Megérkezett a SUV-piac új főszereplője, méghozzá francia módra (x)
A Peugeot 3008 SUV - amely az azonos nevű 3008 crossover típust váltja - egy új szabadidő-autó típus, vagy ismertebb nevén a SUV (sport utility vehicle). A SUV mint új kategória az 1990-es években jelent meg az Egyesült Államokban, az utóbbi öt évben pedig világszerte nagy népszerűségre tett szert. Legfontosabb tulajdonsága, hogy a terepjárók előnyeit ötvözi a személygépkocsik kényelmével. Erre a piacra lépett be a Peugeot 3008 második generációja, amely tavaly év végén a magyarországi kereskedésekbe is megérkezett.

Terepjárós, de eleganciát tükröz
A Peugeot 3008 új verziója elsősorban az utazás közben eltöltött idő élményszerűségére helyezi a hangsúlyt: szolgáltatásban, kényelemben és dizájnban is hatalmas előrelépést jelent. Annak ellenére, hogy a SUV típusú autók lényegében a terepjárók rokonai, csinos és elegáns, de közben karakteres megjelenésű. Mindez többek között annak köszönhető, hogy míg a SUV-ok általában fekete, ütésálló díszítésekkel készülnek, ezen több a krómozott felület, illetve a 3008 előző generációjánál bevált hangsúlyos hűtőmaszk sem maradt el. Az új szabadidő-autó tehát nem elégszik meg a típusra jellemző stílusvonások egyszerű alkalmazásával: értelemmel és érzelemmel toldja meg, precízen ügyelve az összkép egységére. De lássuk, hogy mi található az autó belsejében.
Mit takar a vonzó külső?
Az új típusban fontos szerepet kapnak a high-tech felszerelések és a digitalizáció. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, i-Cockpit névre hallgató műszerfal, ami egy kisméretű, funkciógombokkal ellátott, kormány felett elhelyezkedő, személyre szabható digitális kijelzőből és egy 8 collos kapacitív érintőképernyőből áll.
Kütyü fronton is erős az autó: a Mirror Screen funkciónak köszönhetően a mobiltelefon képernyője kivetíthető a 8 colos kapacitív érintőképernyőre, illetve a mobileszköz vezeték nélkül feltölthető.
A hatalmas nyitható panorámatetőn át beáradó fény és a zenét élethű hangzásban árasztó Premium FOCAL<® hifi-rendszeren kívül említésre méltó a formatervezett kormány, az ülés masszázsfunkciója, a beépített illatosító és a színváltó utastéri hangulatfény, amelyek az opcionális (felszereltségtől függő) i-Cockpit Amplify nevű csomag részei. Utóbbi keretében hangolhatóvá válik a mesterségesen generált és a szabályozott motorhang és a kormányrásegítés is.

A Magic Flat rendszer és a 2/3-1/3 arányban osztottan lehajtható üléspad lehetőségeit kihasználva igény szerint alakítható az utastér, ha tágasabb helyre van szükség.
Hagyományos sebességszabályzót már alapáron is ad a modell, de opcióként elérhetővé válik az állóra fékező távolságtartós tempomat, táblafelismerő, fáradtságfigyelő, visszakormányzásra is képes sávelhagyásra figyelmeztetés, és gyalogosfelismerős, automatikus vészfékrendszer.
Komoly várakozások, de nem hiába
A 3008 SUV tehát városi és utazóautóként is szeretné megállni a helyét, amire a jelek szerint minden esélye megvan. Utastere tágas és kényelmes, rengeteg különlegességgel, a csomagtartója is nagy, motorjai takarékosak, vezetése pedig nagyon könnyű, hiszen talán még soha ennyit nem segített autó a sofőröknek. Már ezek miatt is minden esélye megvan arra, hogy népszerűvé váljon. A Peugeot nem titkolt célja, hogy az új 3008 kiemelkedő eladási számokat produkáljon, főleg mivel az a szabadidő-autó most egy dinamikusan növekedő szegmens a piacon. Az ilyen autók sikere főleg azon múlik, hogy mennyire találják el a tervezők a vásárlók igényeit, akik közül egyébként egyre többen kedvelik a SUV-okat. Ráadásul lesz belőle hibrid is: ahogyan az előző 3008-ból is készült, a második generációból is piacra kerül a villanymotorral ellátott, összkerékhajtású verzió, de erre még várni kell néhány évet.
További információk az alábbi linken.
(x)
Súlyos skandináv drónincidens: a miniszterelnök szerint nem zárható ki az orosz akció
Egy biztos, kompetens volt az elkövető.
Titokban olyan történt a Krímnél, amire évek óta nem volt példa – A háttérben kínai szálak fonódnak össze az orosszal
Nemcsak egy esetről hullott le most a lepel.
Kiszivárgott: Németország csak a kispadot szánná az USA-nak a védelmi fejlesztésekben
Itt nem látszanak a százmilliárdok, amiket Trump emlegetett.
Új exkluzív szakmai platform várja a fenntarthatóság hazai éllovasait − A Green Cloud szervezésében megalakult a Zöld Klub
A kapcsolatépítés mellett a tudásmegosztás a fő hívószó.
Újabb befektetési óriás rohamozza meg Európát, és ez még csak a kezdet
Ez lesz az új aranyláz?
Zsiday Viktor: veszélyesen emelkedik az államadósság, ebből jöhet a következő nagy válság
Folytatódik a Portfolio Property Investment Forum 2025.
Megsarcolja az OTP a Revolut bankkártyákat?
Szeptember 19-től az OTP Bank új díjat vezetett be, ami a külföldi bankok által kibocsátott bankkártyákat terheli abban az esetben, ha a kérdéses plasztikkal az OTP Bank bankautomatájából ves
Pusztító koktél villámaszályok és hőhullámok
A villámaszályok a klímaváltozás egyik legaggasztóbb jelenségei közé tartoznak, amelyek hatását a szélsőséges hőség drámaian felerősíti.
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
