
A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet drámai következményekkel járt a turisztikai iparág valamennyi szereplőjére nézve. Ez alól a szállodaszektor sem kivétel, amely továbbra is súlyos válsághelyzetben van. Ugyan a szállodák nagy része már a járvány első hullámát követően számos olyan intézkedést vezetett be (maszkviselés, plexifalak, közösségi távolságtartás, hőmérséklet-ellenőrzések, járványbiztos takarítás), amelytől a vendégek biztonságban érezhetik magukat, az utazással járó bizonytalanság, a karanténkorlátozások, valamint a világszerte emelkedő fertőzöttségi adatok továbbra is lehetetlenné teszik a fenntartható működéshez szükséges foglaltsági szint elérését.
A járványbiztos higiéniai intézkedések kidolgozása mellett a szállodák érintkezésmentes megoldásokkal kívánják visszanyerni a vendégek bizalmát.
Az érintésmentes fizetés, az érintkezésmentes (online) be- és kijelentkezés, az okostelefonnal nyitható szállodai szobák természetesen már a járvány előtt is több szállodában elérhetőek voltak, noha sok esetben még kezdetleges formában. Ezeknek a megoldásoknak a magas szintre fejlesztése, a szállodákban elérhető érintkezésmentes szolgáltatások kibővítése, valamint a megoldások egyre szélesebb körben történő elterjedése azonban egyértelműen a koronavírus-járvány pozitív hozadékának tekinthető.

Noha az érintkezésmentes megoldások széles körű alkalmazását a szükség hívta életre, néhány megoldás várhatóan a járványt követően is megmarad. A biztonság mellett ugyanis egyre nagyobb igény mutatkozik a személyre szabott, egyedi élmények iránt, amelyek a digitális megoldások segítségével könnyebben megvalósíthatók.
A digitális innovációk hatékony beépítése a fogyasztói élményláncba komoly versenyelőnyt jelenthet azon szállodák számára, akik képesek ebben a nehéz időszakban szabad forrást allokálni ilyenfajta rendszerek kidolgozására. A zökkenőmentesen működő digitális megoldások jelentősen növelhetik az ügyfélélményt, melyet a vendégek egyre inkább elvárnak a szállodáktól. Ugyanakkor az utazók továbbra is igénylik a személyes élményeket is, így várhatóan azok a megoldások maradhatnak fent hosszútávon, amelyek a személyesség elvesztése nélkül teszik kényelmessé a szállodai tartózkodást.
A Skift által készített tanulmány szerint 2021 a digitalizáció éve lesz a szállodaszektorban. Az elemzés szerint egyre több szállodában lesznek elérhetőek olyan szoftverek (pl.: chatfunkció a szállodai applikációban, egyéb chatalkalmazások használata), amelyek lehetővé teszik a vendég és a személyzet közötti folyamatos kommunikációt az érkezés előtt, valamint a tartózkodás ideje alatt is. A vendég például sorban állás nélkül jelezheti igényeit, problémáit – amelyeket személyesen nem feltétlen közölne - így a személyzet gyorsabban reagálhat. Továbbá a vendégek véleményüket, értékeléseiket már a tartózkodás alatt is jelezhetik (pl.: rövid kérdőív kitöltésével), így a szállodának van lehetősége, hogy egy esetleges negatív élményt helyrehozzon, ellentétben a megszokott tartózkodás utáni értékelésekkel.
A vendégek és a szálloda közötti kommunikációs csatornák egységesítése megkönnyíti a vendégek egyedi kéréseinek teljesítését, valamint személyesebbé teszi a kiszolgálást az érintkezésmentes megoldások ellenére is. Az üzenetküldő szoftvereken keresztül, a tartózkodás során küldött valós idejű, személyre szabott ajánlatok (pl.: spa és wellness kezelések) pedig növelhetik a vendégek költését is a szállodában.
Várhatóan a technológia fejlődésével a mesterséges intelligencia is egyre nagyobb szerepet kaphat a hotelek életében.
Fontos azonban kijelenteni, hogy a vendéglátás fő eleme továbbra is a személyes élmény marad, az innovatív digitális megoldások főként a személyzet egyes feladatait igyekeznek megkönnyíteni, hogy nagyobb figyelmet tudjanak fordítani a fontosabb, személyes jelenlétet és tapasztalatot igénylő feladatok ellátására. Intelligens chatbotok alkalmazása az üzenetküldő szoftverekben egyszerűbb kérdések/kérésekre választ tud nyújtani, míg a komplikáltabbakat továbbítja a személyzet megfelelő tagjainak. A mesterséges intelligencia által gyűjtött adatok pedig rávilágíthatnak bizonyos problémákra, valamint a vendégekről gyűjtött adatok alapján könnyebben azonosíthatók a hotelbe látogató fogyasztói szegmensek is, akik számára lehetőség nyílhat személyre szabott szolgáltatások kidolgozására is.
A szerző a KPMG igazgatója.
Címlapkép: Getty Images
Euroszkeptikus jelölt vezet a román elnökválasztás első fordulójában
Az exit pollok szerint George Simion vezet.
Így érkezett meg a szupercella Magyarországra: tomboló vihart, látványos jelenségeket hozott
Egy karimás szupercellát is lencsevégre kaptak.
Trump kerek perec kimondta: eljöhet az idő, amikor "felhagy a békeközvetítéssel"
Egyelőre nem árulta el, mikor dönthet így.
Trump egy csapásra megszabadult 15 ezer alkalmazottól
Ezrek távoztak önként a minisztériumtól.
Donald Trump meglepő kijelentést tett a kínai vámokról
Egy ponton hajlandó lehet csökkenteni a vámokat.
Pusztító támadást indított Moszkva, erős üzenetet küldött a Kreml – háborús híreink vasárnap
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Nyugaton van még a pénzügyi világ nagyja
Ugyan a top helyekre már bőven odaférnek ázsiai városok, de azért a legfontosabb pénzügyi központok még mindig Nyugaton vannak. Az e heti ábránkon csak az...
The post Nyugaton van még a pénz
A legjobb és legrosszabb pénzügyi döntések szülőként
A Bankmonitor legújabb videójában a szülők pénzügyi döntései volt a téma. A pénzügyi szakértők és gyakorló szülők saját tapasztalataik, ismereteik alapján vitatták meg miért is olyan
Üdvözlünk mindenkit! (HAH Majális 2025)
A HOLD After Hours legénysége az Akváriumban ünnepelte a podcast öt évét, egyben búcsúztatta a szezont. Balázs és Zsolt mellett a színpadon Zsiday Viktor, Móricz...
The post Üdvözlünk minde
Klímakérdés: hol érdemes most ingatlant venni?
Ingatlanpiac és klímaváltozás: hol értéktelenedik el a tengerpart, és hol erősödik a dombtető? Mostanra a klímaváltozás nemcsak környezeti kérdés, hanem egyre inkább gazdasági és befekte
Új ERP rendszer bevezetése: adózási és számviteli buktatók, amikre figyelni kell
Egy új ERP rendszer bevezetése nemcsak informatikai projekt, hanem a vállalat szinte minden működési területét érintő, komplex átalakulás. Különösen igaz ez akkor, ha az ERP rendszer külfö
Az ünnep, ami tragédiából született
Leáll ma az ország, a nemzet egyként ünnepli a zsinórban harmadik csonka hetet. Május 1. a Munka ünnepe, amit legtöbben a virsli-sör-majális szentháromsággal azonosítanak, pedig...
The post Az
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének deregulációs intézkedései
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége, illetve annak új vezetője jelentős irányváltást hozna a hivatal eddigi működésébe.
SPB: Jól teljesített az első negyedévben a kínai GDP
Lendületesen indította az idei évet Kína gazdasága, az amerikai vámrendeletek azonban várhatóan jelentősen visszafogják majd a teljesítményt. Az ország vezetése célzottan igyekszik ösztön


- Vészharang kondul: elképesztő számok mutatják a magyar gazdaság mélyrepülését
- Aszódi Attila: mi vezetett a történelmi áramszünethez az Ibériai-félszigeten?
- Borzasztó rossz GDP-adat érkezett! Ismét visszaesett a magyar gazdaság
- Rejtélyes az újabb száj- és körömfájás kitörés - Nehéz hetek jönnek Magyarországon
- Elképesztő fordulat az autóiparban, az EU a saját fegyverével lő vissza Kínára
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Sikeres befektető online tanfolyam
Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.
Dermesztő GDP adat érkezett - merre tovább, Magyarország?
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagyon fáj az árrésstop a boltoknak, de nekünk is fog
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Oszkó: jobb idők jöhetnek az európai tőzsdéken, csökken az USA elszívó hatása
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen