Érdekel, hogyan cserélnek gazdát a kifutó cégautók Magyarországon?
A használtautó-piac jóval nagyobb, mint az újautó-piac: idén várhatóan több mint 500 ezer használtautó cserél gazdát Magyarországon, ami részben a várhatóan több mint 150 ezres használtautó-importnak is köszönhető.
Mivel a 2008-as válság után évekig főleg a céges vásárlások dominálták az újautó-piacot, most alig van olyan "fiatal" használt autó a magyar piacon, amely korábban nem cégautó volt - mondta el a Portfolio-nak Radva Csaba, az auto-licit.hu portál sales managere.Cégautók a használt gépkocsik piacán
A használtautó-import jelentős Magyarországon: csak 2016 első félévében összesen 69.990 autót importáltak a magyar vásárlók, és ez csak a külföldről vásárolt használt autók mennyisége. Emellett növekvő igény mutatkozik a kedvező ár-érték arányú és megbízható forrásból származó használt járművekre: kifejezetten keresettek a vállalati autók, hiszen ezek dokumentált szervizháttérrel és garantált kilométeróra-állással rendelkeznek.Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke és a szervezet Flotta Bizottságának vezetője szerint a céges autópark körülbelül 350 ezer autót jelenthet Magyarországon:
a flottakezelőknél éves szinten nagyjából 10 ezer darab autó kerül a vérkeringésbe, de a cégesautó-állomány ennél nagyobb, hiszen több cég nem szerződik flottakezelővel, hanem saját tulajdonban vannak a cégautók.
A kiselejtezett cégautókat 70-80 százalékban márkakereskedők és független használtautó-kereskedők vásárolják meg, többnyire visszavásárlási szerződéssel vagy online aukción keresztül, a fennmaradó 20 százalékon pedig a magánvásárlók és a külföldre történő eladás között oszlik meg. Ebből látszik, hogy egyáltalán nem a magánemberek jelentik az elsődleges piacot, legalábbis többségében nem közvetlenül jutnak hozzá ezekhez a modellekhez.Ilyenek Magyarországon a kiszuperált flottaautók A lízingelt vagy flottakezelt cégautók között a dízeles autók vannak többségben, körülbelül 60 százalékban, aminek az oka, hogy akik ezeket használják - például az üzletkötők, cégvezetők - rengeteg kilométert utaznak, így a kisebb fogyasztású dízelmotor költséghatékonyabb. Érdemes különbséget tenni az állami és a magánvállalatok járműállománya között. Míg az állami vállalatok által licitre küldött járművek átlagéletkora 15 év, addig a magáncégek által aukcióra küldött járművek átlagéletkora 8,5 év. Ha az állományt tovább tisztítjuk, és csak a multinacionális cégek autóit nézzük, akkor az látszik, hogy a cégek többsége 6 évesen cseréli flottáját. Típusokat tekintve az Opel Astra és a Ford Focus fordulnak elő legnagyobb arányban a magyar cégautó-parkban. Az átlaghoz képest ezek az autók jobb állapotban vannak, azonban jóval több kilométer van bennük, de Tekse Kálmán szerint ettől a magyar vásárló ma már nem ijed meg, és valójában ettől nem is kell félni.
Új trendek az értékesítésben
A kifutott céges flotta darabjainak értékesítésére több lehetőség van: a leggyakoribb megoldás, hogy dolgozók veszik meg - gyakran piaci ár alatt, ami veszteséget termel a cégeknek. Épp ezért megjelentek a piacon az online aukciós oldalak, amelyeken autókereskedők licitálhatnak az eladásra kínált cégautókra, így azok gyorsan, és a nagy verseny miatt jóval magasabb áron kelnek el.Az aukciós cégek főleg saját tulajdonban lévő autókkal foglalkoznak, mert a flottakezelővel dolgozó vállalatok autóit a flottakezelő értékesíti, ez is a szolgáltatáscsomag része. Több cég specializálódik bizonyos típusokra, például:
- egyes márkákra;
- dízelre;
- roncsokra.
Az auto-licit.hu tapasztalatai szerint egyre több cég választja az online aukciót a kifutó flottaautók eladására, és sokan saját dolgozóiknak is liciten értékesítik az autókat. Korábban voltak élő licitet működtető cégek is, de mára ezek nagy része eltűnt, mert bár van egy hangulata az élő aukciónak, rengeteg költséggel jár, már önmagában az autók szállítása és tárolása egy vagyonba kerül.
Ugyanazt keresik, mint az új autóknál
Piaci szereplők tapasztalatai alapján az aukciók során a kereslet szinte teljesen megegyezik az újautó-eladásoknál jellemző márka- és típuskereslettel.A német autók iránt a legnagyobb a kereskedői érdeklődés, hiszen ezeket a használt autókat később könnyebb végfelhasználók irányába értékesíteni. Ez azt is jelenti, hogy ezen gyártmányok értékvesztése is kisebb, mint például a francia modelleké, melyeket jóval nehezebb elvárt áron értékesíteni.
Az auto-licit.hu aukcióin az utóbbi egy évben az aukcióra bocsátott autók 70 százalékát a cégek dolgozói vásárolták meg, míg a válság alatt jóval alacsonyabb volt ez az arány, tehát érződik egyfajta gazdasági fellendülésnek tulajdonított hatás is a piacon. Valószínűleg a válságból való kilábalás után nőtt azoknak a munkavállalóknak a száma, akik piaci áron meg tudják vásárolni a cégautókat.Az autókat értékesíteni kívánó cégek dolgozóin kívül magánszemélyek nem licitálhatnak az autó aukciós oldalakon: bár a rendszerek képesek lebonyolítani teljesen nyílt liciteket is, a magánszemélyek licitálása még a nagyon kötött és bonyolult regisztrációs folyamat során is megbízhatatlan.
Szürke terület a használt cégautók piaca
Az autóaukciós piacon nem könnyű talpon maradni, mert bizonyos szempontból szürke terület a használt cégautók értékesítése. Aöbbféle trükközési lehetőség van, és a kilométeróra megbuherálása csak a kezdet. Előfordult például olyan, hogy a kereskedők, akiktől a cég árajánlatot kért be, összejátszottak egy állami cég ellen, és nagyon olcsón jutottak hozzá az autókhoz. Hatalmas különbség volt a valós érték és a kialkudott ár között, konkrétan duplaáron lehetett volna értékesíteni az autót.Az is megesik, hogy a flottakezelő a gyorsaság miatt piaci áron alul adja el az autót, miközben nagy összegeket tesz zsebre a maradványérték elszámolásnál, ha annak kockázatát az ügyfél vállalta (az az összeg, amennyiért a használat végeztével az eszköz értékesíthető). Fontos tehát, hogy tényleges verseny legyen a flottából kikerült autók eladásánál, és ne meghívásos alapon működjön, ahol például előre megvan a nyertes.
A cikk megjelenést az auto-licit.hu támogatta.
Erre a három részvényre fogad a világ egyik leggazdagabb embere – Érdemes rá hallgatni?
Kijött a várva várt dokumentum.
Alaszkára figyel a világ: a Google-ben is meglátszódik a várva várt Trump-Putyin csúcs
Megnéztük a Google Trends számait.
Bagatell hiba okozta a méregdrága amerikai csúcsfegyver végzetét – Hullámsírba merült egy MQ-9 Reaper
13 millió dollárnak annyi.
Az egész világot átformálná az amerikai szuperfegyver – Most kiderült, pontosan hogyan épül meg az Aranykupola
Gyorsabban jöhet, mint azt bárki gondolta volna.
Nem fog bejönni Putyin mesterterve? - Trump előre kizárta azt, amitől mindenki tart
Egyelőre tartja magát az álláspontjához az elnök.
Riasztás jött: Magyarországra is érkezett a gyilkos sajtból!
Kiemelt figyelmeztetés érkezett.
Az elmúlt húsz évben nem látott katasztrófa pusztít, megindult az evakuáció
Sokakat kellett kimenekíteni.
Mi történik, ha kifogyunk a talajvízből?
A talajvíz túlzott kitermelése világszerte súlyos következményekkel jár, de az Egyesült Államokban már a nagyvárosok épületeinek szerkezetén is jól mérhető hatása
Most van csak igazán csúcson a piaci koncentráció
Az elmúlt évek már bőven arról szóltak az amerikai részvénypiacon, hogy pár nagy techcég dominálja az S&P500-at. De igazából az index koncentrációja csak most ért... The post Most van c

Transzferár-adatszolgáltatás: mit lát valójában a NAV az ATP lapokon?
A transzferár-adatszolgáltatás (ATP lapok) bevezetése gyökeresen átalakította a kapcsolt vállalkozások ellenőrzési logikáját. Az eddigi transzferár dokumentációs kötelezettség mellett mos

Aggasztó vélemény az Otthon Start programról
Ritkán szoktam hírekről írni, mert őszintén szólva a napi változásokról írnak eleget a híroldalak. Viszont az Otthon Start hitelprogrammal kapcsolatban szeretnék reagálni pár véleményre, a
Így bukhatod el a támogatást: a projekt jelenléti ív rejtélyei
A támogatott kutatás-fejlesztési projektek egyik legfontosabb, mégis gyakran alábecsült dokumentuma a projekt jelenléti ív, pedig ezen is múlhat a sikeres elszámolás.

A külföldi beruházások és a klímacélok kapcsolata
A zöld-FDI-t vizsgálva már több kutatás megállapította a korrelációt a megújuló energiahordozókba történő befektetések és a klímaváltozás elleni hatékony fellépés között.
Tényleg a mohóság és lobbi miatt ilyen drága egy-egy gyógyszer?
Nehéz megdönteni azt a vélekedést, hogy a gyógyszergyártók mohósága miatt nagyon drága egy-egy gyógyszer ára. A valóság ennél bonyolultabb: a gyártók ugyanis még így kisebb... The post T

Az AI a kor vasútja, csak arányosan kevesebbet költenek rá
A 19. század amerikai vasútépítési láza a busás megtérülésekről és a kor technológiai fejlettségének kiaknázásáról szólt: a tengerentúlon a GDP nagyjából 6 százalékát beletolták


Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
A magyar milliomosok titkai: így lehetsz te is tagja a klubnak
Ismét elkészült a Portfolio Prémium Banki Felmérése.
Döbbenetes új csúcsokon a világ tőzsdéi – Mi jöhet most?
Meddig tarthat a lendület?
Nagyra nőtt a fontos eszköz - Újabb robbanás vagy összeomlás jön?
A bitcoinon túl is lehet élet?
