Elnök úr, az autója! - Az új BMW 7-es sorozat

A harmónia az utastérben is megtalálható. Mind a legapróbb részletekre is odafigyelő formatervezés, a minden igényt kielégítő anyagválasztás, a kézművesség világát idéző kidolgozás és a legmagasabb színvonalú funkcionalitás egyaránt jellemzi a BMW 7-es Limousine utasterét. A vezető és az első utas teljes egészében új tervezésű, bőrkárpitozású ülésekben foglalhat helyet, amelyek optimális oldaltartás mellett kínálnak a hosszú utazások során is kényelmet. Állíthatóságuk olyannyira széleskörű, hogy a támlák két részből állnak, így mindenki a saját hátához igazíthatja azokat. A hátsó utasok szintén a legmagasabb színvonalú kényelmet élvezhetik, különösen hatékony zajszigetelés mellett. Kívánságra hátul is egyes ülések várják őket, amelyeket sokrétűen egyéni igényeikhez igazíthatnak.

Az új BMW 7-es modellekben kínálkozik első ízben lehetőség a kormánykerék mögötti multifunkciós műszeregység a vezető igényei szerinti konfigurálására. A továbbfejlesztett "Black Panel" technika a 10,25 col átlójú kijelző-felületen az adatok megjelenítésének egészen újszerű lehetőségeit kínálja. Az éppen igénybe vett üzemmód függvényében az egyes műszerek színeikben és grafikájukban egyaránt különböző módokon jeleníthetők meg, állapot- illetve funkciós kijelzőként igény szerint összeállított, testre szabott információállománnyal szolgálnak. A műszerfal közepén elhelyezkedő Központi kijelző (Control Display) úgy megjelenésében, mint technikájában szintén megújult, s immár nagyfelbontású háromdimenziós megjelenítéssel működik.

A 7-es világítórendszeréhez hasonlóan a parkolást segítő kamerák - összesen 5 db! - szinte egybeolvadó képe is nagy segítséget jelent a vezetőnek. A Continental - mint autóipari beszállító - ezen a területen is szinte kész a következő generációval, ami külső, háromdimenziós képként fogja megjeleníteni az autó környezetét - hogy mely autógyárak termékeiben, azt még nem lehet tudni. A 7-es BMW-ben működő rendszer csak egyetlen lépcsőfokkal marad el ettől, de a használata így is óriási könnyebbséget jelent, főleg a szűkebb helyeken.

Egy BMW estében - még ha sofőrös limuzinról van is szó - nem lehet elmenni az autóként való használhatósága mellett. Ebben a szegmensben az "autó" funkció nem tartozik az elsődlegesek közé, a BMW-nél mégis úgy gondolták, hogy megőrzik ezt a jelleget is. A két tonnát meghaladó saját tömeg ellenére könnyen, pontosan irányítható a jármű, sőt, némi vezetési élményt is okozhat. Az más kérdés, hogy nem illik vele száguldozni, sokkal jobb vele méltóságteljesen suhanni. Megelőzni, leszorítani úgysem akarja senki, a megengedett sebességgel haladva - városban, országúton és autópályán is - a többi közlekedő is inkább betartotta a szabályokat, mintsem előzésbe kezdett volna. A motor, a 8-fokozatú sebességváltó és a futómű működését befolyásoló kapcsolót én jellemzően EcoPro módba állítottam, a másik három - Comfort, Sport, Sport+ - a mindennapi közlekedés során jelentős hozzáadott értéket nem képviselt. Kikapcsolódáshoz viszont tökéletesek, az üzemmódokat állítva egyre agilisabbá válik a BMW - bár sportkocsi sosem lesz belőle. A menetteljesítményei mindig meggyőzőek, legyen szó rugalmasságról, gyorsulásról (4,9 s; 0-100 km/h), vagy lendületesen teljesített kanyarokról. Az utóbbi a fogyasztást és a környezetterhelést is mérsékli, ugyanis ha nem lassítja le az ember, nem szükséges újra felgyorsítani az autót.
A BMW mérnökei nem csak a látszatra, a kényelemre és a biztonságra fordítanak maximális figyelmet, hanem a hatékonyságra is. Egy közel 30 millió forintos indulóárú autónál a fogyasztás mértéke nem annak anyagi terhelése, hanem sokkal inkább a környezetre gyakorolt hatása miatt fontos. Vegyes használatban, melyből 60%-ot városon belüli közlekedés tett ki, 8,1 literes mért fogyasztás alakult ki 100 kilométerre vetítve, ami a 2 tonnás tömeg, a rengeteg elektromos fogyasztó, a klíma folyamatos használata mellett hihetetlenül alacsony érték. Ezzel a 7-es sorozat máik csúcsmodellje, az AcitveHybrid7 is nehezen veszi fel a versenyt, a két modell között leginkább a személyes meggyőződés - dízel kontra benzines - illetve egy-egy cég járműpolitikája lehet a döntő. Kivéve, ha valakinek nélkülözhetetlen az állandó összkerék-hajtás, ami a kettő közül csak a 750d-hez érhető el. Segítségével a legelhagyatottabb sípálya is gond nélkül megközelíthető, nyáron pedig hatalmas biztonsági tartalékot jelent, ami tovább nyugtatja az autóba szállva egyébként is stresszmentessé váló vezetőt - az üléspozíciótól függetlenül.
Aggódhat Trump? - Olyan fegyvert fejleszthetett Amerika ősellensége, amellyel Washingtont is elérheti
Bejelentették a Horramsár-5-öt.
Miért fontos annyira Putyinnak Donyeck, hogy enélkül elképzelhetetlen bármilyen béke? - Az elemzők megadták a választ
Alkuban szerezné meg azt, amire a hadsereg képtelen.
EESZT-leállás: megszólalt a minisztérium, kiderült, mi okozta a rendszer teljes összeomlását
Még mindig nincs megoldás.
Szomorú térkép jött Magyarországról - Ez még csak a kezdet
Jó ideig nincs kilátás a javulásra.
Amikor a vágy titokzatos tárgya már nem a Mona Lisa...(Egyáltalán: ki az a Mona Lisa?)
Igazolt tény, hogy a műtárgypiac rezisztens a válságokra, az aukciók tendenciája a folyamatos erősödés. A millenniumi generáció viszont nem befektetésként tekint a műtárgyakra. Zentai Péte

Robert Half - elemzés
Az augusztusi Top10 első helyezettje, de mielőtt vásárolnék, megnézem alaposabban.'24 áprilisában elemeztem már, akkor nagyon tetszettek a számai, jókat emelt, volt pénze az osztalékra, szép
Aki fejben nyugdíjba megy, az leépül - Megnyílik az egyik legkülönlegesebb alapunk
A HOLD-as üzletpolitika szerinti hároméves türelmi idő után megnyílt a nagyközönségnek a Palomar Alap, az egyik legkülönlegesebb alapunk. A Palomarban olyan eszközök, árupiaci- és kamatterm

Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk Bár a 3%-os kamattal elérhető Otthon Start hitel kondíciója fix, a hitelbírálati szabályok
Robbanásszerű növekedés a hazai energiatárolásban
A MAVIR adatai szerint a magyar villamosenergia-rendszer akkumulátoros energiatárolási kapacitása 2025. május 1-jén elérte a 73,2 MW-ot. Ez óriási előrelépés ahhoz képest
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

Milyen devizában vegyem meg az ETF-et?
Ez a kérdés nagyon gyakran hangzik el befektetői körökben, a válasz pedig az, hogy abban, amiben a legegyszerűbb/legkevesebb tranzakciós költséggel jár.* Hiszen végeredményben teljesen mindegy
Mesterséges intelligencia - tovább növelheti a Nyugat dominanciáját -
Felerősítheti-e a Globális Észak kulturális dominanciáját az, ha a nagy nyelvi modellek legtöbbje angol nyelvű, a nyugati értékrendet tükröző anyagokra épül.

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
Így befolyásolják a profik az élelmiszerárakat: kiderült, mi zajlik a háttérben
Az árupiac a nagy játékosok terepe.
344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
