Prémium

Az internetes kereskedők hálaadás napja (x)

Portfolio
Az internetes kereskedelem iparág továbbra is felülteljesít, sőt a fejlődés még gyorsul is. Ez igazolja az eENET kutatócég felmérése, mely szerint a kosaras rendszerben értékesítő hazai webáruházak tavalyi forgalma 217 milliárd forint volt, ami 22,5 %-kal haladja meg a 2012. évit. A fejlődés növekedő ütemű az előző évek 14, illetve 16,5 százalékos növekedését tekintve. A szereplők száma is nagyobb évről évre, és egyre nagyobb számban jelennek meg a "kőházas" kereskedők is az interneten, gondoljunk csak az elmúlt egy-két év új belépőire, például a Tescóra, a Tchibóra, a Media Marktra, a Deichmannra vagy az online-újonc Decathlonra. Az iparág növekedése - ha egyáltalán lehet iparágról beszélni a rendkívül szerteágazó termék- és szolgáltatásskálájú e-kereskedelem kapcsán - persze nem feltétlen jelenti, hogy az egy webáruházra eső fajlagos bevétel növekedett. A profitról nem is beszélve, hiszen az e-commerce mögötti üzleti modell még nem kiforrott.



Az internetes kereskedők hálaadás napja

Ezért is nagyon fontos az e-kereskedők számára, hogy minél több lehetőségük legyen "megmutatni magukat" a vásárlóknak, és rábírni őket, hogy az internetes vásárlás mellett tegyék le a garast - készpénzt, bankkártyát, PayPal-t stb. Minél többen, minél többször. A vásárlók pedig keresik az akciókat, és egyre inkább szempont a vásárlási metódus kiválasztásánál az időtényező is vagy máshonnan megközelítve: a kényelem.
Erre a kétoldali igényre ad választ a DotcommerceDay, azaz az Internetes Vásárlás Napja mozgalom. Melynek célja, hogy az internetezőkkel megismertesse az online vásárlásban rejlő előnyöket, segítve ezzel a hazai internetes kereskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését, továbbá csökkentve az autós közlekedést jelentő hagyományos vásárlás környezetkárosító hatásait, a szmog-kialakulást és a zajterhelést. Az eseményt negyedik éve szervezik meg Magyarországon, és idén már több mint ötszáz webáruház várja a látogatókat speciális, csak ezen a napon érvényes akciójával. A kínálat lefedi szinte a teljes termék- és szolgáltatáspalettát, ami csak kapható az interneten: utazás, játék, egészségügyi termékek, könyv, CD, kuponok, internet-előfizetés, műszaki cikkek, bútor, ruha, gyermekholmik, aukciós tárgyak, szoftverek, sportszerek, biokészítmények, ékszerek, kozmetikai és illatszerek, ételek-italok stb.

Az Internetes Vásárlás Napja előképe az amerikai Cyber Monday, illetve az azt megelőző Black Friday. Ez egy spontán kialakult jelenség, amit mára tudatosan használ az USA-ban az egész e-kereskedelmi iparág. A Fekete Péntek egyáltalán nem gyászos esemény: a november negyedik csütörtökjén lévő Hálaadás ünnepét követő pénteki nap, és ekkor fordul át az e-kereskedők legtöbbjének éves üzleti eredménye a veszélyes - veszteséges - pirosbetűs tartományból pozitívba, azaz a feketével írt profitba. Tehát a webáruházak jó része tizenegy hónapig vár, hogy aztán az ekkor induló karácsonyi szezonban learassa egész éves munkája gyümölcsét, és ehhez a startpisztoly rögtön a Hálaadás után, a Fekete Pénteken és az azt követő "Kiberhétfőn" dördül el. Amikor szinte szőnyegbombázással - a legkisebbtől a legnagyobb webáruházig - érik el a vásárlókat az óriási akciókkal, és tudatosítják bennük az internetes vásárlást, mint vásárlási módot.


Az internetes kereskedők hálaadás napja

Magyarországon nem ünneplik a Hálaadás Napját, és ezért nincs egy ilyen éles váltás, amikor pulykás gondolatkörből átfordulnak az emberek a beiglisbe. Ezt ismerték fel az Internetes Vásárlás Napja hazai szervezői, akik egy apropót szerettek volna teremteni arra, hogy az e-kereskedők "bedörrentsék" a karácsonyi szezont. Négy éve, az első évben a dátum még november végén volt, ám éppen az e-kereskedők visszajelzései alapján az elmúlt három évben már november első teljes hetének péntekjére került át a DotcommerceDay. Ez így még nem kannibalizálja a karácsonyi eladásokat, viszont nagyszerű alkalom arra, hogy "előszezoni" rekordbevételt csináljanak a webáruházak, és hogy egyúttal az online vásárlási módozat "top of mind" legyen a fogyasztóknál a következő hetekben a karácsony kapcsán.

Az idei Internetes Vásárlás Napja november 7-én, pénteken lesz. A résztvevő boltok ajánlatai között a www.internetesvasarlasnapja.hu oldalon lehet keresgélni. Az Internetes Vásárlás Napja weboldal emellett a bankkártyás fizetéssel kapcsolatos kérdésekre is igyekszik teljes körűen válaszolni.

(x)
RSM Blog

Módosított kiberbiztonsági határidők!

A 2024. évi LXIX. törvény 2025. május 31-én hatályba lépett módosításai fontos változásokat hoztak, NIS2 irányelv szerinti megfelelési kötelezettségek terén. A módosítás célj

Holdblog

Életet lehelni egy megfáradt sportágba 

Mivel az atlétika kicsit ellaposodott, kevésbé felel meg a modern tartalomfogyasztási elvárásoknak, egy csapat új lebonyolítással igyekszik életet lehelni a legősibb sportágba. Ez a Grand... Th

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kilőtte Irán a Fatah-1-es rakétát  – Ez lehet a legsúlyosabb csapás Izrael ellen?
Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet