Egy legenda bukott el - Ez is az olcsó kínai autók miatt van?

2024. december 02. 15:57 | Nagy Viktor

Egy legenda bukott el - Ez is az olcsó kínai autók miatt van?

2020-ban az év autóipari személyiségének választották meg, tavaly beválasztották a világ 100 legbefolyásosabb embere közé, nyereségessé tette a Peugeot-t és az Opelt, összeolvasztotta a PSA-t és a Fiat Chryslert, sikert sikerre halmozott, neve bekerült az autóipar legnagyobbjai közé. Októberben még 2026-os nyugdíjazását tervezte, most pedig hirtelen eltávolították (hivatalosan lemondott). Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója nagyon magasról bukott nagyot, több más autóipari nagyágyúhoz hasonlóan (Martin Winterkorn/Volkswagen, Carlos Ghosn/Renault-Nissan) ő sem így tervezte karrierje végét. Sokan magyarázzák a bukását az olcsó kínai konkurencia megjelenésével, ennél viszont összetettebb a történet.

Jelentős leépítésről döntött az európai autógyártó

2024. november 06. 21:37 | Portfolio

Jelentős leépítésről döntött az európai autógyártó

A Stellantis, a Jeep márka tulajdonosa jelentős létszámleépítést jelentett be észak-amerikai gyártókapacitásának optimalizálása érdekében. A vállalat közlése szerint az ohiói Toledóban található Jeep Gladiator üzemben körülbelül 1100 alkalmazottat bocsátanak el a közeljövőben.

2018. június 04. 09:30 | Portfolio

Nagyon nagy tervekkel állt elő a Fiat - A befektetők mégis aggódnak

Durván felpörgetett gyártás, dinamikusan növekvő árbevétel, érdemben növekvő profitabiltás - ezt ígérte a Fiat Chrysler menedzsmentje, amikor ismertették a cégcsoport 2018 és 2022 közötti időszakra vonatkozó terveit. Mindez egy olyan időszakban fog bekövetkezni, amikor az FCA jelentős összegeket fordít majd az elektromobilitásra és az önvezető technológia fejlesztésére. A befektetők mégsem boldogok.

2016. július 15. 08:20 | Portfolio

A Fiat addig üti a vasat, amíg forró

A Fiat Chrysler több mint 1 milliárd dollárt költ amerikai gyártókapacitásának bővítésére. A cél, hogy minél több Jeepet tudjanak előállítani, ugyanis a cégcsoportnak ez a húzómárkája, tavaly már 1,2 milliót adtak el belőlük világszerte - írja a Reuters.

2014. november 19. 17:31 | Hámor Iván

Igazi Jeep ennyiért? - Jeep Renagade

A Jeep sokak számára ismert szó, de a legtöbben általánosításként használják, holott valójában egy márkanév. Egy olyan márkáé, mely a Chrysler kötelékébe tartozik, azaz most már teljes jogú tagja az FCA csoportnak, ami a Fiat és a Chrysler összeolvadásával jött létre. Legújabb modellje a Renagade, mely az első Jeep, ami Európában készül és a világ legalább 100 országában kerül forgalmazásra.

2014. január 09. 15:28 | Hámor Iván

A Fiat "megmentője"

Az 1980-as években Lee Iacocca mentette meg a Chryslert a csődtől, most az amerikai márkának köszönheti a Fiat, hogy tovább gyárthatja kisautóit. A Chrysler és a Jeep nagyon jó eladási darabszámokat ért el fő piacain, ami az egész vállalatcsoport eredményességén meglátszik.

2013. november 13. 10:23 | Hámor Iván

Akiknek a farmer a “business like" - Jeep Grand Cherokee

A rendszerváltást követően az egyetlen volt, mára egy a sok közül. Az 1990-es évek elején, közepén sok akkori “vállalkozó" státuszszimbólumként választotta az akkori autógyártásban szinte egyedülálló - de a Range Rovernél minden esetre nagyságrendekkel kedvezőbb áron beszerezhető - Jeep Grand Cherokee-t. A modell hazai hírnevét kétségkívül az a korszak határozta meg, melyet a német és japán konkurensek megjelenésével sem tudott teljes egészében levetkőzni.

Részletes keresés