
A digitális átalakulás és az adatvezérelt marketing a jövő? - Az autóipari kommunikáció átalakulása
Zmak Kreso, az Infobip termékfejlesztési alelnöke a konferencián előadásában a fogyasztási szokások változásáról, valamint az adatvezérelt marketing lehetőségeiről tartott előadást. Magyarországon az emberek 40%-ára igaz, hogy 3-5 órát tölt a közösségi média egyes platformjain (Facebook, TikTok, Instagram, stb.) és az is egyértelmű, hogy a mobilapplikációs üzenetváltások meghatározóak a különböző kommunikációs csatornák között.
Vannak megatrendek, amelyek meg fogják változtatni az üzletkötéseket és az ügyfelekkel való kapcsolattartást is. A mesterséges intelligencia - például a chatbotok, amelyek átveszik az ügyfélszolgálati kapcsolattartást - az egyik ilyen meghatározó változás, de emellett az üzenetküldő alkalmazások - Messenger, Viber, WhatsApp - is felértékelődnek az ügyfelekkel való kommunikációban.
Az autóipar számára ez azt jelenti, hogy a brandépítés mellett nagyon fontos, hogy képesek legyünk ne csak e-mailben, hanem egy sokkal gyorsabb üzenetküldési platformon kezelni az érdeklődéseket az értékesítéssel kapcsolatban, akár a tesztvezetési időpontfoglalást, vagy a vásárlást követő kommunikációt. Míg az AI alapú chatbotok az ügyfélszolgálati teendők kiváltásában segíthetnek.

Kiskereskedelem itthon és a régióban – Ügynöki modell, ESG, elektromos autózás
Pletser Tamás CFA, az Erste olaj- és gázipari elemzője többek között arról kérdezte a beszélgetés résztvevőit, hogy miként fog változni a következő 10 évben az autókereskedési modell, mi az oka annak, hogy az ügyfél-modell a prémium szegmensben működik inkább, milyen támogatási lehetőségek állnak rendelkezésre az elektromos autók elterjedése érdekében, hogyan lehet megteremteni a szükséges szervizelési tudást, munkaerőt.
Antal Péter, az AutoWallis Group Kiskereskedelmi üzletág igazgatója elmondta, hogy főként a gyártótól függ, hogy ügynöki vagy hagyományos kereskedelmi modellt alkalmaznak-e az autókereskedők. Főleg a német prémium gyártók, akik már komolyabb lépéseket tettek az ügynöki modell felé, de náluk sem eldöntött még ez a kérdés. Az elektromos gépjárművek lehetséges támogatási programja kapcsán a szakértő elmondta, hogy egy hosszú távú célt kellene kitalálnia a szakmának, ennek megfelelően létrehozni hosszú távú támogatási programokat. Ugyanakkor a zöld energia megteremtése, valamint az elektromos autózáshoz szükséges infrastruktúra kiépítése is problémás egyelőre.
Petrányi Zoltán, a Petrányi Autó cégtulajdonos elmondta, hogy az ügynöki modellre van már olyan példa Európában, egészen pontosan Hollandiában, ami nem aratott nagy sikert. Az elektromos autóknak komoly szerepe kellene, hogy legyen a városi közlekedésben, ennek megfelelően kell létrehozni a szabályozási keretet. A szükséges munkaerőt illetően - amely speciális az elektromos autók és plug-in hibridek esetében - a belső képzések segíthetnek. Az elektromos autók normál időszakos karbantartása esetében a költségek viszonylag fix mederben maradhatnak, de a karambolos javításoknál, azért jóval nagyobb költségekre kell készülni, ami akár gazdasági totálkárt is jelenthet.
Schiller Márk, a Schiller Autó Család stratégiai & marketing igazgatója szerint a személyes kapcsolatoknak hatalmas szerepe van az értékesítésben, a tapasztalatok azt mutatják, hogy az online tér lehetőségei mellett is úgy tűnik, hogy az emberek igénylik a személyes találkozást, része az ügyfélélménynek. Az elektromos autók népszerűsítése kapcsán elmondta, hogy az első lépés a célok tisztázása kellene, hogy legyen. A városi levegő javítása lehet egy ilyen cél, ebben az esetben viszont nemcsak az elektromos személyautók támogatására van szükség, hanem a buszok, teherautókéra is. Emellett ezekbe az autókba kerülő villamos energia zöldítésére is fókuszálni kellene. Az elektromos autók szervizelését illetően elmondta, hogy például a BYD esetében az alkatrészek utánpótlása nem jelent gondot a régióban, a szükséges szervizes munkaerőnél pedig azt tapasztalják, hogy a fiatalok motiváltságának jót tett az elektromosautó-forradalom, van aki már konkrétan elektromosautó-szerelő akar lenni.
Blaž Urbanija, Wallis Motor Ljubljana d.o.o., Managing Director elmondta, hogy egyelőre kevés ügyfél-modellel találkoztak a szlovén piacon, de látszik, hogy a német gyártók próbálkoznak vele. Nehéz megállapítani, hogy melyik modellnek van több előnye, de az biztos, hogy a kereskedő a helyi fogyasztókról több információval rendelkezik, jobban látja a kereskedelmi lehetőségeket. Az elektromos autók támogatása kapcsán elmondta, hogy Szlovéniában viszonylag magas adó terheli a céges autókat, de az elektromosok ez alól kivételek, tehát az adózási kedvezményekkel igyekeznek népszerűsíteni ezeket a vállalkozások körében. A szakértő elmondta, hogy az elektromos autók egyes alkatrészei sokkal kevesebb karbantartást igényelnek a hagyományos autókéhoz képest, de vannak olyan programozási, vagy típushibák, amik viszont gyakrabban jelentkeznek, és a javítási költsége is magasabb lehet.

Érvényesíthetőek a fenntarthatósági szempontok a céges beszerzéseknél és az autóflották menedzselésében?
Farkas Péter, a Nelson Flotta ügyvezető igazgatója a beszélgetés során feltette többek között kérdésként, hogy mennyire fontos az ügyfeleknek a fenntarthatóság az általuk igénybe vett szolgáltatásoknál, hogyan lehet összeegyeztetni az európai ESG-megfeleléseket a világ más olyan pontjaival, ahol ezek kevésbé fontosak.
Antalffy Dániel, az Allianz Hungária értékesítési osztályvezetője szerint biztosítóként a szolgáltatás rendelkezésre bocsátása a feladatuk, figyelni kell a flottaigényeket, a magánigényeket, majd arra reagálni. Például arra, hogy milyen károkkal kell számolni az elektromos autók esetében. A szakértő felvetett olyan még megválaszolásra váró kérdéseket is, ami a jelenlegi elektromosautó-ipart befolyásolhatja: kiválthatja-e a szilárdtest-akkumulátor, mint a jövő egy lehetséges meghatározó technológiája, a lítiumion-akkumulátorokat?
A magyarországi elektromos autókra vonatkozó támogatások kapcsán elmondta, hogy ezeknek a szerepe az, hogy megteremtsen egy olyan kritikus tömeget, ami mellé már épül az infrastruktúra, a biztosítási piac, a szervizek. A fejlődés elindult, ettől kezdve tud egyszerűbb lenni a világ, amiben élünk.
Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport Megoldásértékesítési igazgatója kiemelte, hogy energiakereskedőként abban van szerepük, hogy olyan töltőinfrastruktúrát építsenek ki, ami támogatja az elektromos autózást, és, hogy ne kelljen a távokon, töltésen aggódni. Másrészt feladatuk, hogy az autókba valóban zöld energia kerülhessen. Hozzátette, hogy illúzió azt feltételezni, hogy ami pénzügyileg nem megtérülő zöldítés, az hosszú távon fenntartható lesz. Az ESG-rendszer hivatott arra, hogy tudatosítsa a vállalatokban, hogy fenntarthatóan kell működni, míg Ázsiában vélhetően ezt megoldják állami beruházásokkal. Lehet, hogy rövid távon versenyképességben rosszabbul áll Európa, de vajon szívesebben élünk egy olyan Európában, ami tesz a társadalom fenntarthatóságért, a környezetért, vagy inkább élnénk Kínában?
Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke, a Merkantil Bank CRO és Igazgatósági tagja elmondta, hogy az ESG-jelentések komoly adminisztratív kötelezettséget jelentenek elsőként a nagyvállalatokra nézve, de ez majd a kisebb szereplőkre is vonatkozni fog. Az országok, kontinensek közötti versenygépességgel kapcsolatban elmondta, hogy rövid távon hátrány lehet gazdasági szempontból az, hogy Európa "zöldebb", mint a világ más részei, de muszáj a környezetvédelmi szempontoknak megfelelni.

A rendezvény délelőttjéről készült beszámolónk:
Címlapkép forrása: Portfolio
Jelentett a hírszerzés: puccsot készít elő Brüsszel Magyarország szomszédjában
Már a forgatókönyv is készen áll.
Kimondták a tudósok a halálos ítéletet: megállíthatatlan a gleccserek eltűnése
A folyamat visszafordíthatatlan.
Kiderült: Ukrajna is finanszírozza az orosz hadsereget, Kijev azonnali lépés mellett döntött
Októberben lép életbe az új szabályozás.
Győzelmet jelentett a legendás Azov – Moszkva már egyre kétségbeesettebb lépésekre kényszerül
Többszörös túlerővel szemben.
Románia az EU legszegényebb országa, de mi a helyzet Magyarországgal?
Friss adatok érkeztek.
Egészen elképesztő számot mondott be a külügyminiszter a lengyelországi orosz támadásról
Ukrán mércével mérte a sikert.
Személyi kölcsön: Az ősz legolcsóbb banki ajánlatai egy helyen
Történelmi csúcsra ért a személyi kölcsön piac Magyarországon: 2025 júliusában soha nem látott összegű személyi kölcsönt vettek fel a magyarok egyetlen hónap alatt. Erős a piaci verseny,
A stabilcoinok léte garantálhatja a dollár és Amerika szerepét a világgazdaságban
Nyáron elfogadták Amerikában a "zseni" szabályozást, amely új kapcsolatot jelent a kriptodevizák és a hagyományos pénzrendszer közt. A szabályozás komoly hullámokat kavart, a tradicionális

Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Pénzgyáros AI
Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th

Kelet-Közép-Európa - hogyan tudjuk kontrollálni a saját sorsunkat?
Kelet-Közép Európa jövőjét a rendelkezésre álló erőforrások és képességek, röviden a potenciál határozza meg. A kérdés, hogy a potenciált mennyiben tudjuk felhasználni a régió polgá
Top 10 osztalék részvény - 2025. szeptember
Szeptember másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőz
Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th


Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra - Szemfényvesztés vagy óriási biznisz?
Mit hoz a Wisdom Motor?
Mire elég régiós viszonylatban a hazai bérrobbanás? – A továbbiakhoz a AI-nak is lesz egy-két szava
A termelékenység növelés.
Van értelme még az elitdiplomának az AI korszakban?
Harvardos és yale-es diákok megélése a mesterséges intelligencia előretöréséről.
