20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Prémium

20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)

PR cikk
A Lidl Magyarország 2004. november 18-án nyitotta meg első 12 üzletét Magyarországon, többek között Szegeden, Tapolcán, Békéscsabán és Keszthelyen. Az üzletlánc gyorsan növekvő népszerűségét mutatja, hogy a következő évben már 50 üzlettel rendelkezett országszerte, jelenleg pedig 210 áruházzal, 4 logisztikai központtal és közel 10 ezer munkavállalóval van jelen az országban, akik közül több mint százan a kezdetektől fogva a cégnél dolgoznak.

Húsz évvel ezelőtt nyíltak meg az első Lidl üzletek és a székesfehérvári logisztikai központ, összesen 1192 dolgozóval, az élelmiszerlánc azonban azóta rohamosan fejlődik. A 100. üzlet Dunaújvárosban, a 150. Vácon, míg a 200. üzlet Budapesten nyílt meg, a dolgozók száma pedig mára elérte a tízezer főt, amivel a Lidl a kilencedik legnagyobb munkaadónak számít Magyarországon.

A cég jelenlegi négy logisztikai központja mellett idén megkezdte az ötödik, eddigi legnagyobb logisztikai központ építését is, ami egy több mint 83 ezer m2 alapterületű, közel 12 focipályányi összterületű beruházás, ami várhatóan 2026 októberéig készül el. A modern komissiózási technológiával működő raktárkomplexum a tervek szerint 60-65 üzletet fog kiszolgálni és több mint 400 új munkahelyet teremt majd a kiskunsági régióban.

A Lidl a kereskedelmi láncok között elsőként publikált fenntarthatósági jelentést, valamint a 2023-ig átadott, saját tulajdonban levő üzleteink mindegyike EDGE zöld épület minősítéssel rendelkezik.

Az elmúlt évben a vállalat bruttó 1413,3 milliárd forint forgalmat realizált, ezzel vezetve az FMCG kiskereskedelmi üzletláncok rangsorát. A cég ötödik éve nyeri meg Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat és a felméréseik szerint 3,5 millió magyar első választása, ha bevásárlásról van szó.

Előnyben a magyar beszállítók

Az áruházlánc kínálata elsősorban saját márkás termékekre épül, a vásárlók körében a legnépszerűbbek a friss árucsoportok, mint a tej és tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok, de a fagyasztott termékek és a nassolnivalók is kedveltek.

A vállalat 2013-ban hívta életre a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, aminek célja a hazai áruk arányának növelése és a magyar termelők itthoni, illetve nemzetközi jelenlétének támogatása volt. Ezt követte három évvel később a „Lidl Beszállítói Akadémia” aminek köszönhetően közel 500 magyar beszállító több mint 4500 terméke kapható az üzletekben.

Jelenleg a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát teszi ki.

A vállalat filozófiája négy alapelven nyugszik:

  • minőség,
  • frissesség,
  • egészségesség
  • és kedvező ár.

A Lidl Magyarország ezekkel az intézkedésekkel kívánja biztosítani, hogy az üzleteiben elérhető termékek a lehető legmagasabb minőségi és élelmiszer-biztonsági követelményeknek feleljenek meg. A minőségbiztosítás terén az áruházlánc szigorú követelményeket támaszt beszállítóival szemben.

A beszállítás feltétele az IFS (Higher Level) szabvány szerint tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése. A termékek minőségi és élelmiszer-biztonsági ellenőrzésére saját minőségbiztosítási rendszert működtetnek, és független szakértő vizsgálólaboratóriumokkal is együttműködnek.

Európa-szerte kedvelik a magyar borokat

Nem csak Magyarországon népszerűek a hazai árucikkek: a Lidl jelenleg 167 magyar beszállító 654 termékét exportálja 28 országba, tavaly 135 milliárd forint értékű exportforgalmat bonyolított.

A külföldön értékesített termékek között vannak tejtermékek, zöldségek és gyümölcsök, pék – és húsáruk, de töretlen a magyar borok népszerűsége is.

Nagy-Britanniában, Németországban, Lengyelországban és Szlovákiában a legkedveltebb borfajták közé tartozik a Furmint, a Királyleányka és a Szürkebarát is, ezekből az elmúlt öt évben közel 48 millió palack fogyott.

A Lidl a „Wine Expo Hungary” program keretében 2014 óta értékesít külföldön magyar borokat: ezek kezdetben hat országban voltak elérhetők, ez mára közel megháromszorozódott és 2014-hez képest ötszörösére nőtt az éves szinten eladott palackok száma.

Címlapkép forrása: lidl

(x)

Holdblog

A piacok bosszúja: késik de nem múlik

Más országok hasonló teljesítménnyel egy gyenge B-besorolásra lennének csak jók, valahol a feltörekvő gazdaságok szintjén - erős kijelentés az USA adósságáról, de igaz lehet. A... The pos

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Az egész világ egyetlen vadászgépről beszél: azt mondják, a legmodernebb európai gépeket győzte le a J-10C
Portfolio Property X 2025
2025. május 28.
Portfolio Financial IT 2025
2025. május 27.
Kelet - magyarországi Gazdasági Fórum 2025
2025. június 4.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Ez is érdekelhet