Így lehet megúszni a cégautóadót
Legutóbb 2013. július 1-ével módosult a cégautóadó fizetés jogszabályi háttere. Ekkor a cégautóadó fizetésre kötelezettek körét változtatták meg a jogszabályalkotók. Személygépkocsi tartós bérbeadásakor a cégautóadó alanya - az addigiakkal ellentétben nem a tulajdonos, hanem - a bérbe vevő lett. Így tartós bérlet esetén is csökkenthető lesz a cégautóadó a gépjárműadó összegével. Ennek feltétele, hogy az üzembentartó személyét a hatósági járműnyilvántartás tartalmazza. Az új szabály első ízben csak a 2013. július 1-jétől hatályos bérleti szerződések esetén volt alkalmazható.
Cégautóadó tekintetében tartós bérletbe adott személygépkocsinak az a személygépkocsi tekinthető, amelyet egy éven túli időszakra vagy határozatlan időre adtak bérbe, feltéve, hogy a bérbe vevő üzembentartói jogát a hatósági nyilvántartásba bejegyezték. A Gjt. 19/B. §-a alapján további feltétele a tartós bérbeadásnak az is, hogy a bérleti szerződés 2013. június 30-át követően lépett, lép hatályba.
A leírtak a kérdéses esetben azt jelentik, hogy a főszabály szerint a cégautóadó alanya a személygépkocsi tulajdonosa, a cég. Miután a nem magánszemély tulajdonában lévő személygépkocsi mindig a cégautóadó tárgyát képezi, ezért ebben az esetben a cégnek meg kell fizetnie az adót függetlenül attól, hogy költséget számol-e el utána.
Azonban, ha az üzembentartó magánszemély - és 2013. június 30-a után vette tartós bérbe a járművet, akkor az adó alanya a magánszemély. Ekkor csak abban az esetben keletkezik adófizetési kötelezettség, ha a jármű után a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerint költséget, ráfordítást, illetve a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény szerint tételes költségelszámolással költséget számolnak el. Azonban nem keletkeztet adókötelezettséget, ha a jármű után kizárólag értékcsökkenési leírást számolnak el. A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény szerinti nem keletkeztet adókötelezettséget az a tény, hogy a magánszemély, mint üzembentartó használja a személygépkocsit.
A személygépkocsi értékcsökkenési leírása az üzemben tartó személyétől független, azt a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény és a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény általános szabályai alapján kell elszámolni.
A fentiek azt jelentik, ha a céges tulajdonban levő autót például a cég alkalmazottja tartós bérletbe "veszi", a forgalmi engedélybe mint üzembentartó kerül bejegyzésre, és a járművel kapcsolatos minden költséget - karbantartás, javítás, hajtóanyag, stb. - saját maga fizet, a jármű után nem kell cégautóadót fizetni. Egy, a "juttatás" kategóriába tartozó, alapvetően a kompenzációs csomag részét képező személyautó esetében a cég megvásárolja az autót és öt év alatt költségként elszámolhatja az értékcsökkenési leírást, miközben a járművet használó munkavállalója "csak" az autó üzemeltetési költségeit fizeti meg.
Egy új autó esetében, melyhez akár 5 évig, vagy ennél is hosszabb ideig lehet érvényes a garancia - illetve léteznek olyan konstrukciók is, melyek a vételárba integráltan tartalmazzák a karbantartások díjait is - ez gyakorlatilag kimerül a biztosítási díjak, a hajtóanyag, a parkolás és az autópályadíjak megfizetésében, viszont nem a munkavállalónak kell finanszíroznia pl. 6-8-10 millió forintot. A munkáltató számára ez csak a cégautóadó fizetésének elmaradása miatt lehet előnyös, hanem azért is, mert a munkavállaló sokkal inkább magáénak érzi a járművet, jobban vigyáz rá, illetve az esetleges szabálysértések után fizetendő büntetések is közvetlenül az elkövetőhöz érkeznek.
Fellélegezhetnek a bitcoin-fanatikusok: lezárult a nagy per
Ejtették a Binance elleni pert.
Megvan a következő orosz–ukrán tárgyalás időpontja, de még rengeteg a kérdés – Háborús híreink pénteken
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Hírszerzési információk: nagy ajándékkal kedveskedett Oroszország Észak-Koreának
Moszkva pedig 20 ezer ládányi lőszert kapott.
Evakuációba kezdtek a világ egyik legnagyobb országában, már tízezrek menekülnek
Szükségállapotot hirdettek két tartományban is.
Vajon feltámad-e végre a szél?
Miközben egy másfél évvel ezelőtti jogszabálymódosítás nyomán lehetővé vált, hogy újra szélerőművek épüljenek Magyarországon, itthon és globálisan egyaránt a
Bérlet helyett menetjegy?
A használat és a költség örök problémája, hogy gyakorlatban sokszor elválnak egymástól. Ez pedig szinte mindig kedvezőtlen eredményhez vezet. Nagyon sok ilyen helyzet van az életünkben; pél
Everything Wrong with Retail Investors and Why It Is Not Just Psychology
Retail investors are often portrayed as naïve actors in financial markets: less informed, overly emotional, and prone to predictable mistakes. In the hands of the wrong actor, the retail crowd may not jus
Energia esőcseppekből
A triboelektromos nanogenerátorok új távlatokat nyitnak a fenntartható, decentralizált energiatermelésben.
A vételár kalkuláció véglegesítése a cégértékesítések során - tranzakció zárási mechanizmusok
A cégértékesítés egyik legkritikusabb pontja, amely az eladók és vevők döntéseit leginkább befolyásolja, a tranzakciós Vételár meghatározása és annak véglegesítési mechanizmusa. Fontos
Innováció határok nélkül: új korszak a magyar-koreai kutatás-fejlesztésben
2025-ben új lendületet kap a magyar és dél-koreai kutatók, fejlesztők és vállalatok közötti együttműködés: megjelent a 2025-1.2.3-TÉT-IPARI-KR kódszámú pályázati felhívás, amely a ké
Milyen MI-stratégiára lenne szüksége az USA-nak?
Eric Schmidt a mesterséges intelligencia gyors fejlődésének biztonsági és energiaellátási kockázatairól beszélt az amerikai Képviselőházban.
Halra magyar! 400 milliós pályázat nyílik halfeldolgozók fejlesztésére
Kiemelt lehetőség mikro-, kis- és középvállalkozások, őstermelők, családi gazdálkodók és halfeldolgozással foglalkozó induló cégek számára.

5 perc alatt kiderül, hol bukhat el a céged - Mindent az akadálymentesítésről (x)

- Kijöttek a friss állampapíradatok: olyan történt, amire kevesen számítottak
- Az egész világ egyetlen vadászgépről beszél: azt mondják, a legmodernebb európai gépeket győzte le a J-10C
- Drámai időjárás-előrejelzés érkezett: ekkor robbanhat be a pokolian forró nyár Magyarországon
- Devizahiteles ügy: az Európai Bíróság ítélete önmagáért beszél
- Brutális vámot zúdít az EU-ra Donald Trump!
Aggasztó az ázsiai lódarázs gyors terjedése, bárhol felbukkanhat a veszélyes rovar
Az invazív faj agresszív fészekvédő viselkedése az emberre is veszélyes lehet.
Katasztrófa Parajdon: fogad még valaha látogatókat a sóbánya?
Kritikus a helyzet Székelyföld egyik legnépszerűbb turistalátványosságánál.
Új világ az állampapíroknál – Hova áramlik a magyarok pénze?
A fix kamatra vagy a változóra esküsznek a befektetők?
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!