
A cikk a 2021-es BÉT50 kiadványban jelent meg. A kiadvány médiatámogatója a Portfolio.
A XX. századi történelemért rajongó amerikai egyetemistaként került Kelet-Európába a rendszerváltáskor a huszonéves Daniel J. Poisson, az akkori Csehszlovákiában üzletelő barátai biztatására. A lelkes fiatalember megérezte a lehetőséget a régióban, a kilencvenes évek legelején Budapestre költözött, ahol családi és baráti kölcsönből – 30 ezer dollárból – tervezte elindítani első vállalkozását. A pénz jelentős része egy hónap alatt elszállt, de 1992-ben sikerült nyélbe ütnie egy gyógyszerimport-üzletet, amivel 150 ezer dolláros profitra tett szert. Hamarosan a legkülönbözőbb piaci lehetőségeket találta meg: egy időszakban például légfrissítőkkel kereskedett jelentős sikerrel, és komoly eredményeket ért el a fogyasztótermékek piacán. Később állateledel-kereskedelembe fektetett, ami az 1990-es évek közepén hatalmas növekedésnek indult, és a cég a Purina márka regionális disztribútora lett.
Daniel ekkor döntött úgy, hogy több lábon szeretne állni – így lépett be a DunaPro egyre több területre, és vált az évek alatt Magyarország piacvezető disztribútorcégévé, amely elsősorban alkoholos és alkoholmentes italokkal, szépségápolási és vegyipari termékekkel, háztartási papírtermékekkel, műszaki cikkekkel foglalkozik.
A DunaPro komplex portfóliója több elemből épül fel. Egyrészt foglalkoznak stratégiai tanácsadással, amivel a termékek magyar piacra történő bevezetését segítik. A marketing-és értékesítési tanácsadással a partnerek termékeinek értékesítését, illetve a márkák népszerűsítését támogatják. Természetesen rendelkeznek egy erős logisztikai és szállítási üzletággal, valamint pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak partnereiknek, egy rutinos szakértői csapattal.

A fejlesztéseket elsősorban saját erőforrásból oldják meg, de több bankkal is kapcsolatban állnak. A bankok teljes mértékben támogatják őket kitűzött céljaik elérésében és projektjeik megvalósításában.
Alaptevékenységüket leginkább prémium márkák professzionális disztribúciója jelenti, a teljes magyar kiskereskedelmi hálózat lefedésével. Olyan márkákkal foglalkoznak, amelyeknek nem feltétlenül éri meg saját márkaképviseletet, raktárbázist, terjesztői hálózatot fenntartani Magyarországon, ugyan[1]akkor van irántuk kereslet, a magyar vevők elvárják, hogy megtalálják termékeiket a boltok polcain. Számos márkát, és mintegy 160 terméket forgalmaznak a magyar piacon, köztük olyan, nemzetközileg is ismert brandeket, mint a Bacardi, a Martini, a Grey Goose vodka, a Patrón tequila, a Bombay Gin, a Huggies pelenkák, vagy a Kleenex háztartási papírtermékek.
2000 eladási helyen vannak jelen az általuk képviselt termékek, köztük olyan meghatározó láncoknál, mint az Auchan, a Spar, a Tesco, az Aldi, a Lidl, a CBA, a Coop, a Metro, vagy a legnagyobb drogérialáncok.
A nagy márkák disztribúciójáért komoly verseny folyik: többször előfordult, hogy világcégeket, például a Coca-Colát megelőzve nyert el egy nagy tendert a DunaPro. A 2008-as válság után is sikerült több komoly lehetőséget megragadniuk, amikor világmárkák döntöttek úgy, hogy kereskedelmi képviseletük financiális okokból elhagyja a magyar piacot, a termékek terjesztését pedig külsős cégekre bízták.
Az alapító-vezérigazgató személyes kedvencei azok a tradicionális márkák, amelyeknek több évtizedes múltjuk van a magyar piacon:
ilyen a sokoldalúan felhasználható WU2 sampon, vagy a jellegzetes illatú Ultra Derm kéztisztító, ami szinte minden háztartásban megtalálható. A termék legfontosabb tulajdonsága, hogy még a legerősebb szennyeződést is eltávolítja, mégsem szárítja a kezet. A vállalat tervei között szerepel a termékek bevezetése más országokban is.
Daniel J. Poisson egyedi menedzsment-stílusával sem a klasszikus cégvezető-modellt képviseli, és az is előfordul, hogy tréningeket, előadásokat tart irányítási filozófiájáról. Amellett, hogy a négy részleg vezetőjének nagy az önállósága, az alapító közel 30 év után is intenzíven kiveszi a részét a cég mindennapi működéséből. Például rendszeresen beül az egyes részlegek értekezleteire, figyel, és tanul. Legfontosabb hitvallása, hogy a hibázás lehetősége jelenti a fejlődés lehetőségét: a hibákat nyíltan el kell ismerni, és azonnali kijavítás vagy eltussolás helyett tanulni kell belőlük.
Szerinte ez önállóságra, a kockázatok felvállalására tanítja a cég mintegy 50 dolgozóját. Nem véletlen, hogy több olyan kollégája is van, aki 20-25 éve dolgozik a cégnél, a menedzsment tagjai közül többen is két évtizedes DunaPro-múlttal rendelkeznek.
Címlapkép: BÉT50
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Lakóházba csapódott egy orosz Szu-30-as: végre kiderült, mi állt a háttérben
Már a felelősségre vonás is elindult.
Németország sürgős lépésre készül: olyan kereskedelmi egyezmény jöhet, ami mindent megváltoztat
Mennek lobbizni Donald Trumphoz.
Surányi György: lakásinflációt gerjeszt a 3%-os hitel
Az állam fedezetlen kötelezettséget vállal, ami nagy kockázat.
Most már biztos: Oroszország hátsó udvarában ólálkodnak az amerikai atom-tengeralattjárók
Donald Trump parancsára.
Zsiday Viktor: borzasztó csapás a fiataloknak a kormány lakáspolitikája
A jómódúaknak kedveznek a támogatások.
Nagy a baj: olyan durva időjárás jön, hogy már az evakuálási tervet is elővette a 22 milliós nagyváros
Pár óra alatt 200 milliméternyi esőre lehet számítani.
Ha nyár, akkor szabadság - mit érdemes tudni a szabadság kiadásának szabályairól?
A nyári időszak a legtöbb munkavállaló számára a pihenés és a szabadság tervezésének időszaka. Azonban a szabadság kiadása nem kizárólag a munkavállaló igényeihez igazodik, hanem jogsza
Így hangolná össze a kormány a különböző lakástámogatásokat
Társadalmi egyeztetése bocsátották azt a jogszabálytervezetet, amelynek elsődleges célja az Otthon Start Program, a CSOK Plusz, a Falusi CSOK és a Babaváró hitel összehangolása annak érdekébe
Az osztalék portfólióm - 2025. július
A Pepsi csomagomat megdupláztam, szerintem jó áron és éppen időben, mielőtt kijött volna a jó negyedéves jelentésével. És kaptam egy csomó osztalékot is, jó hónap volt.VáltozásokPepsiCo
Top Indexek Expressz certifikát éves 9% fix hozammal
A világpiacok jelenlegi turbulens időszaka kiváló alkalmat kínál a kedvező beszállási pontok kihasználására. Az új Top Indexek certifikátunkkal most a Swiss Market Index, a Nasdaq 100 és
Mi a legerősebb érv a demokrácia ellen?
Járom a TV stúdiókat ebben a három éve tartó, kis magyar kvázi-recesszióban. Mi a baj a magyar gazdasággal? - szól a kérdés. Hol a növekedés?... The post Mi a legerősebb érv a demokrácia e
Afrika technológiai innovációkkal tenne a fenntarthatóságért
Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) kidolgozott egy tudományos, technológiai és innovációs (STI) befektetési ütemtervet, hogy az afrikai országok ezek seg
Biztos nem csak szerencsejátékozol befektetés helyett?
A pénzügyi tudatossági körökben köztudott, hogy a szerencsejáték alapvetően a vesztesek játéka. Ennek oka teljesen érthető, még ha a játék szervezője profitmotiváció nélkül is dolgozna
Ezt kapta ajándékba egy teljes ágazat a politikai adományokért cserébe
Azt gondolta Trump, hogy miatta hívják GENIUS-nak a GENIUS-t, pedig nem - sőt, még csak nem is annyira zseniális a jogszabály. A stablecoinok szabályozása átment... The post Ezt kapta ajándékba

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?
Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.
Meglepő kulisszatitkok derültek ki: így kerül a magyar hús a zsidó és muszlim vevőkhöz
Jó üzlet a vallási igények kiszolgálása.
Megúsztuk a legrosszabb forgatókönyvet, de mikor jön a növekedési fordulat?
Friss adatok érkeztek.
Bod Péter Ákos elárulta, miért maradt le a magyar gazdaság
Álom marad az osztrák életszínvonal?
