Prémium

Mennyire fogyasztóbarátak a biztosítók? (x)

Portfolio
A kérdésre a választ hamarosan megkaphatjuk, mivel megjelent Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója 2011 szakmai díjának pályázati felhívása. A díj első alkalommal kerül meghirdetésre, a pályázati kritériumrendszer kialakítói között találjuk a PSZÁF és a MABISZ mellett a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét, valamint az alapító Tetszett Magyar Fogyasztóvédelmi Elégedettségi Monitor Kft-t is.


Mennyire fogyasztóbarátak a biztosítók?
A díj kialakításakor alapvetően két igen fontos cél lebegetett az alapítók szeme előtt: meghatározni, hogy mit jelent fogyasztóbarát biztosítónak lenni, illetve megmutatni a lakosságnak a biztosítók ügyfélbarát, a fogyasztók érdekében hozott lépéseit, intézkedéseit.

A pályázati kiírás szerint a zsűri áttekinti, hogy az

Mennyire fogyasztóbarátak a biztosítók?
adott biztosító milyen hatékonysággal kezeli a hozzá érkezett megkereséseket, panaszokat, s hány alkalommal, milyen súlyú ügyben kapott bírságot a Felügyelet, vagy a Versenyhivatal vizsgálata alapján. Fontos kérdés, hogy milyen átlagos határidővel végzi a kárrendezési eljárást, vagy az elektronikus ügyfélmegkeresések megválaszolását.

A pályázat lelkét mégis az a 10 kifejtendő kérdés adja, melyben a biztosítók bemutathatják, hogy üzletmenetük, tevékenységük különböző területein milyen intézkedéseket hoztak ügyfeleik kényelme, biztonsága, elégedettsége érdekében. A pályázati anyagok tartalmazni fogják a panaszkezelés, a tájékoztató anyagok (és elektronikus felületek) és hirdetések minőségbiztosítása érdekében tett lépéseket, a biztosítási termékeket közvetítők munkájának ellenőrzésére képzésük fejlesztésére fordított energiákat. Egy fogyasztóbarát biztosító kiemelten figyel az anyagi nehézségekkel küzdő ügyfeleire, a hátrányos helyzetűekre, s állandóan figyelemmel követi ügyfelei róla alkotott véleményét, beépítve a tapasztalatokat működésébe is.



Mennyire fogyasztóbarátak a biztosítók?
A díjat elnyerő társaság lesz 2011 Fogyasztóbarát Biztosítója és az ezzel járó címet és emblémát egy évig viselheti. Amennyiben a pályázók közül több kiemelkedő munka érkezik - bizonyítva a biztosítók fogyasztóbarát elköteleződését - a zsűri legfeljebb további két, kiemelkedő pályázatot "Elismerésre méltó fogyasztóbarát tevékenység" címmel jutalmazhat.

Egy fogyasztóbarát díj esetében létfontosságú a szakmai hitelesség, a jól felépített rendszer, a megbízhatóság. Ennek érdekében a díjazás folyamata kétszintű: a feltételrendszert a Kiírók Tanácsa határozza meg, majd az általuk szakmai körökből és fogyasztóvédelmi szakemberekből felkért zsűri dönt a beérkezett pályázatok sorrendjéről.

A pályázati kiírás letölthető a koordináló szerv honlapjáról: http://www.tetszett.hu/szakmai-dijak/132-palyazat i-kiiras-biztosito-szakmai-dij

A pályázat leadási határideje: 2012. március 30.

(x)
RSM Blog

Két éves a bejelentővédelmi törvény

2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Ricardo

Milton Friedman és az MMT

Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i

Sikerklub hazai kkv-nak

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet