Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop! (x)
Tények és lehetőségek a hazai turizmus háza táján A válság lefelé tartó spirálba lökte a hazai turizmust. Miközben az ország marketingköltése csökkent, és ezzel együtt erodálódott az országimázs, jelentősen visszaesett a belföldi és a fő küldő országokból érkező idegenforgalmi kereslet: az évi átlagos 20 millió körüli vendégéjszaka idén várhatóan 4 millióval csökken, ami 20 százalékos visszaesést jelent a turizmusban.
Vannak azonban kitörési pontok is ebben a negatív tendenciában. Például előnyt lehet kovácsolni a nemzetközi sajtót bejárt Forbes Magazin értékeléséből, melyben Magyarországot ajánlja első helyen a legkedvezőbb ár/érték arány alapján felállított listájában elsősorban amerikai olvasóinak. Érdemes megcélozni a szlovák turistákat is, hiszen Magyarország számukra egyre megfizethetőbb és közel vannak.
Kulcsszerepben a kommunikáció
Ugyanakkor a hazai idegenforgalom újjáélesztésének alapja a szakmai szemléletváltás, amelynek sarokpontja az idegenforgalmi és befektetői célpontok márkázása, vagyis, hogy Magyarországnak és a magyar településeknek vonzó arculatot teremtsünk.
Közhely, hogy fogyasztói döntéseinket a márkák üzenetei, és nem a termék ismerete alapján hozzuk meg. Ez éppúgy igaz az országok, térségek és települések, mint bármelyik boltban megvásárolható termék esetében: akár utazási, akár befektetési, akár letelepedési céllal választunk közöttük. A desztináció marketing ennek ellenére kevesek által ismert módszertan és szolgáltatás Magyarországon. Pedig a desztináció marketing, vagyis egy potenciális turisztikai és befektetési célpontba ágyazott termék márkázása nem luxus, hanem alapvető üzleti stratégiai lépés. A márkázás teremti meg ugyanis az adott hely versenyképességét és elősegíti értékesítését.

Az itthon még gyerekcipőben járó desztináció marketing meghonosítására szervezett Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop célja a szakmai szemléletváltás ösztönzése többnyire nyugat-európai best practice-ek megvitatásával.
Az eseményt az AERA property marketing, valamint a Kohl & Partner, Ausztria piacvezető turisztikai tanácsadó cége közösen szervezi.
A workshop-on a témában leginkább érintett szakemberek járják körbe a desztináció marketing alapjait és aktuális irányait. "A résztvevők működő minták - többek között az osztrák desztináció menedzsment és desztináció marketing iskolapéldái nyomán - értékelhetik, hogy miért érdemes, és miképp lehet hatékonyan márkázni egy hazai települést" - mondta Heribert Gangl, a Kohl & Partner üzletfejlesztési menedzsere.
A szűk szakmai és önkormányzati döntéshozói körnek szervezett egész napos rendezvény lehetőség a tapasztalatcserére, a kapcsolatok megerősítésére és bővítésére, illetve az eseményt támogatók számára a hazai és külföldi szakemberek, valamint a sajtó előtti egyedi bemutatkozásra.
“A jó szakmai kezdeményezések sokat segítenek, hogy a TDM pályázatok sikeresen elnyerjék az EU-s támogatásokat. Az Önkormányzati Minisztérium szívesen odaáll minden ilyen kezdeményezés mellé" - tette hozzá Mányai Roland, az ÖM Turisztikai Stratégiai és Kiemelt Programok Főosztályának vezetője.
Az érdeklődők a http://www.desztinaciomarketing.hu oldalon találhatnak bővebb felvilágosítást.
Időpont: 2009. június 9.
Helyszín: Miskolc, Városháza Díszterem (Városház tér 8.)
Részvételi díj: 28.000 Ft+áfa
(Önkormányzatok esetén a részvételi díj két fő belépőjegyét tartalmazza!)
További információ és jelentkezés:
Katona Kinga
(+36-1) 269-3176
workshop@desztinaciomarketing.hu

(x)
Amazóniai aranyláz: kiút az adósságválságból, pusztulás az őserdőben
Az ország, amit az arany tart vissza az államcsődtől.
Feltárta a szakértő, mi történhet a mai Trump-Putyin találkozón: a legvalószínűbb kimenetel nem túl biztató
Ez lehet a mai elnöki csúcs eredménye.
Kiadták a piros figyelmeztetést: erre készülhet most Magyarország
Előrejelzések és térképek érkeztek.
Hiába erősödik a vámháború hatása, Japán ellenáll
Az elemzőket is meglepték a friss japán makroadatok.
Rakétákkal szórja tele a feszült térséget Amerika, éppen a legnagyobb kihívó partjai közelében
Peking nem vette jó néven.
Eszeveszett drágulás ezeknél az ingatlanoknál: egy év alatt 37%-kal nőttek az árak
A Balatonnál 42% az éves drágulás!
Mi történik, ha kifogyunk a talajvízből?
A talajvíz túlzott kitermelése világszerte súlyos következményekkel jár, de az Egyesült Államokban már a nagyvárosok épületeinek szerkezetén is jól mérhető hatása
Most van csak igazán csúcson a piaci koncentráció
Az elmúlt évek már bőven arról szóltak az amerikai részvénypiacon, hogy pár nagy techcég dominálja az S&P500-at. De igazából az index koncentrációja csak most ért... The post Most van c

Transzferár-adatszolgáltatás: mit lát valójában a NAV az ATP lapokon?
A transzferár-adatszolgáltatás (ATP lapok) bevezetése gyökeresen átalakította a kapcsolt vállalkozások ellenőrzési logikáját. Az eddigi transzferár dokumentációs kötelezettség mellett mos

Aggasztó vélemény az Otthon Start programról
Ritkán szoktam hírekről írni, mert őszintén szólva a napi változásokról írnak eleget a híroldalak. Viszont az Otthon Start hitelprogrammal kapcsolatban szeretnék reagálni pár véleményre, a
Így bukhatod el a támogatást: a projekt jelenléti ív rejtélyei
A támogatott kutatás-fejlesztési projektek egyik legfontosabb, mégis gyakran alábecsült dokumentuma a projekt jelenléti ív, pedig ezen is múlhat a sikeres elszámolás.

A külföldi beruházások és a klímacélok kapcsolata
A zöld-FDI-t vizsgálva már több kutatás megállapította a korrelációt a megújuló energiahordozókba történő befektetések és a klímaváltozás elleni hatékony fellépés között.
Tényleg a mohóság és lobbi miatt ilyen drága egy-egy gyógyszer?
Nehéz megdönteni azt a vélekedést, hogy a gyógyszergyártók mohósága miatt nagyon drága egy-egy gyógyszer ára. A valóság ennél bonyolultabb: a gyártók ugyanis még így kisebb... The post T

Az AI a kor vasútja, csak arányosan kevesebbet költenek rá
A 19. század amerikai vasútépítési láza a busás megtérülésekről és a kor technológiai fejlettségének kiaknázásáról szólt: a tengerentúlon a GDP nagyjából 6 százalékát beletolták


Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
A magyar milliomosok titkai: így lehetsz te is tagja a klubnak
Ismét elkészült a Portfolio Prémium Banki Felmérése.
Döbbenetes új csúcsokon a világ tőzsdéi – Mi jöhet most?
Meddig tarthat a lendület?
Nagyra nőtt a fontos eszköz - Újabb robbanás vagy összeomlás jön?
A bitcoinon túl is lehet élet?
