Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop! (x)
Tények és lehetőségek a hazai turizmus háza táján A válság lefelé tartó spirálba lökte a hazai turizmust. Miközben az ország marketingköltése csökkent, és ezzel együtt erodálódott az országimázs, jelentősen visszaesett a belföldi és a fő küldő országokból érkező idegenforgalmi kereslet: az évi átlagos 20 millió körüli vendégéjszaka idén várhatóan 4 millióval csökken, ami 20 százalékos visszaesést jelent a turizmusban.
Vannak azonban kitörési pontok is ebben a negatív tendenciában. Például előnyt lehet kovácsolni a nemzetközi sajtót bejárt Forbes Magazin értékeléséből, melyben Magyarországot ajánlja első helyen a legkedvezőbb ár/érték arány alapján felállított listájában elsősorban amerikai olvasóinak. Érdemes megcélozni a szlovák turistákat is, hiszen Magyarország számukra egyre megfizethetőbb és közel vannak.
Kulcsszerepben a kommunikáció
Ugyanakkor a hazai idegenforgalom újjáélesztésének alapja a szakmai szemléletváltás, amelynek sarokpontja az idegenforgalmi és befektetői célpontok márkázása, vagyis, hogy Magyarországnak és a magyar településeknek vonzó arculatot teremtsünk.
Közhely, hogy fogyasztói döntéseinket a márkák üzenetei, és nem a termék ismerete alapján hozzuk meg. Ez éppúgy igaz az országok, térségek és települések, mint bármelyik boltban megvásárolható termék esetében: akár utazási, akár befektetési, akár letelepedési céllal választunk közöttük. A desztináció marketing ennek ellenére kevesek által ismert módszertan és szolgáltatás Magyarországon. Pedig a desztináció marketing, vagyis egy potenciális turisztikai és befektetési célpontba ágyazott termék márkázása nem luxus, hanem alapvető üzleti stratégiai lépés. A márkázás teremti meg ugyanis az adott hely versenyképességét és elősegíti értékesítését.

Az itthon még gyerekcipőben járó desztináció marketing meghonosítására szervezett Első Osztrák-Magyar Desztináció Marketing Workshop célja a szakmai szemléletváltás ösztönzése többnyire nyugat-európai best practice-ek megvitatásával.
Az eseményt az AERA property marketing, valamint a Kohl & Partner, Ausztria piacvezető turisztikai tanácsadó cége közösen szervezi.
A workshop-on a témában leginkább érintett szakemberek járják körbe a desztináció marketing alapjait és aktuális irányait. "A résztvevők működő minták - többek között az osztrák desztináció menedzsment és desztináció marketing iskolapéldái nyomán - értékelhetik, hogy miért érdemes, és miképp lehet hatékonyan márkázni egy hazai települést" - mondta Heribert Gangl, a Kohl & Partner üzletfejlesztési menedzsere.
A szűk szakmai és önkormányzati döntéshozói körnek szervezett egész napos rendezvény lehetőség a tapasztalatcserére, a kapcsolatok megerősítésére és bővítésére, illetve az eseményt támogatók számára a hazai és külföldi szakemberek, valamint a sajtó előtti egyedi bemutatkozásra.
“A jó szakmai kezdeményezések sokat segítenek, hogy a TDM pályázatok sikeresen elnyerjék az EU-s támogatásokat. Az Önkormányzati Minisztérium szívesen odaáll minden ilyen kezdeményezés mellé" - tette hozzá Mányai Roland, az ÖM Turisztikai Stratégiai és Kiemelt Programok Főosztályának vezetője.
Az érdeklődők a http://www.desztinaciomarketing.hu oldalon találhatnak bővebb felvilágosítást.
Időpont: 2009. június 9.
Helyszín: Miskolc, Városháza Díszterem (Városház tér 8.)
Részvételi díj: 28.000 Ft+áfa
(Önkormányzatok esetén a részvételi díj két fő belépőjegyét tartalmazza!)
További információ és jelentkezés:
Katona Kinga
(+36-1) 269-3176
workshop@desztinaciomarketing.hu

(x)
Brüsszel nekilát lebontani az EU-t fojtogató szabályait, már segítséget is kértek
Az Európai Bizottság azonnal bevonna mindenkit a fűnyírózásba.
Az IMF szerint sokkal rosszabb a helyzet Ukrajnában, mint gondolták
Könnyen a csőd szélén találhatja magát Kijev.
Véleményt mondott a Kirk-gyilkosságról az elit mesterlövész
Szerinte nem volt profi lövész a gyilkos, de jól felkészült a támadásra.
Átalakítja a debreceni gyárát a CATL
Ezzel rugalmasan tudnak reagálni az autógyártók igényeire.
Hivatalos: megszabadult Magyarország a ragadós száj- és körömfájástól
Több mint 19 ezer állatot érintett.
Öt éven belül úszni tudunk majd a Tiberisben
Már aki tud úszni, és ha teljesül Róma főpolgármesterének a terve.
Mi lesz veled magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
Ingoványos talajon lépked Ursula von der Leyen, kéthavonta jöhetnek az újabb puccskísérletek
Évértékelője után újabb bizalmatlansági indítványokra számíthat a Bizottság elnöke.
Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál
Elérhetőek-e az EU-s zöldítési célok?
Az IRENA 2025 júniusi jelentése átfogó képet ad az EU energiaátállási kilátásairól, szektoronkénti bontásban, valamint ismerteti a dekarbonizáció várható társadalmi és gazdasági hatása
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

100 milliárd forint a magyar vállalkozásoknál
Elértük a 100 milliárdot! - hangzik a hír, de mit takar ez a szám a valóságban? Csak egy újabb számadat, vagy tényleg változást hoz a mindennapokban?

Az egykulcsos szja kelet-európai szokás
A legtöbb európai ország progresszív adórendszert üzemeltet: a fizetendő személyi jövedelemadó arányos a keresettel. A grafikonon a legmagasabb személyi jövedelemadó-kulcsok és a kiegészít

A kötvénypiac csendes forradalma
Sokan temették már a kötvénypiacot az utóbbi évek során, azonban a jelenlegi hozamszintek mellett épp most kínálkozhat kivételes lehetőség a hosszú távban gondolkodó befektetőknek. A mosta
A "hedonisztikus fenntarthatóság" és az innovatív urbanizmus szimbiózisa
A koppenhágai CopenHill egyszerre modern erőmű, városi park és közösségi tér, amely 2021-ben elnyerte az Év Épülete díjat.
GINOP Plusz 2.1.1-24: A visszatérő K+F pályázat nagy fordulatai
Minden idők egyik legnagyobb innovációs pályázati kerete nyílt meg: több mint 106 milliárd forint várja azokat a cégeket, akik mernek nagyot álmodni.



Mi lesz veled magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
Állami tulajdonból a 4iG-hoz kerül a Rába
Bővül a cég védelmi portfóliója.
Testközelből Trump támadása a Harvard ellen
Izgalmas időszak van az Ivy League-es magyar diákok mögött.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.