Érdekel, hogyan cserélnek gazdát a kifutó cégautók Magyarországon?
A használtautó-piac jóval nagyobb, mint az újautó-piac: idén várhatóan több mint 500 ezer használtautó cserél gazdát Magyarországon, ami részben a várhatóan több mint 150 ezres használtautó-importnak is köszönhető.
Mivel a 2008-as válság után évekig főleg a céges vásárlások dominálták az újautó-piacot, most alig van olyan "fiatal" használt autó a magyar piacon, amely korábban nem cégautó volt - mondta el a Portfolio-nak Radva Csaba, az auto-licit.hu portál sales managere.Cégautók a használt gépkocsik piacán
A használtautó-import jelentős Magyarországon: csak 2016 első félévében összesen 69.990 autót importáltak a magyar vásárlók, és ez csak a külföldről vásárolt használt autók mennyisége. Emellett növekvő igény mutatkozik a kedvező ár-érték arányú és megbízható forrásból származó használt járművekre: kifejezetten keresettek a vállalati autók, hiszen ezek dokumentált szervizháttérrel és garantált kilométeróra-állással rendelkeznek.Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke és a szervezet Flotta Bizottságának vezetője szerint a céges autópark körülbelül 350 ezer autót jelenthet Magyarországon:
a flottakezelőknél éves szinten nagyjából 10 ezer darab autó kerül a vérkeringésbe, de a cégesautó-állomány ennél nagyobb, hiszen több cég nem szerződik flottakezelővel, hanem saját tulajdonban vannak a cégautók.
A kiselejtezett cégautókat 70-80 százalékban márkakereskedők és független használtautó-kereskedők vásárolják meg, többnyire visszavásárlási szerződéssel vagy online aukción keresztül, a fennmaradó 20 százalékon pedig a magánvásárlók és a külföldre történő eladás között oszlik meg. Ebből látszik, hogy egyáltalán nem a magánemberek jelentik az elsődleges piacot, legalábbis többségében nem közvetlenül jutnak hozzá ezekhez a modellekhez.Ilyenek Magyarországon a kiszuperált flottaautók A lízingelt vagy flottakezelt cégautók között a dízeles autók vannak többségben, körülbelül 60 százalékban, aminek az oka, hogy akik ezeket használják - például az üzletkötők, cégvezetők - rengeteg kilométert utaznak, így a kisebb fogyasztású dízelmotor költséghatékonyabb. Érdemes különbséget tenni az állami és a magánvállalatok járműállománya között. Míg az állami vállalatok által licitre küldött járművek átlagéletkora 15 év, addig a magáncégek által aukcióra küldött járművek átlagéletkora 8,5 év. Ha az állományt tovább tisztítjuk, és csak a multinacionális cégek autóit nézzük, akkor az látszik, hogy a cégek többsége 6 évesen cseréli flottáját. Típusokat tekintve az Opel Astra és a Ford Focus fordulnak elő legnagyobb arányban a magyar cégautó-parkban. Az átlaghoz képest ezek az autók jobb állapotban vannak, azonban jóval több kilométer van bennük, de Tekse Kálmán szerint ettől a magyar vásárló ma már nem ijed meg, és valójában ettől nem is kell félni.
Új trendek az értékesítésben
A kifutott céges flotta darabjainak értékesítésére több lehetőség van: a leggyakoribb megoldás, hogy dolgozók veszik meg - gyakran piaci ár alatt, ami veszteséget termel a cégeknek. Épp ezért megjelentek a piacon az online aukciós oldalak, amelyeken autókereskedők licitálhatnak az eladásra kínált cégautókra, így azok gyorsan, és a nagy verseny miatt jóval magasabb áron kelnek el.Az aukciós cégek főleg saját tulajdonban lévő autókkal foglalkoznak, mert a flottakezelővel dolgozó vállalatok autóit a flottakezelő értékesíti, ez is a szolgáltatáscsomag része. Több cég specializálódik bizonyos típusokra, például:
- egyes márkákra;
- dízelre;
- roncsokra.
Az auto-licit.hu tapasztalatai szerint egyre több cég választja az online aukciót a kifutó flottaautók eladására, és sokan saját dolgozóiknak is liciten értékesítik az autókat. Korábban voltak élő licitet működtető cégek is, de mára ezek nagy része eltűnt, mert bár van egy hangulata az élő aukciónak, rengeteg költséggel jár, már önmagában az autók szállítása és tárolása egy vagyonba kerül.
Ugyanazt keresik, mint az új autóknál
Piaci szereplők tapasztalatai alapján az aukciók során a kereslet szinte teljesen megegyezik az újautó-eladásoknál jellemző márka- és típuskereslettel.A német autók iránt a legnagyobb a kereskedői érdeklődés, hiszen ezeket a használt autókat később könnyebb végfelhasználók irányába értékesíteni. Ez azt is jelenti, hogy ezen gyártmányok értékvesztése is kisebb, mint például a francia modelleké, melyeket jóval nehezebb elvárt áron értékesíteni.
Az auto-licit.hu aukcióin az utóbbi egy évben az aukcióra bocsátott autók 70 százalékát a cégek dolgozói vásárolták meg, míg a válság alatt jóval alacsonyabb volt ez az arány, tehát érződik egyfajta gazdasági fellendülésnek tulajdonított hatás is a piacon. Valószínűleg a válságból való kilábalás után nőtt azoknak a munkavállalóknak a száma, akik piaci áron meg tudják vásárolni a cégautókat.Az autókat értékesíteni kívánó cégek dolgozóin kívül magánszemélyek nem licitálhatnak az autó aukciós oldalakon: bár a rendszerek képesek lebonyolítani teljesen nyílt liciteket is, a magánszemélyek licitálása még a nagyon kötött és bonyolult regisztrációs folyamat során is megbízhatatlan.
Szürke terület a használt cégautók piaca
Az autóaukciós piacon nem könnyű talpon maradni, mert bizonyos szempontból szürke terület a használt cégautók értékesítése. Aöbbféle trükközési lehetőség van, és a kilométeróra megbuherálása csak a kezdet. Előfordult például olyan, hogy a kereskedők, akiktől a cég árajánlatot kért be, összejátszottak egy állami cég ellen, és nagyon olcsón jutottak hozzá az autókhoz. Hatalmas különbség volt a valós érték és a kialkudott ár között, konkrétan duplaáron lehetett volna értékesíteni az autót.Az is megesik, hogy a flottakezelő a gyorsaság miatt piaci áron alul adja el az autót, miközben nagy összegeket tesz zsebre a maradványérték elszámolásnál, ha annak kockázatát az ügyfél vállalta (az az összeg, amennyiért a használat végeztével az eszköz értékesíthető). Fontos tehát, hogy tényleges verseny legyen a flottából kikerült autók eladásánál, és ne meghívásos alapon működjön, ahol például előre megvan a nyertes.
A cikk megjelenést az auto-licit.hu támogatta.
Iráni rakéták csapódtak be Izrael központjába, fejvesztve menekül Teherán lakossága - Hétfői híreink az Irán-Izrael háborúról percről percre
Cikkünk folyamatosan frissül a háború eseményeivel.
Kegyetlen dróneső hullott Ukrajnára, nagy bajban Kijev - Híreink az ukrajnai háborúról hétfőn
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Árulkodó műholdképek: alaposan felturbózta egyes atomlétesítményeit Oroszország, nem is akárhol
Nagy fejlesztések történtek az elmúlt években.
Amerikai elemzőház: egyedülálló lehetőséget kapott Putyin, rögvest le is csapott rá
A közel-keleti eseményekről beszélt Trumppal.
Terjed az e-autózás, csak bírjuk energiával
Kétkedők ide vagy oda: az e-autózás térhódítása töretlen. Ugyan Európában stagnált tavaly az értékesítési számuk, de Kínában már közel minden második eladott autó elektromos volt....
Komplex bér-, munkaügyi és HR audit
A munkajogi megfelelés, a pontos és precíz bérszámfejtés, valamint a megfelelő adminisztráció nemcsak a jogszabályoknak való megfelelés miatt kulcsfontosságú, hanem azért is, mert a munkaüg
Követett részvények - 2025. június
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Tudom, hogy nem pihensz idén nyáron!
A foci globális erejének és jelenlétének összekötöttsége mindenféle őrültségekre képes késztetni a döntéshozókat. Ez a történet 25, de még inkább 65 esztendővel ezelőttről indul: l
Biodiverzitás-barát vállalkozások: nemcsak felelősség, üzleti lehetőség
A biodiverzitás megőrzése nem csupán környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább gazdasági érdek is. A vállalatok számára ma már nem elég a környezeti hatásukat mi
Indulnak a revízió háborúi
700 ezer kontra 7 milliárd. Az egyik nagyságrendekkel kisebb szám, mint a másik. A számok elvont világából a reális világba tolva a dolgot: hétmilliárd eurónak...
The post Indulnak a revízió
Azok a drága előfizetések!
Az előfizetések kérdése a pénzügyi tudatosságban mindig zavart, talán soha nem tudtam eléggé kapcsolódni hozzá, mert nekem nincs sok, legalábbis mindig így éreztem. Pedig az előfizetések,
VIDEÓ! Önvezető autók: A következő nagy befektetési robbanás?
Az önvezető autók fejlesztése és bevezetése nem csupán technológiai kihívás, hanem egyre inkább a globális gazdasági és geopolitikai verseny egyik kulcsfontosságú terepe. Az USA és Kína


- Furcsaság az izraeli támadás kapcsán: mégis hova tűntek az iráni vadászgépek?
- Özönlenek a külföldiek Magyarországra, kiderült, honnan jönnek
- Egyetlen dolgon áll vagy bukik Irán túlélése, éppen emiatt bombázza őket Izrael
- Napokon belül kirobbanhat a háború, amitől mindenki tartott – Egyre több az aggasztó jel
- Forint helyett itt az euró - Ezt kevesen várták a kormánytól
Tőzsdei fordulat zajlik a szemünk előtt – Mit érdemes most venni?
Eljött a kicsik ideje.
Véget ért a mezőgazdaság aranykora? Ami most történik, arra senki nincs felkészülve
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.
Lehet még egyszer a Teslából Volkswagen?
Fontos következtetéseket vonhatunk le Trump és Musk csörtéjéből.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Számolj háromig és start!
Ne maradj le számlanyitási akciónkról! Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, milyen bónuszokat érdemes kihasználni, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.