Amíg sok iparágban, munkakörben a pandémiás helyzet üresjáratot hozott, addig a call centerekben extrém forgalom volt a nyári időszakban. Milyen változásokat hoztak az elmúlt hónapok ezen a területen?
Rengeteg kihívást, de még több új tapasztalatot hozott ez az időszak, két módszerrel oldottuk meg a kialakult helyzetet: bevezettük a home office lehetőségét, illetve öt helyszínen izolált irodai munkavégzés lehetőségét alakítottuk ki. Hasznosítottuk azokat a szabad irodai kapacitásokat is, amelyek a home office miatt felszabadultak más területeken. Az öt helyszín biztosította, hogyha egy irodában fertőzést észleltünk volna, akkor a többi helyszínről tudtuk volna pótolni a kieső csapatot.
Az irodai munkahelyek fenntartására azért is szükség volt, mert a teljes szervezet nem képes home office-ban dolgozni. Ennek nem technológiai, inkább humán jellegű korlátai vannak: nagyon sok új belépő kollégánk van, folyamatosan bővül a csapat. Ahhoz kell egy bizonyos mértékű rutin, hogy valaki képes legyen önállóan, a támogató csapat nélkül ellátni a napi feladatokat. Többen jelezték is, hogy inkább az irodában szeretnének dolgozni a megfelelő elővigyázatossági intézkedések betartása mellett, hiszen nekik megnyugtató a vezetői jelenlét, fontos a kollégák támogatása, társasága is. Tanácsadóink közül 100-120 álltak át fixen otthoni munkavégzésre, a támogató háttérterületeket is hozzáadva, nagyjából 250 fő dolgozott home office-ban.
Milyen tapasztalatok voltak az elmúlt időszakban az ügyfélmegkeresésekkel kapcsolatban?
Az első időszakban leginkább a fióki nyitvatartások iránt érdeklődtek sokan. Később a fizetési moratórium miatt érkezett nagyszámú megkeresés. Elsősorban arra kellett felkészítenünk a kollégákat, hogy az új rendelkezésekkel kapcsolatban minden információ a birtokukban legyen. Számos változás történt a moratóriumot illetően is – akár napon belül – amelyeket csak nagyon gyors reagálással lehetett kezelni. Fel voltunk erre készülve, mert éppen egy két és féléves transzformáción voltunk túl, ami alapjaiban erősítette meg a contact center működését. Egyfajta szemléletváltás történt, ami lehetővé tette, hogy a kollégák készen álljanak a szinte folyamatosan változó jogszabályi környezetre, de arra is hogy az új ismereteket alkalmazni is tudják.
A pandémia nagyfokú rugalmasságot kívánt szervezetünk minden tagjától. Nemcsak azzal kapcsolatban érkezett sok megkeresés, hogy hogyan tudnak az OTP-s ügyfelek a moratóriummal kapcsolatban nyilatkozatot tenni, de az is gyakori kérdés volt, hogy miként változik majd a törlesztő december 31 után, hogyan tolódik ki a futamidő. Nagy volt az érdeklődés a gazdaságvédelmi intézkedések miatt megváltozott feltételekkel elérhető személyi kölcsön és hitelkártya termékek kapcsán is.
Miben tért el a contact center működése a vírushelyzet alatt a korábbi, hétköznapi menetrendtől? Mennyire vált szükségessé új munkaerő felvétele?
Az ügyfeleinknek a moratórium nagyon fontos témakör, annak ellenére, hogy óhatatlanul megnőtt a várakozási idő, sokan hajlandók voltak várni, hogy a telefonos ügyfélszolgálat munkatársától kapjanak biztos információt.
Megduplázódott a forgalom, főleg a nyilatkozattétel csúcsidőszakában és most sem esett vissza akkorára a hívásszámunk, amekkora a pandémia előtti időszakban volt.
Körülbelül 20 százalékos növekedés jellemzi azóta is a napi hívásforgalmat.
A megnövekedett forgalmat plusz erőforrás bevonásával kezeltük. A munkaerőpiacról történő bővítés helyett a kapcsolódó társterületek segítettek be. Például a fiókhálózatban csökkent a betérő ügyfelek száma, így ott több munkatársunknak szabadult fel kapacitása. Ők eleve meglévő tudásuk miatt könnyen ki tudtak bennünket segíteni. Körülbelül 50-en érkeztek a fiókhálózatból és majdnem ugyan ennyien segítették a működésünket a háttérműveleti területről.
A digitális fejlesztések szinte már az élet minden területén megjelentek. A contact center esetében voltak-e olyan fejlesztések, amelyek megkönnyítették a munkát, és esetleg nagyobb szerepet kapnak a továbbiakban?
Technológiailag folyamatosan fejlődünk a contact center területen. A chatbot bevezetésének éppen a közepén járunk, az elmúlt időszak is értékes tapasztalatokat jelentett, amelyeket beépítünk a fejlesztés során. Ezek egyike például az, hogy aki betelefonál, és a személyes ügyfélszolgálattal szeretne kommunikálni, annak nem általános kérdései vannak. Számára az egyoldalú tájékoztatás helyett, az információ átadás egy a részletekre és egyéni élethelyzetre is kitérő beszélgetés keretében történik.
Általánosságban a folyamat az, hogy az érdeklődők először a honlapon tájékozódnak, majd ha plusz tájékoztatásra van szükségük, jellemzően a chattel próbálkoznak. A további, konkrét válaszokért pedig telefonálnak, személyes szakértői tanácsadást igényelve. Természetesen vannak olyan rendszeresen visszatérő ügyfeleink, akik hosszú évek óta bankolnak telefonon keresztül.
Volt-e olyan tanulsága a koronavírus-válság miatt kialakult helyzetnek, amely meghatározó lehet a későbbiekben is a call centerek szempontjából?
Számunkra a legnagyobb tanulság, és makroszinten is ez a legjellemzőbb, hogy bár a digitalizáció itt is egyre nagyobb szerepet tölt be és sok szempontból megkönnyíti a munkánkat, egy ilyen megváltozott környezetben talán még nagyobb szükség van arra, hogy a munkatársi közösség erős és stabil legyen.
Ennek biztosítása pedig úgy lehetséges, hogy ebben az erőteljes automatizációs folyamatban még nagyobb figyelmet szükséges fordítanunk arra, hogy a munkavállalók jólléte biztosítva legyen. Például, hogy biztonságos és komfortos munkakörnyezetben dolgozhassanak. Egyensúlyt keresünk a robotizáció és a humán munkavégzés között. Kidolgoztunk és azóta is működtetünk egy programot, amellyel a korábban jellemző értékesítéstámogatás mellett mentálhigiénés támogatásban részesítjük a munkatársainkat. A teljes munkavégzés idején biztosítjuk számukra a mentális támogató beszélgetés és kapcsolódás lehetőségét telefonon, skypon vagy akár elektronikus üzenetváltás formájában. A támogatókkal egyébként is szoros a bizalmi viszony, normál irodai munkavégzés során együtt dolgoznak a kollégákkal. Ennek meg is mutatkozott a pozitívuma a járványidőszakban, több mint 1000 olyan kapcsolatfelvétel történt, ahol kollégáink mentális támogatásban részesültek a contact center szakértő munkatársaitól.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.
Súlyos incidens Amerikában: veszélyes anyag bukkant fel a bázison, ahol Trump is megfordult - Evakuálni kellett a katonákat
Gyanús csomag érkezett, szabotázs történhetett.
Tízmilliárdos üzletek és energetikai forradalom: ilyen egyezségekre számíthatunk az Orbán-Trump csúcstalálkozón
Itt vannak a részletek, hogy mikről egyeztethet a magyar kormány az amerikai vezetéssel.
Stabil negyedév az OTP-nél erős alapműködéssel és kiegyensúlyozott növekedéssel
Tovább bővül a lakossági hitelezés, erős maradt a betéti beáramlás.
Tovább robog az OTP - Itt az új rekorder negyedév
Nem változtak a 2025-ös tervek.
Bivalyerős teljesítményt virított a Mol – De a háttérben gyülekeznek a viharfelhők
Nagyon erős számok, de óvatos üzenetek.
A bizalom kultúrája - miért stratégiai eszköz ma a bejelentővédelmi rendszer?
A 2023. évi XXV. törvény, közismertebb nevén a panasztörvény, a visszaélés-bejelentési rendszert a vállalati megfelelés kötelező elemévé tette. A tudatos vállalatok számára azonban
Alapjövedelem a mesterséges intelligencia korában: szociális forradalom vagy veszélyes illúzió?
Az MI által termelt vagyon újraosztása alapjaiban formálhatná át a társadalmi-gazdasági rendszert.
Hitelt igényelnél ingatlanfedezet nélkül? Mutatjuk ki és mekkora összegre számíthat most
A személyi kölcsön továbbra is az egyik legnépszerűbb és leggyorsabban elérhető hitelforma Magyarországon. Nem szükséges hozzá ingatlanfedezet, szabadon felhasználható, és általában pár
Dupla elismerés a HOLD-nál
A Portfolio idén először díjazta a hazai vagyonkezelési, alapkezelői és privátbanki piac legkiemelkedőbb szereplőit: objektív teljesítményadatok, szakmai szavazatok és független zsűri dönt
Hogyan hat az amerikai techszektor az energiaátmenetre?
A technológiai óriások innovációval, energiahatékony MI-fejlesztésekkel és stratégiai beruházásokkal alakítják a tisztaenergia-piac jövőjét.
Az EU mesterséges intelligencia rendeletének végrehajtása Magyarországon
Október 31-én megjelent a Magyar Közlönyben az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletének magyarországi végrehajtásáról szóló 2025. évi LXXV. törvény ("MI törvén
Lezárult egy korszak
2025. október 31-ével megszűnt az AVDH (Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés) szolgáltatás. Ezzel az ingyenes állami aláírási lehetőség végleg kikerült a mindennapi ügyintéz
"Már anyám is Pythonban kódol" - Az automatizáció, ami nem is létezik
Mindenki programozóvá vált, hiszen a ChatGPt lekódol nekünk mindent – persze, pont úgy, ahogy mindenki tolmáccsá vált a Google Translate-től. Az AI olyan forradalommal kecsegtet,... The pos
Drónokról fertőzhették meg a marhatelepet? A nyomozás azóta is tart
Megrázó részletek Bóna Szabolcstól.
Hetek óta milliók dolgoznak fizetés nélkül a világ egyik legfejlettebb országában
Megjelent a Portfolio Checklist szerdai adása.
Ráugrottak a cégek az alacsony kamatra - Mi történt?
Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára volt a vendégünk.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!


