Kiderült, hogy szeretnek biztosítást kötni a magyarok - van meglepetés is
Üzlet

Kiderült, hogy szeretnek biztosítást kötni a magyarok - van meglepetés is

Portfolio
Leginkább digitális csatornában kötnének a magyarok biztosításokat: minden vizsgált biztosítás esetén többségben vannak azok, akik valamilyen digitális csatornát preferálnának egy új biztosítás megkötése során - derült ki az Impetus Research online reprezentatív felméréséből. A biztosítások jövőjével a Portfolio közelgő Future of Finance 2023 konferenciája is kiemelten foglalkozik, érdemes regisztrálni a rendezvényre!
A biztosítások jövője is terítéken lesz a Future of Finance 2023 konferencián, érdemes eljönni!

A magyarok többsége már legszívesebben valamilyen digitális csatornában kötné meg új biztosítását – derült ki az Impetus Research 2023 tavaszán, a hazai 18-69 éves lakosság körében készített online reprezentatív felméréséből. Legnagyobb arányban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, valamint az utasbiztosítást kötnék meg honfitársaink digitális módon, előbbit a lakosság 60%-a, utóbbit 58%-a. Magasnak mondható a digitális kötést preferálók aránya a lakás és CASCO biztosítások esetén is, hiszen minden második magyar elkerülné a személyes egyeztetést a szerződés során. Bár az élet- és nyugdíjbiztosítások esetén látjuk a legalacsonyabb digitális kötési affinitást, a magyarok csaknem fele ezeknél a biztosításoknál is valamilyen digitális csatornát  részesítene előnyben a szerződéskötésnél, a személyes ügyintézéssel szemben.

A digitális biztosításkötés leginkább a 30-44 évesek között népszerű, de a 45-60 év közöttiek is nagy arányban választanák valamelyik online csatornát új biztosítás vásárlásánál. Talán meglepő, hogy a 30 év alattiak körében ennél valamivel magasabb a személyes csatornákat preferálók aránya: bár a fiatalok között is legtöbben online kötnének biztosítást, a személyes segítségnyújtást nagyobb mértékben igénylik, mint az idősebb generációk tagjai.

Ha csak azok körében vizsgáljuk a digitális csatorna jelentőségét, akik valóban megvásárolnák az adott biztosítást, akkor az utasbiztosítás, a CASCO és a KGFB esetén láthatjuk a legmagasabb arányokat: az ezekre a termékekre nyitott ügyfelek 70-72 százaléka kötné meg legszívesebben valamilyen elektronikus csatorna segítségével biztosítását. A lakásbiztosítás területen látható némi lemaradás a digitális preferenciákban, hiszen a termék iránt fogékony személyek „csupán” kétharmada kötné meg következő lakásbiztosítását személyes kontaktus nélkül. Viszont a klasszikusan személyes csatornákban értékesített élet- és nyugdíjbiztosítások esetén is kijelenthető, hogy a termék iránt affinis célcsoport több, mint fele (57-58 százaléka) valamilyen digitális csatornát választott a kutatás során.

A lakosság körében legnépszerűbb négy értékesítési csatorna a biztosító oldalán történő kötés, a biztosítási alkusz oldalak, a biztosítós saját személyes tanácsadói (a biztosító irodájában vagy otthoni értékesítés során), valamint a biztosítói applikációban történő kötés.

A biztosító internetes oldalán történő kötés mindegyik biztosítástípus esetén a két legnépszerűbb vásárlási lehetőség között szerepel, több esetben a legtöbb szavazatot kapta. A biztosítási alkusz oldalak elsősorban a kötelező felelősségbiztosítások terén játszanak meghatározó, vezető szerepet. A lakás-, élet- és nyugdíjbiztosítások megkötése esetén a legmagasabb szakértői tanácsadást, személyes támogatást igénylők száma, ezeknél a termékeknél fordulnának legnagyobb arányban a magyarok a biztosító tanácsadójához vagy mennének el személyesen a biztosító irodájába.

Bár a biztosítói applikációk jellemzően még nem teszik lehetővé a biztosítások széles körű megvásárlását, a lakosság jelentős része, körülbelül egytizede kötne biztosítást ezek segítségével, a csatorna a negyedik legnépszerűbb módozat a felmérés adatai alapján.

„A digitális biztosításkötés több termék esetén is már jellemző, vezető kötési mód, elég csak az utas-, KGFB vagy CASCO termékekre gondolni. A pénzügy területen erősödő digitalizáció a biztosításokkal kapcsolatos lakossági preferenciák változásában is visszaköszön. A digitális biztosításkötés már a magyarok egy jelentős része számára preferált módja a biztosítás vásárlásnak, már nem csak a gépjármű vagy lakás területen. Bár az életbiztosítások értékesítése alapvetően nem a digitális csatornákban hatékony, a lakosság egy jelentős része választaná valamelyik digitális platformot e biztosítások vásárlása esetén is, ami elgondolkodtató. Bár a sikeres szerződéshez továbbra is kritikus a tanácsadói támogatás. A biztosítói weboldalak kiemelt szerepére utal az a tény is, hogy a lakosság tagjai legnagyobb arányban a biztosítói oldalakat jelölték meg elsőként a preferenciasorrendben. – kommentálta az eredményeket Schauermann Péter, az Impetus Research üzletfejlesztési vezetője. „A személyes tanácsadás és értékesítés szerepét azonban továbbra sem szabad alábecsülni. Nemcsak több biztosítás értékesítési jellegéből adódóan, hanem a lakossági igények miatt sem. Sokan szeretnének még hús-vér emberekkel szerződni, tőlük kérdezni, felvilágosítást kérni a vásárlás előtt. Ez különösen a fiatalok körében fontos szempont, és a tanácsadók egyben lehetőséget is jelentenek a biztosításokkal kapcsolatos edukáció számára. Hiszen az ismeretek és tapasztalatok hiánya miatt sok fiatal preferálja még a személyes értékesítést, ami sokáig munkát ad még a tanácsadóknak. Emellett megjelent egy réteg, akik számára az applikáció is releváns értékesítési csatorna, az ő részarányuk várhatóan a jövőben emelkedni fog, ezért a jövőben nagyobb figyelem kell, hogy e csatornára vetüljön.” – tette hozzá a szakember.

A biztosítások jövője is terítéken lesz a Future of Finance 2023 konferencián, érdemes eljönni!

Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Ha az ételpazarlás ország lenne...

Rengeteg erőforrást használunk fel olyan ételek előállítására, szállítására, feldolgozására és csomagolására, amelyekre végül nincs szükségünk. Az el sem fogyasztott ételhulladékok

Charlie és Bruno

Merre mozdulhat az arany ára?

Az arany árfolyamát azonban nem csupán a monetáris politika alakítja. A világpolitikai kockázatok, az ellátási láncok geopolitikai átrendeződése és az inflációs bizonytalanság mind hozzáj

Holdblog

Mi a baj dollárral?

Cudar év van eddig a dollár mögött: a világ első számú devizája nagyon gyengült Donald Trump protekcionalista politikája mellett. De mi várhat még a zöldhasúra,... The post Mi a baj dollárr

Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet