16 milliárd forint értékben exportáltak magyar tejterméket a Lidl beszállítói
Üzlet

16 milliárd forint értékben exportáltak magyar tejterméket a Lidl beszállítói

Portfolio
Eredményes a „Lidl a magyar beszállítókért” program – tájékoztatta a Portfolio-t az áruházlánc. A program lényege, hogy magyar gyártók, beszállítók élelmiszertermékeit külföldi áruházakban is forgalmazzák. Mint megtudtuk, a hazai tejtermelők közel 16 milliárd forint értékű tej és tejtermékeket értékesítettek az áruházlánc külföldi üzleteiben az elmúlt gazdasági évben. Ez azt jelenti, hogy a Lidl partnerei összesen 40-féle magyar tejterméket exportálnak.

A cikk megjelenését a Lidl támogatta.

Folyamatosan növekszik a Lidl saját márkás tejtermék-exportja: az áruházlánc tájékoztatása szerint a magyar tej és tejtermékek a külpiacokon is népszerűek, és több külföldi áruház polcaira is eljutnak. A 2022-es gazdasági évben az áruházlánc közreműködésével a magyar beszállítók több mint 20 országba közel 40-féle tej- és tejterméket szállítottak közel 16 milliárd forint értékben.

A Lidl-tejtermékek legnagyobb felvevőpiacának

  • Románia,
  • Bulgária,
  • Szlovénia,
  • Horvátország
  • és Szerbia számít.

Növekszik a „mentes” termékek piaca

Állandó kínálatukban található Pilos márkájú tejtermékek döntő többsége hét magyar beszállítótól érkezik. A tejek és tejtermékek a diszkontlánc egyik legszélesebb kínálatát nyújtó termékkategóriáját jelentik és bár a pontos számokat üzleti titokként kezelik, a forgalmat tekintve is a szegmens a vállalat egyik húzó árucsoportja.

A termékcsaládban több mint 80 árucikk között a tejek, vaj, margarin, túró, kefir, tejföl, joghurtok, kakaós italok, tejes és túrós desszertek, tejszínhab, főző- és habtejszín, sajtok és sajtkrémek széles választéka megtalálható, sőt számos termékből laktózmentes változat is elérhető, legyen szó tejről, tejfölről, túróról, sajtról, vajról, joghurtról vagy akár túródesszertről. A Pilos márkanév alatt forgalomba kerülő tej és tejtermékek az export során is keresettek, így azokat elsősorban a környező országokban értékesítik, így mintegy

30 különféle termék, köztük sajtok, joghurtok, kefirek, túró, túródesszert, kakaós ital és a tejek is megtalálhatóak az exportárucikkek között.

„A tej és tejtermékek népszerűsége töretlen, és egyre nagyobb igény mutatkozik a hozzáadott értékkel rendelkező termékek (laktózmentes, vegán, cukormentes, hozzáadott proteint tartalmazó, stb.) iránt is” – mondta el a Portfolio-nak Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető, aki hozzátette, hogy a vásárlók közel 20 laktózmentes tej és tejtermék közül válogathatnak. Kiemelte: cél, hogy 2025-ig a saját márkás termékek esetében átlagosan 20 százalékkal csökkentsék a hozzáadott só- és cukortartalmat.

Árucsoporttól, terméktől függ, hogy mennyi időt vesz igénybe egy termékbevezetés, de élelmiszerek esetében viszonylag gyorsan megvalósítható. Tej és tejtermékek esetében átlagosan 3-6 hónapos időszakról beszélhetünk, ami az ötlettől a polcra kerülésig eltelik.

A minőségbiztosítás a beszállítóknál kezdődik

Tőzsér Judit elmondta azt is, hogy a nemzetközi és a hazai piacon is elvárás a magas szintű minőségbiztosítás. „A beszállítók és gyártók minőségbiztosításban játszott kiemelt szerepe miatt különös figyelmet fordítunk a partnereink kiválasztására. A Lidl részére történő beszállítás feltétele az IFS (Higher Level) szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése, mindemellett elfogadjuk a BRC vagy FSSC szabványokat is” – tette hozzá.

Ezzel párhuzamosan segítik is a beszállítókat a megfelelésben és a fejlesztésekben.

A minőségbiztosítási rendszer része, hogy a vizsgálatok gyakoriságát élelmiszer-biztonsági kockázatértékelés alapján határozzák meg.  A saját márkás élelmiszerek vizsgálatakor a belső minőségellenőrzési folyamatokon túlmenően független szakértő vizsgálólaboratóriumokra is támaszkodnak.

Az ellenőrzés kiterjed a gyártási folyamat során vett mintákra és a boltok polcain található termékekre egyaránt, a vizsgálatok során gyakran a jogszabályi előírásoknál is szigorúbb követelményeket alkalmaznak. Rendszeresen végeznek érzékszervi vizsgálatokat minden új állandó vagy időszakos kínálatba kerülő saját márkás termék esetében, valamint kijelölt termékeket külső, akkreditált vizsgálatoknak vetnek alá.

Megtudtuk azt is, hogy minden termék nyomon követhető és egyértelműen azonosítható az üzletektől a logisztikai központokon át egészen a gyártásig. Ez teszi lehetővé, hogy előre nem látható események esetén azonnali minőségbiztosítási intézkedéseket hozzanak az áruházlánc szakemberei.

A cikk megjelenését a Lidl támogatta.

Címlapkép: Shutterstock

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
A náci Németország példája kísérti Európát - Ukrajna messze van a vereségtől

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
debrecen-magyarorszag