Elnök úr, az autója! - Az új BMW 7-es sorozat

A harmónia az utastérben is megtalálható. Mind a legapróbb részletekre is odafigyelő formatervezés, a minden igényt kielégítő anyagválasztás, a kézművesség világát idéző kidolgozás és a legmagasabb színvonalú funkcionalitás egyaránt jellemzi a BMW 7-es Limousine utasterét. A vezető és az első utas teljes egészében új tervezésű, bőrkárpitozású ülésekben foglalhat helyet, amelyek optimális oldaltartás mellett kínálnak a hosszú utazások során is kényelmet. Állíthatóságuk olyannyira széleskörű, hogy a támlák két részből állnak, így mindenki a saját hátához igazíthatja azokat. A hátsó utasok szintén a legmagasabb színvonalú kényelmet élvezhetik, különösen hatékony zajszigetelés mellett. Kívánságra hátul is egyes ülések várják őket, amelyeket sokrétűen egyéni igényeikhez igazíthatnak.

Az új BMW 7-es modellekben kínálkozik első ízben lehetőség a kormánykerék mögötti multifunkciós műszeregység a vezető igényei szerinti konfigurálására. A továbbfejlesztett "Black Panel" technika a 10,25 col átlójú kijelző-felületen az adatok megjelenítésének egészen újszerű lehetőségeit kínálja. Az éppen igénybe vett üzemmód függvényében az egyes műszerek színeikben és grafikájukban egyaránt különböző módokon jeleníthetők meg, állapot- illetve funkciós kijelzőként igény szerint összeállított, testre szabott információállománnyal szolgálnak. A műszerfal közepén elhelyezkedő Központi kijelző (Control Display) úgy megjelenésében, mint technikájában szintén megújult, s immár nagyfelbontású háromdimenziós megjelenítéssel működik.

A 7-es világítórendszeréhez hasonlóan a parkolást segítő kamerák - összesen 5 db! - szinte egybeolvadó képe is nagy segítséget jelent a vezetőnek. A Continental - mint autóipari beszállító - ezen a területen is szinte kész a következő generációval, ami külső, háromdimenziós képként fogja megjeleníteni az autó környezetét - hogy mely autógyárak termékeiben, azt még nem lehet tudni. A 7-es BMW-ben működő rendszer csak egyetlen lépcsőfokkal marad el ettől, de a használata így is óriási könnyebbséget jelent, főleg a szűkebb helyeken.

Egy BMW estében - még ha sofőrös limuzinról van is szó - nem lehet elmenni az autóként való használhatósága mellett. Ebben a szegmensben az "autó" funkció nem tartozik az elsődlegesek közé, a BMW-nél mégis úgy gondolták, hogy megőrzik ezt a jelleget is. A két tonnát meghaladó saját tömeg ellenére könnyen, pontosan irányítható a jármű, sőt, némi vezetési élményt is okozhat. Az más kérdés, hogy nem illik vele száguldozni, sokkal jobb vele méltóságteljesen suhanni. Megelőzni, leszorítani úgysem akarja senki, a megengedett sebességgel haladva - városban, országúton és autópályán is - a többi közlekedő is inkább betartotta a szabályokat, mintsem előzésbe kezdett volna. A motor, a 8-fokozatú sebességváltó és a futómű működését befolyásoló kapcsolót én jellemzően EcoPro módba állítottam, a másik három - Comfort, Sport, Sport+ - a mindennapi közlekedés során jelentős hozzáadott értéket nem képviselt. Kikapcsolódáshoz viszont tökéletesek, az üzemmódokat állítva egyre agilisabbá válik a BMW - bár sportkocsi sosem lesz belőle. A menetteljesítményei mindig meggyőzőek, legyen szó rugalmasságról, gyorsulásról (4,9 s; 0-100 km/h), vagy lendületesen teljesített kanyarokról. Az utóbbi a fogyasztást és a környezetterhelést is mérsékli, ugyanis ha nem lassítja le az ember, nem szükséges újra felgyorsítani az autót.
A BMW mérnökei nem csak a látszatra, a kényelemre és a biztonságra fordítanak maximális figyelmet, hanem a hatékonyságra is. Egy közel 30 millió forintos indulóárú autónál a fogyasztás mértéke nem annak anyagi terhelése, hanem sokkal inkább a környezetre gyakorolt hatása miatt fontos. Vegyes használatban, melyből 60%-ot városon belüli közlekedés tett ki, 8,1 literes mért fogyasztás alakult ki 100 kilométerre vetítve, ami a 2 tonnás tömeg, a rengeteg elektromos fogyasztó, a klíma folyamatos használata mellett hihetetlenül alacsony érték. Ezzel a 7-es sorozat máik csúcsmodellje, az AcitveHybrid7 is nehezen veszi fel a versenyt, a két modell között leginkább a személyes meggyőződés - dízel kontra benzines - illetve egy-egy cég járműpolitikája lehet a döntő. Kivéve, ha valakinek nélkülözhetetlen az állandó összkerék-hajtás, ami a kettő közül csak a 750d-hez érhető el. Segítségével a legelhagyatottabb sípálya is gond nélkül megközelíthető, nyáron pedig hatalmas biztonsági tartalékot jelent, ami tovább nyugtatja az autóba szállva egyébként is stresszmentessé váló vezetőt - az üléspozíciótól függetlenül.
A nőket is besoroznák az európai nagyhatalomnál, 60 ezer katonára van szükség
"A fegyveres erőknek meg kell kezdeni a sorkatonasághoz való visszatérést".
Hétfőn hidegfront érkezik Magyarországra: zápor, zivatar, viharos szél jöhet
Megérkezett az előrejelzés.
Indul a vizsgálat: ki is vonhatják a Boeing 787-es gépeket a forgalomból
Átfogó ellenőrzést tartanak Indiában.
40. szülinapját ünnepli Schengen, miközben a szemünk láttára hullik szét
Eltűnőben a határok nélküli Európa.
Megkapta Irán a végső figyelmeztetést: ha nem állnak le, Teherán lángolni fog
Célkeresztbe került az iráni főváros.
Miért nem öli meg Izrael Irán politikai vezetőit? – Íme a válasz
Nincs tervben az ajatollah likvidálása - Ennek pedig nyomós oka van.
Tudom, hogy nem pihensz idén nyáron!
A foci globális erejének és jelenlétének összekötöttsége mindenféle őrültségekre képes késztetni a döntéshozókat. Ez a történet 25, de még inkább 65 esztendővel ezelőttről indul: l
Biodiverzitás-barát vállalkozások: nemcsak felelősség, üzleti lehetőség
A biodiverzitás megőrzése nem csupán környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább gazdasági érdek is. A vállalatok számára ma már nem elég a környezeti hatásukat mi
Külföldi tőkejövedelme van?
Megkezdte a NAV a támogató eljárások megindításáról szóló tájékoztató levelek kiküldését azon magánszemélyek részére, akik 2020-2021-ben külföldi pénzintézetnél vezettek számlát,
Azok a drága előfizetések!
Az előfizetések kérdése a pénzügyi tudatosságban mindig zavart, talán soha nem tudtam eléggé kapcsolódni hozzá, mert nekem nincs sok, legalábbis mindig így éreztem. Pedig az előfizetések,
VIDEÓ! Önvezető autók: A következő nagy befektetési robbanás?
Az önvezető autók fejlesztése és bevezetése nem csupán technológiai kihívás, hanem egyre inkább a globális gazdasági és geopolitikai verseny egyik kulcsfontosságú terepe. Az USA és Kína
Hőre hangolva - most indul a milliárdos fejlesztési hullám!
2025 tavaszán még csak ízelítőt kaptunk a lehetőségekből, most viszont hivatalosan is elindult a távhő-infrastruktúra fejlesztési pályázat, amely az egyik legnagyobb volumenű hazai energetik
Még a jó cégeket is adják, de találni vonzó lehetőségeket Törökországban
Nagyon mélyről indult a török gazdaság, de legalább jó irányba halad. A mínuszos évek után újra a pozitív tartományban van a reálkamat, így a helyi...
The post Még a jó cégeket is adják
Újra komoly hozamlehetőségek vannak a zöld részvényekben
Az energiaátmenet korunk megkérdőjelezhetetlen megatrendje, amibe sokáig áramlott a pénz, de a lufi kipukkadt: 2021 óta jelentős eséseket láttunk az ágazatban. Mostanra viszont az értékeltség


- Egyetlen dolgon áll vagy bukik Irán túlélése, éppen emiatt bombázza őket Izrael
- Napokon belül kirobbanhat a háború, amitől mindenki tartott – Egyre több az aggasztó jel
- Rengeteg lakást öntenek a piacra pillanatok alatt – Vége a nagy biznisznek?
- Forint helyett itt az euró - Ezt kevesen várták a kormánytól
- Minden eddigi tervét a kukába dobta Magyarország – Beleléptek a csapdába a hitelminősítők?
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Számolj háromig és start!
Ne maradj le számlanyitási akciónkról! Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, milyen bónuszokat érdemes kihasználni, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.
Tőzsdei fordulat zajlik a szemünk előtt – Mit érdemes most venni?
Eljött a kicsik ideje.
Véget ért a mezőgazdaság aranykora? Ami most történik, arra senki nincs felkészülve
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.
Lehet még egyszer a Teslából Volkswagen?
Fontos következtetéseket vonhatunk le Trump és Musk csörtéjéből.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.