Friss kutatás: a lakásbiztosítási kampány ismertsége nőtt, mégis csökkent az érdeklődés
Ingatlan

Friss kutatás: a lakásbiztosítási kampány ismertsége nőtt, mégis csökkent az érdeklődés

Portfolio
A lakásbiztosítással rendelkezők közül csak minden második személy tervez márciusban kalkulációt indítani vagy ajánlatot kérni, miközben a kampány ismertsége jelentősen megnőtt – derül ki az Impetus Research friss kutatásából.
Szeptember 18-án lesz a Portfolio Future of Finance 2025 konferenciája, amelyen a pénzügyi szektor nagyágyúi mutatják meg a jövőt, érdemes eljönni.

A márciusi lakásbiztosítási kampány ismertsége jelentősen megnőtt a tavalyi évben – derült ki az Impetus Research reprezentatív online kérdőíves kutatásából, amely a hazai 18-69 éves lakásbiztosítási ügyfelek körében készült. 2023 őszén – az intenzív kampányidőszak előtt – még csak minden hatodik lakásbiztosítási ügyfél hallott arról, hogy 2024 márciusában lehetősége van lakásbiztosítást váltani. Ezzel szemben 2024 őszén már tíz ügyfélből legalább hat, azaz az ügyfelek kétharmada nyilatkozta azt, hogy tud a lehetőségről. A kampányról magasabb arányban értesültek az 50 évnél idősebb, magasabb végzettségű és kisvárosokban élő lakásbiztosítási ügyfelek – írja az Impetus kutatása.

Impetus_PR ábrák_Lakásbiztosítás váltás_1 ábra

Bár a lakásbiztosítási kampányt ismerők aránya jelentősen emelkedett, az ajánlatkérési és kalkulációs kedv érezhetően csökkent egy év alatt. 2023 őszén még a lakásbiztosítási ügyfelek háromnegyede nyilatkozta azt, hogy tervez ajánlatot kérni vagy összehasonlítani a biztosítói ajánlatokat 2024 tavaszán.

2024 őszén már csak az ügyfelek 54 százaléka válaszolta azt, hogy a következő, azaz a 2025. márciusi kampányban kér ajánlatot vagy kalkulál

a lakásbiztosításával kapcsolatban. A „biztosan” kalkulálók aránya is csökkent, már csak 19 százalék (2023 őszén még 29 százalék), de a „valószínűleg” kalkuláló ügyfelek részaránya is 35 százalékra csökkent a korábbi 46 százalékos szintről – számol be az eredményekről az Impetus.

Nagyobb arányban terveznek ajánlatokat bekérni a magasabb iskolai végzettségű, valamint a pénzügyileg tudatosabb, megtakarításokkal rendelkező ügyfelek. Ezzel szemben nem látunk nagyobb érdeklődést a kalkulációk iránt az idősebb ügyfelek, vagy a kisebb városokban élő ügyfelek körében.

Impetus_PR ábrák_Lakásbiztosítás váltás_2 ábra

„A kampány ismertsége jelentősen nőtt a tavalyi évben, ami a 2024-es kampány során látott nagyon intenzív marketingkommunikációs aktivitásnak köszönhető. Amennyiben azonban idén nem látunk hasonlóan aktív kommunikációs tevékenységet, félő, hogy a kampány ismertsége újra lecsökken a célcsoport körében, ami a piaci mobilizációra hat majd negatívan.” – értelmezi az eredményeket Schauermann Péter, az Impetus Research üzletfejlesztési vezetője.

„Az ügyfelek jelentős része (a piac negyede), bár hallott a kampányról, de mégsem kért ajánlatot a biztosítóktól. Kutatásainkban azt látjuk, hogy ők leginkább azért nem tették ezt, mert bizalmi kötődésük van a biztosítójuk irányába, vagy a tanácsadójukhoz lojálisak. Mások, bár kértek ajánlatot, mégsem váltottak, amiben a jelenlegi biztosítóval való elégedettség mellett az érezhetően jobb ajánlat hiánya volt a fő ok az ügyfelek válaszai szerint. Ez az élmény is okozhatja a kalkulációs „kedv” csökkenését, amely ahhoz vezethet, hogy a 2025-ös kampány során alacsonyabb piaci átkötési arányokat fogunk látni.” – tette hozzá a szakember.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Csak bírjuk szuflával az AI-t

Így is borzasztóan néz ki a globális energiamix, a mesterséges intelligencia csak ront a helyzeten. Lehet, hogy az AI nem erővel pusztít ki minket, hanem... The post Csak bírjuk szuflával az AI-t

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Már Brüsszel figyelmezteti a kormányt, végveszélyben vannak a magyar EU-források
Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Díjmentes online előadás

Száguldj velünk a tőzsde hullámain!

Itt az idő, hogy napfényes hangulatban elmerülj a tőzsde világában! Megnézzük a legfrissebb nyári trendeket, és hasznos gondolatokat osztunk meg a befektetésekről – legyen szó kezdőkről vagy tapasztalt tőzsdézőkről, mindenki találhat benne újdonságot.

Ez is érdekelhet