Digitális ugrás a csomagolástechnikában: új dimenziót nyit a Dunapack (x)
Prémium

Digitális ugrás a csomagolástechnikában: új dimenziót nyit a Dunapack (x)

PR cikk
Digitális térben válik közösségi élménnyé a tervezés folyamata.

A Dunapack Packaging új szintre emeli az ügyfél-együttműködésen alapuló csomagolásfejlesztést: elindította Digitális Csomagolásfejlesztés szolgáltatását, amelynek központi eleme a dunavarsányi telephelyen létrehozott, speciálisan felszerelt Innovációs Szoba, és a DIVE (Dunapack's Innovative Virtual Environment) szoftvercsomag.

Az új fejlesztés célja, hogy ügyfeleivel már a kezdetektől szorosan együttműködve a csomagolásfejlesztés folyamatát gyorsabbá, hatékonyabbá és adatvezéreltté tegye – modern, digitális eszközökkel támogatva az ötlettől a megvalósításig vezető utat. A Dunapack Packaging saját fejlesztésű szoftvermegoldása az extended reality (XR) technológiákat ötvözi 3D szkennerrel, interaktív digitális fehértáblával, videókonferenciával és tabletekkel. Az így létrejött tér a valós és a virtuális környezetet ötvözve működik, és ideális platformot biztosít a közös gondolkodáshoz – személyesen és online egyaránt.

vlcsnap-2025-03-12-11h20m53s042

A DIVE rendszerben a vállalat tervezői digitális másolatot (digital twin) készítenek az ügyfél termékéről, amelyhez különböző csomagolási koncepciókat lehet gyorsan szimulálni. Ezek a megoldások valósághű környezetben jelennek meg, így például bolti polcokon is vizualizálhatók és összehasonlíthatók – mindezt a fizikai prototípusok gyártása előtt.

A technológia több szinten támogatja az ügyfelek döntéshozatalát:

  • Kiterjesztett valóság (AR): a csomagolási koncepciók valós környezetbe – például üzletekbe vagy gyártósorokra – illeszthetők, így már a fejlesztés korai szakaszában vizsgálható annak megjelenése és illeszkedése.
  • Virtuális valóság (VR): teljesen immerzív bolti élményt nyújt, amelyben az ügyfelek a polcok között „sétálva” értékelhetik a csomagolás láthatóságát és vonzerejét.
  • Kevert valóság (MR): lehetővé teszi, hogy a Dunapack és az ügyfél közösen, valós időben dolgozzon a csomagolási terveken – akár különböző földrajzi helyszínekről.
  • Heatmap-funkció: megmutatja, hogy a csomagolás mely elemei, vagy mely dizájn-koncepciók vonzzák leginkább a figyelmet – így támogatva a mérhető, adatvezérelt döntéseket.

A DIVE nemcsak egy technológiai újítás, hanem egy újfajta párbeszéd kezdete is ügyfeleinkkel. Célunk, hogy a csomagolásfejlesztés már a tervezési fázisban is gyors, látványos és megalapozott döntésekhez vezessen – közösen gondolkodva, közösen alkotva”

– mondta el Szőnyi Zoltán értékesítési igazgató.

A rendszer első körben valós ügyfélprojektek támogatására indul, amelyek tapasztalatai alapján a Dunapack tovább finomítja a megoldást. A vállalat célja, hogy a fejlesztést közösen formálja ügyfeleivel, és hosszabb távon bevonja a vezető kereskedelmi láncokat is. Ennek eredményeként egy olyan közös digitális tér jöhet létre, ahol valós bolti környezetek és termékelhelyezések is szimulálhatók, ezzel is segítve az iparági szereplők közötti hatékonyabb együttműködést.

Digitális csomagolásfejlesztés - Dunapack Packaging

(x)

Holdblog

New York, te kommunista...

Világvége, összeomlás, Szovjetunió - ez vár New Yorkra a republikánusok szerint, ha a demokrata Zohran Mamdani lenne a város polgármestere. De tényleg bibliai méretű pusztulás... The post New

Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet