Minden megváltozott, de nyertesként tudott kijönni a magyar cég a koronavírusból
Üzlet

Minden megváltozott, de nyertesként tudott kijönni a magyar cég a koronavírusból

Portfolio
A koronavírus-járvány világszerte munkavállalók millióit kényszerítette home office-ba, amihez nem csak a cégeknek, hanem az elsősorban irodaellátásra specializálódott vállalkozásoknak is gyorsan alkalmazkodniuk kellett. Így tett az irodaellátó kis-, és nagykereskedelmi vállalkozás, a Vectra-Line Plus Kft. is, amely a koronavírus járvány okozta gazdasági válságban is képes növekedni, piacot szerezni.

A Portfolio most induló cikksorozatában olyan kkv-kat mutatunk be, amelyek az elmúlt hónapok viszontagságai között is tudtak növekedni, és úgy tűnik, igazi válságálló céggé formálódtak. A cikksorozat médiatámogatója a Budapest Bank.

Az 1995-ben alapított Vectra-Line is új helyzetben találta magát 2020. márciusában. Kárpáti Zsolt, a Vectra-Line Plus Kft. ügyvezetője a Portfolio-nak elmondta, termékkínálatukban minden olyan iroda üzemeltetéséhez szükséges termék megtalálható, amely a vállalkozások napi működéséhez elengedhetetlenül szükséges, azonban a COVID-19 megjelenése mindent fenekestül felforgatott. Gyorsan lépniük kellett.

„A járványhelyzet új szituáció elé állította a cégünket, mert a korábban irodai környezetben dolgozók pár nap leforgása alatt az otthonunkban találták magukat, és távmunkában kezdtek el dolgozni. Ez teljesen új helyzetet eredményezett a partnereinknek és nekünk is. Alapvetően megváltoztak a vásárlási szokások és igények, mert az irodai munkát felváltotta a home office távmunka.

Ez arra késztetett minket, hogy a korábbi szállítási értékhatárunkon és a termékszortimentünkön változtassunk, és alkalmazkodjunk a kialakult helyzethez.

A veszélyhelyzetre való tekintettel a maximális kedvezményt, kedvezőbb szállítási értékhatárt, droppshiping szállítást és ingyenes megszemélyesíthető webáruházat biztosítottunk a viszonteladóink részére, ezzel segítve az online jelenlétüket ” – jegyezte meg Kárpáti Tímea, a Vectra-Line Logisztika Kft. ügyvezetője.

A vásárlói szokások változása azt eredményezte, hogy a rendeléseket nem a vállalkozások irodájába, hanem a munkatársak otthonába szállították, megnőtt a droppshiping kiszállítás is (viszonteladók nevében közvetlenül a végfelhasználójukhoz szállították ki a megrendelt árut), a vírus előtti helyzethez képest csökkentették a szállítási értékhatárt, és alkalmazkodtak ahhoz is, hogy a termékigények leginkább a napi fogyasztási cikkekre és a higiéniai termékekre irányultak.

„Közel másfél hónap leforgása alatt a raktáron tartott cikkeink száma 2000 új termékkel bővült, ami elsősorban a háztartásban dolgozók igényeit célozta meg olyan napi fogyasztási cikkekkel, amelyek az otthonukban és az irodájukban egyaránt szükséges lehet, például tartós élelmiszerek, tisztítószerek, mosószerek, személyi higiéniai szerek, háztartási és konyhai termékek, háztartási gépek, állateledelek. Ezek a veszélyhelyzet ideje alatt szinte teljesen átvették a hagyományos irodaszer piaci termékek forgalmát.” – mondta Kárpáti Zsolt.

Az új szortiment és az új célcsoport egy új webáruházat hívott életre, amely a Budapest és agglomerációjában működő cégek, és ebben a régióban élő fogyasztók igényeit hivatott kielégíteni olyan szolgáltatások nyújtása mellett, mint a bruttó 7.000 forint feletti ingyenes házhozszállítás 48 órán belül, a 990 forint feláras 24 órás expressz szállítás, vagy a törzsvásárlói pontgyűjtő rendszer. Kárpáti Tímea kiemelte, az otthoni munkavégzés hatásai alapvetően megváltoztathatják az irodaszer piacot.

„Azok a cégek lesznek versenyelőnyben, amelyek igazodni tudnak a megváltozott vásárlási szokásokhoz. Ha az irodaszereket nem az irodába, hanem a dolgozók otthonába kell kiszállítani, az nem csupán a logisztikai folyamatok újragondolását jelentheti, hanem a rendelések nyomon követésének rendszerét is.

Ez alapvetően megváltoztathatja az ügyfélszolgálati munka adminisztrációját, illetve a webáruházak a felhasználók általi szállítási és költséghelyes kéréseinek kezelését is

– tette hozzá Kárpáti Zsolt.

Kitért arra is, hogy a forint euróval szemben tapasztalt jelentős gyengülése, a logisztikai és finanszírozási költségeik növekedése a gyártókat, importőröket áremelésre késztette. Ennek következményeképp szinte minden terméküknél átlagosan 10 - 15%-os áremelés volt tapasztalható az elmúlt 1,5 - 2 hónapban.

Az árnövekedés a fertőtlenítőszereknél, gumikesztyűknél és az egészségvédelmi maszkok piacán volt a legjelentősebb.

A cégnek a járvány kapcsán nem kellett külső forrást bevonnia, azonban 2019-ben új telephely létesítési projektbe kezdtek bele a Budapest Bank, mint stratégiai partner segítségével. Mintha csak előre megérezték volna: a logisztikai kapacitások növelése, a raktárkészletek optimalizálása és a kereslethez igazítása soha nem volt ennyire időszerű, mint most. A fejlesztés első állomása már idén nyáron meg fog valósulni egy telekvásárlási finanszírozással.

Az ügyvezetők úgy gondolják, a jövőben a home office és irodai munka kombinációjában való munkavégzés valószínűleg a háztartási és számítástechnikai termékek növekedésére is hatással lesz, míg a hagyományos irodaszerek piaca valószínűleg szűkülni fog.

A cikksorozat megjelenését a Budapest Bank támogatta.

Címlapkép és fotók: Szekeres Máté/Portfolio

Holdblog

Végső soron a NATO is csak üzlet

Indul az emelt NATO-kiadások rendszere, 5 százalék lesz az előirányzott szint. De a hadiiparban Európa versenyképtelen, az amerikai gyártók már el is kezdték körbeudvarolni a... The post Végs

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Szép csendben megindultak a kirúgások Magyarországon, és még nincs vége a leépítési hullámnak
Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Díjmentes online előadás

Számolj háromig és start!

Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet