Vezettük a Teslát! Az elnök úr villanyautója

Az alkatrészek felhasználására magyarázatot ad, hogy a Daimler mintegy 4%-nyi Telsa részvénnyel rendelkezik, és a két cég között technológiai együttműködés is van, mely kézzel fogható eredménye a B-osztály electric drive változata lesz. Ki kell emelni még a Tesla által nyújtott térkínálatot, ami hatalmas. Az, hogy az első két ülésen jól el lehet férni, magától értetődik, de a teljesen sík padlónak köszönhetően - amire ebben a kategóriában nincs másik példa - a hátsó sorban is egyedülálló a lábtér. Egy biztos, nem az utasok zsörtölődése és a kényelmetlenség miatt kell megállni a Teslával egy hosszabb utazás során.
Akinek nem elég a valóban öt férőhely, az 2400 euróért megrendelheti a - hátsó - csomagtartó padlójából kihajtogatható, hátrafelé néző pótüléseket. Ezek valóban nem teljes értékű ülések, hanem gyerekek elhelyezésére szolgáló ülőalkalmatosságok, amikhez négypontos biztonsági övek tartoznak. A Tesla Model S nem válik tőlük hétüléses egyterűvé - bár a forgalmi engedélyben ez a szám szerepel -, de "szükséghelyzetben" jó szolgálatot tehetnek a pótülések. A csomagtartók - a többes szám a helyes, ugyanis hátul is és az autó elejében is van egy-egy belőlük - össztérfogata közelíti az egy köbmétert, ami rekordnak tekinthető.
A Tesla kezelése során a gyorsítás mellett - ami a kipróbált autó 421 lóerős teljesítményének köszönhetően sportautókéval egyenértékű, 5 másodperc alatt 0-100 km/h-s sprintet jelentett - a lassításra is érdemes odafigyelni. A tesztút során a fékpedált csak a megállás előtti utolsó méteren kellett használni, a pontos megállás érdekében. A "gázpedál" visszaengedésével ugyanis olyan erős a motorfék, hogy az üzemi fékberendezés használatára gyakorlatilag nincs szükség, normál forgalomban lassítani a "gázpedál" visszább, de nem teljes visszaengedésével lehet. Ez mindenképp eltér a többi villanyautóban és a belső égésű motorral hajtott autókban megszokottól.
Aki nem "száguldozásra" és a lehető legrövidebb féktávok elérésre használja a Teslát, annak a fékbetéteket akár több százezer kilométeren át sem kell cserélni. Ennél viszont jóval hamarabb - elméletileg 500 km-enként - kell egy konnektort keresni az autóval. Az autó fedélzeti kijelzője szerint a gyakorlatban ez 300 km feletti hatótávolságot jelet abban az esetben is, ha a külső hőmérséklet nem éri el a 10 fokot, az egymást váltó vezetők pedig nem az energiahatékonyságot tartják szem előtt, sokkal inkább az 5 másodperc alatti százas gyorsulásról kívánnak meggyőződni a lehető legtöbb alkalommal.
Aki Tesla beszerzésében gondolkodik, amivel az újdonságok, az innováció és a környezetvédelem iránti elkötelezettségét is ki tudja fejezni, mindemellett egy jól használható, csendes, tágas járművet szeretne, amivel mind a Balaton, mind Bécs, vagy a hazai nagyvárosok elérhetők, arra számítson, hogy a töltéséhez az otthoni elektromos hálózata nem biztos, hogy elegendő lesz.

Kiderült: ezért válik egyre veszélyesebbé az alkohol minden évtizeddel
A húszas éveikben járók még örülhetnek.
Gyengélkedik a Tesla Kínában, visszaestek az eladások augusztusban
Több piacon is problémákkal küzd a cég.
Putyin jobbkeze megkongatta a vészharangot: a távol-keleti katonai hatalom területet követelhet az oroszoktól
Szerinte ez a militarizáció célja.
Egyetlen dologtól intették óva Donald Trumpot – Az elnök mégis drasztikus lépésre szánta el magát
112 év alatt Trump mert először hasonlót húzni.
Klímakockázatok a visszapillantóban – Előremenekülési útvonalak a fenntarthatóság csúcsrendezvényén
ESG jelentéstétel, klímaadaptáció, zöld energia és a többiek.
Megjött a figyelmeztetés: már Európa szívét is elérik az orosz rakéták
Folyamatosan nő a fenyegetés.
A francia miniszterelnök belerúgott az olasz csizmába, de Meloni felvette a kesztyűt
Bayrou figyelmetlen volt, az olaszok dühbe gurultak.
ESG és adózás: így kapcsolódik össze a társadalmi felelősségvállalás és a vállalati adományozás
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelmet kapott az ESG, azaz a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat figyelembe vevő működés. Az ESG nem csupán trend vagy megfelelési k

Fenntartási jelentés: a KFI projektek láthatatlan aknái az EPTK-ban
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.

Fenntartási jelentés a KFI pályázatoknál: így kerüld el az EPTK buktatóit
Akinek KFI projektje van, nem dőlhet hátra: itt az idő a fenntartási jelentések világával szembenézni.

Az ChatGPT is Redditezik - Az AI ugyanonnan tájékozódik, ahonnan mi
Az AI csak rendszerezi és újracsomagolja azt a kollektív zajt, amit mi nap mint nap a netre hordunk, kicsit ijesztő is nézni, milyen forrásokból dolgozik.... The post Az ChatGPT is Redditezik - Az A

Az UniCreditnél is kedvező kamat mellett érhető el az Otthon Start hitel
Szeptember elsejétől az UniCredit Banknál is elérhető a kedvező kamatozású Otthon Start hitel. A bank kamatkedvezménnyel, jóváírással és díjelengedéssel is várja az érdeklődőket. Az Uni
A bitcoinmágnás finnek
Ott voltam, amikor Kína hatodjára is betiltotta a Bitcoint - áll egy, a kriptós közösségben évek óta keringő mémen. Az ország egykor dominálta a bányászatot,... The post A bitcoinmágnás fi

Az osztalék portfólióm - 2025. augusztus
Emelkedett a portfólióm hozama, egyrészt az Altria osztalékemelése, másrészt a nulla hozamú Walgreens kivezetése miatt. Az utóbbi nem éppen az ideális módszer egy portfólió hozamemelésére.
Novo Nordisk - elemzés
Végre találtam egy európai céget, ami kiszámíthatóan fizeti és emeli az osztalékot. A Finvizen keresgéltem kereskedési célpontok után, és ott találtam rá. Megnéztem a számait és a chartj

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Másfél millióig húzza a legtöbb lakás árát az Otthon Start - Mi lesz ebből?
Elindult az Otthon Start.
Velünk marad az árrésstop, de mit fizetünk érte valójában?
Utánajártunk, vajon mit mutatnak a számok és mi várható a következő hónapokban
Meddig fékezheti az inflációt az árrésstop?
Kozák Tamással, az OKSZ főtitkárával beszélgettünk.
