Üzlet

Világrekordra tör a Honda

Portfolio
Hangzatos reklámok és üres frázisok helyett valódi eredményekkel kívánja bizonyítani a Honda, hogy mennyire hatékony az 1,6 i-DTEC erőforrás. A laboratóriumi, szabályozott, szabványosított környezet helyett valós körülmények között próbálja meg bebizonyítani, hogy az 1,6 literes dízel erőforrása a gyakorlatban is mennyire kisétkű. A 24 országot átölelő 13 ezer kilométeres túra - amennyiben sikeres lesz - világrekordot is jelent egyben.
2015. június 1-én a Honda európai K+F központjának két munkatársa beül a Civic Tourerbe, és transzkontinentális túrára indul a belgiumi Aalstból. Hollandián és Németországon is átvezető útjuk során az óramutató járásával megegyező irányba járják körbe Európát, és a tervek szerint 25 nappal később, június 25-én érnek majd vissza, egészen pontosan 13 614 kilométert megtéve.

A világrekord kísérlet ötlete a Honda független tesztjei során merült fel, a valós körülményeket szimuláló próbák során ugyanis egyértelműen kiderült, hogy az 1,6 i-DTEC hajtómű nem csak egyszerűen keveset fogyaszt, hanem kevesebbel beéri, mint bármely más azonos kategóriájú személyautó. Hogy minderről a vásárlók is kézzel fogható bizonyítékot kapjanak, a Honda - első európai forgalmazóként - úgy határozott, hogy a GUINNESS WORLD RECORDS vizsgálóbizottságának ellenőrzésével hajtják végre a fogyasztástesztet.

Világrekordra tör a Honda
Az előírások szerint a teszt során nincs lehetőség személycserére, azaz ugyanannak a két pilótának kell végigcsinálnia a túrát, és mindkettőjüknek az autóban kell tartózkodnia a teljes út során. A feladatot Honda európai K+F osztályának két munkatársa, Fergal McGrath és Julian Warren vállalta magára, a páros immáron 18 éve dolgozik együtt a Honda swindoni bázisán. Az önkéntesekre átlagosan 592 kilométer, tehát nagyjából 7,5 óra vezetés jut naponta.

Fergal McGrath elmondta: "Már nagyon várjuk a rekordkísérletet, igaz, mindketten idegesek vagyunk kissé, hiszen nehéz küldetést kell teljesítenünk. Hosszú tervezés eredménye az útvonal, s persze maga a túra is. Nagy lesz az öröm, ha június 25-én végre befutunk Brüsszelbe, s elmondhatjuk, hogy a Civic a világ legtakarékosabb modellje. Eddig több mint 170 órát vezettük az autót, így egyre rutinosabbak vagyunk."

A világrekorder címért zajló próbatétel hivatalos neve "Lowest Fuel Consumption - all 24 contiguous EU countries", azaz "Legalacsonyabb fogyasztás 24 európai országon át". A mérés l/100 km-ben zajlik, ezt számolják majd át mérföld/gallonra. Ha a sikerült elérni a kitűzött célt, a rekord minden modellre vonatkozik majd, a hibrid és elektromos változatokra is. A szabályok szigorúak és nem lehet kibújni alóluk: az autónak mind a 24 megjelölt országba be kell lépnie, a vezetőknek pedig bizonyítania kell, hogy ez meg is történt. Ennek megfelelően videókat, illetve fényképeket készítenek, fogyasztási és úti naplót vezetnek, rögzítik a GPS-koordinátákat, és független tanúktól kell aláírt nyilatkozatot szerezniük, hogy valóban a helyszínen jártak.

A pontos rögzítés érdekében a menetadatokat (idő, távolság stb.) egy speciális - lopás esetén is igen hasznos nyomkövető tárolja, melyet a Tantalum vállalat biztosított a Hondának. A TRACKER névre keresztelt berendezés jóvoltából valódi, kétséget kizáró bizonyítékkal szolgálhat a márka a GUINNESS WORLD RECORDS elbírálóinak.

A rekordkísérletben résztvevő autó minden szempontból azonos a forgalmazott Civic Tourerrel, a gyártó semmilyen módosítást nem végez rajta. Erről független tanúk az utazás előtt és után egyaránt meggyőződnek. Az autó kizárólag közúton haladhat, ezért a túrában nincs benne az Egyesült Királyság, Írország, Málta és Ciprus. Emellett kikötés, hogy az autó nem élvezhet súlyelőnyt, azaz minden tankolás alkalmával teli kell tölteni a hajtóanyagtartályt.

Kate Saxton, a Honda Motor Europe PR-kommunikációért felelős igazgatója elmondta: "Mióta az 1.6 i-DTEC erőforrás 2013-ban bemutatkozott, folyamatosan felülmúlja elvárásainkat a valós körülmények között mérhető fogyasztásra vonatkozólag, függetlenül attól, hogy a Civic-ben, a Civic Tourerben vagy a CR-V-ben jut szerephez. Biztosak vagyunk benne, hogy a túra során is remekül teljesít majd, minden jót kívánok a csapatnak a kalandhoz."

Az út során érintett 24 ország ábécésorrendben: Ausztria, Belgium, Bulgária, Horvátország, Csehország, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország és Svédország.
An oil pumping unit, also known as a
BET
panel_ingyenpenz_otthon melege1500
BEIJING, CHINA - AUGUST 06: A pedestrian walks past the People's Bank of China (PBOC) headquarters on August 6, 2019 in Beijing, China.
Telenor
forintarfolyam
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
An oil pumping unit, also known as a