Óriási nyomás nehezedik a nagyvállalatokra – Szorítóbb a digitalizációs verseny, mint korábban bármikor
Gazdaság

Óriási nyomás nehezedik a nagyvállalatokra – Szorítóbb a digitalizációs verseny, mint korábban bármikor

Portfolio
2020-ban a koronavírus okozta járványhelyzet rengeteg cég fejlesztési, beruházási terveit keresztülhúzta, a legtöbb vállalat idén  próbálja utolérni magát. A nagyvállalati megoldásokkal is foglalkozó Virgo szakértőjével azt jártuk körbe, jellemzően milyen projektekben kérik a segítségüket az utóbbi időben, és hogy mekkora a tétje annak, ha valaki tovább halogatná a korábban tervezett fejlesztéseket.

"A cégek a tavaly elhalasztott fejlesztéseket előveszik és folytatják, valamint az idei évre tervezett munkákat is meg akarják valósítani, mindenki utol akarja érni magát. Azt tapasztaljuk a magyarországi nagyvállalatoknál, hogy ma sokkal nagyobb nyomást jelent számukra a szolgáltatásaik digitalizációja és a digitalizációs verseny, mint korábban bármikor” – mondta a Portfolio-nak Tarnavölgyi Gábor, a 20 éve a magyar piacon jelen lévő Virgo üzletfejlesztési igazgatója. A nagyvállalati megoldásokkal is foglalkozó cég fejlesztette a DM ügyviteli rendszerét a marketing és beszerzési folyamatok támogatása, digitalizálása és automatizálása érdekében, részt vettek a DPD agilis tranzíciójában, de készítenek egyedi szoftver megoldásokat pénzintézeteknek, és a legnagyobb ügyfelük Magyarország egyik vezető távközlési szolgáltatója.

Tarnavölgyi elmondta, a nagyvállalatok jellemzően ritkán tudják levezényelni házon belül a szükséges nagyobb fejlesztéseket, ennek oka pedig elsődlegesen az, hogy a kialakított belső IT részleg kisebb létszámú, és inkább a már működő rendszerekhez kapcsolódó üzemeltetési és support feladatokat, kisebb fejlesztéseket végzi el. A másik ok pedig az, hogy az új fejlesztési projektekhez már modernebb technológiákat igényelnek az ügyfelek, és ehhez sok esetben nincs meg házon belül a szükséges erőforrás és kompetencia.

Mindennél fontosabb lett a költséghatékonyság, a gyorsaság, valamint a minőség. Ezt a három szempontot a legnehezebb egyszerre érvényesíteni

– jegyezte meg Tarnavölgyi, aki szerint ahhoz, hogy egy nagyobb ívű fejlesztési projekt gördülékenyen megvalósuljon, elengedhetetlen a felhasználói célcsoport, a felhasználói igények és szokások alapos ismerete. Ha ez elmarad, az megnehezíti nem csak a designerek, de a fejlesztők dolgát is, és lassítja a projekt megvalósítását, valamint megnöveli a termék sikertelenségének, bukásának kockázatát is.

"Ez fordítva is igaz: egy alaposan lekutatott, jól felmért projekt megtervezése könnyebb, gyorsabban halad a fejlesztés is, kevesebb a javítási, változtatási kérés, és végeredményben a termék is jobban használható, jobb eredményeket garantál" – mondta a szakember. A cég épp ezért egyedi, komplex megoldásokat szállít az üzleti probléma beazonosításától a tervezésen át a projekt megvalósításáig, üzemeltetésééig és az eredmények visszaméréséig.

A legnagyobb projekteket újabban a digitális csatornák kialakítása jelenti: például a személyes ügyfélkapcsolatot kiváltó internetbankok, a mobilbank fejlesztések, vagy az ügyfélszolgálatok automatizálását célzó projektek. Emellett az utóbbi időben a nagyvállalatok részéről felmerült az igény arra is, hogy bizonyos digitális folyamatokkal ki tudják váltani az emberi munkaerőt, automatizálják a logisztikai folyamatokat, reagáljanak a megváltozott ügyféligényekre. Utóbbira jó példa például a bankok részéről a digitalizált hiteligénylés vagy épp az online számlanyitás.

Tarnavölgyi elmondta, a fejlesztések iránti igény rohamos növekedése részben a tavaly a járványhelyzet okozta bizonytalanság miatt leállított projektek újraindításának, folytatásának tudható be, ugyanakkor szerepe van benne a digitalizáció felgyorsulásának, a kiélezett versenynek és nem utolsó sorban a változó ügyféligények is hozzájárulnak.

A cikk megjelenését a Virgo támogatta.

Címlapkép: Getty Images

RSM Blog

HR trendek 2025-2026

A magyar munkaerőpiac 2025-ben fordulóponthoz érkezett. A gazdasági bizonytalanság, a technológiai fejlődés és a társadalmi elvárások együtt formálják át a vállalatok működését. Az elk

MNB Intézet

Mit köszönhetünk a ChatGPT-nek?

Az emberi hallucinációt mint a külső inger nélküli érzékelést definiálhatjuk. Modellhallucinációról akkor beszélhetünk például, amikor egy modell elsősorban nem adatra, hanem a modell fel

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Sikerklub hazai kkv-nak

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet