Üzlet

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V

Hámor Iván
A Honda CR-V a világ legnépszerűbb szabadidő-autója. Mióta 1997-ben bemutatták Európában, nem kevesebb, mint 750 000 példány került eladásra, és ebből tavaly majdnem 50 000 darab. 2014 első kilenc hónapjában a legnagyobb darabszámban értékesített SUV volt világszerte, sőt 2013-ban volt olyan hónap, amikor az amerikai New York állam legnagyobb darabszámban eladott négykerekű járműve - beleértve a pick-upokat is - a CR-V volt. A modell tehát világszinten és Európában is kulcsfontosságú a Honda számára, és a frissített negyedik generáció vélhetően még közkedveltebb lesz a vásárlók körében.
A CR-V a szabadidő-autók táborába tartozik, Magyarországon mégis több kerül belőle a cégnéven forgalomba helyezésre, mint magánszemély nevén. Ennek sok oka van, de "érdemessé" teszi arra, hogy egy céges autókkal foglalkozó rovat is alaposan bemutassa. A 2015-ös CR-V számos újítást hordoz, ilyen például a dízelmotor vadonatúj kipufogó- és feltöltő rendszere - a hozzáigazított vezérléssel -, és globálisan is elsők között alkalmazott kilencfokozatú (9) automatikus váltója. A Honda elvárásai és igényei szerint a váltóművet a ZF gyártja. A modellfrissítés hozadékaként új menetbiztonsági eszközök is bekerültek a modellbe, az utastérben pedig alacsonyabb a zaj, kisebb a vibráció és kevésbé érződnek az úthibák.

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V
A formai egyezőség ellenére az új CR-V műszaki szempontból az európai vásárlók ízlésének megfelelően készült, és 2015 tavaszán kerül a márkakereskedésekbe a Swindon-i gyártóbázisról. Az amerikai változat műszaki tartalma jelentősen eltér az európai modelltől, így ott sem a dízelmotor, sem a 9-fokozatú váltómű nem érhető el.
Az 1990-es évek elején a Honda bemutatta a Civic VTi változatát, mely akkor hihetetlennek számító 160 lóerős teljesítményre volt képes az 1,6-os benzinmotorjával. Most ugyanekkora lökettérfogatból ugyanekkora teljesítményt állít elő a márka, de mindezt gázolaj - és levegő - felhasználásával! Hogy a vezető a lehető leghatékonyabban használhassa ki a motor teljesítményét, a Honda 9-fokozatú automatikus váltót társít a 160 lóerős 1,6 i-DTEC erőforráshoz, melynek így teljesítmény/károsanyag-kibocsátása a világ egyik legjobbja.

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V
Néhányan talán még emlékeznek a 1980-as évek kedvelt rádióműsorára, mely a "Kapcsold a 5. sebességet" címmel volt hallható. Akkoriban az 5-fokozatú sebességváltó még ritkaságszámba ment, az utcákon futó kevés nyugati autó többségében is négyfokozatú váltómű volt, így az 5. kapcsolása egyfajta álom volt. Ma már a 9-et is lehet kapcsolni, vagy kapcsolja maga az autó, igaz, ehhez el kell érni vele a 125 km/h-s sebességet - miközben 2000/min alá esik a fordulatszám, ami a fogyasztásra gyakorol nagyon jó hatást. Egyes európai országokban tehát nagyon megkímélt lesz az utolsó fokozat, a kapcsolási sebességnél alacsonyabb sebességhatár miatt.

2015-ben nem lehet új autót bemutatni fejlettnek nevezett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer nélkül. Ennek a kihívásnak a Honda is meg kívánt felelni, ezért Honda Connect néven fedélzeti információs és szórakoztatóelektronikai rendszert épít a CR-V-be. Fejlett mivoltának köszönhetően nem csak kényelmesebbé teszi az utazást, hanem a kapcsolattartásról is gondoskodik, ugyanis DAB/FM/AM és internetrádió vételére, Bluetooth-kapcsolatra és internetböngészésre egyaránt alkalmas, sőt műholdas navigációs rendszerrel is kiegészíthető, és megjeleníti a tolatókamera képét.

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V
A figyelmetlenségből - mint az egyik leggyakoribb baleseti ok, csak ezt nehezebb "bizonyítani", mint a gyorshajtást - adódó balesetek megelőzését több rendszer is hivatott szolgálni az új CR-V-ben. Most mutatkozik be az Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control - i-ACC), ami a márka "Biztonságot mindenkinek" filozófiájának jegyében látott napvilágot. Ez a - kamerákra és radarokra épülő - rendszer "észreveszi", ha egy másik jármű a CR-V elé hajt, és automatikusan reagál. Fejlesztésénél a valódi, kifejezetten Európára jellemző forgalmi szituációkat vették alapul a mérnökök, olyan algoritmust kidolgozva, ami gyorsan, a menetkomfortot nem befolyásolva védi ki a veszélyhelyzeteket.
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul szerdától a benzin ára

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
bull bear medve bika tőzsde