Garázscégből épített autókereskedést az egykori válogatott autóversenyző (x)
Az 1980-as években kezdtünk el versenyautókat készíteni, először Zsigulikkal versenyeztünk, azokat tuningoltuk, illetve az abban az időben elérhető nyugati autókat is kezdtünk javítani. Akkor nagyon nehéz volt alkatrészeket beszerezni, azért voltunk jó piaci helyzetben, mert külföldre jártunk versenyezni minden héten. Németországba, Olaszországba, Franciaországba, Svájcba utaztunk, így minden autóhoz volt alkatrész-hozzáférésünk, ellentétben a konkurenciával.
Ebből nőtte ki magát a kereskedés is a későbbiekben?
'89-ben a rendszerváltáskor alapítottuk a Gaál Autóház Kft.-t, akkor már nem versenyeztünk olyan intenzíven, mint korábban. Ennek elsősorban anyagi okai voltak, magyar válogatottként ugyanis korábban nem volt kiadásunk a versenyeken, de önerőből ez hatalmas költséget jelentett volna. Bár '89-től még nem csatlakoztunk az Opel-hálózathoz, már volt Ausztriából garanciajogunk.
A kezdetekben négyen dolgoztunk, és minden szerdán zárva voltunk, akkor mentünk ugyanis alkatrészért Ausztriába. Én is szerelőként kezdtem. Az ügyfelek hozzászoktak, hogy minden típust javítunk: Mercedest, Fordot, Volkswagent. A rendszerváltás után az országba behozott használtautókat javítani kellett, ezekhez tudtunk alkatrészeket szerezni.Az Opelekkel törtek be a magyar piacra?
1993-ban csatlakoztunk az Opel magyarországi részlegéhez. Opel Márkakereskedőként új autók értékesítésével foglalkozunk, valamint márkaszervizünkben garanciális és garancián túli javításokat végzünk. A javítást kiemelném, mert mi tényleg mindent, amit más nem javít meg, megjavítjuk. Ezzel megpróbálunk ügyfeleinknek költségeket csökkenteni.
Nemrégiben hajtottunk végre egy nagyobb beruházást a CIB Bank közreműködésével, új vizsgasort és autódiagnosztikai műhelyt építettünk. Ezenkívül egy új szociális blokkot hoztunk létre, ahol egy olyan ebédlő várja a dolgozókat, ami céges szinten nem megszokott.
Karosszéria üzemünket felszereltük a legújabb hegesztő- és forrasztó gépekkel, ezáltal a karosszéria lakatos szakmában jelen pillanatban a csúcstechnológiát képviseljük. Természetesen a fényező műhelyünket is erre a szintre emeltük. Csak környezetbarát anyagokat használunk. A környezetbarát anyagok használata nagyobb odafigyelést igényel, de kollégáink tanfolyamokon jól elsajátították a technikát.Hányan dolgoztak akkor és hányan most a cégnél?
Igazi családi vállalkozás vagyunk. A pénzügyekért a feleségem a felelős, ő intézi a hosszútávú beruházásokat. A legtakarékosabban igyekszünk minden költségre odafigyelni. A munkáját még két könyvelő hölgy segíti. Fiúnk, Ádám a munkafelvételen dolgozik, de mellette a családi mentalitást követve, ha kell autómentőbe ül, vagy akár a raktárban áll helyt. Itt jegyezném meg, hogy ő ül már a versenyautóban is, és viszi tovább a család autósportban elért hírnevét.
Lányunk Erika pedig az értékesítést irányítja. Erika tartja a németországi partnerünkkel a Mechatronik GmBh-val a kapcsolatot. Felelégemmel együtt szervezik a napi munkát. Összesen jelenleg 34-en vagyunk, és csapatunkat 10 tanuló bővíti, akikkel a szakmát próbáljuk megszerettetni és az idősebb kollégák szakmai tudását átadni.
Hogyan oszlanak meg a bevételek a különböző üzletágak között?
Évente 120-125 új autót adunk el, nagy részüket a CIB Lízing finanszírozásával. Népszerűsíteni kell ezt a finanszírozási formát, mert ha a vásárló utánaszámol, egy új autó törlesztőrészlete, nem magasabb mint egy használt autó javítása. De mi mindig a javításban voltunk erősebbek. Nagyon közel vagyunk Pesthez, a pestiek árpolitikájával nem tudunk versenyezni.
Általában akinek mi autót adunk el, azok régi ügyfeleink. Ez generációkon keresztül megy és van, akinek már az unokája vesz nálunk autót. Mi nagyon családcentrikusak vagyunk, nincs flotta, a magánemberekből élünk és abból, hogy amit a többiek nem javítanak meg, azt mi megjavítjuk.
Hogy érzi, beindult az újautó-piac?
Amíg ilyen sok használt autót hoznak be az országba, mint most, addig sosem fog beindulni az újautó-piac úgy, ahogy korábban ment.
Nagyon sok műszakilag lepusztult, sok kilométert futott autó jár az utakon. Ha egy német autókereskedésben megveszem, behozom az autót becsületesen, kifizetem az áfát, a költségeket, soha nem tudom eladni nyereségesen. Az autók nincsenek olyan jó műszaki állapotban, mint ahogy állítják, és a kilométeróra is érdekes adatokat mutatnak, mire ideér az autó Magyarországra.
Ezeknek az autóknak az üzemeltetése rengeteg rejtett költséget hoz magával a nagy kilométer futások miatt. Ha józanul gondolkodunk, a használt autóért kifizetünk 1,5 vagy 2 millió forintot, és utána nem győzünk rákölteni. Míg egy új autóba 1,5 vagy 2 millió forinttal beszállunk, amire 4 év garancia van, plusz kiegészítő garanciák. A mostani korrekt pénzügyi konstrukciók mellett nyugodtan lehet vállalni a hitelt, mert a hitellel egy megbízható autót tudunk használni, amire egész Európában garancia van, és nem kell rettegni a nem várt kiadásoktól.Említette, hogy veteránautókkal is foglalkoznak, mekkora üzlet van ebben?
A lakatosüzemben jelentkező hullámvölgyeket töltjük ki vele, igy tudjuk a folyamatos munkát biztosítani. A Mechatronikkal kötött partnerségen keresztül foglalkozunk veterán autókkal, mi készítjük nekik a karosszériákat. Ezek csak Mercedesek, 99 százalékban kész karosszériát gyártunk. Később derül ki, hogy ebbe eredeti veteránmotor kerül vagy új motor. A Mechatronik többek között arról híres Németországban, hogy új technikát épít a régi karosszériába. Mégpedig úgy, hogy kívülről nem mondja meg senki, hogy az autóban új technika van, csak amikor beindul a motor, akkor lehet hallani, hogy nem úgy jár, mint egy régi.
A válság idején is segített, hogy veteránautókkal is foglalkoznak?
Külföldön a veteránt nem érintette a válság, még emelkedett is a kereslet irántuk, mert a németek jó befektetésnek tartják a veteránautót. Ha jó veteránautót vesz, jó márkát választ, akkor a befektetése minden esetben jó megtakarításnak bizonyul.
Ha ilyen jó befektetés, és amúgy is ezzel foglalkozik, biztosan van veterán autója. Melyik a kedvence?
A legrégebbi autónk egy 1963-as Pagoda, családunk kedvence egy 1969-es Opel GT. A gyerekeink előszeretettel használják veterán versenyeken és sokat szerepel Opel reklámként.
Bezzeg a görögök, hitelminősítői dicséretet kaptak
Hihetetlen átalakulás, ez a görög gazdasági csoda.
Súlyos kijelentés érkezett a vállalkozóktól: alig 10 százalékkal nőhet a minimálbér
A szociális hozzájárulási adó csökkentése sem lesz elég a nagyobb béremeléshez.
Hihetetlen botrány az USA-ban: a Hamász terroristája lóvá tette a titkosszolgálatokat, és letelepedett Oklahomában
A férfi a vízumkérelmében nem vallotta be, hogy terrorista.
Veszélyben az amerikai nukleáris biztonság: kulcsfontosságú szakembereket küldenek szabadságra
A kormányzati leállás az ok.
Váratlan bejelentés: András herceg lemond minden címéről
A botrányok nyomán hozta meg döntését.
Megszólalt az EU bővítéséről Magyarország szomszédja – ezeket az országokat látná szívesen
Magára is haragította az egyik érintettet.
Orbán Viktor a kórházi WC-papírral kapcsolatban hozott határozatot
Megjelent a Magyar Közlönyben.
Egyre nehezebb TAO-felajánlással élni
Hosszú évek óta hatékonyan működött Magyarországon az a rendszer, amely lehetővé tette, hogy a gazdasági társaságok társasági adójuk egy részének felajánlásával támogassák a látván

Marathon Digital Holdings - kereskedés
Szerdán eladtam a csomagom felét 23 dolláron, ez kb. 60% hozamot jelent. Azóta esik, a maradék hozama már 40% alá ment. Volt előtte pár hír, miszerint már több mint 50 ezer bitcoinja van a
Első lakásvásárlás 2025-ben? Ezekre készülj fel!
Az Otthon Startnak köszönhetően sokan jutnak hozzá első lakásukhoz. A lakásvásárlás folyamata azonban nem egyszerű feladat, és a hiteligénylés és a papírmunka útvesztője is ijesztőnek t
Zsiday Afrikában (HOLD After Hours)
Az e heti vendég Zsiday Viktor, jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Pod

Maradt a befektetési fokozat: az S&P nem változtatta Magyarország besorolását
Az S&P péntek este (2025.10.10.) nem változtatott Magyarország szuverén adósbesorolásán: maradt a BBB-, negatív kilátással. Külön részletes értékelést ezúttal nem adtak ki. Regős Gá
Hogyan lesz a zöld megawattból megbízható kilowattóra?
A megújuló energiaforrás alapú villamosenergiatermelés önmagában nem garantál biztos ellátást, és ez nem csupán az időjárástól függő termelők természetén múlik,
Sokkoló: nőttek az árak az otthonstart hatására, de van, akinek jobb lett
Mindenki, aki nem a propaganda által festett alternatív valóságban él, pontosan tudhatta, hogy az Otthonstart program által tüzelt keresleti sokk növekedést eredményez az ingatlanpiacon. Ha valak
Zsiday Viktor: Nem lehetetlen egy komoly hozamcsökkenés Magyarországon
A hazai hosszú állampapírok elmúlt egy, öt vagy akár tízéves hozama elég kiábrándító, emiatt nem is nagyon fektet ebbe a hazai lakosság, pedig ha jól... The post Zsiday Viktor: Nem lehetetle


Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Budapestre jön Trump és Putyin: ennél nagyobb realitása még nem volt a békének
Bár maradtak még kérdőjelek.
A garantált veszteség
Feltörhetetlen pénztárcák, elvesztett tízmilliók, fiktív kriptodevizák – új évaddal folytatódik a Préda
Egészen váratlan ajándék készül a nyugdíjasoknak - Ebbe beleremeg a költségvetés
Milyen hatásai lesznek a 14. havi nyugdíjnak?
