Lezárult a 2015-ös Falubusz program, mely teljes egészében európai forrásból teszi lehetővé a települések önkormányzatainak személyszállító járművek beszerzését, a Ford számára is kedvező eredményekkel zárult.
Az autógyártók egy-egy modelljüket személyautók esetében 5-7 évente újítják meg, cserélik le, de az az időszak kishaszonjárműveknél ennél is hosszabb lehet. Időnként, fél-, vagy harmad időszakonként kisebb "ráncfelvarrást" szoktak végrehajtani, a típus iránti érdeklődés fenntartása érdekében, de hogy ennél rövidebb idő eltelte után jelentős változtatáshoz folyamodjanak, arra ritkán és csak nyomós indokkal kerül sor. A mindössze két éves Transit Connect esetében a Ford mégis meglépte ezt, az ok pedig nem más, mint az Euro VI károsanyag-kibocsátási norma életbe lépése.
Idehaza már évtizedek óta a Ford a legnépszerűbb kishaszongépjármű márka, az idei évben azonban európai szinten is vezeti az eladásokat a Ford: 2015 első negyedévében ez a márka adta el a legtöbb haszongépjárművet az európai piacon, ami elsősorban a megújult és kibővített Transit-család iránti keresletnek köszönhető. Az év első három hónapjában Európában több mint 70 000 Ford haszongépjármű kelt el, ami az elmúlt 20 év legjobb piaci részesedését eredményezte, miután a Ford haszongépjármű-értékesítése 42%-kal, piaci részesedése pedig 2,8%-ponttal javult.
Akár már néhány autóból álló flottánál is jelentős költségmegtakarítást lehet elérni, ha kellő felügyeletet gyakorol a tulajdonos, üzemeltető az alkalmazottak felett. Ennek kiépítése viszont gyakran meghaladja az adott cég beruházási lehetőségeit, de nem, ha Ford Transit flottát használ. Ebben az esetben mind az egyéni flották, mind a flottakezelő cégek rendelkezésére áll a gyártó és partnere, a Telogis által működtetett Ford Telematics rendszer.
A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vezette alá az új Transitot, amivel mindössze hat hónap alatt tízévnyi kemény munkavégzést szimuláltak: a prototípusok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, négy kontinens szélsőséges,-40 és +40 fokos éghajlati viszonyai közt.
A Ford nem csak "világautót", hanem minden eddiginél kedvezőbb üzemeltetési költségű haszonjárművet alkotott az új Transittal. Az Amerikában gyártott és forgalmazott, akár V8-as motorral szerelt változatra az alábbiak nem ebben a formában érvényesek, de a nálunk kapható 2,2 literes TDCi-re annál inkább.
A Ford lassan végére ér teljes - európai - haszonjármű palettája megújításának. Legutoljára a Transit - a klasszikus, igazi Transit - lépett színre, és már csak a legkisebb, Courier van hátra. Gazdaságosság, hatékonyság, tartósság, nagyobb raktér és intelligens raktéri megoldások jellemzik a "heavy duty" változatban akár 4,7 tonnás autót.
Nem sokkal a megválasztása után már a valóságban is ki lehet próbálni a 2014-es év kishaszonjárművét, a Ford Transit Connect-et. A maximum 2 tonnás jármű nem csak a kis, hanem a nagyobb vállalkozások számára is ideális munkaeszköz lehet, amit a - gyár szerint - kiemelkedően kedvező üzemeltetési költségei csak tovább fokoznak. A München környékén megtett első tesztkilométerek minden esetre bizakodásra adnak okot.
A nagyobb, akár 9 fős társaságok egyidejű és egy járművel történő szállításához, vagy egy vállalkozáson belül a vegyes felhasználási módok teljesítéséhez nyújtanak ideális megoldást a kishaszonjármű alapokra épülő, de felszereltségük és nem utolsó sorban ülésszámuk miatt személyautónak minősülő kisbuszok. A Ford kínálatában jelenleg a Transit Custom különböző változatai felelnek meg ezen kritériumoknak.
A 2013-as 'Év Haszonjárműve' díjat elnyerő Ford Transit Custom immár magasított tetős változatban is kapható: a változat 370 mm-rel magasabb kialakítása 20%-kal nagyobb rakodóteret kínál, mint az alacsony tetős modellváltozat. A szegmensben egyedülálló megoldásnak számít, hogy a tetőszerkezet teljes egészében acélból készül, így a tetőcsomagtartó terhelhetősége eléri a 100 kilogrammot. A magasított tetős Transit Custom oldalsó tolóajtaja a kategória legnagyobb nyílását tárja fel, és mind a rövid, mind pedig a hosszú tengelytávolságú modellváltozatban elfér három megpakolt Euro raklap.
A moszkvai haszonjármű-kiállításon jelentették be, hogy a vadonatúj Ford Transit lett a '2014-es Év Haszonjárműve': a Ford az első márka, amely két egymást követő évben is nyert a nemzetközi megmérettetésen, ráadásul a vállalat immár ötödik alkalommal szerezte meg ezt a címet, ami szintén rekordnak számít. A 24 szakújságíróból álló zsűri a lehetséges 163-ból 130 pontot ítélt oda a Transit Connectnek, az autó a Mercedes-Benz Sprinter és a Renault Kangoo előtt végzett: a zsűri magasra értékelte a jármű alacsony üzemanyag-fogyasztását, dizájnját, vezethetőségét, teherbírását és biztonságát.
Az idei év második felében érkező új Ford Transit Connect innovatív raktéri megoldásai révén még egyszerűbbé válik a hozzáférés és a pakolás a kategória egyik legrugalmasabban alakítható rakodóterében: kategóriájában ez lesz az egyetlen áruszállító, amely terjedelmes, lapos tárgyak szállítására is alkalmas, emellett pedig egy Euro raklap is beemelhető a raktérbe az oldalajtón keresztül. A Kombi változat hátsó üléseinek ledöntésével különlegesen sík padlójú rakodótér alakítható ki. A Transit Connect válaszfalában kialakított rakodónyílás révén az autóban szokatlan formájú, akár 3,4 méter hosszú tárgyak is elférnek.
A Fordnál elkészült a hétmilliomodik Transit: ha az eddig gyártott összes Transit-ot egymás mögé állítanák, a kocsisor oda-vissza kitöltené a London-Sydney távolságot. 2014-ben a Ford első ízben kezdi meg a Transit észak-amerikai gyártását és árusítását, hat kontinens 118 piacára terjesztve ki ezzel az értékesítést; a tervek szerint 2016-ig évente 400 000 Transit talál majd gazdára, ami annyit jelent, hogy 80 másodpercenként adnak majd el egy ilyen modellt. A vadonatúj Transit értékesítése várhatóan 2014-ben kezdődik Európában.
A Ford minden idők legátfogóbb tesztjének vetette alá a vadonatúj Transit Custom modellt - a 2013-as Év Haszonjárművét - amelynek során a mérnökök 6 hónap alatt 10 évnyi extrém kíméletlen használatot szimuláltak.
Humanitárius együttműködés ürügyén.
A brit külügyminiszter Damaszkuszba utazott.
A nyaralóknak nem kedvez majd az idő, az aszályhelyzetnek azonban nagyon is.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Szirszkij szerint új offenzíva készül Harkiv megyében.
Az invazív szúnyogfajok megjelenésével új kórokozók is felbukkanhatnak.
10 milliárd forintos támogatással mentenék meg a nyarat.
Így termelj, tárolj és válj le a hálózatról egyszer és mindenkorra!