Új programot indít a Visa: hamarosan még több hazai kisvállalkozás webshopjában fizethetünk digitálisan
Bank

Új programot indít a Visa: hamarosan még több hazai kisvállalkozás webshopjában fizethetünk digitálisan

Portfolio
A Visa hároméves Digitális Fizetés Programot indít Magyarországon, hogy a hazai mikro- és kisvállalkozások digitalizációját támogassa, és növelje az online fizetések elérhetőségét. A programot bejelentő sajtótájékoztatón Sármay Bence, a cég Magyarországért felelős vezetője kiemelte, hogy a program lehetőséget teremt a kkv-k számára a fejlődésre, miközben a vásárlók számára zökkenőmentes online fizetési élményt biztosít.

A Visa elindítja a Digitális Fizetési Programot Magyarországon, amelynek célja, hogy a mikro- és kisvállalkozásokat felkészítse a fogyasztók egyre növekvő online vásárlási és digitális fizetési szokásaira, ezzel támogatva az ország digitális gazdaságát - derült ki a pénzügyi szolgáltató sajtótájékoztatóján.

A három évig tartó kezdeményezés a Magyarországon aktív elfogadókkal és e-kereskedelmi megoldásokat kínáló partnerekkel együttműködésben valósul meg, támogatást nyújtva a vállalkozások digitalizációjához, miközben a vásárlók számára biztonságosabb, kényelmesebb és gyorsabb online fizetési élményt biztosít. A program népszerűsítését a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és az Ecommerce Hungary Egyesület is támogatja. 

A magyar e-kereskedelem az elmúlt években dinamikusan bővült: 2018 és 2023 között átlagosan évi 25%-kal nőtt, összértéke elérte a nyolcmilliárd eurót, ami a GDP 4,1%-ának felel meg. Ezzel párhuzamosan az MNB jelentése szerint a fizetési szokások is átalakultak: a fogyasztói preferencia határozottan a digitális irányába tolódott – míg 2020-ban a magyarok 48%-a, addig 2024 végére már 69%-a részesítette előnyben az elektronikus fizetést. 

A fizetési élménnyel kapcsolatos elvárások is változtak: a biztonság és a kényelem került előtérbe. A Visa friss felmérése szerint tízből nyolc magyar a biztonságot tartja a legfontosabb fizetési jellemzőnek.

A zökkenőmentes fizetési élmény is elvárás Magyarországon: a fogyasztók 44%-a megszakítja a vásárlást, ha a folyamat túl sokáig tart, és 91% számára fontos, hogy a számára preferált fizetési mód elérhető legyen.

Az online elfogadói hálózat bővülése ellenére sok kisebb vállalkozás még mindig nem tudja kihasználni az e-kereskedelem és a digitális fizetések előnyeit, így eleshet az új ügyfelek és piacok elérésétől, valamint a nemzetközi terjeszkedés lehetőségétől.

Díjmentes* kártyaelfogadással segíthetik a kisvállalkozókat

Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője a sajtótájékoztatón ismertette a Digitális Fizetés Program részleteit. A hároméves kezdeményezés célja a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának és versenyképességének növelése. A Visa által kezdeményezett program olyan vállalkozásokat támogat, amelyek az elmúlt 12 hónapban nem fogadtak el online kártyás fizetést, vagy most kezdik e-kereskedelmi tevékenységüket. 

Hiszünk abban, hogy a kkv-k digitalizációja nem probléma vagy akadály, hanem lehetőség a további fejlődésre”

– emelte ki a szakember. 

A program keretében a résztvevő elfogadó bankok hat hónapig díjmentesen* biztosítják az online kártyaelfogadást a csatlakozó kereskedőknek. A másik fontos eleme pedig az ökoszisztémában való gondolkodás, ahol a különböző szolgáltatók - webshop-motorok, fizetési szolgáltatók, logisztikai cégek, árösszehasonlító oldalak - együttműködve kínálnak komplex megoldást. A résztvevők között optimalizált API integrációk működnek, amelyeket már több ezren használnak, így a rendszerek problémamentesen működnek együtt. 

A partnerek – a Shoprenter, a Számlázz.hu, a Boxy, a DPD és az Árukereső – kedvezményeket és támogatást nyújtanak például számlázás, raktározás, logisztika és webfejlesztés terén, akár több, mint félmillió forint értékben.

A program elsősorban a már működő webshopoknak, illetve a webshopot indítani kívánó kereskedőknek szól. A Visa bevezeti a Click to Pay megoldást is, amely egyetlen kattintással teszi lehetővé a fizetést a kártyaadatok ismételt megadása nélkül. 

Sármay Bence_Visa
Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője, fotó: Visa

Jozef Kuncar, a Visa elfogadásfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a program sikeresen működik számos régiós országban: többek között Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Bulgáriában is hosszú távon támogatják az elfogadói hálózat bővítését. A cél minden esetben ugyanaz, a digitális fizetések elfogadásának növelése, a kkv-k növekedésének ösztönzése, valamint a készpénzforgalom csökkentése és a gazdaság fehérítése. 

A programhoz a többi országban fintech cégek, technológiai partnerek, piaci és üzleti szervezetek is csatlakoztak, így egy többdimenziós platform jött létre. A fókusz Magyarországon az e-kereskedelmi modern fizetési módszerek biztonságos és kényelmes elérhetőségén van. Emellett kiemelt szerepet kap az oktatás és a know-how megosztása, hogy a kereskedők és a vásárlók egyaránt megértsék a digitális fizetések előnyeit. 

Kuncar hangsúlyozta, hogy nincs „copy-paste” megoldás: minden piacon figyelembe kell venni a helyi sajátosságokat, a piaci környezetet, a szereplők elvárásait, valamint a kormányzati kontextust. Magyarországon ezért az e-kereskedelmi kereskedőkre fókuszálnak, mivel itt a fizetési innovációk gyorsabban bevezethetők, és jelentős növekedési potenciál rejlik bennük. 

Régiós lemaradásban vagyunk e-kereskedelem terén

Ács Zoltán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Tőkealap-kezelő vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón beszélt a hazai kkv-k digitalizációs helyzetéről és a fejlesztési lehetőségekről.

A magyar e-kereskedelem jelentős lemaradásban van a régióhoz képest, amit jól mutat, hogy a második negyedévben a bankkártyás fizetési adatokban majdnem 10 százalékkal megelőzte a külföldre történő fizetés a magyar kereskedők felé irányuló fizetéseket. Ebben a helyzetben különösen fontos minden olyan kezdeményezés, amely segíti a hazai vállalkozásokat a digitalizációban és a versenyképesség növelésében.

A készpénznek óriási társadalmi költsége van”

– emelte ki Ács, hozzátéve, hogy csak a következő két évben több mint 400 új bankautomatát kell telepíteni Magyarországon, amelyek beszerzési költsége egyenként meghaladja a 20 millió forintot.

Ács Zoltán_MKIK
Ács Zoltán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Tőkealap-kezelő vezérigazgató-helyettese, fotó: Visa

A szakértő szerint a digitalizációt gyakran berögzült szokások és a változástól való félelem akadályozza, különösen régi, családi vállalkozások esetében, ezért fontos a kereskedők és fogyasztók edukációja, valamint a felhasználóbarát megoldások kialakítása.

A cikk megjelenését a Visa támogatta.

*A bankkártya-elfogadó Szolgáltatási Szerződése és Általános Szerződési Feltételei szerint, illetve a meghatározott forgalmi korlátok mellett.

Címlapkép forrása: Visa

RSM Blog

KIVA 2025 - Mi változott?

A többi adónemhez hasonlóan a kisvállalati adó (KIVA) szabályok is változtak az elmúlt évek során. A KIVA mértéke 2025-ben is 10 százalék, de van egy fontos KIVA-változás is, amit a 2025 ta

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Portfolio Banking Technology 2025

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Portfolio Professional Investment Day 2025

2025. november 5.

Portfolio Future of Construction 2025

2025. november 11.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet