Érdekel, hogyan cserélnek gazdát a kifutó cégautók Magyarországon?
A használtautó-piac jóval nagyobb, mint az újautó-piac: idén várhatóan több mint 500 ezer használtautó cserél gazdát Magyarországon, ami részben a várhatóan több mint 150 ezres használtautó-importnak is köszönhető.
Mivel a 2008-as válság után évekig főleg a céges vásárlások dominálták az újautó-piacot, most alig van olyan "fiatal" használt autó a magyar piacon, amely korábban nem cégautó volt - mondta el a Portfolio-nak Radva Csaba, az auto-licit.hu portál sales managere.Cégautók a használt gépkocsik piacán
A használtautó-import jelentős Magyarországon: csak 2016 első félévében összesen 69.990 autót importáltak a magyar vásárlók, és ez csak a külföldről vásárolt használt autók mennyisége. Emellett növekvő igény mutatkozik a kedvező ár-érték arányú és megbízható forrásból származó használt járművekre: kifejezetten keresettek a vállalati autók, hiszen ezek dokumentált szervizháttérrel és garantált kilométeróra-állással rendelkeznek.Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke és a szervezet Flotta Bizottságának vezetője szerint a céges autópark körülbelül 350 ezer autót jelenthet Magyarországon:
a flottakezelőknél éves szinten nagyjából 10 ezer darab autó kerül a vérkeringésbe, de a cégesautó-állomány ennél nagyobb, hiszen több cég nem szerződik flottakezelővel, hanem saját tulajdonban vannak a cégautók.
A kiselejtezett cégautókat 70-80 százalékban márkakereskedők és független használtautó-kereskedők vásárolják meg, többnyire visszavásárlási szerződéssel vagy online aukción keresztül, a fennmaradó 20 százalékon pedig a magánvásárlók és a külföldre történő eladás között oszlik meg. Ebből látszik, hogy egyáltalán nem a magánemberek jelentik az elsődleges piacot, legalábbis többségében nem közvetlenül jutnak hozzá ezekhez a modellekhez.Ilyenek Magyarországon a kiszuperált flottaautók A lízingelt vagy flottakezelt cégautók között a dízeles autók vannak többségben, körülbelül 60 százalékban, aminek az oka, hogy akik ezeket használják - például az üzletkötők, cégvezetők - rengeteg kilométert utaznak, így a kisebb fogyasztású dízelmotor költséghatékonyabb. Érdemes különbséget tenni az állami és a magánvállalatok járműállománya között. Míg az állami vállalatok által licitre küldött járművek átlagéletkora 15 év, addig a magáncégek által aukcióra küldött járművek átlagéletkora 8,5 év. Ha az állományt tovább tisztítjuk, és csak a multinacionális cégek autóit nézzük, akkor az látszik, hogy a cégek többsége 6 évesen cseréli flottáját. Típusokat tekintve az Opel Astra és a Ford Focus fordulnak elő legnagyobb arányban a magyar cégautó-parkban. Az átlaghoz képest ezek az autók jobb állapotban vannak, azonban jóval több kilométer van bennük, de Tekse Kálmán szerint ettől a magyar vásárló ma már nem ijed meg, és valójában ettől nem is kell félni.
Új trendek az értékesítésben
A kifutott céges flotta darabjainak értékesítésére több lehetőség van: a leggyakoribb megoldás, hogy dolgozók veszik meg - gyakran piaci ár alatt, ami veszteséget termel a cégeknek. Épp ezért megjelentek a piacon az online aukciós oldalak, amelyeken autókereskedők licitálhatnak az eladásra kínált cégautókra, így azok gyorsan, és a nagy verseny miatt jóval magasabb áron kelnek el.Az aukciós cégek főleg saját tulajdonban lévő autókkal foglalkoznak, mert a flottakezelővel dolgozó vállalatok autóit a flottakezelő értékesíti, ez is a szolgáltatáscsomag része. Több cég specializálódik bizonyos típusokra, például:
- egyes márkákra;
- dízelre;
- roncsokra.
Az auto-licit.hu tapasztalatai szerint egyre több cég választja az online aukciót a kifutó flottaautók eladására, és sokan saját dolgozóiknak is liciten értékesítik az autókat. Korábban voltak élő licitet működtető cégek is, de mára ezek nagy része eltűnt, mert bár van egy hangulata az élő aukciónak, rengeteg költséggel jár, már önmagában az autók szállítása és tárolása egy vagyonba kerül.
Ugyanazt keresik, mint az új autóknál
Piaci szereplők tapasztalatai alapján az aukciók során a kereslet szinte teljesen megegyezik az újautó-eladásoknál jellemző márka- és típuskereslettel.A német autók iránt a legnagyobb a kereskedői érdeklődés, hiszen ezeket a használt autókat később könnyebb végfelhasználók irányába értékesíteni. Ez azt is jelenti, hogy ezen gyártmányok értékvesztése is kisebb, mint például a francia modelleké, melyeket jóval nehezebb elvárt áron értékesíteni.
Az auto-licit.hu aukcióin az utóbbi egy évben az aukcióra bocsátott autók 70 százalékát a cégek dolgozói vásárolták meg, míg a válság alatt jóval alacsonyabb volt ez az arány, tehát érződik egyfajta gazdasági fellendülésnek tulajdonított hatás is a piacon. Valószínűleg a válságból való kilábalás után nőtt azoknak a munkavállalóknak a száma, akik piaci áron meg tudják vásárolni a cégautókat.Az autókat értékesíteni kívánó cégek dolgozóin kívül magánszemélyek nem licitálhatnak az autó aukciós oldalakon: bár a rendszerek képesek lebonyolítani teljesen nyílt liciteket is, a magánszemélyek licitálása még a nagyon kötött és bonyolult regisztrációs folyamat során is megbízhatatlan.
Szürke terület a használt cégautók piaca
Az autóaukciós piacon nem könnyű talpon maradni, mert bizonyos szempontból szürke terület a használt cégautók értékesítése. Aöbbféle trükközési lehetőség van, és a kilométeróra megbuherálása csak a kezdet. Előfordult például olyan, hogy a kereskedők, akiktől a cég árajánlatot kért be, összejátszottak egy állami cég ellen, és nagyon olcsón jutottak hozzá az autókhoz. Hatalmas különbség volt a valós érték és a kialkudott ár között, konkrétan duplaáron lehetett volna értékesíteni az autót.Az is megesik, hogy a flottakezelő a gyorsaság miatt piaci áron alul adja el az autót, miközben nagy összegeket tesz zsebre a maradványérték elszámolásnál, ha annak kockázatát az ügyfél vállalta (az az összeg, amennyiért a használat végeztével az eszköz értékesíthető). Fontos tehát, hogy tényleges verseny legyen a flottából kikerült autók eladásánál, és ne meghívásos alapon működjön, ahol például előre megvan a nyertes.
A cikk megjelenést az auto-licit.hu támogatta.
Trump meglépte: Amerika bezárja a Harvard kapuit a külföldi hallgatók előtt
A New York Times értesülései szerint.
Amerika ősellensége már dörzsölte a tenyerét, de egy megállapodás keresztülhúzta a számításait
Marad brit kézen a kulcsfontosságú támaszpont.
Jön a drágulás a futócipőknél: árat emehet a Nike, az Adidas és az On is
Eléri őket a vámhatás.
Egyetlen légi csata miatt pánikolt be a fél világ - Új csúcsragadozó veszélyezteti Amerika fölényét?
Negyven éve nem ért el sikert kínai fegyver.
Súlyos ukrán támadás érte Oroszországot, Iszkander-rakétát lőttek ki Ukrajnára - A háborúról percről percre csütörtökön
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború eseményeivel.
Szivárognak a hírek a hét legfontosabb találkozójáról: szóba került az orosz olaj is
Állítólag sikeres volt a találkozó.
Mi hűti le Indiát, miközben forr a világ?
Több mint egy évszázad alatt mindössze 0,7 °C-os hőmérséklet-emelkedést mértek Indiában, szemben a globális 1-2 °C-os átlagnövekedésével.
Javaslat a GDPR szerinti nyilvántartási kötelezettség egyszerűsítésére
Az Európai Bizottság összeállított egy csomagot az egységes belső piac hatékonyabb, kevesebb adminisztrációval járó működtetése érdekében, amely egy ún. egyszerűsítési javaslatcsomagot
Mi lesz a cégemmel utánam? A bizalmi vagyonkezelés alapjai
Adóoptimalizálás, folyamatosan finomított szabályozás, és ezt kísérő heves viták - sok szó esik ezekben a hetekben is a bizalmi vagyonkezelésről. Arról azonban, hogy mire is...
The post Mi l
Munkaszüneti napok, áthelyezett munkanapok 2026 - így tervezzen!
Megjelent a Magyar Közlönyben a 2026-ban esedékes ünnepnapok, pihenőnapok és plusz munkanapok végleges listája. A rendelet azt is meghatározza, hogy mely hétvégén kell majd dolgozni, és mely h
Zöld és digitális jövő a KKV-knak: itt a legújabb GINOP Plusz Hitelprogram
2025 júniusától új lehetőséget kapnak a hazai kis- és középvállalkozások (KKV-k), hogy technológiai megújulásukkal és fenntarthatósági törekvéseikkel lendületet adjanak a magyar gazdas
Mennyivel kerül többe egy horvát nyaralás, mint egy éve?
Közeleg a jó idő, egyre többen kezdik tervezni a nyaralást. A K&H felmérése alapján már az is kiderült, hogy mennyit költenének a nyaralást tervezők idén. Jelentősen, 21 százalékkal e
Így írunk mi: mérlegen az Economania első 499 írása
Blogunkon hét és fél éve jelentetünk meg rendszeresen gazdasági, pénzügyi témájú posztokat. Jubileumi, 500. bejegyzésünkben áttekintjük, hogyan alakult az olvasói érdeklődés blogunk irá
Én megmondtam
Pár hete írtam egy cikket arról, hogy nem feltétlen van jó helyen a pénzed a mobilodról elérhető banki alkalmazásokban, különösen nem akkor, ha a mobilt és az alkalmazásokat is az ujjlenyoma


- Megjelent a 100 leggazdagabb magyarról szóló lista, mutatjuk a százmilliárdos vagyonokat
- Magára hagyta szövetségesét Washington – Sokkal nagyobb háborúra készülnek?
- Extraprofitadók: megjöttek a kormány legújabb tervei
- Hatalmas adóváltozások jönnek 2026-ban, és ez még nem minden
- Itt a fordulat: ez lehet az első jel arra, hogy megmenekülhet a Föld
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Fűnyírás mindenáron? Kényszeres kertrendezés helyett megéri kicsit lustának lenni
A gyepek és méhlegelők körül mindig forró a hangulat, de a tét sokkal nagyobb a lakók igazánál.
Megérkeztek a számok: meglepő helyen kötöttek ki az állampapírkamatok
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Lemond a kormány több száz milliárdról a választások után – Mi történik?
Eltűnik az egyik legfontosabb bevétel?
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.