Garázscégből épített autókereskedést az egykori válogatott autóversenyző (x)
Az 1980-as években kezdtünk el versenyautókat készíteni, először Zsigulikkal versenyeztünk, azokat tuningoltuk, illetve az abban az időben elérhető nyugati autókat is kezdtünk javítani. Akkor nagyon nehéz volt alkatrészeket beszerezni, azért voltunk jó piaci helyzetben, mert külföldre jártunk versenyezni minden héten. Németországba, Olaszországba, Franciaországba, Svájcba utaztunk, így minden autóhoz volt alkatrész-hozzáférésünk, ellentétben a konkurenciával.
Ebből nőtte ki magát a kereskedés is a későbbiekben?
'89-ben a rendszerváltáskor alapítottuk a Gaál Autóház Kft.-t, akkor már nem versenyeztünk olyan intenzíven, mint korábban. Ennek elsősorban anyagi okai voltak, magyar válogatottként ugyanis korábban nem volt kiadásunk a versenyeken, de önerőből ez hatalmas költséget jelentett volna. Bár '89-től még nem csatlakoztunk az Opel-hálózathoz, már volt Ausztriából garanciajogunk.
A kezdetekben négyen dolgoztunk, és minden szerdán zárva voltunk, akkor mentünk ugyanis alkatrészért Ausztriába. Én is szerelőként kezdtem. Az ügyfelek hozzászoktak, hogy minden típust javítunk: Mercedest, Fordot, Volkswagent. A rendszerváltás után az országba behozott használtautókat javítani kellett, ezekhez tudtunk alkatrészeket szerezni.Az Opelekkel törtek be a magyar piacra?
1993-ban csatlakoztunk az Opel magyarországi részlegéhez. Opel Márkakereskedőként új autók értékesítésével foglalkozunk, valamint márkaszervizünkben garanciális és garancián túli javításokat végzünk. A javítást kiemelném, mert mi tényleg mindent, amit más nem javít meg, megjavítjuk. Ezzel megpróbálunk ügyfeleinknek költségeket csökkenteni.
Nemrégiben hajtottunk végre egy nagyobb beruházást a CIB Bank közreműködésével, új vizsgasort és autódiagnosztikai műhelyt építettünk. Ezenkívül egy új szociális blokkot hoztunk létre, ahol egy olyan ebédlő várja a dolgozókat, ami céges szinten nem megszokott.
Karosszéria üzemünket felszereltük a legújabb hegesztő- és forrasztó gépekkel, ezáltal a karosszéria lakatos szakmában jelen pillanatban a csúcstechnológiát képviseljük. Természetesen a fényező műhelyünket is erre a szintre emeltük. Csak környezetbarát anyagokat használunk. A környezetbarát anyagok használata nagyobb odafigyelést igényel, de kollégáink tanfolyamokon jól elsajátították a technikát.Hányan dolgoztak akkor és hányan most a cégnél?
Igazi családi vállalkozás vagyunk. A pénzügyekért a feleségem a felelős, ő intézi a hosszútávú beruházásokat. A legtakarékosabban igyekszünk minden költségre odafigyelni. A munkáját még két könyvelő hölgy segíti. Fiúnk, Ádám a munkafelvételen dolgozik, de mellette a családi mentalitást követve, ha kell autómentőbe ül, vagy akár a raktárban áll helyt. Itt jegyezném meg, hogy ő ül már a versenyautóban is, és viszi tovább a család autósportban elért hírnevét.
Lányunk Erika pedig az értékesítést irányítja. Erika tartja a németországi partnerünkkel a Mechatronik GmBh-val a kapcsolatot. Felelégemmel együtt szervezik a napi munkát. Összesen jelenleg 34-en vagyunk, és csapatunkat 10 tanuló bővíti, akikkel a szakmát próbáljuk megszerettetni és az idősebb kollégák szakmai tudását átadni.
Hogyan oszlanak meg a bevételek a különböző üzletágak között?
Évente 120-125 új autót adunk el, nagy részüket a CIB Lízing finanszírozásával. Népszerűsíteni kell ezt a finanszírozási formát, mert ha a vásárló utánaszámol, egy új autó törlesztőrészlete, nem magasabb mint egy használt autó javítása. De mi mindig a javításban voltunk erősebbek. Nagyon közel vagyunk Pesthez, a pestiek árpolitikájával nem tudunk versenyezni.
Általában akinek mi autót adunk el, azok régi ügyfeleink. Ez generációkon keresztül megy és van, akinek már az unokája vesz nálunk autót. Mi nagyon családcentrikusak vagyunk, nincs flotta, a magánemberekből élünk és abból, hogy amit a többiek nem javítanak meg, azt mi megjavítjuk.
Hogy érzi, beindult az újautó-piac?
Amíg ilyen sok használt autót hoznak be az országba, mint most, addig sosem fog beindulni az újautó-piac úgy, ahogy korábban ment.
Nagyon sok műszakilag lepusztult, sok kilométert futott autó jár az utakon. Ha egy német autókereskedésben megveszem, behozom az autót becsületesen, kifizetem az áfát, a költségeket, soha nem tudom eladni nyereségesen. Az autók nincsenek olyan jó műszaki állapotban, mint ahogy állítják, és a kilométeróra is érdekes adatokat mutatnak, mire ideér az autó Magyarországra.
Ezeknek az autóknak az üzemeltetése rengeteg rejtett költséget hoz magával a nagy kilométer futások miatt. Ha józanul gondolkodunk, a használt autóért kifizetünk 1,5 vagy 2 millió forintot, és utána nem győzünk rákölteni. Míg egy új autóba 1,5 vagy 2 millió forinttal beszállunk, amire 4 év garancia van, plusz kiegészítő garanciák. A mostani korrekt pénzügyi konstrukciók mellett nyugodtan lehet vállalni a hitelt, mert a hitellel egy megbízható autót tudunk használni, amire egész Európában garancia van, és nem kell rettegni a nem várt kiadásoktól.Említette, hogy veteránautókkal is foglalkoznak, mekkora üzlet van ebben?
A lakatosüzemben jelentkező hullámvölgyeket töltjük ki vele, igy tudjuk a folyamatos munkát biztosítani. A Mechatronikkal kötött partnerségen keresztül foglalkozunk veterán autókkal, mi készítjük nekik a karosszériákat. Ezek csak Mercedesek, 99 százalékban kész karosszériát gyártunk. Később derül ki, hogy ebbe eredeti veteránmotor kerül vagy új motor. A Mechatronik többek között arról híres Németországban, hogy új technikát épít a régi karosszériába. Mégpedig úgy, hogy kívülről nem mondja meg senki, hogy az autóban új technika van, csak amikor beindul a motor, akkor lehet hallani, hogy nem úgy jár, mint egy régi.
A válság idején is segített, hogy veteránautókkal is foglalkoznak?
Külföldön a veteránt nem érintette a válság, még emelkedett is a kereslet irántuk, mert a németek jó befektetésnek tartják a veteránautót. Ha jó veteránautót vesz, jó márkát választ, akkor a befektetése minden esetben jó megtakarításnak bizonyul.
Ha ilyen jó befektetés, és amúgy is ezzel foglalkozik, biztosan van veterán autója. Melyik a kedvence?
A legrégebbi autónk egy 1963-as Pagoda, családunk kedvence egy 1969-es Opel GT. A gyerekeink előszeretettel használják veterán versenyeken és sokat szerepel Opel reklámként.
Szétszedik a kínaiak vadászgépgyilkos PL-15E csúcsrakétáját, sokakat érdekelhet, mit találnak benne
Amerika is sorban állhat az adatokért.
Megjött a válasz Oroszországból: reagált a Kreml a NATO ultimátumára
Megjött a reakció Moszkvából.
Ázsiai hatalommal épít digitális birodalmat az EU
Teljesen összefonódhatnak a két fél rendszerei.
Itt a lista: ezekkel a részvényekkel lehet most sok pénzt csinálni a profik szerint
A Goldman Sachs elemzői szerint van 10 részvény, ami nagyot nyerhet a vámalkun.
Jöhetnek a tárgyalások, de lesz-e tűzszünet? – Híreink az ukrajnai háborúról hétfőn
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Gyengül a forint - Mégis mi történik?
A vámháború feszültségei enyhülnek, de a forintnak ez nem kedvez. Elmondjuk, miért.
Újra szaldó a napelemeknél?
A Magyar Közlönyben jelent meg három napja az Alkotmánybíróság határozata, miszerint alaptörvény-ellenes a napelemes...
491 milliárd forintos energialöket: tarol a Jedlik Ányos Program
2025-ben a hazai energetikai fejlesztések soha nem látott mértékű támogatást kapnak.
Egyre kínosabb lehetőségek közül kell választani az USA államadóssága miatt
Az Egyesült Államok reálgazdaságának és részvénypiacának tartós szárnyalása az elmúlt másfél évtizedben nagyrészt...
Buffett 30 évig alázta a piacot, aztán csak hozta, akkor nem ő a legnagyobb?
- Miután nyugdíjba megy, sosem lesz hasonló, Buffett 60 éven keresztül évi 20 (!) százalékot hozott, a piaci átlag...
Marathon Digital Holdings - kereskedés
Február 11-én vásároltam a mostani csomagom első adagját, szerintem három hónapig még sosem tartottam a MARA-t...
Beszámolókészítés: mire érdemes figyelni az év végi záráskor?
A beszámolókészítés a vállalati könyvelés egyik legösszetettebb, évente ismétlődő feladata. Az éves pénzügyi...
Balásy Zsolt: Leérvelni a populistát
Tegyük fel, hogy egy amerikai cég importál egy láda juharszirupot Kanadából, amiből boldog amerikai nagymamák, szép...
A mester és a vállalkozó dilemmája
Feszült a viszony a világot jobbá tevő újítások két főszereplője, a tehetséggel érvényesülő mester és...
Az osztalék portfólióm - 2025. április
Kicsit megkésve, de itt vannak az áprilisi adatok. VáltozásokNem adtam és vettem semmit.Osztalékok: MO, T.Osztalékhozam...


- Megrettent Amerika az üres polcoktól - Hamarosan nagy bejelentések jönnek a vámháborúban
- Kihúzzák a szőnyeget a magyar szankciós vétók alól
- Pápaválasztás 2025: Elhangzott a habemus papam, az új pápa: XIV. Leó, Robert Francis Prevost bíboros
- Megszólalt a szakértő: hónapokon belül 30 ezer forint lesz az OTP
- Bejelentették Brüsszelben: megkerülik Magyarországot, teljesen leválik az orosz olajról és gázról az EU!
Ingatlanpiaci elemző
Pannonhalmi főapát: komoly egyetértés lehetett a bíborosok között
Nagyon gyorsan döntött a konklávé.
Jó menedék az agrárrészvény? Ha minden zuhan, ez lehet a megoldás
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.
Bod Péter Ákos: mik a GDP-csökkenés tanulságai?
Mi áll a GDP-csökkenés mögött?
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.
Sikeres befektető online tanfolyam
Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.