Elnök úr, az autója! - Az új BMW 7-es sorozat

A harmónia az utastérben is megtalálható. Mind a legapróbb részletekre is odafigyelő formatervezés, a minden igényt kielégítő anyagválasztás, a kézművesség világát idéző kidolgozás és a legmagasabb színvonalú funkcionalitás egyaránt jellemzi a BMW 7-es Limousine utasterét. A vezető és az első utas teljes egészében új tervezésű, bőrkárpitozású ülésekben foglalhat helyet, amelyek optimális oldaltartás mellett kínálnak a hosszú utazások során is kényelmet. Állíthatóságuk olyannyira széleskörű, hogy a támlák két részből állnak, így mindenki a saját hátához igazíthatja azokat. A hátsó utasok szintén a legmagasabb színvonalú kényelmet élvezhetik, különösen hatékony zajszigetelés mellett. Kívánságra hátul is egyes ülések várják őket, amelyeket sokrétűen egyéni igényeikhez igazíthatnak.

Az új BMW 7-es modellekben kínálkozik első ízben lehetőség a kormánykerék mögötti multifunkciós műszeregység a vezető igényei szerinti konfigurálására. A továbbfejlesztett "Black Panel" technika a 10,25 col átlójú kijelző-felületen az adatok megjelenítésének egészen újszerű lehetőségeit kínálja. Az éppen igénybe vett üzemmód függvényében az egyes műszerek színeikben és grafikájukban egyaránt különböző módokon jeleníthetők meg, állapot- illetve funkciós kijelzőként igény szerint összeállított, testre szabott információállománnyal szolgálnak. A műszerfal közepén elhelyezkedő Központi kijelző (Control Display) úgy megjelenésében, mint technikájában szintén megújult, s immár nagyfelbontású háromdimenziós megjelenítéssel működik.

A 7-es világítórendszeréhez hasonlóan a parkolást segítő kamerák - összesen 5 db! - szinte egybeolvadó képe is nagy segítséget jelent a vezetőnek. A Continental - mint autóipari beszállító - ezen a területen is szinte kész a következő generációval, ami külső, háromdimenziós képként fogja megjeleníteni az autó környezetét - hogy mely autógyárak termékeiben, azt még nem lehet tudni. A 7-es BMW-ben működő rendszer csak egyetlen lépcsőfokkal marad el ettől, de a használata így is óriási könnyebbséget jelent, főleg a szűkebb helyeken.

Egy BMW estében - még ha sofőrös limuzinról van is szó - nem lehet elmenni az autóként való használhatósága mellett. Ebben a szegmensben az "autó" funkció nem tartozik az elsődlegesek közé, a BMW-nél mégis úgy gondolták, hogy megőrzik ezt a jelleget is. A két tonnát meghaladó saját tömeg ellenére könnyen, pontosan irányítható a jármű, sőt, némi vezetési élményt is okozhat. Az más kérdés, hogy nem illik vele száguldozni, sokkal jobb vele méltóságteljesen suhanni. Megelőzni, leszorítani úgysem akarja senki, a megengedett sebességgel haladva - városban, országúton és autópályán is - a többi közlekedő is inkább betartotta a szabályokat, mintsem előzésbe kezdett volna. A motor, a 8-fokozatú sebességváltó és a futómű működését befolyásoló kapcsolót én jellemzően EcoPro módba állítottam, a másik három - Comfort, Sport, Sport+ - a mindennapi közlekedés során jelentős hozzáadott értéket nem képviselt. Kikapcsolódáshoz viszont tökéletesek, az üzemmódokat állítva egyre agilisabbá válik a BMW - bár sportkocsi sosem lesz belőle. A menetteljesítményei mindig meggyőzőek, legyen szó rugalmasságról, gyorsulásról (4,9 s; 0-100 km/h), vagy lendületesen teljesített kanyarokról. Az utóbbi a fogyasztást és a környezetterhelést is mérsékli, ugyanis ha nem lassítja le az ember, nem szükséges újra felgyorsítani az autót.
A BMW mérnökei nem csak a látszatra, a kényelemre és a biztonságra fordítanak maximális figyelmet, hanem a hatékonyságra is. Egy közel 30 millió forintos indulóárú autónál a fogyasztás mértéke nem annak anyagi terhelése, hanem sokkal inkább a környezetre gyakorolt hatása miatt fontos. Vegyes használatban, melyből 60%-ot városon belüli közlekedés tett ki, 8,1 literes mért fogyasztás alakult ki 100 kilométerre vetítve, ami a 2 tonnás tömeg, a rengeteg elektromos fogyasztó, a klíma folyamatos használata mellett hihetetlenül alacsony érték. Ezzel a 7-es sorozat máik csúcsmodellje, az AcitveHybrid7 is nehezen veszi fel a versenyt, a két modell között leginkább a személyes meggyőződés - dízel kontra benzines - illetve egy-egy cég járműpolitikája lehet a döntő. Kivéve, ha valakinek nélkülözhetetlen az állandó összkerék-hajtás, ami a kettő közül csak a 750d-hez érhető el. Segítségével a legelhagyatottabb sípálya is gond nélkül megközelíthető, nyáron pedig hatalmas biztonsági tartalékot jelent, ami tovább nyugtatja az autóba szállva egyébként is stresszmentessé váló vezetőt - az üléspozíciótól függetlenül.
Megvan, mikor indulhat újra a megtámadott Jaguar Land Rover motorgyártó központja
Vírus miatt állt le a gyár, ahol 34 ezer ember dolgozik: most kiderül, sikerült-e kitisztítani a rendszereket.
Több napja nem kap áramot a zaporizzsjai atomerőmű
Dízelgenerátorokkal tartják életben a biztonsági rendszereket.
Trump bejelentette: katonai egységeket küld az amerikai nagyvárosba
Hazai terroristákról beszél Trump.
Harry herceg kifakadt: szándékosan akadályozzák a kibékülést
Nemrég találkozott III. Károly királlyal.
Clorox Company - elemzés
Kereskedési célpontokat keresgéltem, most éppen a magas ROIC, az elfogadható osztalékhozam és a chart alapon jó beszállási lehetőségek voltak a legfontosabb szempontjaim. Így találtam rá a C
A kertészkedés egészséges, és nem csak a friss zöldségek miatt
Friss kutatások szerint már heti két és fél óra kertészkedés is elegendő lehet ahhoz, hogy csökkentsük a túlsúly, a magas vérnyomás, a cukorbetegség és más egészs
Magyar ingatlanpiac: hórukk országban mérsékelt verseny
A héten Zsolt pihenőt kapott, Balázs és Ádám pedig Tibor Dávid Masterplast CEO-val beszélgetett a magyar ingatlanpiac évtizedes kérdéseiről. Dögunalmas szakmai adásunkban szó lesz a... The p

Agrárgazdaság átadása: a generációváltás és a vagyontervezés kulcsa az agráriumban
Az agrárgazdaság átadása az elmúlt években az agrárium egyik legaktuálisabb kérdésévé vált. A rendszerváltás idején önálló gazdálkodóvá vált generáció mára elérte vagy hamarosan

Külföldre költözés matematikája
Hamarosan itt a választás, ilyenkor sokan szokták megfogadni, hogy valamilyen eredmény esetén emigrálnak. Ezeket általában nem kell komolyan venni, valószínűleg üres lenne az ország, ha tényl
A baby boomer generáció gazdasági jelentősége
Kulcsszereplők a jövő gazdasági növekedésében.
Megnyílt a biogáz-kassza: 40 milliárd támogatás kerül szétosztásra
A most megjelent felhívás a biogáz- és biometán-projektek teljes értékláncát támogatja: az alapanyag-logisztikát és tárolást, az előkészítést, a fermentorokat és gázkezelést, valamint

Mindent a TBSZ-ről: Ha érdekel a megtakarításaid jövője, hallgasd meg élő webinarunkat!
Mindent a TBSZ-ről – webinár 60 percben, ebédszünet alatt! Ha még nem hallottál róla, vagy már találkoztál a fogalommal, de nem vagy biztos a részletekben,... The post Mindent a TBSZ-ről:


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
A magyar mezőgazdaság életben maradása múlik ezen: víz nélkül nem fog menni
Túl sok függ az időjárás szeszélyeitől.
Ismét téma a nyugdíjemelés: kik kaphatnának sokkal többet havonta?
Mi az a minimálnyugdíj, és hogy lehetne hatékonyan alkalmazni?
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
