Üzlet

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V

Hámor Iván
A Honda CR-V a világ legnépszerűbb szabadidő-autója. Mióta 1997-ben bemutatták Európában, nem kevesebb, mint 750 000 példány került eladásra, és ebből tavaly majdnem 50 000 darab. 2014 első kilenc hónapjában a legnagyobb darabszámban értékesített SUV volt világszerte, sőt 2013-ban volt olyan hónap, amikor az amerikai New York állam legnagyobb darabszámban eladott négykerekű járműve - beleértve a pick-upokat is - a CR-V volt. A modell tehát világszinten és Európában is kulcsfontosságú a Honda számára, és a frissített negyedik generáció vélhetően még közkedveltebb lesz a vásárlók körében.
A CR-V a szabadidő-autók táborába tartozik, Magyarországon mégis több kerül belőle a cégnéven forgalomba helyezésre, mint magánszemély nevén. Ennek sok oka van, de "érdemessé" teszi arra, hogy egy céges autókkal foglalkozó rovat is alaposan bemutassa. A 2015-ös CR-V számos újítást hordoz, ilyen például a dízelmotor vadonatúj kipufogó- és feltöltő rendszere - a hozzáigazított vezérléssel -, és globálisan is elsők között alkalmazott kilencfokozatú (9) automatikus váltója. A Honda elvárásai és igényei szerint a váltóművet a ZF gyártja. A modellfrissítés hozadékaként új menetbiztonsági eszközök is bekerültek a modellbe, az utastérben pedig alacsonyabb a zaj, kisebb a vibráció és kevésbé érződnek az úthibák.

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V
A formai egyezőség ellenére az új CR-V műszaki szempontból az európai vásárlók ízlésének megfelelően készült, és 2015 tavaszán kerül a márkakereskedésekbe a Swindon-i gyártóbázisról. Az amerikai változat műszaki tartalma jelentősen eltér az európai modelltől, így ott sem a dízelmotor, sem a 9-fokozatú váltómű nem érhető el.
Az 1990-es évek elején a Honda bemutatta a Civic VTi változatát, mely akkor hihetetlennek számító 160 lóerős teljesítményre volt képes az 1,6-os benzinmotorjával. Most ugyanekkora lökettérfogatból ugyanekkora teljesítményt állít elő a márka, de mindezt gázolaj - és levegő - felhasználásával! Hogy a vezető a lehető leghatékonyabban használhassa ki a motor teljesítményét, a Honda 9-fokozatú automatikus váltót társít a 160 lóerős 1,6 i-DTEC erőforráshoz, melynek így teljesítmény/károsanyag-kibocsátása a világ egyik legjobbja.

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V
Néhányan talán még emlékeznek a 1980-as évek kedvelt rádióműsorára, mely a "Kapcsold a 5. sebességet" címmel volt hallható. Akkoriban az 5-fokozatú sebességváltó még ritkaságszámba ment, az utcákon futó kevés nyugati autó többségében is négyfokozatú váltómű volt, így az 5. kapcsolása egyfajta álom volt. Ma már a 9-et is lehet kapcsolni, vagy kapcsolja maga az autó, igaz, ehhez el kell érni vele a 125 km/h-s sebességet - miközben 2000/min alá esik a fordulatszám, ami a fogyasztásra gyakorol nagyon jó hatást. Egyes európai országokban tehát nagyon megkímélt lesz az utolsó fokozat, a kapcsolási sebességnél alacsonyabb sebességhatár miatt.

2015-ben nem lehet új autót bemutatni fejlettnek nevezett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer nélkül. Ennek a kihívásnak a Honda is meg kívánt felelni, ezért Honda Connect néven fedélzeti információs és szórakoztatóelektronikai rendszert épít a CR-V-be. Fejlett mivoltának köszönhetően nem csak kényelmesebbé teszi az utazást, hanem a kapcsolattartásról is gondoskodik, ugyanis DAB/FM/AM és internetrádió vételére, Bluetooth-kapcsolatra és internetböngészésre egyaránt alkalmas, sőt műholdas navigációs rendszerrel is kiegészíthető, és megjeleníti a tolatókamera képét.

Kapcsold a 9. sebességet! - Honda CR-V
A figyelmetlenségből - mint az egyik leggyakoribb baleseti ok, csak ezt nehezebb "bizonyítani", mint a gyorshajtást - adódó balesetek megelőzését több rendszer is hivatott szolgálni az új CR-V-ben. Most mutatkozik be az Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control - i-ACC), ami a márka "Biztonságot mindenkinek" filozófiájának jegyében látott napvilágot. Ez a - kamerákra és radarokra épülő - rendszer "észreveszi", ha egy másik jármű a CR-V elé hajt, és automatikusan reagál. Fejlesztésénél a valódi, kifejezetten Európára jellemző forgalmi szituációkat vették alapul a mérnökök, olyan algoritmust kidolgozva, ami gyorsan, a menetkomfortot nem befolyásolva védi ki a veszélyhelyzeteket.
Holdblog

Donald, a 001-es ügynök

Nagy lendülettel és talán még nagyobb reményekkel indult Donald Trump második elnöksége. Értékeljük az eddigi eredményeket, lássuk, mi valósult meg a várakozásokból és mi nem.... The post

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ezért sem jutsz be az állami kórházakba
Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Díjmentes online előadás

Számolj háromig és start!

Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.

Ez is érdekelhet