Az e-sportfogadás még a futballt is megelőzheti a következő 10 évben
Üzlet

Az e-sportfogadás még a futballt is megelőzheti a következő 10 évben

Portfolio
Egyre többen játszanak e-sportokat, egyre többen néznek e-sport közvetítéseket, és egyre többen fogadnak is ezekre a bajnokságokra: a videojátékok piaca napjainkban átszövi a gazdaság számos szegmensét. A Mindshare Hungary médiaügynökség június 6-án rendezte meg az E-sport Media Fusion Day konferenciát az e-sportok gazdasági és piaci lehetőségeiről.

Vass Dorottya videojáték és e-sport kutató előadásában arról beszélt, hogy a magyar társadalom több mint egyharmada játszik valamilyen videojátékkal. Főleg a fiatalabbak töltik e-sportokkal a szabadidejüket, de mostanra felnőtt egy generáció, akiknek a gyerekkorában már jelen volt ez a kikapcsolódási forma, így egyre változatosabbá válik a gamer-szubkultúra, és jelentősen megnőtt a vásárlóereje.

Magyarországon több mint 810 ezer fő van, aki gamernek tekinthető, és napi rendszerességgel játszik, hétköznaponként ők több mint 3 órát, hétvégénként pedig több mint 5 órát töltenek a virtuális játékok világában. Ugyanakkor az is érdekes adat, hogy amíg a felnőtt lakosság 56%-a szokott sportolni, az e-sport játékokkal játszók 69%-a sportol rendszeresen. A gamerek 83%-a videós tartalmakat néz, 78%-a gaming témájú cikkeket olvas, és 20%-uk rendszeresen köt fogadásokat. Ezek az adatok rávilágítanak arra, hogy a gaming közösség rendkívül aktív online, és hatalmas potenciál rejlik bennük a hirdetők számára.

Szakértők szerint a hagyományos televíziós műsorokhoz képest egyre nagyobb teret hódít az internetes tartalomfogyasztás, így az e-sport streaming is, amelyben a gamer influenszereknek jelentős szerep jut. Ez a többi internetes platform elterjedésével együtt a marketingstratégiák átalakulását eredményezi.

Lunczner Ádám, a Mindshare Hungary innovációs igazgatója előadásában arról beszélt, hogy

az elemzők becslései szerint 2023-ra körülbelül 18 milliárd dollárt fognak a cégek online játékokban megjelenő hirdetésekre költeni,

ami a háromszorosa a 2021-ben mért adatnak. „Nagyon fontos, hogy a hirdetők nyissanak efelé az új generáció felé, hiszen ők a jövő és a jelen fogyasztói, vásárlói” – tette hozzá.

Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója az e-sportok piaci helyzetét elemezve rámutatott: mivel egyre idősebbek is játszanak videojátékokkal, a gamer-közösség tőkeereje folyamatosan növekszik. Ennek eredményeképpen a sportfogadási piacon is felívelőben vannak az e-sportok: a Covid alatt vette fel portfóliójába az e-sport fogadást a Szerencsejáték Zrt. Az elmaradó sportesemények hatására néhány hónap leforgása alatt negyvenszeresére nőtt a hazai e-sportfogadási piac. A pandémia óta eltelt időszakban a növekedés üteme a várakozásoknál rosszabbul alakult, ennek ellenére Bánhegyi Zsófia kiemelte:

a következő 10 évben ennek az ágazatnak van a legnagyobb növekedési potenciálja, megelőzve ezzel a futballt.

Az utóbbi időben annyira széles körben terjedt el az e-sport fogadás, hogy már olyan játékosok is részt vesznek benne, akik nem az interneten, hanem hagyományos módszerrel, a lottózóban teszik meg tétjeiket a FIFA bajnokságokra.

Címlapkép forrása: Mindshare

Portfolio Banking Technology 2025

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Portfolio Professional Investment Day 2025

2025. november 5.

Portfolio Future of Construction 2025

2025. november 11.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet