Vezettük a Teslát! Az elnök úr villanyautója

Az alkatrészek felhasználására magyarázatot ad, hogy a Daimler mintegy 4%-nyi Telsa részvénnyel rendelkezik, és a két cég között technológiai együttműködés is van, mely kézzel fogható eredménye a B-osztály electric drive változata lesz. Ki kell emelni még a Tesla által nyújtott térkínálatot, ami hatalmas. Az, hogy az első két ülésen jól el lehet férni, magától értetődik, de a teljesen sík padlónak köszönhetően - amire ebben a kategóriában nincs másik példa - a hátsó sorban is egyedülálló a lábtér. Egy biztos, nem az utasok zsörtölődése és a kényelmetlenség miatt kell megállni a Teslával egy hosszabb utazás során.
Akinek nem elég a valóban öt férőhely, az 2400 euróért megrendelheti a - hátsó - csomagtartó padlójából kihajtogatható, hátrafelé néző pótüléseket. Ezek valóban nem teljes értékű ülések, hanem gyerekek elhelyezésére szolgáló ülőalkalmatosságok, amikhez négypontos biztonsági övek tartoznak. A Tesla Model S nem válik tőlük hétüléses egyterűvé - bár a forgalmi engedélyben ez a szám szerepel -, de "szükséghelyzetben" jó szolgálatot tehetnek a pótülések. A csomagtartók - a többes szám a helyes, ugyanis hátul is és az autó elejében is van egy-egy belőlük - össztérfogata közelíti az egy köbmétert, ami rekordnak tekinthető.
A Tesla kezelése során a gyorsítás mellett - ami a kipróbált autó 421 lóerős teljesítményének köszönhetően sportautókéval egyenértékű, 5 másodperc alatt 0-100 km/h-s sprintet jelentett - a lassításra is érdemes odafigyelni. A tesztút során a fékpedált csak a megállás előtti utolsó méteren kellett használni, a pontos megállás érdekében. A "gázpedál" visszaengedésével ugyanis olyan erős a motorfék, hogy az üzemi fékberendezés használatára gyakorlatilag nincs szükség, normál forgalomban lassítani a "gázpedál" visszább, de nem teljes visszaengedésével lehet. Ez mindenképp eltér a többi villanyautóban és a belső égésű motorral hajtott autókban megszokottól.
Aki nem "száguldozásra" és a lehető legrövidebb féktávok elérésre használja a Teslát, annak a fékbetéteket akár több százezer kilométeren át sem kell cserélni. Ennél viszont jóval hamarabb - elméletileg 500 km-enként - kell egy konnektort keresni az autóval. Az autó fedélzeti kijelzője szerint a gyakorlatban ez 300 km feletti hatótávolságot jelet abban az esetben is, ha a külső hőmérséklet nem éri el a 10 fokot, az egymást váltó vezetők pedig nem az energiahatékonyságot tartják szem előtt, sokkal inkább az 5 másodperc alatti százas gyorsulásról kívánnak meggyőződni a lehető legtöbb alkalommal.
Aki Tesla beszerzésében gondolkodik, amivel az újdonságok, az innováció és a környezetvédelem iránti elkötelezettségét is ki tudja fejezni, mindemellett egy jól használható, csendes, tágas járművet szeretne, amivel mind a Balaton, mind Bécs, vagy a hazai nagyvárosok elérhetők, arra számítson, hogy a töltéséhez az otthoni elektromos hálózata nem biztos, hogy elegendő lesz.

Trump orrára vágták az ajtót, Brüsszelben parolázhatnak a kínaiak
Az Európai Unió és Peking kereskedelmi képviselői már a héten találkoznak.
Tizenegyedszer bukott el a finanszírozási javaslat, újabb határidő-hosszabbítás jöhet
Egyre nagyobb vergődés az amerikai kormányzati leállás, Trumppal tárgyalnának a demokraták.
Franciaország és Spanyolország keresztbe tesz az európai autólobbinak: ragaszkodnak a 2035-ös tiltáshoz
Miközben az iparági szereplők a feltételek lazítását akarják elérni.
17 milliárd forintot szán a kormány a gyermekvédelmi támogatások emelésére
Egy új határozat részletezi a többletforrások felhasználását.
Lavrov kemény üzenetet küldött: Oroszország elutasítja a tűzszüneti terveket
Az orosz külügyminiszter lesöpörte az asztalról a javaslatokat.
Brüsszel diktálta, a kormány végrehajtja: új uniós szabályok írják át a magyar költségvetési rendszert
Nagyon komoly szigorításokat vállal a magyar kabinet a büdzsé miatt.
Megjelent a jogszabálytervezet: így változhatnak tovább az Otthon Start szabályai
Az este társadalmi egyeztetésre bocsátott jogszabálytervezet alapján tovább csiszolnák az Otthon Start feltételeit. Kiderül, hogyan is lehet adóstárs az igénylő testvére, milyen feltételekke
Lesotho - az afrikai ország, amely elesett a vámháborúban
Lesotho súlyos gazdasági és humanitárius válságba került az aszály és a textilipar visszaesése miatt.
Három évnyi vagyonteremtés története - A HOLD OVK teljesítménye
Három éve indult a HOLD Online Vagyonkezelés (OVK) szolgáltatása, nagyon szerencsés időpontban. A nyomott kezdeti részvényárak, a magas kötvényhozamok remek környezetet teremtettek az befektet

Innovációs verseny nélkül nagyban lehet gondolkodni
Azaz nagyvállalatoknak pályázat, ahol ha most gyorsan teljesítesz egy feltételt, akkor különös verseny nélkül tudsz maximum 3 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapni - wow

Robosztus gazdasági növekedés mellett működhet a 14. havi nyugdíj
A magyar kormány a 14. havi nyugdíj bevezetését is fontolgatja. A kijelentés azonnal beindította a találgatásokat, hiszen egy ilyen lépés nemcsak a nyugdíjasoknak jelentene pluszpénzt, hanem a
Forradalom a konnektorban
Megint mi vagyunk a Nyugat és a Balkán kereszteződése. Nyugatról érkezve nálunk vannak az első lila foltok, keletről haladva itt vannak az első kékek. Egyszeri... The post Forradalom a konnektor

KIVA 2025 - Mi változott?
A többi adónemhez hasonlóan a kisvállalati adó (KIVA) szabályok is változtak az elmúlt évek során. A KIVA mértéke 2025-ben is 10 százalék, de van egy fontos KIVA-változás is, amit a 2025 ta

Comcast Corporation - elemzés
Upgrade-eltem a roic.ai előfizetésemet, már API-n keresztül tudok lekérdezni egy csomó adatot (írok majd a tapasztalataimról), és egy tesztelés keretében újra elkészítettem az októberi Top10


Tűzeset Százhalombattán: mit fogunk ebből érezni?
A Mol dolgozik a kapacitások helyreállításán.
Nem az a kérdés, hogy lufi-e az AI-boom, hanem, hogy mikor lesz vége
Milyen jövő vár a mesterséges intelligenciára?
Budapestre jön Trump és Putyin: ennél nagyobb realitása még nem volt a békének
Bár maradtak még kérdőjelek.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!