
A digitális átalakulás és az adatvezérelt marketing a jövő? - Az autóipari kommunikáció átalakulása
Zmak Kreso, az Infobip termékfejlesztési alelnöke a konferencián előadásában a fogyasztási szokások változásáról, valamint az adatvezérelt marketing lehetőségeiről tartott előadást. Magyarországon az emberek 40%-ára igaz, hogy 3-5 órát tölt a közösségi média egyes platformjain (Facebook, TikTok, Instagram, stb.) és az is egyértelmű, hogy a mobilapplikációs üzenetváltások meghatározóak a különböző kommunikációs csatornák között.
Vannak megatrendek, amelyek meg fogják változtatni az üzletkötéseket és az ügyfelekkel való kapcsolattartást is. A mesterséges intelligencia - például a chatbotok, amelyek átveszik az ügyfélszolgálati kapcsolattartást - az egyik ilyen meghatározó változás, de emellett az üzenetküldő alkalmazások - Messenger, Viber, WhatsApp - is felértékelődnek az ügyfelekkel való kommunikációban.
Az autóipar számára ez azt jelenti, hogy a brandépítés mellett nagyon fontos, hogy képesek legyünk ne csak e-mailben, hanem egy sokkal gyorsabb üzenetküldési platformon kezelni az érdeklődéseket az értékesítéssel kapcsolatban, akár a tesztvezetési időpontfoglalást, vagy a vásárlást követő kommunikációt. Míg az AI alapú chatbotok az ügyfélszolgálati teendők kiváltásában segíthetnek.

Kiskereskedelem itthon és a régióban – Ügynöki modell, ESG, elektromos autózás
Pletser Tamás CFA, az Erste olaj- és gázipari elemzője többek között arról kérdezte a beszélgetés résztvevőit, hogy miként fog változni a következő 10 évben az autókereskedési modell, mi az oka annak, hogy az ügyfél-modell a prémium szegmensben működik inkább, milyen támogatási lehetőségek állnak rendelkezésre az elektromos autók elterjedése érdekében, hogyan lehet megteremteni a szükséges szervizelési tudást, munkaerőt.
Antal Péter, az AutoWallis Group Kiskereskedelmi üzletág igazgatója elmondta, hogy főként a gyártótól függ, hogy ügynöki vagy hagyományos kereskedelmi modellt alkalmaznak-e az autókereskedők. Főleg a német prémium gyártók, akik már komolyabb lépéseket tettek az ügynöki modell felé, de náluk sem eldöntött még ez a kérdés. Az elektromos gépjárművek lehetséges támogatási programja kapcsán a szakértő elmondta, hogy egy hosszú távú célt kellene kitalálnia a szakmának, ennek megfelelően létrehozni hosszú távú támogatási programokat. Ugyanakkor a zöld energia megteremtése, valamint az elektromos autózáshoz szükséges infrastruktúra kiépítése is problémás egyelőre.
Petrányi Zoltán, a Petrányi Autó cégtulajdonos elmondta, hogy az ügynöki modellre van már olyan példa Európában, egészen pontosan Hollandiában, ami nem aratott nagy sikert. Az elektromos autóknak komoly szerepe kellene, hogy legyen a városi közlekedésben, ennek megfelelően kell létrehozni a szabályozási keretet. A szükséges munkaerőt illetően - amely speciális az elektromos autók és plug-in hibridek esetében - a belső képzések segíthetnek. Az elektromos autók normál időszakos karbantartása esetében a költségek viszonylag fix mederben maradhatnak, de a karambolos javításoknál, azért jóval nagyobb költségekre kell készülni, ami akár gazdasági totálkárt is jelenthet.
Schiller Márk, a Schiller Autó Család stratégiai & marketing igazgatója szerint a személyes kapcsolatoknak hatalmas szerepe van az értékesítésben, a tapasztalatok azt mutatják, hogy az online tér lehetőségei mellett is úgy tűnik, hogy az emberek igénylik a személyes találkozást, része az ügyfélélménynek. Az elektromos autók népszerűsítése kapcsán elmondta, hogy az első lépés a célok tisztázása kellene, hogy legyen. A városi levegő javítása lehet egy ilyen cél, ebben az esetben viszont nemcsak az elektromos személyautók támogatására van szükség, hanem a buszok, teherautókéra is. Emellett ezekbe az autókba kerülő villamos energia zöldítésére is fókuszálni kellene. Az elektromos autók szervizelését illetően elmondta, hogy például a BYD esetében az alkatrészek utánpótlása nem jelent gondot a régióban, a szükséges szervizes munkaerőnél pedig azt tapasztalják, hogy a fiatalok motiváltságának jót tett az elektromosautó-forradalom, van aki már konkrétan elektromosautó-szerelő akar lenni.
Blaž Urbanija, Wallis Motor Ljubljana d.o.o., Managing Director elmondta, hogy egyelőre kevés ügyfél-modellel találkoztak a szlovén piacon, de látszik, hogy a német gyártók próbálkoznak vele. Nehéz megállapítani, hogy melyik modellnek van több előnye, de az biztos, hogy a kereskedő a helyi fogyasztókról több információval rendelkezik, jobban látja a kereskedelmi lehetőségeket. Az elektromos autók támogatása kapcsán elmondta, hogy Szlovéniában viszonylag magas adó terheli a céges autókat, de az elektromosok ez alól kivételek, tehát az adózási kedvezményekkel igyekeznek népszerűsíteni ezeket a vállalkozások körében. A szakértő elmondta, hogy az elektromos autók egyes alkatrészei sokkal kevesebb karbantartást igényelnek a hagyományos autókéhoz képest, de vannak olyan programozási, vagy típushibák, amik viszont gyakrabban jelentkeznek, és a javítási költsége is magasabb lehet.

Érvényesíthetőek a fenntarthatósági szempontok a céges beszerzéseknél és az autóflották menedzselésében?
Farkas Péter, a Nelson Flotta ügyvezető igazgatója a beszélgetés során feltette többek között kérdésként, hogy mennyire fontos az ügyfeleknek a fenntarthatóság az általuk igénybe vett szolgáltatásoknál, hogyan lehet összeegyeztetni az európai ESG-megfeleléseket a világ más olyan pontjaival, ahol ezek kevésbé fontosak.
Antalffy Dániel, az Allianz Hungária értékesítési osztályvezetője szerint biztosítóként a szolgáltatás rendelkezésre bocsátása a feladatuk, figyelni kell a flottaigényeket, a magánigényeket, majd arra reagálni. Például arra, hogy milyen károkkal kell számolni az elektromos autók esetében. A szakértő felvetett olyan még megválaszolásra váró kérdéseket is, ami a jelenlegi elektromosautó-ipart befolyásolhatja: kiválthatja-e a szilárdtest-akkumulátor, mint a jövő egy lehetséges meghatározó technológiája, a lítiumion-akkumulátorokat?
A magyarországi elektromos autókra vonatkozó támogatások kapcsán elmondta, hogy ezeknek a szerepe az, hogy megteremtsen egy olyan kritikus tömeget, ami mellé már épül az infrastruktúra, a biztosítási piac, a szervizek. A fejlődés elindult, ettől kezdve tud egyszerűbb lenni a világ, amiben élünk.
Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport Megoldásértékesítési igazgatója kiemelte, hogy energiakereskedőként abban van szerepük, hogy olyan töltőinfrastruktúrát építsenek ki, ami támogatja az elektromos autózást, és, hogy ne kelljen a távokon, töltésen aggódni. Másrészt feladatuk, hogy az autókba valóban zöld energia kerülhessen. Hozzátette, hogy illúzió azt feltételezni, hogy ami pénzügyileg nem megtérülő zöldítés, az hosszú távon fenntartható lesz. Az ESG-rendszer hivatott arra, hogy tudatosítsa a vállalatokban, hogy fenntarthatóan kell működni, míg Ázsiában vélhetően ezt megoldják állami beruházásokkal. Lehet, hogy rövid távon versenyképességben rosszabbul áll Európa, de vajon szívesebben élünk egy olyan Európában, ami tesz a társadalom fenntarthatóságért, a környezetért, vagy inkább élnénk Kínában?
Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke, a Merkantil Bank CRO és Igazgatósági tagja elmondta, hogy az ESG-jelentések komoly adminisztratív kötelezettséget jelentenek elsőként a nagyvállalatokra nézve, de ez majd a kisebb szereplőkre is vonatkozni fog. Az országok, kontinensek közötti versenygépességgel kapcsolatban elmondta, hogy rövid távon hátrány lehet gazdasági szempontból az, hogy Európa "zöldebb", mint a világ más részei, de muszáj a környezetvédelmi szempontoknak megfelelni.

A rendezvény délelőttjéről készült beszámolónk:
Címlapkép forrása: Portfolio
Választások Magyarországon: változás jöhet a kampányfinanszírozással kapcsolatosan
Most nyújtották be a törvényjavaslatot.
Befagyott a forint, a dollár erősödik
Az euróval szemben a forint nem tud kitörni a 402-404-es sávból.
Szijjártó: zavartalanul jön az orosz gáz és olaj Magyarországra
Biztosított a hazai energiaellátás.
VIDEÓ! Devizapiaci fordulópont? A dollár technikai támaszhoz ért
SPB Trend-lesen - technikai elemzéssel Az elmúlt napok fejleményei alapján újra reflektorfénybe kerülhetnek a devizapiaci mozgások a befektetői portfóliókban. A dollárindex (DXY) 98,8 közelé
Csőre töltik az arcképelemzést? - Már egy elemző értékelése is elég az azonosításhoz
Márciusban az Országgyűlés jelentősen korlátozta a gyülekezés szabadságát biztosító alapjogot Magyarországon. A gyülekezési jog korlátozása kapcsán nagy figyelmet kapott az is, hogy
Mennyit iszik a ChatGPT? Új folyadékhűtési technológiák jelenthetik a megoldást az AI hőproblémáira
A mesterséges intelligenciák (AI) térnyerése egyre nagyobb hőterhelést jelent az adatközpontok számára. Mivel a hagyományos légkondicionáló rendszerek a legtöbb esetbe
VIDEÓ! Kiberbiztonság 2025-ben: Az új befektetői aranybánya?
SPB Trend-lesen Az elmúlt hónapokban a kibertámadások száma meredeken emelkedett, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb figyelem irányul a kiberbiztonság szerepére a globális gazdaságban. Elemz
Az ausztriai Klimabonus program
A program a szén-dioxid-árazás lakossági terheit csökkenti, a klímavédelmi célokat támogatva.
Csak bírjuk szuflával az AI-t
Így is borzasztóan néz ki a globális energiamix, a mesterséges intelligencia csak ront a helyzeten. Lehet, hogy az AI nem erővel pusztít ki minket, hanem...
The post Csak bírjuk szuflával az AI-t
Cégstruktúra újragondolva: a beolvadás, szétválás és formaváltás üzleti logikája
A cégek struktúrája folyamatosan változik: a beolvadás, szétválás és formaváltás olyan komplex jogi és üzleti eszközök, amelyek révén a vállalatok javíthatják adózásukat, vagyonvédel
VIDEÓ! Profitálhatnak-e a befektetők az AI nukleáris fordulatából?
A mesterséges intelligencia elképesztő tempóban növekvő energiaéhsége már most érezhető. A Meta például 20 éves szerződést kötött egy illinoisi atomerőművel, nem véletlenül: 2019 és

EXIM: Minden költségvetési forintból 4 forint GDP-többlet születik (x)
Alsó-Ausztria titkai – különleges felfedezőtúrák várnak! (x)

- A kormány törölné az EU-pályázatok kifizetését és kiírását, gyakorlatilag ejtené a helyreállítási alapot
- Mégis hogy jutottak át a reptereket megbénító ukrán szabotőrök az orosz határon? Itt van a magyarázat
- Már nagyon érik: mikor engedi el több százezer magyar család kezét a kormány?
- Ijesztő erőfitogtatásból világraszóló kudarc: így siklott félre a világ legsötétebb diktatúrájának nagy terve
- Itt a rendelet: megjelent a 2025/2026-os tanév rendje
Végleg összeveszett Trump és Musk? Ez fájni fog!
Korábban nagynak tűnt az összhang.
Eurómilliárdoknak inthet végleg búcsút Magyarország – Mi történik?
Két friss rendelettervezet rendelkezne az EU-s források felhasználhatóságáról.
Kevésbé ismert ez a fűtési rendszer, pedig pillanatok alatt megtérül a befektetés
A működés nemcsak költséghatékony, de ellenállóbbá tesz a jelentős áringadozásokkal szemben is.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.
Száguldj velünk a tőzsde hullámain!
Itt az idő, hogy napfényes hangulatban elmerülj a tőzsde világában! Megnézzük a legfrissebb nyári trendeket, és hasznos gondolatokat osztunk meg a befektetésekről – legyen szó kezdőkről vagy tapasztalt tőzsdézőkről, mindenki találhat benne újdonságot.