sme kkv csomag laptop
Üzlet

A digitalizáció segíthet a válsághelyzet legyőzésében a legkisebb cégeknél

Portfolio
A koronavírussal kapcsolatos szükségintézkedések és annak eredményeként kialakuló gazdasági sokk, a kritikus ágazatokon kívül várhatóan a vállalkozói közösség legkisebb, vagy legkevesebb tartalékkal bíró szereplőit fogja leginkább megviselni. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programja digitális „segélyvonallal” és egyéb díjmentes szolgáltatásokkal készül segíteni a jelenleg az online térbe menekülő, bajba jutott cégeknek.

A Modern Vállalkozások Programjának célja, hogy szemléletformáló szolgáltatásaival a digitalizáció irányába terelje, digitális eszközök használatára ösztönözze a hazai mikro-, kis és középvállalkozásokat. A  kezdeményezés segítségével a cégek már rövid távon is jóval hatékonyabb és gazdaságosabb működést, a hazai- és nemzetközi piacokon pedig akár versenyelőnyt szerezhetnek - tájékoztatta a Portfolio-t a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK).

A program informatikai szakemberei az elmúlt években több mint 11 ezer vállalkozásnál jártak személyesen, akik felmérték azok digitális érettségét és tanácsokkal segítették őket fejlesztési forrásokhoz. A közvetlen egészségügyi kockázatok elhárulásáig ezeket a személyes találkozásokat biztonsági okokból felfüggesztették, a tartalmak és egyes szolgáltatások azonban online továbbra is elérhetőek.

Ezek pedig a cégek és céges működés virtuális valóságba történő teljes átköltöztetésével még inkább felértékelődtek.

Váratlan sokként érte a vállalkozásokat az alig pár nap alatt eszkalálódott folyamat. Sem hardver, sem szoftver oldalról nem voltak a cégek felkészülve a távmunka, a home office bevezetésére, mindezek IT biztonsági aspektusairól nem is beszélve. A vállalati kultúrának a legtöbb helyen nem volt része ez a típusú munkavégzés - ez fokozottan igaz a kisebb cégekre. Azon kisebb cégek, amelyeknél a közép- vagy nagyvállalati környezetből az utóbbi időben érkező kollégákkal dolgoznak, egyszerűbben tudják a változásokat meglépni, felhasználva az ezen a területen jártasabb munkatárs tapasztalatait.

A változások időszakában a kisebbeknél jelentkező gyors reagálási képesség előnye – a rendkívül intenzív változás miatt - jelen helyzetben elvész, a strukturált informatikai rendszerek hiánya, amely a távoli munkavégzést lehetővé tenné rendkívül megnehezíti a felkészületlen cégek életét. Egyes esetekben a telekonferencia etikettjének a kialakítása is nehézséget okoz, az ezen területen történő tapasztalatlanság miatt, de napról-napra jobban alkalmazkodnak a vállalkozások a kialakult helyzethez. – mondta Koleszár Péter, a Modern Vállalkozások Programjának vezető infokommunikációs tanácsadója.

A program igyekezett a lehető leggyorsabban reagálni. A kitett ágazatban tevékenykedő, kevésbé tőkeerős, vagy válságkezelésben legkevésbé járatos vállalkozások részére telefonon és online chat formában elérhető helpdesk-et indítottak, ahol a program infokommunikációs szakértői munkaidőben állnak a vállalkozások rendelkezésére és segítenek megválaszolni a legalapvetőbb, az otthoni iroda kialakításával összefüggő, de akár a komplexebb üzletmenet-folytonosságot segítő informatikai kérdéseket. A díjmentesen elérhető szolgáltatást jelenleg a folyamatokat napról-napra elemezve és azokat finomítva teszteli a szervezet, egyre fokozódó érdeklődés mellett.

Ezen kívül természetesen a „klasszikus” tanácsadói tevékenység is elérhető egyes ágazatokban online módon.

Az így beérkező kérdések és válaszok elemzését követően egy vezetői szintű digitális problématérkép és javaslati csomag elkészítését tervezik, amely képes támogatni a kormányzati munkát a válságkezelés digitalizációs aspektusait érintő, szükséges beavatkozási pontok meghatározásában.

A program megszólította továbbá az infokommunikációs ágazatban tevékenykedő vállalkozásokat is, a jelenleg 700 fölötti informatikai megoldásszállító partnertől az ágazat perspektíváinak megismerésén túl, elsősorban megoldási, válságkezelési javaslatokat és a fokozott társadalmi felelősségvállalást várják.

A tanácsadó tapasztalatai szerint most a hosszabb időszakra történő berendezkedéshez a szükséges szoftver és hardver háttér kialakítása van napirenden. Ezen megoldások váratlanul gyors, kényszerű meghonosítása is történhet szakszerűen és hatékonyan. – ebben igyekeznek munkatársaink a magyar vállalkozások számára segítséget nyújtani.

Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy azon cégek, amelyek előre menekültek és a digitális technológiák megfelelő alkalmazásával hatékonyságukat növelték, ennek eredményeként tudták növelni a piaci előnyüket.

Jelen helyzetben ráadásul, nem csak a versenypozíció megtartása, vagy bevételcsökkenés elkerülése a cél, hanem az üzletmenet folytonosság fenntartása, azaz az, hogy ne kelljen bizonytalan időre teljességgel felfüggeszteni a működést. Azon vállalkozások, amelyek gyorsan reagálnak a kialakult helyzetre és a kényszer hatására korszerűsítik folyamataikat a koronavírus járvány lecsengését követően lépéselőnyben kezdhetik meg a normalizált körülmények között újra a működést – mondta Koleszár Péter.

járvány koronavírus brazília
Frankfurti tőzsde
virág barnabás mnb
trend és varos
mol campus látványterv
olaj, wti
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Miért előnyös trendkövető kereskedővé válni, hogyan azonosítod a piaci irányokat?
Online előadás
Egyszerű, kézzel fogható praktikák, termékek az olajár meglovaglásához.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2020. június 11.
Tudatos felkészülés a generációváltásra
2020. június 25.
Járműipar: Korszakváltás a beszállítóknál koronavírus idején
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
Frankfurti tőzsde