
A magyarok többsége már legszívesebben valamilyen digitális csatornában kötné meg új biztosítását – derült ki az Impetus Research 2023 tavaszán, a hazai 18-69 éves lakosság körében készített online reprezentatív felméréséből. Legnagyobb arányban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, valamint az utasbiztosítást kötnék meg honfitársaink digitális módon, előbbit a lakosság 60%-a, utóbbit 58%-a. Magasnak mondható a digitális kötést preferálók aránya a lakás és CASCO biztosítások esetén is, hiszen minden második magyar elkerülné a személyes egyeztetést a szerződés során. Bár az élet- és nyugdíjbiztosítások esetén látjuk a legalacsonyabb digitális kötési affinitást, a magyarok csaknem fele ezeknél a biztosításoknál is valamilyen digitális csatornát részesítene előnyben a szerződéskötésnél, a személyes ügyintézéssel szemben.
A digitális biztosításkötés leginkább a 30-44 évesek között népszerű, de a 45-60 év közöttiek is nagy arányban választanák valamelyik online csatornát új biztosítás vásárlásánál. Talán meglepő, hogy a 30 év alattiak körében ennél valamivel magasabb a személyes csatornákat preferálók aránya: bár a fiatalok között is legtöbben online kötnének biztosítást, a személyes segítségnyújtást nagyobb mértékben igénylik, mint az idősebb generációk tagjai.

Ha csak azok körében vizsgáljuk a digitális csatorna jelentőségét, akik valóban megvásárolnák az adott biztosítást, akkor az utasbiztosítás, a CASCO és a KGFB esetén láthatjuk a legmagasabb arányokat: az ezekre a termékekre nyitott ügyfelek 70-72 százaléka kötné meg legszívesebben valamilyen elektronikus csatorna segítségével biztosítását. A lakásbiztosítás területen látható némi lemaradás a digitális preferenciákban, hiszen a termék iránt fogékony személyek „csupán” kétharmada kötné meg következő lakásbiztosítását személyes kontaktus nélkül. Viszont a klasszikusan személyes csatornákban értékesített élet- és nyugdíjbiztosítások esetén is kijelenthető, hogy a termék iránt affinis célcsoport több, mint fele (57-58 százaléka) valamilyen digitális csatornát választott a kutatás során.
A lakosság körében legnépszerűbb négy értékesítési csatorna a biztosító oldalán történő kötés, a biztosítási alkusz oldalak, a biztosítós saját személyes tanácsadói (a biztosító irodájában vagy otthoni értékesítés során), valamint a biztosítói applikációban történő kötés.

A biztosító internetes oldalán történő kötés mindegyik biztosítástípus esetén a két legnépszerűbb vásárlási lehetőség között szerepel, több esetben a legtöbb szavazatot kapta. A biztosítási alkusz oldalak elsősorban a kötelező felelősségbiztosítások terén játszanak meghatározó, vezető szerepet. A lakás-, élet- és nyugdíjbiztosítások megkötése esetén a legmagasabb szakértői tanácsadást, személyes támogatást igénylők száma, ezeknél a termékeknél fordulnának legnagyobb arányban a magyarok a biztosító tanácsadójához vagy mennének el személyesen a biztosító irodájába.
Bár a biztosítói applikációk jellemzően még nem teszik lehetővé a biztosítások széles körű megvásárlását, a lakosság jelentős része, körülbelül egytizede kötne biztosítást ezek segítségével, a csatorna a negyedik legnépszerűbb módozat a felmérés adatai alapján.
„A digitális biztosításkötés több termék esetén is már jellemző, vezető kötési mód, elég csak az utas-, KGFB vagy CASCO termékekre gondolni. A pénzügy területen erősödő digitalizáció a biztosításokkal kapcsolatos lakossági preferenciák változásában is visszaköszön. A digitális biztosításkötés már a magyarok egy jelentős része számára preferált módja a biztosítás vásárlásnak, már nem csak a gépjármű vagy lakás területen. Bár az életbiztosítások értékesítése alapvetően nem a digitális csatornákban hatékony, a lakosság egy jelentős része választaná valamelyik digitális platformot e biztosítások vásárlása esetén is, ami elgondolkodtató. Bár a sikeres szerződéshez továbbra is kritikus a tanácsadói támogatás. A biztosítói weboldalak kiemelt szerepére utal az a tény is, hogy a lakosság tagjai legnagyobb arányban a biztosítói oldalakat jelölték meg elsőként a preferenciasorrendben. – kommentálta az eredményeket Schauermann Péter, az Impetus Research üzletfejlesztési vezetője. „A személyes tanácsadás és értékesítés szerepét azonban továbbra sem szabad alábecsülni. Nemcsak több biztosítás értékesítési jellegéből adódóan, hanem a lakossági igények miatt sem. Sokan szeretnének még hús-vér emberekkel szerződni, tőlük kérdezni, felvilágosítást kérni a vásárlás előtt. Ez különösen a fiatalok körében fontos szempont, és a tanácsadók egyben lehetőséget is jelentenek a biztosításokkal kapcsolatos edukáció számára. Hiszen az ismeretek és tapasztalatok hiánya miatt sok fiatal preferálja még a személyes értékesítést, ami sokáig munkát ad még a tanácsadóknak. Emellett megjelent egy réteg, akik számára az applikáció is releváns értékesítési csatorna, az ő részarányuk várhatóan a jövőben emelkedni fog, ezért a jövőben nagyobb figyelem kell, hogy e csatornára vetüljön.” – tette hozzá a szakember.
Címlapkép forrása: Getty Images
Székesfehérváron indul az őszi kkv-rendezvénysorozat - Fókuszban a finanszírozás
Szeptember 19-én indul az országjárás.
Megszólaltak a profik: négy kamatvágás is jöhet Amerikában
A munkaerőpiac gyengélkedésére alapozzák várakozásaikat.
Megtorlásra készül Amerika: Trump nélkül is komoly pofont kaphat Oroszország
Már a Kongresszus előtt van az intézkedés.
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i
Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál
Elérhetőek-e az EU-s zöldítési célok?
Az IRENA 2025 júniusi jelentése átfogó képet ad az EU energiaátállási kilátásairól, szektoronkénti bontásban, valamint ismerteti a dekarbonizáció várható társadalmi és gazdasági hatása
100 milliárd forint a magyar vállalkozásoknál
Elértük a 100 milliárdot! - hangzik a hír, de mit takar ez a szám a valóságban? Csak egy újabb számadat, vagy tényleg változást hoz a mindennapokban?


Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
Állami tulajdonból a 4iG-hoz kerül a Rába
Bővül a cég védelmi portfóliója.
