
Milyen trendek jellemzik a hazai közúti fuvarozást?
Egy gyengén teljesítő gazdasági környezetben növekvő költségek, emelkedő díjak és csökkenő kapacitás jellemzik az iparágat.
2024 II. negyedévében az előző év azonos időszakához képest a nemzetközi fuvarozásban 12,2, míg a belföldi fuvarozásban 19,1%-os összköltség-növekedést mért a DigiLog Consulting. Ennek több mint 2/3-a az útdíj extrém növekedéséből származott. Ennek ellenére a nemzetközi területen 6,6, belföldön pedig csupán 14,7%-os díjemelkedést értek el a fuvarozók.
A nemzetközi fuvarozás esetében 4,4, a belföldi fuvarozás esetében további 5,6%-os díjemelésre lett volna szükség a nullszaldóhoz, de a kapacitásfelesleg nem tett lehetővé ekkora emelést, így a fuvarozók zöme továbbra is veszteségesen működött.
Mi a kapacitásfelesleg oka?
A túlkínálat fő oka a visszaeső gazdasági teljesítmény következtében lecsökkent árumennyiség. A belföldi kiskereskedelmi forgalom lassan bővül, de az építőipar és az ipari termelés gyenge teljesítménye miatt jelentős mennyiségű áru hiányzik a fuvarpiacról. A járművek száma pedig rövid távon nem tudott alkalmazkodni a lecsökkent kereslethez.
Mitől nőttek a díjak, ha nincs elég szállítanivaló?
A költségek szignifikáns emelkedése és a közel egy éve fennálló veszteséges működés lépéskényszerbe hozta a fuvarozókat. Aki nem emel, az csődbe mehet, így akár a kapacitásuk csökkentése árán is, de tovább kell folytatniuk díjaik emelését az önköltségi szintjük fölé.
Visszaesett már a tehergépjárművek száma?
A II. negyedévben még nem csökkent látványosan a forgalomban lévő járművek mennyisége, de az először forgalomba helyezett vontatók száma az előző negyedévhez képest 4,3, az előző év azonos időszakához képest pedig 16,4%-os visszaesést mutatott.
Okozhat ez egy covid utáni időszakhoz hasonló kapacitáshiányt?
Megítélésünk szerint igen, mivel a járművek számának csökkenése már megkezdődött, és ezzel párhuzamosan megnőtt az európai piacokon végzett fuvarozás aránya is. Ezek együttesen már gazdasági fellendülés előtt is jelentősen csökkenteni fogják az itthon rendelkezésre álló szállítási kapacitást, aminek pedig biztosan árfelhajtó hatása lesz.
Hogyan védekezhetnek a megbízók a várható árnövekedés ellen?
Szerintünk a megbízók nem tudják elkerülni a megnövekedett fuvarozási költségek beárazódását. A várható kapacitáshiányt azonban tudják mérsékelni azzal, hogy megbízható és jó minőségben szolgáltató fuvarosaiknak már most önköltség feletti árakat fizetve megmentik őket a leépítéstől vagy a csődtől.
(x)
Kivételes karrierlehetőségeket kínál a mesterséges intelligencia a ChatGPT atyja szerint
Az AI bevezetésére tett kísérletek 95%-a nem hozott bevételnövekedést rövid távon.
Lakótársakat hív maga mellé Leó pápa a vatikáni palotába
Nem akarja feladni szerzetesi közösségi életmódját.
Nehéz döntést hoztak meg az oroszok: ennek nem fognak örülni a haditechnika szerelmesei
Aláírta a döntést a miniszterelnök.
Vámháború: úgy néz ki, részben célt ért Donald Trump izmozása
Kanada nagy bejelentést tett.
Trump bejelentette, hogy beszáll az állam az Intelbe, szárnyal az árfolyam
10%-os részesedést szerez a szövetség állam.
Véleményt mondott Donald Trump elnök a Munkács elleni orosz támadásról
Kommentár jött a Fehér Házból a kárpátaljai amerikai üzem elleni támadásról.
Meglépte a kormány: szigorodik a plázastop, már a bérbeadást is engedélyeztetni kell
Szeptember közepén lép érvénybe a szigorítás.
Transzferár-adatszolgáltatás: mit lát valójában a NAV az ATP lapokon?
A transzferár-adatszolgáltatás (ATP lapok) bevezetése gyökeresen átalakította a kapcsolt vállalkozások ellenőrzési logikáját. Az eddigi transzferár dokumentációs kötelezettség mellett mos

Kína úttörő erdőtelepítő programmal támogatja a klímavédelmet
Komoly sebezhetőséggel néznek szembe Kína erdei ökoszisztémái: a monokulturális erdők dominanciája miatt a fás területek érzékenyek lettek a betegségekre, kártevőkr
Otthon Start Program - előfordulhat 3% alatti kamat is?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program - előfordulhat 3% alatti kamat is? A jogszabály rögzíti, hogy a hitel kamata legfeljebb 3% lehet, tehát nem zárja ki a kedvezőbb -3
Családi drámák és új tulajok a világ egyik legismertebb csapatánál
Család drámák, majd új tulajok a világ egyik legismertebb kosárcsapatánál. Kik a Los Angeles Lakers tulajdonosai, és hogyan jutott addig a helyzet, hogy a Buss-család... The post Családi drámá

Miért utálom a legény- (és leány-) búcsúkat?
Nyilván az utálat nagyon erős kifejezés, nem igazán lehetett eddig panaszom, kifejezetten élvezhetőnek találtam azokat, amiken részt vettem. Illetve az olvasó gondolhatja, hogy a bejegyzés elmé
Élet egy adatközpont mellett
Vízügyi nehézségek a technológia árnyékában: hogyan hat egy adatközpont a helyi közösség mindennapjaira.
Tartozik-e nekünk az állam, ha van pénzünk?
Egy modern bankjegy tulajdonosa nem követelhet semmi "értékesebbet" az államtól a pénzéért cserébe. Miért sorolják a készpénzt mégis az államadóssághoz a statisztikák? És számít-e ez
Ha az ételpazarlás ország lenne...
Rengeteg erőforrást használunk fel olyan ételek előállítására, szállítására, feldolgozására és csomagolására, amelyekre végül nincs szükségünk. Az el sem fogyasztott ételhulladékok


Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
Kellemetlen meglepetés érheti az otthon startos hitel igénylőit
Biztos a 10 százalékos önerő?
Szemünk előtt tűnik el a magyar gyümölcs, külföldi áru veszi át a helyét a boltokban
Mit tud kezdeni az ágazat az erős importnyomás miatti polcvesztéssel?
Trump találkozói közelebb hozták a békét?
Milyen garanciák lehetnek kielégítőek Zelenszkijnek és Putyinnak egyaránt?
