
A magyarok többsége már legszívesebben valamilyen digitális csatornában kötné meg új biztosítását – derült ki az Impetus Research 2023 tavaszán, a hazai 18-69 éves lakosság körében készített online reprezentatív felméréséből. Legnagyobb arányban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, valamint az utasbiztosítást kötnék meg honfitársaink digitális módon, előbbit a lakosság 60%-a, utóbbit 58%-a. Magasnak mondható a digitális kötést preferálók aránya a lakás és CASCO biztosítások esetén is, hiszen minden második magyar elkerülné a személyes egyeztetést a szerződés során. Bár az élet- és nyugdíjbiztosítások esetén látjuk a legalacsonyabb digitális kötési affinitást, a magyarok csaknem fele ezeknél a biztosításoknál is valamilyen digitális csatornát részesítene előnyben a szerződéskötésnél, a személyes ügyintézéssel szemben.
A digitális biztosításkötés leginkább a 30-44 évesek között népszerű, de a 45-60 év közöttiek is nagy arányban választanák valamelyik online csatornát új biztosítás vásárlásánál. Talán meglepő, hogy a 30 év alattiak körében ennél valamivel magasabb a személyes csatornákat preferálók aránya: bár a fiatalok között is legtöbben online kötnének biztosítást, a személyes segítségnyújtást nagyobb mértékben igénylik, mint az idősebb generációk tagjai.

Ha csak azok körében vizsgáljuk a digitális csatorna jelentőségét, akik valóban megvásárolnák az adott biztosítást, akkor az utasbiztosítás, a CASCO és a KGFB esetén láthatjuk a legmagasabb arányokat: az ezekre a termékekre nyitott ügyfelek 70-72 százaléka kötné meg legszívesebben valamilyen elektronikus csatorna segítségével biztosítását. A lakásbiztosítás területen látható némi lemaradás a digitális preferenciákban, hiszen a termék iránt fogékony személyek „csupán” kétharmada kötné meg következő lakásbiztosítását személyes kontaktus nélkül. Viszont a klasszikusan személyes csatornákban értékesített élet- és nyugdíjbiztosítások esetén is kijelenthető, hogy a termék iránt affinis célcsoport több, mint fele (57-58 százaléka) valamilyen digitális csatornát választott a kutatás során.
A lakosság körében legnépszerűbb négy értékesítési csatorna a biztosító oldalán történő kötés, a biztosítási alkusz oldalak, a biztosítós saját személyes tanácsadói (a biztosító irodájában vagy otthoni értékesítés során), valamint a biztosítói applikációban történő kötés.

A biztosító internetes oldalán történő kötés mindegyik biztosítástípus esetén a két legnépszerűbb vásárlási lehetőség között szerepel, több esetben a legtöbb szavazatot kapta. A biztosítási alkusz oldalak elsősorban a kötelező felelősségbiztosítások terén játszanak meghatározó, vezető szerepet. A lakás-, élet- és nyugdíjbiztosítások megkötése esetén a legmagasabb szakértői tanácsadást, személyes támogatást igénylők száma, ezeknél a termékeknél fordulnának legnagyobb arányban a magyarok a biztosító tanácsadójához vagy mennének el személyesen a biztosító irodájába.
Bár a biztosítói applikációk jellemzően még nem teszik lehetővé a biztosítások széles körű megvásárlását, a lakosság jelentős része, körülbelül egytizede kötne biztosítást ezek segítségével, a csatorna a negyedik legnépszerűbb módozat a felmérés adatai alapján.
„A digitális biztosításkötés több termék esetén is már jellemző, vezető kötési mód, elég csak az utas-, KGFB vagy CASCO termékekre gondolni. A pénzügy területen erősödő digitalizáció a biztosításokkal kapcsolatos lakossági preferenciák változásában is visszaköszön. A digitális biztosításkötés már a magyarok egy jelentős része számára preferált módja a biztosítás vásárlásnak, már nem csak a gépjármű vagy lakás területen. Bár az életbiztosítások értékesítése alapvetően nem a digitális csatornákban hatékony, a lakosság egy jelentős része választaná valamelyik digitális platformot e biztosítások vásárlása esetén is, ami elgondolkodtató. Bár a sikeres szerződéshez továbbra is kritikus a tanácsadói támogatás. A biztosítói weboldalak kiemelt szerepére utal az a tény is, hogy a lakosság tagjai legnagyobb arányban a biztosítói oldalakat jelölték meg elsőként a preferenciasorrendben. – kommentálta az eredményeket Schauermann Péter, az Impetus Research üzletfejlesztési vezetője. „A személyes tanácsadás és értékesítés szerepét azonban továbbra sem szabad alábecsülni. Nemcsak több biztosítás értékesítési jellegéből adódóan, hanem a lakossági igények miatt sem. Sokan szeretnének még hús-vér emberekkel szerződni, tőlük kérdezni, felvilágosítást kérni a vásárlás előtt. Ez különösen a fiatalok körében fontos szempont, és a tanácsadók egyben lehetőséget is jelentenek a biztosításokkal kapcsolatos edukáció számára. Hiszen az ismeretek és tapasztalatok hiánya miatt sok fiatal preferálja még a személyes értékesítést, ami sokáig munkát ad még a tanácsadóknak. Emellett megjelent egy réteg, akik számára az applikáció is releváns értékesítési csatorna, az ő részarányuk várhatóan a jövőben emelkedni fog, ezért a jövőben nagyobb figyelem kell, hogy e csatornára vetüljön.” – tette hozzá a szakember.
Címlapkép forrása: Getty Images
Nyomott egy nagy sprintet Magyarország, de így is a mezőny végén maradt
Itt az előzetes európai növekedési rangsor.
Majdnem belefulladt a vízbe a hírhedt csecsen vezető, most váratlanul felbukkant
Tagadta a pletykákat.
Elemzők: pozitív a GDP-adat, de a szerkezeti problémák megmaradtak
0,7-0,8 százalékos lehet a növekedés idén.
Kiderültek a részletek: Berlin őrült tempóban építené fel Európa legerősebb hadseregét
Behozzák a lemaradást.
Hírszerzési jelentés: a háború kezdete óta nem tett ilyet Oroszország
Rákényszerítette Ukrajna.
Kitört a zöld aranyláz? Ausztrál bizniszbe fektetik az európai megtakarítók milliárdjait
Ritkán fektetnek ennyi pénzt az ausztrál zöld átállásba.
Amiről kevesen beszélnek: így is nagyot nyerhetsz az Otthon Start lakáshitellel
Kiszámoltuk, mennyivel jársz jobban, ha nem a törlesztőrészletet csökkentenéd.
Ha nyár, akkor szabadság - mit érdemes tudni a szabadság kiadásának szabályairól?
A nyári időszak a legtöbb munkavállaló számára a pihenés és a szabadság tervezésének időszaka. Azonban a szabadság kiadása nem kizárólag a munkavállaló igényeihez igazodik, hanem jogsza
Kiszáríthatják-e Arizonát a politikai viták?
A vízhiány egyre súlyosbodik, a megoldások pedig egyre ellentmondásosabbak.
Forgóeszközhitel - Mennyi pénzt mozgathat meg a GINOP PLUSZ B komponense?
A forgóeszközhitelről már korábban is írtunk, de most megmutatjuk, mit jelent ez országos szinten.
Norvégia útja a karbonsemlegesség felé
Állami és ipari együttműködés a teljes CCS-értéklánc mentén.
Pogi vs. Balásy 2.0 - Vita a piac és a verseny mindenhatóságáról
Pogátsa Zoltán, a Hatalmas arcok és a Pogi podcast műsorvezetője és Balásy Zsolt, a Hold Beat hedge fund menedzsere folytatják a korábban megkezdett vitát a... The post Pogi vs. Balásy 2.0 - Vit
Összeadás, kivonás, rombolás
A mesterséges intelligencia útán egy kis természetes intelligencia. Avagy Összeadás, kivonás, rombolás. Öt bekezdés a számokról címmel friss írásom olvasható az individualista blogon. Kös
Szegény ország, több ima
A szegény országokban többet imádkoznak - akár ez is lehetne az e heti grafikonunk megállapítása. Minél nehezebb az élet, minél kisebb a társadalmi hátszél, annál... The post Szegény orszá
Mennyit költs egyetem alatt?
A napokban Redditen egy apuka segítséget kért, hogy mennyi zsebpénzt adjon az egyetemista gyermekének. Nem olyan régen csináltam arról videót, hogy a pénzügyi tudatossággal kapcsolatban meglep

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?
Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.
Bod Péter Ákos elárulta, miért maradt le a magyar gazdaság
Álom marad az osztrák életszínvonal?
Hatástalanítja a kormány csodafegyverét az árrobbanás?
Milyen áremelkedést bír el az Otthon Start?
Szembejött a kormánnyal a valóság – Mikor jön a beismerés?
Mennyi lesz a 2025-ös növekedés?
