2023-ban nézettségben dobogós az AMC portfolió a tévék közt (x)
Prémium

2023-ban nézettségben dobogós az AMC portfolió a tévék közt (x)

PR cikk

Budapest, 2024.február 13. – A Nielsen Közönségmérés* adatai alapján az AMC portfoliója harmadik helyezést ért el a legfontosabb célcsoportokban 2023-ban. A Sport TV és a JimJam első lett műfajában.

10 évvel ezelőtt, 2014 februárjában jött létre az AMC Networks International Central and Northern Europe [AMCNI CNE] jelenlegi portfoliója a JimJam, Minimax, AMC, Film Café, FilmMánia, Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, Sport1, Sport2 csatornák megvásárlásával. Az idén jeles évfordulót ünneplő társaság A18-49-ben 6,24%-os részesedést ért el 2023-ban, mellyel harmadik helyen végzett a televíziótáraságok nézettségi rangsorában. A kereskedelmi sportcsatornák versenyében pedig tavaly minden korosztályban a Sport1 végzett az első helyen ugyanebben a versengésben. Az AMCNI CNE portfoliójába tartozó csatornák közül az óvodáskorú gyermekeknek játékos tanulást biztosító JimJam a kereskedelmi célcsoportban közel 1.4 százalékos közönségarányt ért el, mellyel a magyar piacon a legnépszerűbb gyermekcsatorna lett, azonban a portfolió egyéb csatornái is kiemelkedően teljesítettek minden releváns célcsoportban. A tévécsoport égisze alá tartozó csatornák közül a második legnépszerűbb adó az AMC lett, míg a házi verseny képzeletbeli dobogójának harmadik helyét a Film Café foglalja el.

Portfoliónk sokszínűsége és erőssége a nézettségben is visszaköszön, hiszen két olyan különböző tematikájú csatornánk is országelsőséget szerzett, mint az óvodás korosztályt célzó JimJam és a Magyarországon 23 éve jelen lévő Sport TV. A sikerhez hozzájárulnak továbbá az erős és értékes, magas minőségű és jelentős mennyiségű saját gyártású műsoraink, melyek ismeretterjesztő csatornáinkra készülnek.” – mondta el Málnay B. Levente, a társaság vezérigazgatója a 2023-as hazai eredmények kapcsán.

Az AMCNI CNE saját gyártású, a Spektrum Home kínálatában elérhető műsorok premier epizódjai közül a D. Tóth Kriszta nevével fémjelzett DTK: Elviszlek magammal volt tavaly a legnépszerűbb. A műsor nemcsak a nézők elismerését vívta ki, de a szakma is háromszor honorálta Televíziós Újságírók Díjával. DTK műsorát A18-49-ben az Élet, Érzés, Kalaznó, majd a Nyílt Lapokkal követte népszerűségben. A vásárolt tartalmak tekintetében a legnépszerűbb még mindig a Scott fivérekkel az Álomház. A Spektrum saját gyártású műsorai közt, premierepizódok tekintetében a Vadon Janival már második évada futó Várfoglalók teljesített legjobban, melyet a Tiltott Zónák ugyancsak második évada követett Thuróczy Szabolccsal. A Várfoglalók az elmúlt év sikersorozata, amely szellemesen, humorral mutatja be a magyarországi várak történetét, az ismeretterjesztést nézőbarát módon végzi Jani és a várfoglalók csapata. A kalandos, izgalmas jelenkori országjárás másik képernyős produkciója a Tiltott Zónák, amelyben Szabolcs extrém, az átlagember számára nem bejárható, nem látogatható objektumok, helyszínek történeteit mutatja meg a képernyő előtt ülők számára. A 13 év után a TV Paprika képernyőjére hangulatában egyedülálló, nagyon szerethető új családi receptekkel visszatérő Bódi Margó ízvilága a gasztro csatorna legnépszerűbb saját gyártású műsora lett.

A sikeres nézettségi tendencia januárban is folytatódott, hasonlóan jó eredményeket ért el a társaság, megtartva dobogós helyét. 2024-ben további izgalmas, hiánypótló infotainment műsorokkal várja a nézőket az AMC portfolió tematikus csatornáin. A sportjogok között az egyik legértékesebb a labdarúgó Bajnokok Ligája, amely 2024 őszén még több meccsel jelentkezik, de többek között továbbra is képernyőre kerülnek a férfi, valamint női kézilabda Bajnokok Ligája és nemzetközi kupák magyar érdekeltségű mérkőzései. Emellett a PDC dartstornái, az NBA, az MLB és a UFC összecsapásai, a magyar válogatott jégkorong-világbajnoksága és a Serie A is kiváló szórakozást kínál.

Mindemellett a sorozatok szerelmesei is elégedettek lehetnek, hiszen az AMC ikonikus sorozata hazatér: a The Walking Dead: The Ones Who Live új részét a világpremierrel és amerikai sugárzással egyidőben, február 26-án a magyar nézők is követhetik. Ezeken felül tervben van a Közép-Kelet-európai régióban streaming szolgáltatás indítása is. Természetesen továbbra is kiemelt szempont a cégcsoport számára a minőségi tartalmak és a csatornák nézettsége mellett a pénzügyi stabilitás fenntartása.

*A Nielsen Közönségmérés szerint A18-49 és A18-59 célcsoportban 2023-ban.

(x)

Holdblog

Amikor Soros és Trump együtt szív

Donald Trump egész frissen szállt síkra a marihuána dekriminalizálása mellett, amivel váratlanul egy platformra keveredett Soros Györggyel. Zentai Péter, Zentucció elmélkedik arról, milyen elő

Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet