fintechek scale
Bank

Kiderült, kik a magyarok kedvenc fintechcégei

Portfolio
A magyar lakosság 77%-a használt már fintech fizetési szolgáltatást, banki fintech szolgáltatást csak 13 százalék, különösen a 40 év alattiak és a nagyvárosi lakosok fogékonyak a neobankokra.

A fintech szolgáltatók régóta jelen vannak a magyar piacon, de egyelőre csak a fizetési szolgáltatások területén tudtak komolyabb piaci jelenlétet elérni. Valamilyen fintech fizetési szolgáltatást a 18-69 éves magyar lakosság háromnegyede használt már a Scale Research Bankindex kutatás 2021 évi adatai alapján, különösen magas arányban a 40-49 évesek és a megyeszékhelyen élők. A fintech banki szolgáltatások használata még csak a lakosság hatodára jellemző, 2021 év végén honfitársaink 13 százaléka állt kapcsolatban valamilyen fintech bankkal, nagyobb arányban igaz ez a 40 év alattiakra, a felsőfokú végzettségűekre, valamint a Budapesten vagy megyeszékhelyen lakókra.

fintech1

A fintech cégeket jellemzően pénzküldésre vagy vásárlásra használjuk. Minden harmadik honfitársunk küldött már pénzt  vagy bonyolított bankkártyás vásárlást a segítségükkel, különösen a férfiak nyitottak e téren. Az interneten már a lakosság több, mint negyede szokott fintech bevonásával vásárolni, devizát viszont már csak minden tizedik személy vált fintech segítségével, ezen a területen is a férfiak az élenjárók. Mobilfeltöltést vagy bitcoin vásárlást már csak honfitársaink huszada végez, vagy végzett már fintech szolgáltatók közbeiktatásával, utóbbi tevékenységet a budapesti személyek nagyobb arányban.

Megtakarításait a felnőtt magyarok 5 százaléka kezeli valamelyik fintech banki szolgáltatónál, nagyobb affinitást mutatnak ez irányába a 30 év alattiak és a budapesti lakosok. Hitelkártyás vásárlást vagy részvény vásárlást kevesebb, mint a lakosság huszada bonyolít fintech cégen keresztül.

fintech2
  1. A legnagyobb felhasználói táborral a PayPal rendelkezik Magyarországon, a lakosság közel kétharmada, 4,4 millió fő tekinthető ügyfelének vagy próbálta már ki a szolgáltatásait.
  2. Második helyen a Simple szolgáltatás áll, 21%-os piacrészesedésével 1 millió főt meghaladó felhasználói körrel.
  3. A Revolut mint neobanki szolgáltató 12%-os piaci jelenléttel dobogós helyezést ért el, népszerűbb a szolgáltató a fővárosiak, a 40 évnél fiatalabbak és a férfiak körében.

A Revolutot 800 ezer fő már használja hazánkban, Barion-t több mint 700 ezren. GooglePay-t a lakosság 9 százaléka, ApplePay-t 6 százaléka 2021 végén – utóbbi szolgáltatást nagyobb arányban használják a 30 évnél fiatalabbak, valamint a nagyvárosi lakosok. Bitcoin-t 400 ezer főt meghaladó célcsoport vásárolt fintech szolgáltatón keresztül, a Transferwise szolgáltatásait negyedmillióan veszik igénybe, ami a lakosság 4%-a. A többi neobank piaci jelenléte még csak marginális a hazai lakosság körében.

fintech3

A fintech szolgáltatók először a pénzügyi, fizetési tranzakciók területén érik el az ügyfeleiket, hiszen ezen a területen tudnak könnyen az ügyfelek számára előnyös ajánlatokkal előállni. Ez történt a magyar piacon is, ahol az aktív, felnőtt korú lakosság nagy részét már elérte valamelyik fizetési fintech szolgáltató. A nagy kérdés, hogy a második szintre, azaz a neobanki szolgáltatások igénybevételére az ügyfelek mekkora része lesz hajlandó a következő pár évben. A fintech banki szolgáltatások iránti nyitottság sokakban már megvan, de a tényleges használat még csak a lakosság egy kis részénél jelent meg, közülük is sokan jellemzően fizetési tranzakciók bonyolítására vagy devizaváltásra használják a fintech banki szolgáltatókat – értelmezi az eredményeket Schauermann Péter, a Scale Research Ügyfélkapcsolati igazgatója.

Nagy kérdés, hogy milyen növekedési pályát követ majd a fintech bankok használata Magyarországon, mennyire tud a többi márka felzárkózni a Revolut mellé. A Revolutnak, amely már jelentős ügyfélbázissal bír és bejelentette a banki működés elkezdését, jó esélye van az ügyfelek az összetettebb banki termékek irányába történő migrálásában. A Revolut sikerét követően a többi neobank számára is könnyebb lesz a piaci növekedés, ami a banki piaci verseny ösztönzésében is segíthet majd.

A Bankindex kutatásról

A Scale Research Bankindex kutatása a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatív, hullámonként 1000 fős, online kérdőíves kutatás keretében monitorozza a magyar lakossági banki piac trendjeit, az ügyfelek elvárásait, valamint termék- és csatornahasználatának változásait.

volkswagen e-up elektromos autó villanyautó
Tizenhárom szélturbinával erősített az Alteo
Nagyon csúnya napnak néz elébe a Google anyacége
víz

Holdblog Fed: fő az óvatosság

Mielőtt azt hinnénk, hogy túl vagyunk az infláció nehezén, érdemes egy pillantást vetni az alábbi ábrára, amely...

Díjmentes online előadás
Legális adóelkerülés, TBSZ, NYESZ számlák.
Díjmentes online előadás
Mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát?
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Senior Privát Bankár (Miskolc)

Senior Privát Bankár (Miskolc)
2023. március 21.
Agrárium 2023
2023. március 8.
Biztosítás 2023
2023. március 30.
Építőipar 2023
2023. április 25.
Sustainable Tech 2023
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
patai mihály lámfalussy konferencia mnb forrás mnb