Connect Media from dunnhumby thaiföldi bevezetése óta eltelt két évben a dunnhumby több mint ezer kampányt bonyolított le, 200-nál is több márka és azok ügynökségei számára, 18,5 milliárd elérést generálva és 24 millió új vásárlót szerezve ezen márkáknak.

A következő esettanulmány egy Egyesült Királyságbeli Nestlé kampányt mutat be, ami integrálta a Connect Media from dunnhumby vásárlói viselkedés-elemzésen alapuló tervezését és médiaportfólióját: beazonosították és - több érintkezési ponton keresztül - releváns üzeneteket küldtek a vásárlóknak.
A kihívás
A kávé kategória a Tescóban növekedett. Ennek ellenére a kategória két legnagyobb területének - prémium- és középkategóriás instant kávék - forgalma visszaesett, amit a csökkenő vásárlószám okozott. A dunnhumby a Nescafé-val, a kategória egyik legnagyobb márkájával dolgozott együtt egy integrált kampányban, melynek célja a Tesco vásárlók elérése és a csökkenő eladás megfordítása volt.
A kampány tervezése
Első lépésként a vásárlói viselkedés-elemzéséből nyert információkat bevonták a tervezési folyamatba. Az adatok elemzése a következőket mutatta:
- A prémium és középkategóriás instant kávék minden áruház formátumban (a nagy formátumokban volt a legnagyobb a csökkenés) és vásárlói szegmensben csökkentek.
- Ennek oka a vásárlószám csökkenése volt, a Tesco lojális vásárlói elhagyták a kategóriát (azon vásárlók, akik a leggyakrabban vásárolnak és legtöbbet költenek a Tesco-ban).
Ha a Nescafé vissza tudná szerezni az elhagyó lojális vásárlókat és ki tudná bővíteni a már meglévő vásárlók instant kávé repertoárját, a csökkenést meg lehetne állítani.
A célcsoportot a Tesco klubkártyát használó vásárlók viselkedésének elemzésével azonosították be.
Megvalósítás
A dunnhumby és a Nestlé egy integrált kampányt hozott létre, ami széleskörűen használta a Connect Media from dunnhumby eszköztárát, beleértve a mailingeket, mintatermékeket, in-store eszközök kihelyezését és Tesco.com reklámokat.
Otthon:
- A lojális “VIP" Nescafé vásárlók “kávéházi alkalmak" témájú mailinget kaptak, mely fő üzenete, hogy a Tescoban elérhető teljes kávé kínálat segítségével a vásárlók az otthonukban is igazi kávéházi hangulatot varázsolhatnak. A mailing részeként ingyen ajándékot kaptak, amit a helyi, nagy formátumú Tesco áruházban vehettek át.
Áruházakban:
- A VIP vásárlók egy ingyen táskát vehettek át az 50 Tesco Extra áruházban
- A nagy formátumú áruházak bejáratánál további mintaszóró pultokat helyeztek el
- Látványos POS kihelyezések a kávé soron
Tesco.com (Tesco Online Bevásárlás)
- Különböző megjelenések a Tesco Online Bevásárlás oldalán, a kedvenceknél, a különleges ajánlatok és Tesco Direkt oldalakon
- Tematikus terméklista (bevásárló lista), a kávé választék bemutatására
- A keresőprogram használata a meglévő vásárlók által választott termékek repertoárjának bővítésére és új vásárlók nyerésére
Kampány utáni időszak
- 12 héttel a vásárlás után a vásárlók klubkártya kassza kuponokat kaptak az újravásárlás növelésére
Eredmények
Bár az áruházi aktivitások maradtak a kampány fókuszában, a pontos célzás és az aktivitások egymáshoz illeszkedése biztosította, hogy a vásárlók minden érintkezési ponton egy összehangolt márka-élményben részesüljenek. A kampány a következő eredményeket érte el:
- 13%-kal nőtt a Tesco kávé kategóriája
- 9%-kal növekedett a kosarankénti totál költés a kampány alatt
- 24%-kal nőtt a Nestlé instant kávék forgalma
- 35%-kal nőtt a Nescafé új vásárlóinak száma
Stephen Russell, a dunnhumby közép-európai vezérigazgatója így nyilatkozott: “A vásárlói viselkedés-elemzés alapján a márkák céljait olyan médiacsomagokkal kötjük össze, amelyek a lehető legjobb eredményt hozzák. Ezt követően pontosan lemérjük az aktivitások hatását, olyan megbízható módszerekkel, amiket a világ számos pontján levő márka és kiskereskedő partnereinkkel fejlesztettünk ki. Ez értékes információkat ad a kampány teljesítményéről, így segítve a vezetőket, hogy megérzések helyett adatokon alapuló döntéseket hozzanak."

Benyújtották a javaslatot: legálissá válhat a kínzás Oroszországban
Kilépnek az európai egyezményből.
Videó: visszatértek a legendás ukrán páncélosok a frontra, egyből nekirontottak az orosz állásoknak
Tovább öregbítik hírnevüket.
Bemondta Donald Trump: ekkor születhet döntés a békéről
Cél, hogy létrejöjjön a közvetlen találkozó az orosz és ukrán elnök között.
Súlyos szintet ért el az orosz morál leépülése: drákói szabályokat vetettek ki a katonákra
Állítólag pokoli körülményeket teremtettek a parancsnokok.
Váratlan helyeken indult orosz offenzíva, kilométerekre szakították át a frontvonalat Putyin katonái
Az ukrán ellentámadás egyik legnagyobb sikere került végveszélybe.
Friss felvételek: csúnyán betalált az ukrán támadás, porig rombolták Novosahtinszket
Ez biztosan visszaveti az orosz termelést.
Az AI új jelentése: All-In
Trump kirúgta a statisztikai hivatal vezetőjét, miután neki nem tetsző munkaerőpiaci számok érkeztek a szakemberektől. Pedig a munkaerőpiac már régóta nem a növekedés motorja, a... The post

Kína úttörő erdőtelepítő programmal támogatja a klímavédelmet
Komoly sebezhetőséggel néznek szembe Kína erdei ökoszisztémái: a monokulturális erdők dominanciája miatt a fás területek érzékenyek lettek a betegségekre, kártevőkr
Otthon Start Program - előfordulhat 3% alatti kamat is?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program - előfordulhat 3% alatti kamat is? A jogszabály rögzíti, hogy a hitel kamata legfeljebb 3% lehet, tehát nem zárja ki a kedvezőbb -3
Családi drámák és új tulajok a világ egyik legismertebb csapatánál
Család drámák, majd új tulajok a világ egyik legismertebb kosárcsapatánál. Kik a Los Angeles Lakers tulajdonosai, és hogyan jutott addig a helyzet, hogy a Buss-család... The post Családi drámá

Miért utálom a legény- (és leány-) búcsúkat?
Nyilván az utálat nagyon erős kifejezés, nem igazán lehetett eddig panaszom, kifejezetten élvezhetőnek találtam azokat, amiken részt vettem. Illetve az olvasó gondolhatja, hogy a bejegyzés elmé
Transzferár-adatszolgáltatás: mit lát valójában a NAV az ATP lapokon?
A transzferár-adatszolgáltatás (ATP lapok) bevezetése gyökeresen átalakította a kapcsolt vállalkozások ellenőrzési logikáját. Az eddigi transzferár dokumentációs kötelezettség mellett mos

Élet egy adatközpont mellett
Vízügyi nehézségek a technológia árnyékában: hogyan hat egy adatközpont a helyi közösség mindennapjaira.
Tartozik-e nekünk az állam, ha van pénzünk?
Egy modern bankjegy tulajdonosa nem követelhet semmi "értékesebbet" az államtól a pénzéért cserébe. Miért sorolják a készpénzt mégis az államadóssághoz a statisztikák? És számít-e ez


Az európai sikerország is lecsap a bankokra, mégis mi folyik itt?
Mi történik a pénzzel Lengyelországban?
Kellemetlen meglepetés érheti az otthon startos hitel igénylőit
Biztos a 10 százalékos önerő?
Szemünk előtt tűnik el a magyar gyümölcs, külföldi áru veszi át a helyét a boltokban
Mit tud kezdeni az ágazat az erős importnyomás miatti polcvesztéssel?
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.