
Dübörög hazánkban az online kereskedelem népszerűsége, a webshopokat egyre többen látogatják, és egyre többen vásárolnak így. Az internetes és csomagküldő kereskedelem felpörgését látványosan igazolja a hazai statisztika is. Az online értékesítés éves forgalma tavalyelőtt lépte túl először az ezermilliárd forintot, 2021-ben pedig jócskán 1300 milliárd forint fölé nőtt.
A legutóbbi december a legerősebb havi adatot hozta 148 milliárd forinttal, a megelőző hónap 147 milliárdos csúcsát adva át ezzel a múltnak. Az idei évben is csúcsra járnak a webshopok hazánkban. Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobb mértékben Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29%-ot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet.
Nem csak a vásárlók száma sokszorozódott meg, hanem a webshopok száma is – iparági statisztikák és az Adlogic becslései alapján másfélszer annyi webshop működik most hazánkban, mint a pandémia kitörése előtt. A vírushelyzet alatt a különböző korlátozások miatt a vállalkozások zöme rá volt kényszerítve, hogy komolyan vegye az online értékesítést. A hagyományosan offline iparágak, mint például az építőanyagot és lakberendezési cikkeket forgalmazó üzletek tömegesen nyitottak és vittek sikerre webshopokat. Sokak számára a 2020-ban és 2021-ben szerzett gyakorlat elég volt arra, hogy a webáruház ne csak kiegészítése legyen a korábbi profitnak, hanem önálló bevételi forrásként is megállja a helyét az üzletben.
A hagyományos offline kereskedelemhez képest az online térben a vásárlók akár a másodperc törtrésze alatt is hozhatnak döntéseket, anélkül, hogy a folyamatban eladók vagy kiszolgálók motiválnák őket választásra. A weben nagyon könnyű felvonultatni a termékportfoliót, új áru felvezetésére akár 15 perc is elég lehet, a webshop tulajdonosának pedig fizikailag még hozzá sem kell nyúlnia a termékekhez. Az online áruházak sokkal könnyebben tudnak alkalmazkodni vásárlóik felgyorsult életéhez is, kényelmesebbek és elérhetőbbek lehetnek számukra, így több látogatót vonzhatnak.
"A számos előny mellett komoly elvárásokat is támaszt az internetes kereskedelem. A webáruház üzemeltetőjének – amellett, hogy ismerje a termékét, a piacát és legyen megfelelő tőkéje - képben kell lennie a villámgyorsan változó trendekkel és viselkedési normákkal, ki kell tanulni a vásárlók megújult rutinjait, és úgy felkészíteni a webshopot, hogy az a látogatók maximális kényelmüket szolgálja" - mutatott rá a Pénzcentrumnak Venk László, az Adlogic ügyvezető igazgatója. Így nem meglepő, hogy egyre nagyobb az igény eladói oldalról is arra, hogy a termékeket a webshopban jobb minőségben mutassák be. Szauter Zsolt, az eMAG magyarországi marketing igazgatója elmondta, a pandémia hatására az online jelenlét a korábbiaknál is fontosabb lett a vállalkozások számára.
A világhálón való értékesítés két évvel ezelőtt sokaknak a túlélés egyetlen útját jelentette, ma pedig már a fejlődés és a versenyképesség elengedhetetlen összetevőjévé vált. Az eMAG Marketplace-hez hasonló online piacterek pedig remek lehetőséget adnak a kis- és középvállalkozások számára, hogy hatékonyan érjék el termékeikkel a fogyasztókat, és felvegyék a versenyt a piac nagyobb szereplőivel. Friss kutatásunk eredményei azért is fontosak, mert hasznos visszajelzést adnak a fogyasztók szokásairól és viselkedésétől, amiknek megfelelően tudjuk finomhangolni a Marketplace működését - tette hozzá a marketing igazgató. A felmérés a kitöltőkhöz elérő, online piactereket népszerűsítő reklámokat is felmérte. A felhasználók saját bevallásuk szerint a legtöbbször (79 százalék) a közösségi médiában találkoznak a piacterek hirdetéseivel, de a Google szolgáltatásait is sokan (50 százalék) bejelölték.
Ennyit jelentene egy kép?
A Brancson is találhatunk olyan szakembert, aki a webshop élményt fejlesztené tovább. A marketyour.store szolgáltatásában a robotika segítségével olyan 360 fokos képeket készítenek webshopos felületekre, amelyeket később nem csak egyszerűbb használni, de általuk a vevő is jobba szemügyre veheti a terméket. Bár hasonló szolgáltatások korábban is voltak a piacon, azok nem ölelték fel az egész folyamatot. Kovács Balázs a Marketyour.store öteltgazdája elmondta, hogy eddig 360 fokos termékfotókat inkább a kis méretű termékekre alkalmazták, ők azonban akár 3,5 méter széles termékekre is tudnak tartalmat készíteni.
"Megoldásunkkal a képkészítés, webes tartalom generálást és weboldal/webshop integrációt is megoldjuk egy szolgáltatással. Ez pedig megkönnyíti a tartalmak felhasználását - emelte ki a szakember. Az elkészült tartalmakat pedig értékesítés támogatásra, és új ügyfelek megszólítására is lehet használni közösségi médián keresztül, az egyedileg kialakított marketing funnel létrehozásával, ami egy közösségi médiában megosztható kattintható posztot jelent az általunk készített tartalommal, amelyből direkt értékesítést lehet elérni."
"A webshopok elsődleges értékesítési és vásárlói bizalom kialakításának eszköze a termékfotó. Ügyfeleink visszajelzése alapján, egyértelmű különbség és segítség, hogy termékeiket, interaktívan meg tudják mutatni minden oldalról. Ezáltal, már majdnem olyan vásárlói élményt nyújt, mintha bolti vásárlás történne, sőt még többet is" - mondta Kovács Balázs, aki kiemelte, hogy egy dinamikusan növekvő piacról van szó, ahol folyamatos a fejlődés az e-kereskedelmi szereplők között. A vásárlók részéről pedig egyre nagyobb információéhség mutatkozik.
"Minél többet akarnak megtudni, minél tudatosabb döntést szeretnének hozni. Egyre több bolt dönt az e-kereskedelmi felületet kialakításában, minőségi fotókkal, a technológiailag nyitott és új megoldásokra nyitott vevő pedig azonnal 360° képekkel indítanak. Fehér hátteres, nagyfelbontású álló képeket is megkapja a vevő egyszerre, melyet további marketing anyagokhoz is fel tud használni" - emelte ki Kovács.
Szolgáltatásukban tulajdonképpen a sima termékfotókat átkötik HTML tartalommá, így két szolgáltatást adnak el egyszerre. Hozzátette, hogy ha azt vesszük alapul, hogy egy állóképet ma piacon 3000-5000 forint/db áron kap meg az ügyfél, addig egy általuk készített 360°-os kép kb. 25 000-30 000 forint/termékre tehető, miközben 36 db állóképet és 1db 360 fokos képet kap az ügyfél integrációhoz szükséges kódokkal együtt. Külföldön már egyre népszerűbbek az ilyen termékfotók, így Magyarországon is dinamikus piacra számítanak.
Címlapkép: Getty Images
Betelt a pohár Trumpnál: keményen nekiment az amerikai országnak, egyre feszültebb a helyzet
Halált, pusztítást és káoszt emleget.
Ennek nem fognak örülni Kijevben: Trump elmondta, mi lesz az amerikai fegyverszállítással
Veszélynek teheti ki az országot.
Lagarde: Európa legerősebb hatalma olyan lépést tett, amire senki sem számított
Ez jelentős fordulat.
Figyelem, autósok: több jármű ütközött az M5-ös autópályán, baleset miatt zárták le a 7-es főutat
Több fennakadás nehezíti a közlekedést.
Nagy dolog készül Amerikában: így profitálhatsz belőle
Eltűnik egy láthatatlan ellenszél.
Zelenszkij kemény üzenetet küldött Moszkvának: ilyen ajándékot soha nem adunk az agresszornak
Reagált Putyin felvetésére.
Lesújtó előrejelzés érkezett: az IMF kimondta, hogy még meddig tarthat az ukrajnai háború
Továbbra is ropoghatnak a fegyverek.
Megvan a megállapodás a világ egyik legerősebb országában: ezzel minden megváltozhat
Nagy lépést tettek Tokióban.
Az új világrend játékszabályai kezdenek kirajzolódni
A globalizáció évtizedeit a szuverenitás kora válthatja fel világ vezető think tankjeinek elemzései szerint. A nagy kérdés az, hogy a mindennapjainkat átalakító radikális változás előtt á
Egyre nehezebb TAO-felajánlással élni
Hosszú évek óta hatékonyan működött Magyarországon az a rendszer, amely lehetővé tette, hogy a gazdasági társaságok társasági adójuk egy részének felajánlásával támogassák a látván

Otthon Start: így spórolhatsz napokat a DÁP-pal az igazolások beszerzésén
Az Otthon Start program beindulásával párhuzamosan számos új funkcióval bővült a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazás, így már számos lakástámogatáshoz szükséges igazolás és dokume
Marathon Digital Holdings - kereskedés
Szerdán eladtam a csomagom felét 23 dolláron, ez kb. 60% hozamot jelent. Azóta esik, a maradék hozama már 40% alá ment. Volt előtte pár hír, miszerint már több mint 50 ezer bitcoinja van a
Zsiday Afrikában (HOLD After Hours)
Az e heti vendég Zsiday Viktor, jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Pod

Maradt a befektetési fokozat: az S&P nem változtatta Magyarország besorolását
Az S&P péntek este (2025.10.10.) nem változtatott Magyarország szuverén adósbesorolásán: maradt a BBB-, negatív kilátással. Külön részletes értékelést ezúttal nem adtak ki. Regős Gá
Hogyan lesz a zöld megawattból megbízható kilowattóra?
A megújuló energiaforrás alapú villamosenergiatermelés önmagában nem garantál biztos ellátást, és ez nem csupán az időjárástól függő termelők természetén múlik,
Sokkoló: nőttek az árak az otthonstart hatására, de van, akinek jobb lett
Mindenki, aki nem a propaganda által festett alternatív valóságban él, pontosan tudhatta, hogy az Otthonstart program által tüzelt keresleti sokk növekedést eredményez az ingatlanpiacon. Ha valak

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Budapestre jön Trump és Putyin: ennél nagyobb realitása még nem volt a békének
Bár maradtak még kérdőjelek.
A garantált veszteség
Feltörhetetlen pénztárcák, elvesztett tízmilliók, fiktív kriptodevizák – új évaddal folytatódik a Préda
Egészen váratlan ajándék készül a nyugdíjasoknak - Ebbe beleremeg a költségvetés
Milyen hatásai lesznek a 14. havi nyugdíjnak?
