Így készült minden idők legjobb Porschéja
- Foglalj helyet Wolfgang - mondta kicsit sürgetve a vezérigazgató, aki az első pillanattól kezdve éreztetni akarta, nincs vesztegetni való ideje. - Azért vagyunk itt, hogy egy fontos feladattal bízzalak meg, azt szeretném, ha megépítenénk a legjobb Porschét! - mondta a mindig céltudatos Baumann, és hozzátette - A tulajdonosok beleegyezését már megkaptam.
- De hát a legjobb Porsche már rég elkészült, az a GT3 - vágta rá személyes kedvencét a fejlesztési igazgató, de azonnal érezte, nem jó választ adott.
- Azt hiszem nem voltam elég egyértelmű - húzta fel a szemöldökét Baumann, és igyekezett pontosítani. - Olyan autót szeretnék, amibe mindent beleteszünk, amit a Porsche tud, de ne csak vezetni legyen jó, hanem tágas utazóautó is legyen öt személynek, magas üléspozícióval, csomagtartóstól, mindenestől. Egyszerűen mindent tudjon!
- De hát az a Cayenne - vágott közbe Degenhart, erre pedig már bólogatott a vezérigazgató, de hozzátette - Igen, de most minden létező technológiát belepakolunk, és az autó hátsó dizájnját is rendbe rakjuk, hogy végre jól nézzen ki!

- Az autó lehetne egy kicsit sportosabb, mondjuk néhány centivel hosszabb, hogy több hely legyen belül és a csomagtartóban, és lehetne egy kicsit laposabb is, ezek a változtatások nem feltűnőek, de atlétikusabbnak hatna tőlük az autó - magyarázta a vezérigazgató.
- Azt hiszem ezzel nyerhetnénk vagy 100 litert a csomagtartóban, és a lábtér is nagyobb lenne - vette fel a fonalat Degenhart. - Az új parkolásasszisztensünk meg pont most készült el, azzal még egy 5 méter hosszú autóval is gyerekjáték a parkolás, és hamarosan kész az új rendszerünk, amivel már magától is parkol az autó - mondta büszkén a fejlesztési vezető.



- Tudom mire gondolsz, most bevethetjük az új V8-as, 4 literes, duplaturbós motorunkat, az 550 lóerő meg a 770 Nm nyomaték nagyon masszív, 3,9 másodperc alatt gyorsít egy ekkora autót 100-ra. Persze ahhoz a súlyból is le kellene faragnunk egy kicsit, de ha áttervezzük a kasznit, alumíniummal meg könnyűacéllal nyerhetünk néhány tíz kilót.

- Azt szeretném, ha kanyarokban is gyors lenne, hogy a szerpentinen ne csak a hátul, hanem az anyósülésen ülőnek is felkavarodjon a gyomra, ha lepadlózza a sofőr - vigyorgott a cég első embere.
- A sebességen és a stabilitáson már dolgozunk, nem akarlak untatni olyan dolgokkal, mint a kerekenként háromkamrás légrugó, a Dynamic Chassis Control meg a nyomatékvektoros hajtásrásegítés és még a hátsó kerekeket is lehet majd kormányozni, mint a 911-esnél, a lényeg, hogy meg tudjuk oldani, hogy egy bőven 2 tonnás SUV még extrém szituációkban is stabil és gyors legyen. És van egy kis meglepetésem is, a csapatom már dolgozik egy olyan tetőspoileren, ami akár 6 centit is fel tud emelkedni, hogy az úthoz nyomja az autó hátulját. Persze valahogy meg is kell állítani az autót, arra meg jók lehetnek a karbon-kerámia, meg az új volfrám-karbid bevonatú féktárcsák, és tehetnénk az elsőknél szélesebb gumikat hátulra, pont, mint a 911-esnél.

- Dupla üvegek? - nézett kérdően a fejlesztési igazgató.
- Rátok bízom, oldjátok meg! - zárta le a témát Baumann.

- Az InnoDrive-ot hamarosan beletehetjük a Cayenne-be is, optimalizálja, hozzá igazítja a sebességet, a sebességfokozatot a terepviszonyokhoz, vagy segít a dugókban araszolásnál, de van sávtartó asszisztensünk, automata parkoló és garázsból kiálló asszisztens is, és olyan rendszerünk is, ami figyelmeztet, mielőtt lepadkáznánk az autót, este meg nagy segítség lesz az új, 84 pixeles LED-mátrix fényszórónk.
- Tegyétek bele mindet. És jó lenne, ha minden lehetséges kütyühöz is tudna kapcsolódni az autó, legyen online navigáció, hangvezérlés, olyan legyen az élmény, mint egy mobilon vagy tableten. - Meglesz - nyugtázta a feladatot Degenhart.

- Mi nem lesz olcsó? - kérdezte a vezérigazgató.
- Hát, az autó, ha mindent belepakolunk, amiről most beszéltünk - jött a válasz.
- Ne aggódj Wolfgang, eddig sem volt olcsó a Cayenne, mégis eladtunk belőle vagy 800 ezret. Az új Cayenne Turbóért legalább 140 ezer eurót is elkérhetünk, ha mindent belepakolunk, amiről az előbb beszéltünk, akkor még jóval többet. Úgyis vinni fogják, mint a cukrot. Bízd ezt nyugodtan az értékesítőinkre, csak egyszer üljön bele az új SUV-ba az ügyfél, és nem akar többet kiszállni. Ez lesz a legjobb Porsche. Ha elkészül, azt hiszem nyugdíjba megyek - mondta Michael Baumann, és kisétált a füstös zuffenhauseni irodából.

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Lesújtó véleményt mondtak az amerikaiak Donald Trump vámpolitikájáról
Friss felmérés szerint a többség már nem bízik az eredményekben.
Már csak egyetlen európai ország szegül szembe Donald Trump katonai követeléseivel
Még is komoly bukkanó lehet ez a NATO-egységben.
Három települést elfoglaltak az oroszok, Kijevet is bombázták - Híreink az orosz–ukrán konfliktusról szombaton
Legalább 15 ember megsérült a támadásban.
Letette a hírszerzés a friss jelentését Trump asztalára: felvázolták Ukrajna lehetséges jövőjét
Nem sok jóval kecsegtet Kijevnek.
Kiderültek Donald Trump vámháborús követelései - Magyarország komoly nehézséggel nézhet szembe
Több téma miatt is megbicsaklottak a tárgyalások, a Kína-politika az egyik legfontosabb pont.
Hatalmas bajban Európa ukrajnai támogatása, de van egy meglepő javaslat, amivel a vonakodó Trump is nagyot nyerhet
Szűkül az ukránbarát országok mozgástere.
Kijelölték az orosz leválás útját, amit aztán Trump jól le is zárt
Végtelen dilemmában örlődnek az európai döntéshozók.
Megszólalt Ukrajna: átépítették az oroszok a rettegett Iszkandereket, komoly bajban az ukrán légvédelem
Még a Patriot is nehezen birkózik meg az új kihívással.
Hogyan legyél anyagilag sikeres a húszas éveidben?
Folytatva a szombati sorozatot, most egy tízéves cikket teszek ki. Mostanra már minden végzős diák túl lehet a vizsgáin és jó eséllyel kézhez kapta a diplomáját (illetve az arról szóló iga
Lakásom van, vagyonom nincs?
Prominens magyar politikus: úgy látom, a migrációval - mindegy, hogy országhatárokon át, vagy belül - csak a baj van. Prominens közgazdász bárhol a világon: a...
The post Lakásom van, vagyonom
Lassan bezöldül a világ egyik legnagyobb tava
Afrika szívében, Kenya, Uganda és Tanzánia határain húzódik meg a kontinens legnagyobb édesvízi tava, a Viktória-tó. Ez a hatalmas víztömeg nemcsak Afrika, de a világ eg
10 éves az Összkép Magazin
Rengeteg cikk, sok alapos elemzés, és jó pár szép és erős gondolat a 10 év eredménye. Talán valami többet is létrehoztunk: egy szellemi és lelki megközelítést, ami segít jobban megérteni
Munkaszüneti napok, áthelyezett munkanapok 2026 - így tervezzen!
Megjelent a Magyar Közlönyben a 2026-ban esedékes ünnepnapok, pihenőnapok és plusz munkanapok végleges listája. A rendelet azt is meghatározza, hogy mely hétvégén kell majd dolgozni, és mely h
Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Devizahiteles ügyintézés: mit tehetsz most a banknál? Megosztó, de aktuális téma A devizaalapú hitelezés hosszú ideje érzékeny és sokakat érintő
Három ábra arról, hogy a kínai ipar lehagyja Európát
Sokáig nehezen nyelte le az átlagos európai kormány, még nehezebben hitte el az utca embere, hogy Kína már nem másol, hanem leversenyzi Európát. Nemcsak többet...
The post Három ábra arról, h
Görgető FIRE
Azok, akik már elérték a FIRE-t (vagy legalábbis az FI részét) sokszor gondolkoznak el azon, hogy mennyit költhetnek el az út közben érkező esetleges jövedelmükből. Aki nem tudná: a FIRE a p


- Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
- Szép csendben építik le az embereket Magyarországon, most omlik össze a nagy béralku
- Megjelent a 100 leggazdagabb magyarról szóló lista, mutatjuk a százmilliárdos vagyonokat
- Magára hagyta szövetségesét Washington – Sokkal nagyobb háborúra készülnek?
- Extraprofitadók: megjöttek a kormány legújabb tervei
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Száj és körömfájás: már látni a fényt az alagút végén
Fellélegezhetnek az állattenyésztők?
Fűnyírás mindenáron? Kényszeres kertrendezés helyett megéri kicsit lustának lenni
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Megérkeztek a számok: meglepő helyen kötöttek ki az állampapírkamatok
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.