16 milliárd forint értékben exportáltak magyar tejterméket a Lidl beszállítói
Üzlet

16 milliárd forint értékben exportáltak magyar tejterméket a Lidl beszállítói

Portfolio
Eredményes a „Lidl a magyar beszállítókért” program – tájékoztatta a Portfolio-t az áruházlánc. A program lényege, hogy magyar gyártók, beszállítók élelmiszertermékeit külföldi áruházakban is forgalmazzák. Mint megtudtuk, a hazai tejtermelők közel 16 milliárd forint értékű tej és tejtermékeket értékesítettek az áruházlánc külföldi üzleteiben az elmúlt gazdasági évben. Ez azt jelenti, hogy a Lidl partnerei összesen 40-féle magyar tejterméket exportálnak.

A cikk megjelenését a Lidl támogatta.

Folyamatosan növekszik a Lidl saját márkás tejtermék-exportja: az áruházlánc tájékoztatása szerint a magyar tej és tejtermékek a külpiacokon is népszerűek, és több külföldi áruház polcaira is eljutnak. A 2022-es gazdasági évben az áruházlánc közreműködésével a magyar beszállítók több mint 20 országba közel 40-féle tej- és tejterméket szállítottak közel 16 milliárd forint értékben.

A Lidl-tejtermékek legnagyobb felvevőpiacának

  • Románia,
  • Bulgária,
  • Szlovénia,
  • Horvátország
  • és Szerbia számít.

Növekszik a „mentes” termékek piaca

Állandó kínálatukban található Pilos márkájú tejtermékek döntő többsége hét magyar beszállítótól érkezik. A tejek és tejtermékek a diszkontlánc egyik legszélesebb kínálatát nyújtó termékkategóriáját jelentik és bár a pontos számokat üzleti titokként kezelik, a forgalmat tekintve is a szegmens a vállalat egyik húzó árucsoportja.

A termékcsaládban több mint 80 árucikk között a tejek, vaj, margarin, túró, kefir, tejföl, joghurtok, kakaós italok, tejes és túrós desszertek, tejszínhab, főző- és habtejszín, sajtok és sajtkrémek széles választéka megtalálható, sőt számos termékből laktózmentes változat is elérhető, legyen szó tejről, tejfölről, túróról, sajtról, vajról, joghurtról vagy akár túródesszertről. A Pilos márkanév alatt forgalomba kerülő tej és tejtermékek az export során is keresettek, így azokat elsősorban a környező országokban értékesítik, így mintegy

30 különféle termék, köztük sajtok, joghurtok, kefirek, túró, túródesszert, kakaós ital és a tejek is megtalálhatóak az exportárucikkek között.

„A tej és tejtermékek népszerűsége töretlen, és egyre nagyobb igény mutatkozik a hozzáadott értékkel rendelkező termékek (laktózmentes, vegán, cukormentes, hozzáadott proteint tartalmazó, stb.) iránt is” – mondta el a Portfolio-nak Tőzsér Judit vállalati kommunikációs vezető, aki hozzátette, hogy a vásárlók közel 20 laktózmentes tej és tejtermék közül válogathatnak. Kiemelte: cél, hogy 2025-ig a saját márkás termékek esetében átlagosan 20 százalékkal csökkentsék a hozzáadott só- és cukortartalmat.

Árucsoporttól, terméktől függ, hogy mennyi időt vesz igénybe egy termékbevezetés, de élelmiszerek esetében viszonylag gyorsan megvalósítható. Tej és tejtermékek esetében átlagosan 3-6 hónapos időszakról beszélhetünk, ami az ötlettől a polcra kerülésig eltelik.

A minőségbiztosítás a beszállítóknál kezdődik

Tőzsér Judit elmondta azt is, hogy a nemzetközi és a hazai piacon is elvárás a magas szintű minőségbiztosítás. „A beszállítók és gyártók minőségbiztosításban játszott kiemelt szerepe miatt különös figyelmet fordítunk a partnereink kiválasztására. A Lidl részére történő beszállítás feltétele az IFS (Higher Level) szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése, mindemellett elfogadjuk a BRC vagy FSSC szabványokat is” – tette hozzá.

Ezzel párhuzamosan segítik is a beszállítókat a megfelelésben és a fejlesztésekben.

A minőségbiztosítási rendszer része, hogy a vizsgálatok gyakoriságát élelmiszer-biztonsági kockázatértékelés alapján határozzák meg.  A saját márkás élelmiszerek vizsgálatakor a belső minőségellenőrzési folyamatokon túlmenően független szakértő vizsgálólaboratóriumokra is támaszkodnak.

Az ellenőrzés kiterjed a gyártási folyamat során vett mintákra és a boltok polcain található termékekre egyaránt, a vizsgálatok során gyakran a jogszabályi előírásoknál is szigorúbb követelményeket alkalmaznak. Rendszeresen végeznek érzékszervi vizsgálatokat minden új állandó vagy időszakos kínálatba kerülő saját márkás termék esetében, valamint kijelölt termékeket külső, akkreditált vizsgálatoknak vetnek alá.

Megtudtuk azt is, hogy minden termék nyomon követhető és egyértelműen azonosítható az üzletektől a logisztikai központokon át egészen a gyártásig. Ez teszi lehetővé, hogy előre nem látható események esetén azonnali minőségbiztosítási intézkedéseket hozzanak az áruházlánc szakemberei.

A cikk megjelenését a Lidl támogatta.

Címlapkép: Shutterstock

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

Ez is érdekelhet