Teljesen megváltozik, ahogy a mobilszolgáltatóknál vásárolunk
Üzlet

Teljesen megváltozik, ahogy a mobilszolgáltatóknál vásárolunk

Portfolio
Új, digitális előfizetést vezetett be a Yettel Magyarországon: a szolgáltatónál személyes megjelenés nélkül, kizárólag applikáción folytatott ügyintézéssel juthatnak akár percek alatt új, működő előfizetéshez a lakossági ügyfelek. A fejlesztés azután érkezett, hogy a szolgáltató a közelmúltban elkészült több tízmilliárd forint beruházást igénylő hálózatmodernizációs projektjének jelentős részével.
Az AI-forradalom legnagyobb innovációiról és a digitális transzformációról is szó lesz a Portfolio november 25-ei AI & Digital Transformation rendezvényén. Regisztráció és részletek itt!

A cikk megjelenését a Yettel támogatta.

Tízmilliárdokból újult meg a hálózat

Igor Prerovsky, a Yettel Magyarország vezérigazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy a „Yepp” nevű szolgáltatás azt követően érkezik, hogy lezárult az ügyfélélményre kihegyezett, a valódi nagysebességű 5G-szolgáltatás bevezetését célzó, több mint 2 éves komplex hálózatmodernizációs projektjük egy jelentős szakasza.

A szolgáltató a közelmúltban ebben a több tízmilliárd forint beruházással megvalósított modernizációs projektben teljeskörűen megújította mobilhálózatát. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy

  • a korábbi 2-3-szorosára növelte az országos lefedettséggel rendelkező 4G-technológia kapacitását;
  • lehetővé tette a legmodernebb 5G technológia bevezetését;
  • az 5G ma már országosan több, mint 900 bázisállomáson érhető el (döntő többségében az 5G képességeit leginkább biztosító 3600 MHz-es, ún. C-sávban).

Prerovsky kiemelte, hogy az 5G terjedése tette lehetővé olyan szolgáltatások bevezetését is, mint a vezetékes internet alternatíváját kínáló, mobilinternet-alapú otthoni és irodai internetszolgáltatás, az OtthonNet és az IrodaNet, valamint a Yettel TV, amelyek már országosan százezres nagyságrendű ügyfélbázist szolgálnak ki.

A Revoluttal és a Wolttal versenyeznek

Varga-Hering Zsuzsanna digitális igazgató az új szolgáltatást bejelentő sajtótájékoztatón arra hívta fel a figyelmet, hogy napjainkban az ügyfelek digitális igényeit egyre inkább olyan márkák alakítják, amik eleve digitálisnak születtek: ilyen például a Revolut, a Wolt, vagy az ismert vásárlási alkalmazások. A mobilszolgáltatók is egyre inkább kilépnek a “közüzemi” piacról, és ügyfélélményben is sokkal inkább ezek a cégek jelentik a konkurenciát számukra.

A szolgáltatók saját alkalmazásait is úgy kell fejleszteni, hogy túlmutassanak önmagukon, élményt adjanak a felhasználóknak: a Yettelnél ez a felhasználói igény egyértelműen látszik, az elmúlt évben közel 20%-kal nőtt az alkalmazás havi aktív felhasználóinak száma. Ezt erősítette meg Szafonov Olga lakossági kereskedelmi igazgató is, aki szerint az elmúlt években meglehetősen kevés innováció volt a magyar piacon a mobiltermékek szegmensében.

Az ügyfeleknél viszont egyre inkább látszik az igény a kényelmes digitális megoldásokra: ez egyrészt azt jelenti, hogy egyre nagyobb a mobiladat-felhasználásuk, másrészt pedig azt, hogy egyre komplexebb dolgokat intéznek a mobiljukon, legyen szó online vásárlásról, közműszolgáltatásról, vagy a pénzügyek intézéséről. „Átalakulnak a vásárlási szokások, szinte minden üzleti terület digitális irányba mozdul el. Ez lehetőséget ad a cégeknek, hogy ezeken az ügyfélérintkezési pontokon valódi élményt adjanak a felhasználóknak.” – tette hozzá.

Varga-Hering Zsuzsanna és Szafonov Olga Yettel
Varga-Hering Zsuzsanna és Szafonov Olga Fotó: Yettel

Az új szolgáltatás legfontosabb eleme is a fentiekből következik: a teljes vásárlási, előfizetési folyamat elintézhető az applikáción keresztül, így fizikai bolti jelenlétet nem igényel.

Ingyenes kiszállítás és akár e-SIM is

Mint megtudtuk, a Yepp digitális előfizetés a Yettel alkalmazásban rendelhető meg. Választható klasszikus fizikai SIM-kártya, vagy amennyiben a szerződő ügyfél készüléke támogatja, azonnal használható e-SIM is, amely a vásárlási folyamat végén néhány lépésben azonnal telepíthető, és lényegében ugyanúgy működik, mint a hagyományos SIM. Fizikai SIM-kártya esetén a kiszállítás ingyenes: Budapesten és 4 városban (Debrecen, Győr, Pécs, Szeged) a Wolt futárai akár egy órán belül házhoz viszik a kártyát, valamint országszerte MPL-kiszállítás is elérhető, amire 14:00 óra előtti rendelés esetén akár már a következő munkanapon sor kerülhet.

A Yepp a streamingszolgáltatásokhoz hasonlóan hűségidő nélkül vehető igénybe: a szerződés során megadott bankkártyára havonta terhelik a következő hónap díját, ám az előfizetés bármikor szüneteltethető és hat hónapon belül extra költség nélkül újraaktiválható, vagy éppen lemondható.A tarifa alapesetben kisképernyős felhasználás mellett korlátlan belföldi adatkeretet és havi 50 GB EU és 1-es díjzónás roaming adatot, valamint bejövő hívás- és SMS-fogadást tartalmaz, a bevezetés időszakában havonta 5990 forintba kerül, szeptember 30-a után havi 8990 forint lesz a díja - derül ki a szolgáltató tájékoztatásából.

A cikk megjelenését a Yettel támogatta.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet