Váradi József a Wizz Airről: lassan kezd látszani a fény az alagút végén
Üzlet

Váradi József a Wizz Airről: lassan kezd látszani a fény az alagút végén

Már látszik a fény az alagút végén – mondta el Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a hajtőműproblémákkal kapcsolatban a légitársaság mai sajtótájékoztatóján. A cégvezető bejelentette, hogy egy újabb gép érkezik a budapesti bázisra, bővül a kapacitás és hat új célállomásra közlekedik jövőre a Wizz Air Budapestről. A befektetőknek annyit üzent a történelmi mélyponton lévő árfolyam kapcsán, hogy „most kell vásárolni”.

Hasonló témákról is szó lesz november 26-i ingyenes rendezvényünkön, ahol az MBH Bank szakértői segítenek eligazodni a részvénybefektetések világában, gyakorlati példákon keresztül bemutatva, hogyan építhető fel egy kiegyensúlyozott portfólió. Részletek és jelentkezés itt.

Jelen pillanatban világszerte közel ezer útvonalon járnak Wizz Air járatok, 40 országban, 200 célállomásra.

Növekedési pályán vagyunk

– kezdte prezentációját a cégvezető. Jelenleg 249 repülőgép van a flottában több mint 70 százaléka új típusú technológia. A hajtóműproblémákról mindenki tud, de

lassan kezd látszani a fény az alagút végén

– mondta el Váradi József.

A stratégiai fókusz eredője Közép-Kelet-Európa, ez a vállalat legerősebben teljesítő földrajzi régiója. Pozsony bázis a napokban nyílt meg, nagyon sűrű az élet itt és sűrű is lesz a jövőben is – nyilatkozta a Wizz Air vezérigazgatója.

A trendvonal visszaépült az utasforgalomban, 2025-re 72 millió utast vár a légitársaság a tavalyi 62,8 millió után. Vannak benne hullámok, amit például a Covid és a hajtóműproblémák okoztak. Most 75-80 százalékkal több utas, mint amit a Covid időszak előtt elvitt a társaság, míg az iparág alig van a 2019-es felett, ez alapján a Wizz Air a postcovid időszak határozott nyertese, annak ellenére, hogy problémák voltak a szállítási lánccal és geopolitikai helyzet sem kedvezett – emelte ki Váradi József.

A vállalat még nem teljesít a hatékonyság maximumán, 35 repülőgép a földön áll. Nem repült minden szék, ami repülhetett volna, de amint több gép repült, az operáció hatékonysága drámai mértékben feljavult. Erőteljes útvonalhálózat-átrendezést kezdeményezett a légitársaság és újrapozícionálják a flottát, a hosszú távú gépek megrendeléseit például, de fenntartható növekedési pályára sikerült tenni a légitársaságot, kétszámjegyű növekedéssel – mondta el Váradi József.

Magyarországon a Wizz Air a legnagyobb légitársaság, jelenleg 34 országba 74 útvonalon közlekedik, nem sok van hátra a 100 járatos útvonalhálózatig, ami személyes célja Váradi Józsefnek. Több mint 4000 munkahely van Budapesten a közel 10 ezer foglalkoztatottból.

Effektíve mi vagyunk Magyarország nemzeti légitársasága

– mondta el Váradi József.

Időnként kormányjáratokat is indítunk, megtiszteltetésnek vesszük, amikor a magyar kormány minket kér fel egy járatra, így van ez más országokban is

– tette hozzá.

A Wizz Air nem csak egy itt üzemelő légitársaság, világszínvonalú képzőközpontot üzemeltet itt és jelentős karbantartási tevékenység is zajlik, Magyarország az egyik karbantartóbázisa a Wizz Air flottájának, és itt van a teljes cégcsoport, mind a három vállalat napi operációs központja.

A Wizz Air demokratizálta a repülést, mindenki eldöntheti, hogy miért szeretne fizetni. Elindul a business megközelítés, ami további szegmentálást tesz lehetővé.

Egy újabb repülőgép érkezik Budapestre, a 18. és további kapacitásbővülés jön, 900 ezer székkel bővül az éves kapacitás.

Idén ez 9,1 millióra várhatóan, ami 44 százalékkal magasabb, mint 2019-ben. Budapestet, Magyarországot mindig stratégiai országként kezelte a Wizz Air, kiemelt cél volt, hogy a növekedési pálya folyamatos legyen. Jelenleg 38 százalék a piaci részesedése a Wizz Airnek Magyarországon, amivel messze piacvezető.

2026-tól 6 új célállomásra indít járatot a Wizz Air Budapestről: Tallin, Billund, Szkopje, Bergen, Lamezia Terme, Rimini, és még további bejelentések várhatók. Több útvonalon bővít a Wizz Air (többek között Varsó, Marrákes, Alicante, Bari, Tel-Aviv, Bilbao, Baku felé).

A pontossággal kapcsolatban Váradi József elmondta, hogy jelentős a javulás tavalyhoz képest: a menetrendhez képest 15 percen belüli aktuális indulásban 20 százalékkal javult, összességében a gépek 75 százaléka időben indult el. A Wizz Air törli Európában a legkevesebb járatot, kevesebb mint 0,3 százalékot – ismertette a statisztikákat a cégvezető.

Az IPO alatti árfolyam kapcsán a Portfolio kérdésére válaszolva Váradi József azt üzente a befektetőknek, hogy

most kell vásárolni.

wizzarfolyam

Címlapkép forrása: Portfolio

Ez is érdekelhet