
Februárban érkezett a hír, hogy a VCC Live 2,4 millió dollár értékű tőkét vont be a szolgáltatásai fejlesztésére, valamint a további nemzetközi terjeszkedésre. Milyen fejlesztéseket terveznek?
Tóth Szabolcs: A fejlesztéseinket elsősorban az ügyfelek igényei alapján határozzuk meg. A legfontosabb, hogy a megoldásunk biztonságos, hatékony, felhasználóbarát legyen, és biztosítsuk a magas rendelkezésre állást.
Az egész rendszert úgy alakítottuk ki, hogy nem egyedi megoldásokat fejlesztünk, hanem átgondoljuk, hogy a felmerülő igények hogyan illeszthetőek be egy jól kialakított keretrendszerbe. Minden egyes funkcióra van beállítási lehetőség.
Olyan ez, mintha lenne több doboznyi legónk, amiből bármit meg lehet építeni. Kizárólag az ügyfél igényén és fantáziáján múlik, hogy a megoldásainkat mire és hogyan szeretné felhasználni.
Severa Dániel: A jelenlegi nem várt helyzetben a személyes ügyfélszolgálati irodák sorra zárnak be, ezért még nagyobb lett az igény a digitális csatornák optimális kihasználására. A rendszerintegráció és a távoli munkavégzésre való gyors átállás mellett az úgynevezett omnichannel megoldásokban is segítséget nyújtunk. A digitális ügyfélkezelésben az omnichannel modellre való átállás abban tér el a több csatornás, multichannel értékesítéstől, hogy a különböző (digitális és nem digitális) csatornák között zökkenőmentes váltást tesz lehetővé az ügyfelek számára. Vagyis például egy szolgáltatás igénybevételének bármelyik szakaszában biztosítható az átjárás a csatornák - úgy, mint mobil, internet, telefon vagy akár személyes ügyintézés - között. Ebben még jobban szeretnénk elmélyedni, mert még inkább ebbe az irányba fog menni a világ.
Emellett dolgozunk videó alapú ügyfélazonosító-rendszeren is, és telefonon keresztüli fizetésen is. Ez most különösen aktuális, hiszen vannak, akik nem hagyhatják el a lakásukat, de nehézséget okoz számukra az online vásárlás. Elsősorban az idősebb generációra gondolok. Az ezekre épülő rendszereket szeretnénk továbbfejleszteni.

A VCC Live termékei lehetővé teszik a távmunkát. Nőtt a kereslet a termékek iránt a koronavírus kirobbanása óta?
Tóth Szabolcs: Azt tapasztaljuk, hogy most az egyik legnagyobb kihívás a cégek számára a távmunkára való átállás. Sok vállalat nem volt felkészülve erre a szituációra, hogy egyik napról a másikra a teljes munkafolyamatot távmunkában lássák el az alkalmazottak. Most azon dolgozunk, hogy ebben is segítsünk a bennünket megkereső cégeknek.
A rendszereink jellemzően olyan B2B és B2C cégek számára jelenthetnek megoldást, amelyeknek több százezer vagy akár több millió ügyfelük van. Ilyenek a távközlési cégek, pénzintézetek, bankok, biztosítók, logisztikai vállalatok. Vagyis tulajdonképpen minden olyan cég, amelynél nagyszámú ügyfél-kapcsolattartás történik bármilyen csatornán.
Érdekes módon azt tapasztaltuk, hogy a kisebb cégek jelentkeztek, a nagyok kivárnak.
Hatalmas sokk van most a piacon, minden vállalat mérlegeli, hogy az egészségügyi krízis okozta gazdasági válság milyen hatással lesz az ügyfeleire, a cégére, és ez alapján hoznak meg üzleti döntéseket.

Severa Dániel: Vannak olyan cégek, amelyek egészen mostanáig a személyes kapcsolattartást, ügyintézést preferálták, és ezek a vállalatok most rá vannak kényszerítve egy teljesen más típusú ügyintézésre. Véleményem szerint, sokan meg fogják szokni ezt a mostani rendszert, és nem fognak teljesen visszaállni a koronavírus előtti modellre, hiszen ez így sok esetben még hatékonyabb mind az ügyfél, mind a cégek számára. Persze nem gondolom, hogy tömegesen szűnnek majd meg az irodaházak, de mind az ügyfelek, mind a vállalatok meg fogják szokni a következő hónapokban, hogy távolról is gördülékenyen folyhat az ügyintézés.
Valószínűleg a járvány utáni időkben sokkal kevésbé lesz fontos egy lokális iroda.
Ez akár költségcsökkentést is hozhat a cégeknek, kérdés persze az, mennyire tudják hatékonyan működtetni a távoli munkavégzést.
A vírushelyzetre reagálva a cég díjmentesen ajánlja fel felhőalapú szoftverét olyan magyar szervezetek számára, akik a lakosság informálásában vesznek részt. Jelenleg a Pécsi Tudományegyetemnek segítenek, hogy gördülékeny legyen a szakmai és lakossági információs szolgáltatás. A beérkező hívásokat döntő többségben orvostanhallgatók fogják kezelni, akik felvilágosítást tudnak majd adni a hozzátartozók állapotáról, mindezt természetesen otthonról. A PTE Szentágothai János Kutatóközpont Virológiai Kutatócsoportja számára a szakmai kapcsolattartásban tud a szoftver segíteni.
A Budai Egészségközpontnál pedig a cég terméke lehetővé teszi, hogy az eddig a helyszínen működő call center munkatársai mostantól távolról, otthonról dolgozhassanak.
Ha valamelyik cég még csak most kér segítséget, mennyi időbe telne kiépíteni a biztonságos távoli munkavégzéshez szükséges rendszert?
Severa Dániel: Alapvetően nagyon rövid idő alatt, akár napokon belül összehangolhatóak a különböző vállalati rendszerek, viszonylag gyorsan az ügyfél igényeire és folyamataira tudnánk szabni a szoftverünket.
Tóth Szabolcs: Technikailag nagyon gyorsan le lehet vezényelni a dolgokat, ha ez megvan, a supervisorok, illetve azok, akik a call center menedzselésével foglalkoznak, kapnak egy pár órás oktatást. Az operátorok betanítása pedig nagyjából 15 perc, mivel ezen a területen a koronavírus előtt viszonylag nagy volt a fluktuáció, úgy terveztük meg, hogy gyorsan, könnyen elsajátítható legyen a szoftver használata. Vagyis
ha megvan az akarat, akkor akár nagy cégeknél is mindössze néhány nap alatt használatba lehet venni a rendszerünket.
Mit gondolnak, milyen hatása lesz a járványnak azokra a szektorokra, amelyeknél felhőalapú contact centert használnak? Hogyan hat ez a call centerek működésére, az értékesítésre, a követeléskezelésre?
Tóth Szabolcs: Elemzéseink szerint a törlesztési moratórium életbe lépését követően a követeléskezeléssel foglalkozó cégek várhatóan csökkenő eredményeket produkálnak majd, de 2021. január 1-től jelentős növekedés várható a piacon. Vagyis ez a szektor most egy időre nehézségekkel fog küzdeni, de a vírus okozta válság kezelését követően új erőre kap a piac.
Az értékesítésre is kihat a járvány. Bizonyos szektorok esetén csökken a forgalom, de az informatikai eszközök iránt például hatalmas a kereslet. Az a kérdés, hogy akár a lakosság, akár a cégek később pótolják-e azokat a beruházásokat, amiket az idei év első felére terveztek.
Severa Dániel:
Mindössze pár hónappal ezelőtt a call centerekben óriási volt a munkaerőhiány, annak ellenére, hogy sok helyen már akkor is lehetőség volt távmunkára. Most ez megváltozni látszik. Lesznek dolgozók, akik most ügyfélszolgálatokon fognak elhelyezkedni,
így sok call center ideiglenes megoldást találhat a munkaerőhiányra, ezzel pedig átsegíthetik azokat ezen a nehéz időszakon, akik a koronavírus miatt veszítették el az állásukat.
Ugyanakkor előbb-utóbb minden visszatér majd a régi kerékvágásba. Hogy ez mennyi idő lesz, az attól függ, mennyire sikerül lassítani a járvány terjedését. Jelenleg a gazdaság szinte minden területén tapasztalható visszaesés, de idővel normalizálódni fog a helyzet.
A cikk megjelenését a VCC Live támogatta.
Címlapkép: Getty Images
Mélyen a front mögött változtatták nappallá az éjszakát az ukrán drónok
Újabb kényes célpontot találtak el a filléres fegyverek.
Az EP szerint Ursula von der Leyen új terve gyakorlatilag lábbal tiporja az uniós alapelveket
Éles bírálatok és nyílt elégedetlenség fogadta az unió új költségvetését.
Mi az a Tomahawk és miért retteg tőle egész Oroszország?
Nagy vihart kavart egy kiszivárgott ötlet.
Hatalmas szerződéscsomaggal próbálják levenni Trumpot a lábáról a bahreiniek
Boeing repülőket és amerikai szervereket vásárolnak.
Növekedéssel zárták az első félévet a magyar alapok, sok pénz ment abszolút hozamú befektetésekbe
Közzétette júniusi statisztikáit a BAMOSZ.
Vasököllel venne revansot Trumpon az Európai Unió bővülő országhada
Egyre többen borítanák az asztalt a vámháború miatt a legfájdalmasabb gazdasági csapással.
Lázár János bejelentette: helytállási pénzt kapnak azok, akik a vihar elhárításán dolgoztak
"Most már csak a hétköznapokban kell ugyanígy helytállni."
Így harcol a sok turistával Barcelona és Dubrovnik
Amennyire jövedelmező ágazat a turizmus, akkora problémát okoz, ha elburjánzik: Barcelona vagy Dubrovnik bőven tudna mesélni, mivel jár a túlturizmus. A népszerű lokációknak mind megvan... Th
A születés időzítése: amikor a focista apa a naptárhoz nyúl
A sportban és az oktatásban is régóta ismert jelenség, hogy az év elején született gyerekek előnyben vannak az év végén születettekkel szemben. Miért ne időzítenénk gyerekeink születésé
SPB: Szigorító intézkedések és növekvő infláció határozhatja meg a román kötvénypiacot a közeljövőben
A román kötvénypiacot a közeljövőben várhatóan egyrészt a növekvő infláció, másrészt a költségvetési hiány csökkentésére irányuló szigorító intézkedések határozzák meg. A kis
Végre kimondták: nem kell tovább fenntartani a projekteket
Miközben sok pályázó már túl van a projektje fenntartásán, a Hatóság csak most tisztázta a legfontosabb kérdést.
Miért nem emelkedik mindig az infláció, ha vámot emelnek?
Súlyos inflációt jósoltak az elemzők, amikor Donald Trump áprilisban bedurrantotta a vámháborút, és jogosan: a vámok növelik az importált termékek árát, ami végső soron a... The post Mié
Szegény, de szexi...
Kicsit kapitalista, kicsit szocialista; kicsit nyugati, kicsit keleti; kicsit drága, kicsit olcsó: ez Berlin Zentuccio szemüvegén át. A HOLDBLOG állandó világutazó szerzője a német fővárosról
A TB kiskönyv múltja, jelene és digitális jövője
A magyar társadalombiztosítási rendszer egyik ikonikus, papíralapú dokumentuma, a köznyelvben csak TB kiskönyvként ismert igazolvány hamarosan digitális formában él tovább. Bár sok munkáltat
Top 10 osztalék részvény - 2025. július
Július elsején kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző hón

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Tíz év alatt a magyar gazdagok végre felzárkóztak az EU-hoz
Hogyan oszlott el az elmúlt évek vagyongyarapodása a magyar háztartások között?
Vége a pénzesőnek? Fájni fog a kiszivárgott EU-s agrárreform
Teljesen más világ jöhet, ha megvalósulnak a brüsszeli tervek.
Pokoli hónapok után vérszegény időket várnak az elemzők
Érkeznek a második negyedév amerikai vállalati beszámolói.
