Elnök úr, az autója! - Az új BMW 7-es sorozat

A harmónia az utastérben is megtalálható. Mind a legapróbb részletekre is odafigyelő formatervezés, a minden igényt kielégítő anyagválasztás, a kézművesség világát idéző kidolgozás és a legmagasabb színvonalú funkcionalitás egyaránt jellemzi a BMW 7-es Limousine utasterét. A vezető és az első utas teljes egészében új tervezésű, bőrkárpitozású ülésekben foglalhat helyet, amelyek optimális oldaltartás mellett kínálnak a hosszú utazások során is kényelmet. Állíthatóságuk olyannyira széleskörű, hogy a támlák két részből állnak, így mindenki a saját hátához igazíthatja azokat. A hátsó utasok szintén a legmagasabb színvonalú kényelmet élvezhetik, különösen hatékony zajszigetelés mellett. Kívánságra hátul is egyes ülések várják őket, amelyeket sokrétűen egyéni igényeikhez igazíthatnak.

Az új BMW 7-es modellekben kínálkozik első ízben lehetőség a kormánykerék mögötti multifunkciós műszeregység a vezető igényei szerinti konfigurálására. A továbbfejlesztett "Black Panel" technika a 10,25 col átlójú kijelző-felületen az adatok megjelenítésének egészen újszerű lehetőségeit kínálja. Az éppen igénybe vett üzemmód függvényében az egyes műszerek színeikben és grafikájukban egyaránt különböző módokon jeleníthetők meg, állapot- illetve funkciós kijelzőként igény szerint összeállított, testre szabott információállománnyal szolgálnak. A műszerfal közepén elhelyezkedő Központi kijelző (Control Display) úgy megjelenésében, mint technikájában szintén megújult, s immár nagyfelbontású háromdimenziós megjelenítéssel működik.

A 7-es világítórendszeréhez hasonlóan a parkolást segítő kamerák - összesen 5 db! - szinte egybeolvadó képe is nagy segítséget jelent a vezetőnek. A Continental - mint autóipari beszállító - ezen a területen is szinte kész a következő generációval, ami külső, háromdimenziós képként fogja megjeleníteni az autó környezetét - hogy mely autógyárak termékeiben, azt még nem lehet tudni. A 7-es BMW-ben működő rendszer csak egyetlen lépcsőfokkal marad el ettől, de a használata így is óriási könnyebbséget jelent, főleg a szűkebb helyeken.

Egy BMW estében - még ha sofőrös limuzinról van is szó - nem lehet elmenni az autóként való használhatósága mellett. Ebben a szegmensben az "autó" funkció nem tartozik az elsődlegesek közé, a BMW-nél mégis úgy gondolták, hogy megőrzik ezt a jelleget is. A két tonnát meghaladó saját tömeg ellenére könnyen, pontosan irányítható a jármű, sőt, némi vezetési élményt is okozhat. Az más kérdés, hogy nem illik vele száguldozni, sokkal jobb vele méltóságteljesen suhanni. Megelőzni, leszorítani úgysem akarja senki, a megengedett sebességgel haladva - városban, országúton és autópályán is - a többi közlekedő is inkább betartotta a szabályokat, mintsem előzésbe kezdett volna. A motor, a 8-fokozatú sebességváltó és a futómű működését befolyásoló kapcsolót én jellemzően EcoPro módba állítottam, a másik három - Comfort, Sport, Sport+ - a mindennapi közlekedés során jelentős hozzáadott értéket nem képviselt. Kikapcsolódáshoz viszont tökéletesek, az üzemmódokat állítva egyre agilisabbá válik a BMW - bár sportkocsi sosem lesz belőle. A menetteljesítményei mindig meggyőzőek, legyen szó rugalmasságról, gyorsulásról (4,9 s; 0-100 km/h), vagy lendületesen teljesített kanyarokról. Az utóbbi a fogyasztást és a környezetterhelést is mérsékli, ugyanis ha nem lassítja le az ember, nem szükséges újra felgyorsítani az autót.
A BMW mérnökei nem csak a látszatra, a kényelemre és a biztonságra fordítanak maximális figyelmet, hanem a hatékonyságra is. Egy közel 30 millió forintos indulóárú autónál a fogyasztás mértéke nem annak anyagi terhelése, hanem sokkal inkább a környezetre gyakorolt hatása miatt fontos. Vegyes használatban, melyből 60%-ot városon belüli közlekedés tett ki, 8,1 literes mért fogyasztás alakult ki 100 kilométerre vetítve, ami a 2 tonnás tömeg, a rengeteg elektromos fogyasztó, a klíma folyamatos használata mellett hihetetlenül alacsony érték. Ezzel a 7-es sorozat máik csúcsmodellje, az AcitveHybrid7 is nehezen veszi fel a versenyt, a két modell között leginkább a személyes meggyőződés - dízel kontra benzines - illetve egy-egy cég járműpolitikája lehet a döntő. Kivéve, ha valakinek nélkülözhetetlen az állandó összkerék-hajtás, ami a kettő közül csak a 750d-hez érhető el. Segítségével a legelhagyatottabb sípálya is gond nélkül megközelíthető, nyáron pedig hatalmas biztonsági tartalékot jelent, ami tovább nyugtatja az autóba szállva egyébként is stresszmentessé váló vezetőt - az üléspozíciótól függetlenül.
Újabb magyar város megy neki a szolidaritási adónak
Fideszes képivselők is támogatták a kezdeményezést.
Hatalmas fordulat az amerikai vámokkal kapcsolatban – Mi lesz így a forinttal?
Azonnal reagált a devizapiac is.
Tűzszünet a láthatáron? Meglepő fejlemény az amerikai javaslat körül
Az egyik fél már igent mondott.
Újabb fordulat a vámháborúban: érvényben maradhatnak a büntetővámok
Egy szövetségi fellebbviteli bíróság engedélyezte.
Moszkva felvette a kapcsolatot Kijevvel, megnevezték a következő tárgyalás tervezett időpontját – Háborús híreink csütörtökön
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Everything Wrong with Retail Investors and Why It Is Not Just Psychology
Retail investors are often portrayed as naïve actors in financial markets: less informed, overly emotional, and prone to predictable mistakes. In the hands of the wrong actor, the retail crowd may not jus
Energia esőcseppekből
A triboelektromos nanogenerátorok új távlatokat nyitnak a fenntartható, decentralizált energiatermelésben.
Dr. Robot rendel - az AI új szerepe az egészségügyben
A diagnosztikától az adminisztrációig, a személyre szabott terápiáktól a betegutak optimalizálásáig egyre több területen kap szerepet az AI. De vajon mennyire bízhatjuk rá magunkat egy...
Th
Innováció határok nélkül: új korszak a magyar-koreai kutatás-fejlesztésben
2025-ben új lendületet kap a magyar és dél-koreai kutatók, fejlesztők és vállalatok közötti együttműködés: megjelent a 2025-1.2.3-TÉT-IPARI-KR kódszámú pályázati felhívás, amely a ké
Milyen MI-stratégiára lenne szüksége az USA-nak?
Eric Schmidt a mesterséges intelligencia gyors fejlődésének biztonsági és energiaellátási kockázatairól beszélt az amerikai Képviselőházban.
Halra magyar! 400 milliós pályázat nyílik halfeldolgozók fejlesztésére
Kiemelt lehetőség mikro-, kis- és középvállalkozások, őstermelők, családi gazdálkodók és halfeldolgozással foglalkozó induló cégek számára.
A vételár kalkuláció véglegesítése a cégértékesítések során - tranzakció zárási mechanizmusok
A cégértékesítés egyik legkritikusabb pontja, amely az eladók és vevők döntéseit leginkább befolyásolja, a tranzakciós Vételár meghatározása és annak véglegesítési mechanizmusa. Fontos
A piacok bosszúja: késik de nem múlik
Más országok hasonló teljesítménnyel egy gyenge B-besorolásra lennének csak jók, valahol a feltörekvő gazdaságok szintjén - erős kijelentés az USA adósságáról, de igaz lehet. A...
The pos

5 perc alatt kiderül, hol bukhat el a céged - Mindent az akadálymentesítésről (x)

- Az egész világ egyetlen vadászgépről beszél: azt mondják, a legmodernebb európai gépeket győzte le a J-10C
- Drámai időjárás-előrejelzés érkezett: ekkor robbanhat be a pokolian forró nyár Magyarországon
- Devizahiteles ügy: az Európai Bíróság ítélete önmagáért beszél
- Brutális vámot zúdít az EU-ra Donald Trump!
- Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Aggasztó az ázsiai lódarázs gyors terjedése, bárhol felbukkanhat a veszélyes rovar
Az invazív faj agresszív fészekvédő viselkedése az emberre is veszélyes lehet.
Katasztrófa Parajdon: fogad még valaha látogatókat a sóbánya?
Kritikus a helyzet Székelyföld egyik legnépszerűbb turistalátványosságánál.
Új világ az állampapíroknál – Hova áramlik a magyarok pénze?
A fix kamatra vagy a változóra esküsznek a befektetők?
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen