Garázscégből épített autókereskedést az egykori válogatott autóversenyző (x)
Az 1980-as években kezdtünk el versenyautókat készíteni, először Zsigulikkal versenyeztünk, azokat tuningoltuk, illetve az abban az időben elérhető nyugati autókat is kezdtünk javítani. Akkor nagyon nehéz volt alkatrészeket beszerezni, azért voltunk jó piaci helyzetben, mert külföldre jártunk versenyezni minden héten. Németországba, Olaszországba, Franciaországba, Svájcba utaztunk, így minden autóhoz volt alkatrész-hozzáférésünk, ellentétben a konkurenciával.
Ebből nőtte ki magát a kereskedés is a későbbiekben?
'89-ben a rendszerváltáskor alapítottuk a Gaál Autóház Kft.-t, akkor már nem versenyeztünk olyan intenzíven, mint korábban. Ennek elsősorban anyagi okai voltak, magyar válogatottként ugyanis korábban nem volt kiadásunk a versenyeken, de önerőből ez hatalmas költséget jelentett volna. Bár '89-től még nem csatlakoztunk az Opel-hálózathoz, már volt Ausztriából garanciajogunk.
A kezdetekben négyen dolgoztunk, és minden szerdán zárva voltunk, akkor mentünk ugyanis alkatrészért Ausztriába. Én is szerelőként kezdtem. Az ügyfelek hozzászoktak, hogy minden típust javítunk: Mercedest, Fordot, Volkswagent. A rendszerváltás után az országba behozott használtautókat javítani kellett, ezekhez tudtunk alkatrészeket szerezni.Az Opelekkel törtek be a magyar piacra?
1993-ban csatlakoztunk az Opel magyarországi részlegéhez. Opel Márkakereskedőként új autók értékesítésével foglalkozunk, valamint márkaszervizünkben garanciális és garancián túli javításokat végzünk. A javítást kiemelném, mert mi tényleg mindent, amit más nem javít meg, megjavítjuk. Ezzel megpróbálunk ügyfeleinknek költségeket csökkenteni.
Nemrégiben hajtottunk végre egy nagyobb beruházást a CIB Bank közreműködésével, új vizsgasort és autódiagnosztikai műhelyt építettünk. Ezenkívül egy új szociális blokkot hoztunk létre, ahol egy olyan ebédlő várja a dolgozókat, ami céges szinten nem megszokott.
Karosszéria üzemünket felszereltük a legújabb hegesztő- és forrasztó gépekkel, ezáltal a karosszéria lakatos szakmában jelen pillanatban a csúcstechnológiát képviseljük. Természetesen a fényező műhelyünket is erre a szintre emeltük. Csak környezetbarát anyagokat használunk. A környezetbarát anyagok használata nagyobb odafigyelést igényel, de kollégáink tanfolyamokon jól elsajátították a technikát.Hányan dolgoztak akkor és hányan most a cégnél?
Igazi családi vállalkozás vagyunk. A pénzügyekért a feleségem a felelős, ő intézi a hosszútávú beruházásokat. A legtakarékosabban igyekszünk minden költségre odafigyelni. A munkáját még két könyvelő hölgy segíti. Fiúnk, Ádám a munkafelvételen dolgozik, de mellette a családi mentalitást követve, ha kell autómentőbe ül, vagy akár a raktárban áll helyt. Itt jegyezném meg, hogy ő ül már a versenyautóban is, és viszi tovább a család autósportban elért hírnevét.
Lányunk Erika pedig az értékesítést irányítja. Erika tartja a németországi partnerünkkel a Mechatronik GmBh-val a kapcsolatot. Felelégemmel együtt szervezik a napi munkát. Összesen jelenleg 34-en vagyunk, és csapatunkat 10 tanuló bővíti, akikkel a szakmát próbáljuk megszerettetni és az idősebb kollégák szakmai tudását átadni.
Hogyan oszlanak meg a bevételek a különböző üzletágak között?
Évente 120-125 új autót adunk el, nagy részüket a CIB Lízing finanszírozásával. Népszerűsíteni kell ezt a finanszírozási formát, mert ha a vásárló utánaszámol, egy új autó törlesztőrészlete, nem magasabb mint egy használt autó javítása. De mi mindig a javításban voltunk erősebbek. Nagyon közel vagyunk Pesthez, a pestiek árpolitikájával nem tudunk versenyezni.
Általában akinek mi autót adunk el, azok régi ügyfeleink. Ez generációkon keresztül megy és van, akinek már az unokája vesz nálunk autót. Mi nagyon családcentrikusak vagyunk, nincs flotta, a magánemberekből élünk és abból, hogy amit a többiek nem javítanak meg, azt mi megjavítjuk.
Hogy érzi, beindult az újautó-piac?
Amíg ilyen sok használt autót hoznak be az országba, mint most, addig sosem fog beindulni az újautó-piac úgy, ahogy korábban ment.
Nagyon sok műszakilag lepusztult, sok kilométert futott autó jár az utakon. Ha egy német autókereskedésben megveszem, behozom az autót becsületesen, kifizetem az áfát, a költségeket, soha nem tudom eladni nyereségesen. Az autók nincsenek olyan jó műszaki állapotban, mint ahogy állítják, és a kilométeróra is érdekes adatokat mutatnak, mire ideér az autó Magyarországra.
Ezeknek az autóknak az üzemeltetése rengeteg rejtett költséget hoz magával a nagy kilométer futások miatt. Ha józanul gondolkodunk, a használt autóért kifizetünk 1,5 vagy 2 millió forintot, és utána nem győzünk rákölteni. Míg egy új autóba 1,5 vagy 2 millió forinttal beszállunk, amire 4 év garancia van, plusz kiegészítő garanciák. A mostani korrekt pénzügyi konstrukciók mellett nyugodtan lehet vállalni a hitelt, mert a hitellel egy megbízható autót tudunk használni, amire egész Európában garancia van, és nem kell rettegni a nem várt kiadásoktól.Említette, hogy veteránautókkal is foglalkoznak, mekkora üzlet van ebben?
A lakatosüzemben jelentkező hullámvölgyeket töltjük ki vele, igy tudjuk a folyamatos munkát biztosítani. A Mechatronikkal kötött partnerségen keresztül foglalkozunk veterán autókkal, mi készítjük nekik a karosszériákat. Ezek csak Mercedesek, 99 százalékban kész karosszériát gyártunk. Később derül ki, hogy ebbe eredeti veteránmotor kerül vagy új motor. A Mechatronik többek között arról híres Németországban, hogy új technikát épít a régi karosszériába. Mégpedig úgy, hogy kívülről nem mondja meg senki, hogy az autóban új technika van, csak amikor beindul a motor, akkor lehet hallani, hogy nem úgy jár, mint egy régi.
A válság idején is segített, hogy veteránautókkal is foglalkoznak?
Külföldön a veteránt nem érintette a válság, még emelkedett is a kereslet irántuk, mert a németek jó befektetésnek tartják a veteránautót. Ha jó veteránautót vesz, jó márkát választ, akkor a befektetése minden esetben jó megtakarításnak bizonyul.
Ha ilyen jó befektetés, és amúgy is ezzel foglalkozik, biztosan van veterán autója. Melyik a kedvence?
A legrégebbi autónk egy 1963-as Pagoda, családunk kedvence egy 1969-es Opel GT. A gyerekeink előszeretettel használják veterán versenyeken és sokat szerepel Opel reklámként.
Győzött Trump és a kriptolobbi: elfogadták Amerikában a stablecoinok új szabályozását
Ez lesz az első ilyen szövetségi szintű törvény.
Arab technológiai óriással kötött stratégiai védelmi ipari együttműködést a 4iG leánycége
Három megállapodás is született a felek között.
"Szuperüzletre" készül Zelenszkij Trumppal, Ukrajnától kaphat drónokat Amerika
Más országokkal is tárgyal az ukrán vezetés.
Az Orbán-kormány gazdaságpolitikáját bírálta, és egy új bankvásárlást is belengetett Csányi Péter
Szerinte öt éven belül be kellene vezetnünk az eurót.
Együttműködési megállapodást kötött a 4iG az Egyesült Arab Emírségek két vezető cégével
Az egyik a Yettel anyacégének a többségi tulajdonosa.
Target Corporation - elemzés
2022-ben vettem belőle 165-ön, leginkább kereskedési céllal, de osztalékot is fizetett, ha nem is sokat. 2024-ben adtam el kis bukóban. Most megint a szemem elé került, a Top10-es listám hetedikj
G20-csoport: úton a szén-dioxid-mentes áramtermelés felé
Technológiai trendek, kihívások és szakpolitikai irányok az IEA 2025-ös jelentése alapján.
A szegényeket nem, de az adófizetőket az út szélén hagyják
Sokan találkozhattak már olyan, Amerikából származó videókkal, ahol kórházi betegek mutogatják a forintban akár több tíz millióra rúgó számlájukat. Erre a magyar "ingyenes" közegészs
Nulla kamat, nulla önerő - és mégis működhet?
A GINOP Plusz új forgóeszköz hitele lehet a 2025-ös év legpraktikusabb KKV finanszírozása.
A TB kiskönyv múltja, jelene és digitális jövője
A magyar társadalombiztosítási rendszer egyik ikonikus, papíralapú dokumentuma, a köznyelvben csak TB kiskönyvként ismert igazolvány hamarosan digitális formában él tovább. Bár sok munkáltat
Egészségpénztári adókedvezmény lakáshiteleseknek: új lehetőség azonnali törlesztésre
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Egészségpénztári adókedvezmény lakáshiteleseknek: új lehetőség azonnali törlesztésre Jelentős könnyítést fogadott el az Országgyűlés a laká
Így harcol a sok turistával Barcelona és Dubrovnik
Amennyire jövedelmező ágazat a turizmus, akkora problémát okoz, ha elburjánzik: Barcelona vagy Dubrovnik bőven tudna mesélni, mivel jár a túlturizmus. A népszerű lokációknak mind megvan... Th
A születés időzítése: amikor a focista apa a naptárhoz nyúl
A sportban és az oktatásban is régóta ismert jelenség, hogy az év elején született gyerekek előnyben vannak az év végén születettekkel szemben. Miért ne időzítenénk gyerekeink születésé

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Egyre többet tudunk az Otthon Start hitelről: kik lesznek az igazi nyertesek?
A Kormányinfón Gulyás Gergely igyekezett tisztázni a félreértéseket.
Drámai változások zajlanak Európában, ennek mindenki megissza a levét
Komoly döntések előtt állunk: 8,5 milliárd ember ellátása és a bolygó jövője a tét.
Tíz év alatt a magyar gazdagok végre felzárkóztak az EU-hoz
Hogyan oszlott el az elmúlt évek vagyongyarapodása a magyar háztartások között?
