
A cikk a 2021-es BÉT50 kiadványban jelent meg. A kiadvány médiatámogatója a Portfolio.
A XX. századi történelemért rajongó amerikai egyetemistaként került Kelet-Európába a rendszerváltáskor a huszonéves Daniel J. Poisson, az akkori Csehszlovákiában üzletelő barátai biztatására. A lelkes fiatalember megérezte a lehetőséget a régióban, a kilencvenes évek legelején Budapestre költözött, ahol családi és baráti kölcsönből – 30 ezer dollárból – tervezte elindítani első vállalkozását. A pénz jelentős része egy hónap alatt elszállt, de 1992-ben sikerült nyélbe ütnie egy gyógyszerimport-üzletet, amivel 150 ezer dolláros profitra tett szert. Hamarosan a legkülönbözőbb piaci lehetőségeket találta meg: egy időszakban például légfrissítőkkel kereskedett jelentős sikerrel, és komoly eredményeket ért el a fogyasztótermékek piacán. Később állateledel-kereskedelembe fektetett, ami az 1990-es évek közepén hatalmas növekedésnek indult, és a cég a Purina márka regionális disztribútora lett.
Daniel ekkor döntött úgy, hogy több lábon szeretne állni – így lépett be a DunaPro egyre több területre, és vált az évek alatt Magyarország piacvezető disztribútorcégévé, amely elsősorban alkoholos és alkoholmentes italokkal, szépségápolási és vegyipari termékekkel, háztartási papírtermékekkel, műszaki cikkekkel foglalkozik.
A DunaPro komplex portfóliója több elemből épül fel. Egyrészt foglalkoznak stratégiai tanácsadással, amivel a termékek magyar piacra történő bevezetését segítik. A marketing-és értékesítési tanácsadással a partnerek termékeinek értékesítését, illetve a márkák népszerűsítését támogatják. Természetesen rendelkeznek egy erős logisztikai és szállítási üzletággal, valamint pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak partnereiknek, egy rutinos szakértői csapattal.

A fejlesztéseket elsősorban saját erőforrásból oldják meg, de több bankkal is kapcsolatban állnak. A bankok teljes mértékben támogatják őket kitűzött céljaik elérésében és projektjeik megvalósításában.
Alaptevékenységüket leginkább prémium márkák professzionális disztribúciója jelenti, a teljes magyar kiskereskedelmi hálózat lefedésével. Olyan márkákkal foglalkoznak, amelyeknek nem feltétlenül éri meg saját márkaképviseletet, raktárbázist, terjesztői hálózatot fenntartani Magyarországon, ugyan[1]akkor van irántuk kereslet, a magyar vevők elvárják, hogy megtalálják termékeiket a boltok polcain. Számos márkát, és mintegy 160 terméket forgalmaznak a magyar piacon, köztük olyan, nemzetközileg is ismert brandeket, mint a Bacardi, a Martini, a Grey Goose vodka, a Patrón tequila, a Bombay Gin, a Huggies pelenkák, vagy a Kleenex háztartási papírtermékek.
2000 eladási helyen vannak jelen az általuk képviselt termékek, köztük olyan meghatározó láncoknál, mint az Auchan, a Spar, a Tesco, az Aldi, a Lidl, a CBA, a Coop, a Metro, vagy a legnagyobb drogérialáncok.
A nagy márkák disztribúciójáért komoly verseny folyik: többször előfordult, hogy világcégeket, például a Coca-Colát megelőzve nyert el egy nagy tendert a DunaPro. A 2008-as válság után is sikerült több komoly lehetőséget megragadniuk, amikor világmárkák döntöttek úgy, hogy kereskedelmi képviseletük financiális okokból elhagyja a magyar piacot, a termékek terjesztését pedig külsős cégekre bízták.
Az alapító-vezérigazgató személyes kedvencei azok a tradicionális márkák, amelyeknek több évtizedes múltjuk van a magyar piacon:
ilyen a sokoldalúan felhasználható WU2 sampon, vagy a jellegzetes illatú Ultra Derm kéztisztító, ami szinte minden háztartásban megtalálható. A termék legfontosabb tulajdonsága, hogy még a legerősebb szennyeződést is eltávolítja, mégsem szárítja a kezet. A vállalat tervei között szerepel a termékek bevezetése más országokban is.
Daniel J. Poisson egyedi menedzsment-stílusával sem a klasszikus cégvezető-modellt képviseli, és az is előfordul, hogy tréningeket, előadásokat tart irányítási filozófiájáról. Amellett, hogy a négy részleg vezetőjének nagy az önállósága, az alapító közel 30 év után is intenzíven kiveszi a részét a cég mindennapi működéséből. Például rendszeresen beül az egyes részlegek értekezleteire, figyel, és tanul. Legfontosabb hitvallása, hogy a hibázás lehetősége jelenti a fejlődés lehetőségét: a hibákat nyíltan el kell ismerni, és azonnali kijavítás vagy eltussolás helyett tanulni kell belőlük.
Szerinte ez önállóságra, a kockázatok felvállalására tanítja a cég mintegy 50 dolgozóját. Nem véletlen, hogy több olyan kollégája is van, aki 20-25 éve dolgozik a cégnél, a menedzsment tagjai közül többen is két évtizedes DunaPro-múlttal rendelkeznek.
Címlapkép: BÉT50
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Patthelyzet Európa egyik legnagyobb gazdaságában – fontos üzenetet küldött a jegybankelnök
Nincs ok aggodalomra a jegybanki függetlenség kapcsán.
Itt a trükk, amivel megveheted a legolcsóbb repülőjegyeket
A repülőjegyek ára nem olyan kiszámíthatatlan, mint sokan hiszik.
Beérett az Otthon Start: rekordszinten az első lakást vásárlók aránya
Majdnem 40%-os arányt értek el az első lakást vásárlók a Duna House adatai szerint.
Tájkép csata után - mi követheti a kereskedelmi háborút?
A világgazdaságban a hatalmi logika váltja fel a szabályalapú rendszert.
AI az űrben - A nem túl távoli valóság
Nemcsak a híreket, de a beruházási dömpinget is az AI dominálja: az amerikai GDP 1,2 százalékát öntik bele az AI-t kiszolgáló adatközpontok telepítésébe. Több cég... The post AI az űrben

Egy éttermezés ma, vagy százezerrel több nyugdíj? Ennyibe kerül a halogatás
Halogatni rendkívül emberi dolog. Halogatjuk a takarítást, a bankszámlaváltást, és bizony sajnos a nyugdíjra való készülést is. De miért tesszük ezt, és mennyibe kerül ez nekünk? Mutatjuk
Új-Zéland: amikor egy ország azzal szembesül, hogy az áramszámla felülírja a klímapolitikai célokat
Új-Zéland klímapolitikájában a rövid távú energiabiztonság és a hosszú távú zéró kibocsátás közötti ellentét egyre élesebb.
Őszi adócsomag 2025: kripto, KIVA, TAO és áfa
Az idei ősz meghatározó időszak az adózási szabályok átalakításában, mivel a kormány két különböző célú adócsomag benyújtását tervezi. Az első csomag főként technikai jellegű mó

A hölgy nem hátrál meg
Az individualista blogon friss írásom olvasható Margaret Thatcher 100. A hölgy, aki nem hátrált meg címmel. Thatcher tegnap lett volna 100 éves. Köszönet Seres Lászlónak a közlésért.
Energiahatékonyság az egészségügyben
A Nemzeti Fejlesztési, Fenntarthatósági és Kutatási Ügynökség (NFFKÜ) új, "Egészségügyi épületek energiahatékonysága" című pályázati felhívása mérföldkő lehet a hazai egészség

Buborékban élünk? - A közösségi média és a pénzügyi valóság torzulása
A közösségi média és a finfluenszerek pénzügyi térnyerése olyan pénzügyi kultúrát hoz magával, ahol a gazdasági döntések már nemcsak számokon és táblázatokon, hanem mémeken, sztoriko

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
A vámháború szülte a tőzsdék új kedvencét – itt a beszálló?
Ebben a sztoriban is szerepet kapott Donald Trump.
Béke Gázában: Trumpnak tényleg sikerült lezárnia egy háborút?
Végre elhalkulnak a fegyverek?
Áttörés jöhet az agykutatásban – eddig ilyet csak filmekben láttunk
Rózsa Balázzsal, a BrainVisionCenter alapítójával beszélgettünk.
