Globális márka lett a Das WeltAuto
A Weltauto hazai sikertörténete rövid időn belül kézzelfogható volt: míg az első évben mindössze 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, addig 2007-ben a fokozatos növekedés következtében már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt. Ezután csökkenni kezdett e szám, s az utóbbi időszakban 40 körül stabilizálódott. Hasonló ívet írt le az értékesítési mutató is: a hálózat a legtöbb üzletkötését 2007-ben 11 345 autóval realizálta, míg azóta évente 6500 körül alakul az éves darabszám. Így a teljes volumen már megközelítette a 70 000 értékesítést.
Az elmúlt 13 évben jelentős használt autó piaci tapasztalatokra tett szert a márka, s a jól tervezett, racionális, kiszámítható tevékenységnek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően kisebb megingások nélkül az egyetlen országos hálózattal rendelkező szereplője maradt a Weltauto a hazai piacnak. A siker nem volt egyedülálló, a Porsche Holding más országaiban is jelentős piaci részesedést ért el a márka. A 2012-es év végére azonban fordulópontjához érkezett a Weltauto élete. Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a Porsche Holding-ot érzékelhető volt, hogy a német anyacég szeretné a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. E törekvések végül 2013-ra racionalizálódtak: ettől az évtől kezdve új arculattal, ám a megszokott minőségi szolgáltatásokkal, Das WeltAuto néven a márka már a Volkswagen Csoport teljes hálózatában áll az ügyfelek rendelkezésére. Az előzetes ütemezésnek megfelelően az ősz beköszöntével az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve, Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használtautókat.
Ennek köszönhetően több ütemben a magyarországi hálózat is teljesen átalakult, s már itthon is az új arculat várja a szalonba betérőket. A szolgáltatásokban azonban nem lesz változás, továbbra is a jó minőségű, garanciális értékesítés lesz a hangsúlyos a márkakereskedéseknél. "A Volkswagen Csoport vezetősége által támasztott feltételek a korábbiaknál jóval szigorúbbak voltak, melyek a telephely kialakítástól kezdve, a számítástechnikai rendszeren át az autókészlet méretéig és minőségéig mindenre kitértek. Az átállás előtt a hazai márkakereskedések hosszas auditáláson mentek keresztül, s a partnerség feltétele az volt, hogy az összes minőségi elvárást teljesítsék. Örömmel vettük tudomásul, hogy a hálózatunk nagy százaléka meg tudott felelni az auditon, s minimális lemorzsolódás mellett új partnerek is megjelentek a palettán - így 38 telephellyel tartani tudtuk a korábbi kereskedői számot" - számolt be az átállás tapasztalatairól Horváth Zoltán, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Az eladási statisztikák azt mutatják, hogy az első nyolc hónap során a hazai piaci igényeknek köszönhetően az alsó-középkategória (93 056 autó, 32%-os piaci részesedés) zárta az élen, de népszerűek voltak a kisméretű kocsik (80 526 autó, 27,7%) és a felső-középkategória (43 540 autó, 1 %) képviselői is. A márkák sorrendje nem változott a korábbiakhoz képest: a használt autók között a legnépszerűbbnek az Opel (41 070 autó, 14,1%-os piaci részesedés), a Suzuki (31 579 autó, 10,9 %) és a Volkswagen (28 012 autó, 9,6 %) számítottak az eddigi időszakban.
"A tapasztalatok azt mutatják, hogy az emelkedő számok ellenére a kereskedőknek és a vásárlóknak is jelentős problémákkal kell megküzdenie: az előbbiek esetében a minőségi használt autók hiánya okoz fejtörést, míg a vásárlók az eladói trükkök miatt kerülnek gyakran nehéz helyzetbe" - hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto márkaigazgatója. "A márkakereskedői hálózatunkban látottak alapján elmondható: annak ellenére, hogy sok gépjármű cserél gazdát hónapról hónapra, hiány mutatkozik a minőségileg kifogásolhatatlan gépkocsiból az országban. Kollégáink azonban mindent elkövetnek annak érdekében, hogy legális úton beszerzett, megbízható gépkocsikat kínáljanak az ügyfeleinknek. Sok független kereskedés ezzel szemben, e piaci adottságból kifolyólag kétes előéletű autókat értékesít, s csak abban az esetben tud nyereséget realizálni, ha az érvényben lévő jogszabályokat kijátssza" - tette hozzá. "A kilométeróra visszatekerés, az ÁFA-val történő visszaélés s a hamis gépjárműtörténet számít jelenleg a leginkább alkalmazott trükknek, ezekkel próbálják általában kijátszani a vevőket. E tevékenységet természetesen kormányzati szinten is elítélik, s az utóbbi időben több fontos lépést tett a kormány a terület kifehérítésére" - zárta gondolatait Horváth Zoltán.
Jelentett a hírszerzés: nagy a baj az ukrán hadseregben, súlyos lépésre kényszerül Kijev
Felszámolták az utolsó harckocsizó dandárt is.
Megérkezett az időjárás-előrejelzés: ilyen idő lesz a hétvégén Magyarországon
Hullámzó frontálzóna érkezik.
Lesújtó tanulmány jelent meg a cukormentes üdítőkről: még a hagyományos italoknál is veszélyesebbek lehetnek
Nagy kockázatokat azonosítottak a kutatók.
Burkhard tábornok: Oroszország nemsokára készen áll egy újabb háborúra, és van egy behozhatatlan előnye
Aggódik az európai nukleáris hatalom katonai vezetője.
Az osztalék portfólióm - 2025. július
A Pepsi csomagomat megdupláztam, szerintem jó áron és éppen időben, mielőtt kijött volna a jó negyedéves jelentésével. És kaptam egy csomó osztalékot is, jó hónap volt.VáltozásokPepsiCo
Top Indexek Expressz certifikát éves 9% fix hozammal
A világpiacok jelenlegi turbulens időszaka kiváló alkalmat kínál a kedvező beszállási pontok kihasználására. Az új Top Indexek certifikátunkkal most a Swiss Market Index, a Nasdaq 100 és
Ha nyár, akkor szabadság - mit érdemes tudni a szabadság kiadásának szabályairól?
A nyári időszak a legtöbb munkavállaló számára a pihenés és a szabadság tervezésének időszaka. Azonban a szabadság kiadása nem kizárólag a munkavállaló igényeihez igazodik, hanem jogsza
Mi a legerősebb érv a demokrácia ellen?
Járom a TV stúdiókat ebben a három éve tartó, kis magyar kvázi-recesszióban. Mi a baj a magyar gazdasággal? - szól a kérdés. Hol a növekedés?... The post Mi a legerősebb érv a demokrácia e
Afrika technológiai innovációkkal tenne a fenntarthatóságért
Az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) kidolgozott egy tudományos, technológiai és innovációs (STI) befektetési ütemtervet, hogy az afrikai országok ezek seg
Biztos nem csak szerencsejátékozol befektetés helyett?
A pénzügyi tudatossági körökben köztudott, hogy a szerencsejáték alapvetően a vesztesek játéka. Ennek oka teljesen érthető, még ha a játék szervezője profitmotiváció nélkül is dolgozna
Ezt kapta ajándékba egy teljes ágazat a politikai adományokért cserébe
Azt gondolta Trump, hogy miatta hívják GENIUS-nak a GENIUS-t, pedig nem - sőt, még csak nem is annyira zseniális a jogszabály. A stablecoinok szabályozása átment... The post Ezt kapta ajándékba
Figyelem, startupok! 900 millió okod van most figyelni
Mi lenne, ha végre olyan forráshoz jutnál, ahol nemcsak pénzt kapsz, hanem olyan partnereket, akik hisznek a technológiádban, és veled együtt építkeznek?


Meglepő kulisszatitkok derültek ki: így kerül a magyar hús a zsidó és muszlim vevőkhöz
Jó üzlet a vallási igények kiszolgálása.
Megúsztuk a legrosszabb forgatókönyvet, de mikor jön a növekedési fordulat?
Friss adatok érkeztek.
Bod Péter Ákos elárulta, miért maradt le a magyar gazdaság
Álom marad az osztrák életszínvonal?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?
Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.